تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم
b
18-09-2009 | 01:32 PM
السلام عليكم
b
18-09-2009 | 01:33 PM
miobello;10289056:
صباح الخير يا حوامل مصر ههههههههههههه عاملين ايه يارب تقوموا بالسلامه انا حامل جديده انضمتلكم بس لسه يوم 24 هكمل اول شهر تنصحونى بأيه فى الفتره دى يا خبره ههههههههههههههههههههه
الف الف مبروك يا جميلة ربنا يتمملك بخير ان شاء الله
b
18-09-2009 | 01:36 PM
اول نصيحة متكليش كبدة لان مكنتش اعرف و اكلتها :(
y
18-09-2009 | 01:56 PM
ههه
ساره بتطبق اللى اتعمل فيها امبارح
ساره بتطبق اللى اتعمل فيها امبارح
m
18-09-2009 | 02:08 PM
bright bride;10289105:
الف الف مبروك يا جميلة ربنا يتمملك بخير ان شاء الله
الله يبارك فيكى يا قمر بس ليه مكلش كبده بتعمل حاجه يعنى وعامه انا مش بحبها اوى يعنى
m
18-09-2009 | 02:11 PM
loveway;10289071:
ياجماعه هو استخدام كريم زي كريم وان علشان المنطقه الحساسه لاني مش بشوف اني استخدم سويت ينفع ولا فيه ضرر للحمل
لا مفيهوش ضرر انا ساعات بستعمله واللى احسن منه كمان الماكينه الجيليت الحريمى
miobello;10289077:
الله يبارك فيكى يا جميله وانا فعلا الدكتوره كتبتلى حمض الفوليك وبحاول على اد ما اقدر معملش مجهود بس ادعولى احسن طريق الشغل كله مطبات وهى قالتلى بلاش مطبات
ربنا معاكى بس لازم تخلى بالك وكلى كويس واشربى لبن ومتنسيش حمض الفوليك وكل مايبقى عندك وقت تريحى نفسك ريحى ومتشيليش حاجه تقيله ومتعمليش مجهمود جامد
y
18-09-2009 | 02:11 PM
meshmesh_romio;10288917:
يفضل تجيبى كوباية صغيرة مش عايزاها او علبة زبادى فاضية او علبة صغيرة خليها للموضوع ده, تحطى فيها ميه دافية و تجيبى قطن تقطعيه قطع صغيرة و تبليه قطعة قطعة و تعصريها و تنضفيله بيها و لما تخلصى تنشفى و تحطى مرهم ملطف مرتين فى اليوم و اهم حاجة قبل النوم عشان هيقعد فترة طويلة
منقووووووووووووووووووووووول
ايه الارف ده
بلا قطن بلا فروله بلا ارف
انت تشيلي ابنك ولاى بنتك على الحوض هيللا بيلا كده سواء بيبيي ولا كيكي
لازم على الحوض بمايه جاريه ويتنشف بفوطه قماش
مش مناديل ورق خالص
meshmesh_romio;10288922:
المفروض اجيب كام فوطه للبيبى
وسؤال تانى انا عندى فوط جديده مستعملتهاش هل ينفع استعملها للبيبى بس هى ملونه مش بيضا
فوط البيبي هاتى تلاته ولا اربعه يكفوكى ويزياده من اللى هما بتلفي بيهم البوبو بتاعته بعد كل غيار وواحده كفايه للحموم
و6 مثلا للقشط بس كده
وبعدين يعنى فيها ايه لما يكون الفوطه ملونه هو يعنى هينطق ويقولك لا
المهم تكون قماشتها ناعمه على جلده
b
18-09-2009 | 02:15 PM
yomizo;10289130:
ههه
ساره بتطبق اللى اتعمل فيها امبارح
ههههههههههههههههههههههههههههه
b
18-09-2009 | 02:16 PM
طيب سؤال تانى ينفع اكل سمك و لا فيه حاجة هو كمان؟
m
18-09-2009 | 02:19 PM
بت يا يم يم عملتى ايه امبارح عند الدكنور انا والله كنت قلقانه عليكى اوى افتكرتك فقستى
ثانيا هى الفوط النونو بتاعت القشط تنفع الفوط السيكو سيكو اصل انا كنت جايبه منهم كتير اوى وعندى بتاع 5 او 6 لسه مستعملتهمش فهل ينفعوا ولا لا
السمك حلو ومفيد للحامل
ثانيا هى الفوط النونو بتاعت القشط تنفع الفوط السيكو سيكو اصل انا كنت جايبه منهم كتير اوى وعندى بتاع 5 او 6 لسه مستعملتهمش فهل ينفعوا ولا لا
السمك حلو ومفيد للحامل
ع
18-09-2009 | 02:19 PM
هههههههههههههههه يميم ازيك
مبيلو بروك يا قمر الحمل ربنا يثبتهولك ويرزقك بالذريه الصالحه
مبيلو بروك يا قمر الحمل ربنا يثبتهولك ويرزقك بالذريه الصالحه
b
18-09-2009 | 02:21 PM
ميرسى يامارى,يميم عاملة ايه النهاردة؟
m
18-09-2009 | 02:24 PM
انا الحمد لله بس الصداع مش عايز يسيبنى
b
18-09-2009 | 02:25 PM
ساكتين ليه كده؟
b
18-09-2009 | 02:26 PM
الف سلامة عليكى يا جميلة
m
18-09-2009 | 02:30 PM
الله يسلمك
انا عايزه اعمل كفتة فى البيت زى بتاعت الحاتى بس كل مااعملها الاقيها مش زيها بحسها مفتله شويه فاهمين قصدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا عايزه اعمل كفتة فى البيت زى بتاعت الحاتى بس كل مااعملها الاقيها مش زيها بحسها مفتله شويه فاهمين قصدى؟؟؟؟؟؟؟؟؟
y
18-09-2009 | 02:34 PM
لا بلاش يا ماري تعالى على نفسك واشتري غيرهم عشان لو رحتى في اى مكان برا البيت ولا حاجه
ولاقوكى بتطلعى فوط صغننه اوى كده هايعرفوا عملتك السودا ههههههههههه
هاتيهم اكبر في الحجم شويه او اطول
ويا ماما جديده مش عارفه انطقلك اسمك
الكبدع فيها فيتامين ( أ) كتير ولو النسبه بتاعت الفيتامين دى زادت بنسبه معينه كده في جسم الحامل بتعمل تشوهات في الجهاز العصبي بتاع الجنين
ربنا يبعد كل شر عن بيبهاتنا جميعا
وابعدى كمان عن اكل اى جبن مطبوخه عشان ممكن تعمل تسمم حمل وطبعا اللانشون لا والسوسيس والهامبرجر والبلاوى دي كلها والبلوبيف لا برده
لكن السمك حلو جدا والتونه مافيهاش اى ضرر
ولاقوكى بتطلعى فوط صغننه اوى كده هايعرفوا عملتك السودا ههههههههههه
هاتيهم اكبر في الحجم شويه او اطول
ويا ماما جديده مش عارفه انطقلك اسمك
الكبدع فيها فيتامين ( أ) كتير ولو النسبه بتاعت الفيتامين دى زادت بنسبه معينه كده في جسم الحامل بتعمل تشوهات في الجهاز العصبي بتاع الجنين
ربنا يبعد كل شر عن بيبهاتنا جميعا
وابعدى كمان عن اكل اى جبن مطبوخه عشان ممكن تعمل تسمم حمل وطبعا اللانشون لا والسوسيس والهامبرجر والبلاوى دي كلها والبلوبيف لا برده
لكن السمك حلو جدا والتونه مافيهاش اى ضرر
y
18-09-2009 | 02:37 PM
اهلا هوبا
بتضحكى على ايه ضحكيني معاكى
روكا كمان ازيك انت وساره الناصحه هههههههههههه
بتضحكى على ايه ضحكيني معاكى
روكا كمان ازيك انت وساره الناصحه هههههههههههه
m
18-09-2009 | 02:42 PM
بس ممكن استعملهم فى البيت يا يميم واجيب مثلا 2 للخروج
m
18-09-2009 | 02:42 PM
مقولتيليش يابت الدكتور قالك ايه امبارح؟؟؟؟