تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
l
انا بقي يابسبس كان جيلي علي الوحم قرف من السمك خالص وبرجع لو افتكرت سيرته بس تخيلي بقي

بس متمنعتش خالص من الاكل
أ
,؛.نسيت يا بوكى اقولك كمان مانعنى من المايونيز والكاتشب والمسترده
b
كوباية مايه;10197202:
,؛.هقوم احط العيش فى الفرن يسيح عشان اعملى سندوتش

اة يامفجوعة
\هههههههههههههههههههههههههههه
l
اانا زيك يا بوكي ايدي ورجلي عادي وكرش صغير

بس انتي حللتي زلال ؟؟؟
أ
,؛.لا يا ميرو هو مانعنى والله منه مع انى كنت بتوحم على جمبرى جامبو مشوى مش اى حاجه يعنى ههههههههههههههههه
l
عمالين ناكل نفسك متفتحتش يابوكي ولا اية؟

انت بتحسي الحركه ازاي يابوكي؟؟؟بتتسحب ولا بتخبط
أ
,؛.ههههههههه والله يا بوكى مش بفطر خالص فا باجى على دلوقتى واجوع اروح عملالى سنودتش جبنه اهو تصبيره ههههههههههههههههه
l
جمبري مشوي جامبو يادقيقه انتي

ناقص تقوليلي من اصل جمبري ومش عارفه رجله لونها ايه وشنبه ايه هههههههههههه الوحم ده غريب

انا اتوحمت علي الزلابيه والبوزو والكشك ومش فاكره ايه تاني لما افتكر هقولكوا
أ
sweet_toota;10195978:
ربنا يخليكى يا هدهود و تسلم ايدك على الشريط (f):15:و ربنا يسهل و اروح الدكتور الاسبوع دة و اطمئن ان شاء الله:)



ان شاء الله تطمنى و تجيبى احلى بيبى فىا لدنيا


kato;10196279:
صح يا قمر شكك فى محلة كنت حد تانى وغيرت شوفتك كتير فى التجهيزات :D بس انتى عرفتى ازى ما شاء الله عليكى ربنا معاكى حبيبتى ويرزقك الحمل الثابت وولادة سهلة وذرية صالحة يارب (f)



كنتى مييين بقى قبل التغيييييييير ...؟؟؟؟ :cool:


lifedrop;10196363:
السلااااااااااام عليكم .............
ازيكو يا عساسيل؟؟؟
ما شاء الله ربنا يبارك ............
الحوامل كترو....
مبرووووووووك على كل الحوامل الجدد الحمل وربنا بحفظهم ويبارك فيهم وفى ذريتهم ان شاء الله....

انوووووس عايزة اقولك اخر مشترواااتى(بما اننا زمايل فى الحمل)
انا اشتريت شاية وبنطلون الصياد ومشمع غيار كانت الشاية ب13 والبنطلون ب7 والمشمع ب 5
واوريفلام عامل عرض على شامبو الاطفااال ...بفكر اجيبه ان شاء الله هوا او شامبو ديزنى... ايه رايكو؟؟؟
ولسة هنزل ان شاء الله اشترى باقى اللبس لو محدش جابلى حاجة من الناس اللى عندى دوووووووووووول...
ولسة البانيو والليفة والتيتينة والبيبرونة....
قوليلى انتى عملتى ايه؟؟؟



الف الف الف مبروك الحاجة على جوجو يا ندى ...

بس كنت عايزة اسال البنطلون الصياد جبتيه منين ...؟؟؟

وحلوة لو محدش جابلى حاجة ...؟؟؟

انتى انتهازية قوووووووووووووووووووووووى



Princess_miro;10196547:
بت يا اناناسة عملتى quote لكلامى و مش رديتى على ليه عاااااااااااااا:confused:






ايه بقى الحاجات دى علشان انا مش فاهمة :eek:




دى حاجات للبيبى يا قمرة ... و الشاية هى زى الفانلة بس سالوبيت و كل كباسين من فقو لتحت عشان راس البيبى فى الاول بتكون طرية و ميفعش يلبس فانلة

و البنطلون بنلون يتلبس تحت السالوبيت فى الشتا

و مشمع الغيار مشمع يتحط تحت البيبى وهو بيغير البامبرز عشان ميبهدلش الدنيا

لسسسسسه بدرى استمتعى بشهور الحمل الاولانية و الوحم و بعدين فكرى فى الهم التقيل ده :ss:


عروووس جديد;10196610:
ازيكم حبايب قلبى وحشنى

ماشاء الله بنات كتير دخلوا فى شهور اخيره وقربوا يولدوا

يارب نطمن عليكم يارب موااااااااااه معلش لحسن سلمى

ابتدت تزن ههه هلحقها لحسن هتضربنى



هههههههههههههههههه

دودو

اخبار سلمى ايه ...؟؟

بتتكلم ولا لسه ...؟؟؟


دموع اشتياقي;10196731:
ازيكم يا بنات انا امبارح تعبت جدا كلت سمبوسه كتير ورجعت بليل وجالي اسهال ومغص زي الطلق كده بس شربت نعناع والحمد لله بقيت كويسه



الف سلامة عليكى يا ايمى .... خللى بالك من نفسك يا بنتى :)

و بوسيلى بودى و النونة كتيييييييييييييير


boky2010;10196806:
[







هى دى الحركة الطبييعة فى الشهر الخامس يا بوكى و هتزيد من نص السادس يا حبيبتى :)

كل اللى انتى فيه ده طبيعى جدا جدا جدا









كل الرجالة كدة متعبييييييييييييين :mad:










(y)



(y)


(y)



انا الدكتور اخر مرة عمللى سونار فى اول الشهر الخامس كان الرباعى و قاللى كل شئ اوك :)

وقاللى مش هنعمل تانى سونار غير رباعى تانى فى اول اسبوع فى الشهر التاسع ان شاء الله عشان نحدد بالضبط امتى معاد الولادة







:D
\
طيب خلاص هسمع الكلام وباذن الله هفطر بكرةممكن اصوم يومينوافطريوم وربنا يكرم يارب


بجددددددددددددددددد طب كويس لانى كنت ابتديت اقلق على نفسى لان الحركة عندى بطيئة طمنتينى يطمنك ربنا ويسرلك حملك يارب ويثبتهولك


اة والله ياهدهدددددددددد فعلا مقرفين ومتعبين انا جيت تانى اهة بعد مافطرت فى بيتى معاه جيت تانى عند ماما
ووووووووووووووكان فيها ايه بدل المرواح والمجى كان جة كلنا هناااااااااا دول

حتى كانوا عملين جمبرى وكابوريا فسفور فقرى والله
يالة لنا الله
حطينى فى اللستة انا باذن الله اخر يوم فى الخامس النهاردة


هددددددددددددددددددددددددددددددددددى انتى بتابعى مع مين انا الدكتور بتاعى معندوش سونار رباعى وفين\






اللهم امينننننننننننننن
ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب ومبروووووووووووووك الحمل ياقمرايةوربنا يحققلك كل اللى بتتمنية


برنسيسسسسسسسسسسسسس ميروووووووووووووووووووو مش معقووووووول مبرووووووووووك ربنا يتمملك على خير يارب مش عاوزين تنطيط بقى لحد متخلصى التالت وربنا يكملك على خير يارب



لاف وى انتى هنا انا هنا[/QUOTE]


بووووكى قوليلى تاريخ الولادة امتى ان شاء الله ...؟؟؟؟

انا بتابع مع الدكتور محمد ابراهيم عثمان رئيس اقسام النسا و الولادة بالقصر العينى و هو عنده سونار رباعى ب 350 جنيه و كشفه ب 150 و السونار عنده ب 150 بس سونار حديث ما شاء الله و قاللى انى حامل فى بنت من الاسبوع ال 13


boky2010;10196948:
انا كنت الاول هتابع مع دكتورة روحت فى اول الحمل خالص عملتلى سونار قعدت تقولى ابصر الرحم مقلوب وفيه التهابات واشربى قرفة وكتبتلى على حقن
فبصراحة مرتحتشقلت اعمل تحليل البيت عملت 3 مبينش
فروحت عملت تحليل دم طلعت حامل وتابعت مع دكتور اسمة عبد العزيز عمار فى السابعععععع
كنت هتابع الاول مع واحدة اسمها امال الجزار فى عباس بسكانت زحمة اوى
وبصراحة الست الاولانية كرهتنى فى الدكاترة الستات كانت هتودينى فى داهية



احسن حاجة عملتيها يا بوكى بجد الستات فى مجال الطب فشللللللللللللللللللة


loveway;10197101:
لا باكل كل حاجه

بس اكيد اكل الشيبسي والحاجات دي كتي مش حلو وانا كل شوية اكل شيبسي ولا اية؟؟؟
حد قالكوا حاجه عليه


بوكي بما انك زيي بتحسي بوجع في رجلك علطول ؟؟



الشيبسى الدكترو حذرنى منه جدا عشان الدهون و المواد الحافظة

و الوجع طبيعى فى الحمل و على فكرة مش زى ماهو متعارف عليه انه بيكون نقص كالسيوم لا ده نقص بوتاسيوم و ماغنيسيوم كلوا موز كتير و هيروح باذن الله :)


boky2010;10197105:
انا والله الدكتور كاتبلى دوا لكل حاجة للحموضصة لان اكتيفيا واى زبادى خلاص
مبقاشيعمل حاجة معايا بالنسبة للنار اللى جوا والله ساعات مبنمش طول اليل منها
وحالات ارتجاع المريئ
وبرضة برشامة للضغط
وولدوخة
وولترجيععععععععع
ومسكتنننن لالام احمد كل مااجى رايحة لماما يقولى خدتى برشامك معاكىههههههههههه
اوعى تنسى الصيدلية بتاعتك



ههههههههههههههههه

والله الرجالة دول مش فالحين غير فى التريقة لكن هم اصلا ميقدروش يستحملوا ربع تعب الحمل اللى احنا فيه


loveway;10197217:
لا انا عندي كرتونه هنا في البيت هههههههههههههه



بجد غلللط يا ميرو بلاش تكترى منه :)
b
كوباية مايه;10197238:
,؛.يا بنات انا الدكتور قالى لو رجلك وجعتك نامى على ضهرك وارفعيها على مخده هتتحسن ولو وارمه هتفش ان شاء الله

انا كمان قالى كدة
b
loveway;10197265:
اانا زيك يا بوكي ايدي ورجلي عادي وكرش صغير

بس انتي حللتي زلال ؟؟؟

يعنى ايه زلال دة
أ
كوباية مايه;10197238:
,؛.يا بنات انا الدكتور قالى لو رجلك وجعتك نامى على ضهرك وارفعيها على مخده هتتحسن ولو وارمه هتفش ان شاء الله



فعلا الوضع ده بيخفف الوجع و بيشيل الورم جدا لانى رجلى وارمة جدااااااااااااااااااااااااااااااااااااا من اول الشهر التالت و لما برفعها الورم بيقل اول ما انزلها على الارض تتنفففففففففففخ


boky2010;10197253:
ياشيخة متقولى ايه الحاجات التانية
لسه هدخل على جوجل ووجع دماغ اللى تعرفية قوليه ايه الذل دة



يا لهووووووووووووووووى على الكسل :)
l
حاضر يا هدي اناا بحاول مكلوش بس جوزي بقي اعمله ايه قولتله نفسي اكل شيبسي راح جاب كرتونه هههههههههههههههه
l
الزلال ده هو اللي بينفخ الجسم في اخر الحمل
أ
,؛.انا مصدعه من قله الاكل عااااااااااااااااااااااا,ظ؛.
,؛.ميرو والله انا اتوحمت على حاجات بالهبل بصى اتوحمت على البرقوق الاحمر البلدى واتوحمت على البرتقان والجوافه واليوسفى بس ماجبليش منهم غير البرقوق والجوافه ومازال البحث مستمر عن البرتقان والسوفى ههههههههههههههههههه,ظ؛.
أ
boky2010;10197321:
يعنى ايه زلال دة



الزلال ده حاجة كدة بتيجى فى البول و بتبان فى تحليل البول و من اعراضها حرقان فى البول و وورم للرجل

والدكاترة بيخافوا منه لانه عرض من اعراض تسمم الحمل

تسمم الحمل لازم يكون فى 3 حاجات مع بعض ( ضغط عالى + ورم رجلين + زلال فى البول )

والزلال بيبان بتحليل البول وا لمزرعة :)
b
loveway;10197272:
عمالين ناكل نفسك متفتحتش يابوكي ولا اية؟

انت بتحسي الحركه ازاي يابوكي؟؟؟بتتسحب ولا بتخبط

لا بتتسحب انا كمان كنت قرفانةاوى من السمكوالكبدة ولو شميت ريحتهم ارجع
وهعلى السيرة انا لسه جايبة النهاردة جامرى جامبووووووووووووووووووو جامبووووووووو
وكابوريا
l
انا كل شهر بحلل سكر دم وبول وزلال وانيميا
أ
loveway;10197324:
حاضر يا هدي اناا بحاول مكلوش بس جوزي بقي اعمله ايه قولتله نفسي اكل شيبسي راح جاب كرتونه هههههههههههههههه



,؛.هههههههههههههههههههه عمل زى جوزى بقوله هاتلى 4 توينكيز وانت جاى راح قابلى كرتونه تحسى بيستسهلوا هههههههههههههههههههههههه,
l
يبقي شكلك حامل في بنوته يابوكي

مبروك ياقمر


صح يا هدهد
X