تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
أ
loveway;10197324:
حاضر يا هدي اناا بحاول مكلوش بس جوزي بقي اعمله ايه قولتله نفسي اكل شيبسي راح جاب كرتونه هههههههههههههههه



جووووزك ده دماغ

انا لو قلت لجوزى عايزة شيبسى هيحدفنى من الشباك

انا جوزى مانعنى من اى حاجة مضرة و مش باكل غير لبن و زبادى و بيض و لحوم و فاكهة

لما كرهت الاكل و كرهت حياتى و كرهت جوزى ذات نفسسسسه :)


كوباية مايه;10197336:
,؛.انا مصدعه من قله الاكل عااااااااااااااااااااااا,ظ؛.
,؛.ميرو والله انا اتوحمت على حاجات بالهبل بصى اتوحمت على البرقوق الاحمر البلدى واتوحمت على البرتقان والجوافه واليوسفى بس ماجبليش منهم غير البرقوق والجوافه ومازال البحث مستمر عن البرتقان والسوفى ههههههههههههههههههه,ظ؛.


بسبس فى برتقال ضيفى فى السوق و ممكن تلاقى برتقال و يوسفى فى مترو ماركت يا جميييل :)
أ
,؛.اظن ان كل واحد وحالته يا جكماعه فى ستات بتبقى مش محتجه وفى ستات عندها قابليه لكدا
l
عايزين يخلصوا من الزن بتاعنا هههههههههه
أ
,؛.هدى مش عندنا مترو ماركت عاااااااااااا ولا حتى تروماى ماركت عااااااااااااااا,

,؛.هى الحركه بتبين ازا كان ولد او بنت يا ميرو؟؟,
b
أجمل ايام العمر;10197289:
ان شاء الله تطمنى و تجيبى احلى بيبى فىا لدنيا





كنتى مييين بقى قبل التغيييييييير ...؟؟؟؟ :cool:





الف الف الف مبروك الحاجة على جوجو يا ندى ...

بس كنت عايزة اسال البنطلون الصياد جبتيه منين ...؟؟؟

وحلوة لو محدش جابلى حاجة ...؟؟؟

انتى انتهازية قوووووووووووووووووووووووى






دى حاجات للبيبى يا قمرة ... و الشاية هى زى الفانلة بس سالوبيت و كل كباسين من فقو لتحت عشان راس البيبى فى الاول بتكون طرية و ميفعش يلبس فانلة

و البنطلون بنلون يتلبس تحت السالوبيت فى الشتا

و مشمع الغيار مشمع يتحط تحت البيبى وهو بيغير البامبرز عشان ميبهدلش الدنيا

لسسسسسه بدرى استمتعى بشهور الحمل الاولانية و الوحم و بعدين فكرى فى الهم التقيل ده :ss:





هههههههههههههههههه

دودو

اخبار سلمى ايه ...؟؟

بتتكلم ولا لسه ...؟؟؟





الف سلامة عليكى يا ايمى .... خللى بالك من نفسك يا بنتى :)

و بوسيلى بودى و النونة كتيييييييييييييير


\
طيب خلاص هسمع الكلام وباذن الله هفطر بكرةممكن اصوم يومينوافطريوم وربنا يكرم يارب


بجددددددددددددددددد طب كويس لانى كنت ابتديت اقلق على نفسى لان الحركة عندى بطيئة طمنتينى يطمنك ربنا ويسرلك حملك يارب ويثبتهولك


اة والله ياهدهدددددددددد فعلا مقرفين ومتعبين انا جيت تانى اهة بعد مافطرت فى بيتى معاه جيت تانى عند ماما
ووووووووووووووكان فيها ايه بدل المرواح والمجى كان جة كلنا هناااااااااا دول

حتى كانوا عملين جمبرى وكابوريا فسفور فقرى والله
يالة لنا الله
حطينى فى اللستة انا باذن الله اخر يوم فى الخامس النهاردة


هددددددددددددددددددددددددددددددددددى انتى بتابعى مع مين انا الدكتور بتاعى معندوش سونار رباعى وفين\






اللهم امينننننننننننننن
ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب ومبروووووووووووووك الحمل ياقمرايةوربنا يحققلك كل اللى بتتمنية


برنسيسسسسسسسسسسسسس ميروووووووووووووووووووو مش معقووووووول مبرووووووووووك ربنا يتمملك على خير يارب مش عاوزين تنطيط بقى لحد متخلصى التالت وربنا يكملك على خير يارب



لاف وى انتى هنا انا هنا



بووووكى قوليلى تاريخ الولادة امتى ان شاء الله ...؟؟؟؟

انا بتابع مع الدكتور محمد ابراهيم عثمان رئيس اقسام النسا و الولادة بالقصر العينى و هو عنده سونار رباعى ب 350 جنيه و كشفه ب 150 و السونار عنده ب 150 بس سونار حديث ما شاء الله و قاللى انى حامل فى بنت من الاسبوع ال 13





احسن حاجة عملتيها يا بوكى بجد الستات فى مجال الطب فشللللللللللللللللللة





الشيبسى الدكترو حذرنى منه جدا عشان الدهون و المواد الحافظة

و الوجع طبيعى فى الحمل و على فكرة مش زى ماهو متعارف عليه انه بيكون نقص كالسيوم لا ده نقص بوتاسيوم و ماغنيسيوم كلوا موز كتير و هيروح باذن الله :)





ههههههههههههههههه

والله الرجالة دول مش فالحين غير فى التريقة لكن هم اصلا ميقدروش يستحملوا ربع تعب الحمل اللى احنا فيه





بجد غلللط يا ميرو بلاش تكترى منه :)[/QUOTE]
هدى خليكى معانا يابنتى بتروحى فين
والله الدكتور كل ميشوف احمد ويلاقية مزعلنى ويبستفة يقولة دول اقوى مننا
واحسن مننا
تقدر تشيل 20 كيلو نايم قايم بيهم بطل افترى وساعدها فى البيت وبيقولى متعمليش حاجة والله دكتور زى السكر ومحترم وعاقل وبيقعد يكلم احمد فى الدين ويوصية عليه ضيفينى للستة انا 30\12
أ
boky2010;10197340:
لا بتتسحب انا كمان كنت قرفانةاوى من السمكوالكبدة ولو شميت ريحتهم ارجع
وهعلى السيرة انا لسه جايبة النهاردة جامرى جامبووووووووووووووووووو جامبووووووووو
وكابوريا


انا بترفس و بتشلت



loveway;10197341:
انا كل شهر بحلل سكر دم وبول وزلال وانيميا



(y) (y) (y)


loveway;10197359:
يبقي شكلك حامل في بنوته يابوكي

مبروك ياقمر


صح يا هدهد



لا مش صح

انا بترفش و تشلت و بنت :D
b
loveway;10197335:
الزلال ده هو اللي بينفخ الجسم في اخر الحمل

يابنتى جسمى مشمنفوخ خالص انا لسه رفيعة زى ماانا
دطلعلى كرش صغنن بس رجلى بس اللى كانها فيها مية كدة وورامة قدم رجلى
b
loveway;10197341:
انا كل شهر بحلل سكر دم وبول وزلال وانيميا

انا حللت بول الحمد لله مافيش بس الانيميا موجودة
أ
,؛.عملت سندوتش وجيبت فلفل مخلل امممممممممم,
b
بترفس وبتشلت هههههههههههههههههههههههههههه
بتلعب كورة جووووووووووووووووةةةةة انا بحلات ساعات تبقى الحركة عاليه
وساعات ولا كان فى حاجة وبخاف بجد ساعتها
انا متوحمتش خالص بس جتلى فترة كل شوية اشم ريحة مانجة اقول لاحمد شامم يقولى لا
وراح جبلى كرتونة مع انى مكنش نفسى فيها وباظت فى الاخر
أ
كوباية مايه;10197370:
,؛.هدى مش عندنا مترو ماركت عاااااااااااا ولا حتى تروماى ماركت عااااااااااااااا,

,؛.هى الحركه بتبين ازا كان ولد او بنت يا ميرو؟؟,


لما سالت الدكترو على موضوع الحركة قاللى مالهاش علاقة نهاااائى بنوع البيبى



boky2010;10197375:
بووووكى قوليلى تاريخ الولادة امتى ان شاء الله ...؟؟؟؟

انا بتابع مع الدكتور محمد ابراهيم عثمان رئيس اقسام النسا و الولادة بالقصر العينى و هو عنده سونار رباعى ب 350 جنيه و كشفه ب 150 و السونار عنده ب 150 بس سونار حديث ما شاء الله و قاللى انى حامل فى بنت من الاسبوع ال 13





احسن حاجة عملتيها يا بوكى بجد الستات فى مجال الطب فشللللللللللللللللللة





الشيبسى الدكترو حذرنى منه جدا عشان الدهون و المواد الحافظة

و الوجع طبيعى فى الحمل و على فكرة مش زى ماهو متعارف عليه انه بيكون نقص كالسيوم لا ده نقص بوتاسيوم و ماغنيسيوم كلوا موز كتير و هيروح باذن الله :)





ههههههههههههههههه

والله الرجالة دول مش فالحين غير فى التريقة لكن هم اصلا ميقدروش يستحملوا ربع تعب الحمل اللى احنا فيه





بجد غلللط يا ميرو بلاش تكترى منه :)

هدى خليكى معانا يابنتى بتروحى فين
والله الدكتور كل ميشوف احمد ويلاقية مزعلنى ويبستفة يقولة دول اقوى مننا
واحسن مننا
تقدر تشيل 20 كيلو نايم قايم بيهم بطل افترى وساعدها فى البيت وبيقولى متعمليش حاجة والله دكتور زى السكر ومحترم وعاقل وبيقعد يكلم احمد فى الدين ويوصية عليه ضيفينى للستة انا 30\12[/QUOTE]


بروووح اريح ضرى عشان بيوجعنى من كتر القعدة با بوووووووكى

و الدكتور بتاعك ده والله ربنا يكرمه (y)
b
بت يامنيلة يابسبس ارمى الفلفل المخلل دة متكليش مخلل كتير
يخلى جسمك يملى مية
أ
,؛.لا يا بوكى دا هما فلفلتين خللتهم انهارده وانا مليش فيه اصلا بس عشان بالك جبنه قولت اخليها محبشه شويه,
أ
boky2010;10197389:
يابنتى جسمى مشمنفوخ خالص انا لسه رفيعة زى ماانا
دطلعلى كرش صغنن بس رجلى بس اللى كانها فيها مية كدة وورامة قدم رجلى


انا جسمى منفووووووخ جداااااااااااا و معنديش زلال الحمد لله الدكتور قاللى مية



boky2010;10197400:
انا حللت بول الحمد لله مافيش بس الانيميا موجودة



النيميا دى من الحمل يا بوووكى

كلللى تمر كتير بيشيل الانيميا عن تجربة


boky2010;10197422:
بترفس وبتشلت هههههههههههههههههههههههههههه
بتلعب كورة جووووووووووووووووةةةةة انا بحلات ساعات تبقى الحركة عاليه
وساعات ولا كان فى حاجة وبخاف بجد ساعتها
انا متوحمتش خالص بس جتلى فترة كل شوية اشم ريحة مانجة اقول لاحمد شامم يقولى لا
وراح جبلى كرتونة مع انى مكنش نفسى فيها وباظت فى الاخر



انا كمان ساعات تبقى كتييييييييييير و بتوجع و ساعات هششششششششششش

و بقعد اصوت و اخاف و اخب على بطنى لحد ما الهانم تقوم زقة كدة :)
b
أجمل ايام العمر;10197426:
لما سالت الدكترو على موضوع الحركة قاللى مالهاش علاقة نهاااائى بنوع البيبى




هدى خليكى معانا يابنتى بتروحى فين
والله الدكتور كل ميشوف احمد ويلاقية مزعلنى ويبستفة يقولة دول اقوى مننا
واحسن مننا
تقدر تشيل 20 كيلو نايم قايم بيهم بطل افترى وساعدها فى البيت وبيقولى متعمليش حاجة والله دكتور زى السكر ومحترم وعاقل وبيقعد يكلم احمد فى الدين ويوصية عليه ضيفينى للستة انا 30\12



بروووح اريح ضرى عشان بيوجعنى من كتر القعدة با بوووووووكى

و الدكتور بتاعك ده والله ربنا يكرمه (y)[/QUOTE]
امين يارب انا بفرح اوى كل ميقولة جداااااااااااا
وبعمل غلبانة ههههههههههههههههههههه
أ
,؛.انتى غلبانه انت
دانتى سوسه,ظ؛.
b
أجمل ايام العمر;10197442:
انا جسمى منفووووووخ جداااااااااااا و معنديش زلال الحمد لله الدكتور قاللى مية






النيميا دى من الحمل يا بوووكى

كلللى تمر كتير بيشيل الانيميا عن تجربة





انا كمان ساعات تبقى كتييييييييييير و بتوجع و ساعات هششششششششششش

و بقعد اصوت و اخاف و اخب على بطنى لحد ما الهانم تقوم زقة كدة :)

الله ياعسل انا مبعمل كدة برضة بس محدشبيرد عليه
عندى بالمزاج والمزاج بيكى فى الفجر وانا فى عز النومة الحلوة
اصحى مفزوعة من الوجعععععععععععععععععع
لا انا اصلا عندى انيميا من قبل الحمللللللللللللللللللل ومعرفتش اظبطهاااااااااا
يارب اهة بناكل تمر كل يوم على الفطار يارب مش عارفة
الانيميا دى بقالها كذا سنة ملازمانى مش عاوزة تفارقنى ليه
b
كوباية مايه;10197465:
,؛.انتى غلبانه انت
دانتى سوسه,ظ؛.

ههههههههههههههههههههههههههههههه
مااحمد بيقولة هى شكلها كدة عاملة منكسرة
دى مجنانى
أ
boky2010;10197467:
الله ياعسل انا مبعمل كدة برضة بس محدشبيرد عليه
عندى بالمزاج والمزاج بيكى فى الفجر وانا فى عز النومة الحلوة
اصحى مفزوعة من الوجعععععععععععععععععع
لا انا اصلا عندى انيميا من قبل الحمللللللللللللللللللل ومعرفتش اظبطهاااااااااا
يارب اهة بناكل تمر كل يوم على الفطار يارب مش عارفة
الانيميا دى بقالها كذا سنة ملازمانى مش عاوزة تفارقنى ليه



سلامتك يا بوكى من الانيميا و خللى بالك الانيميا بتاخد وقت على ما تترفع و لازم تترفع ان شاء الله قبل الولادة ضروووووووووووووووووووووووووووووووورى :)
b
انا باكل لب حاليا
X