رابطة امهات واطفال مصر لشهر رمضان المعظم"كل عام وانتم الى الله اقرب وعلى طاعته ادوم"

"أم حمودى وفلة" 21-08-2009 1,289 رد 58,718 مشاهدة
ف
أم عمرومنة;10261627:
بجد وااااااااااااو مش معقولة ازاي يعني حضرتك
ان انا انزل ولا ااايه :o مش عايزة تشوفيني علشان تتخضي :ss: ههههههه

اخص عليك يا هوبا ليه كده ده الرسول قايل خيركم من يبدا بالسلام
لو الموضوع مش مستاهل صالحيه حتى في الايام المفترجة دي
وجايين على العشر ايام الاخيرة وتتخاصمو ربنا يصلح حااااالكم
متخليش الشيطان ينبسط ويفرح في انه فرق بين زوجين وفي رمضان
بالله عليك خدي خطوة وصالحيه وتتكتبلك حسنة في ايام مفترجة
مالكمش غير بعض وانت عايشة حياتك واكيد هوه عايش حيااته برضه



كسفتينى يا ست هانم:(


انا قصدى ان انا فرحانه انى هاشوف سيادتك
ع
hoba555;10261618:
امين يارب يا سمسم
ربنا يهديه عشان لما بيجي هنا دماغه بتتقلب مش عارفه ماله
امال لو كنا مستقرين هنا كان هيبقي الحال ايه
ده انا كده والله في نفسي بقول يارب الشقه بتاعتنا اللي هنا متكملش ابدا عشان ماعدش فيها

بصي كلهم لم بيبقو مثلا عند اهلهم بتحسي لن تصرفاتهم اتغيرت
معرفش ليه عايزين يثبتو ان ليهم الكلمة العليا او ان احنا مش ماثرين عليهم
المهم معلش وانا عن نفسي كل ما اكون بعيدة كل ما يكون احسن
ابعد حبة تزيد محبة على راي الى قالو
hoba555;10261636:
والله يا بطه لما بليحصل حاجه صغيره بصالحه
لكن حاجه زي ال يعملها دي كبيره يزعقلي في الشارع نوووووو
لازم اخد موقف عشان متتكررش تاني ولازم ابلينله انه هو اللي عكنن الاجازه بتاعته مش انا

معلش يا هوبا لسة نازل من ضغط شغل والراجل يعني اعصابه مش عارف
يمسكها خليك عاقلة وصالحيه بعتاااب محدش قال تتنازلي عن حقك في عتابه
وانه ميكررش الموقف تتتاني لانه مش حلو له قبل ما يكون ليك
ع
فراشه فى بيتها;10261652:
كسفتينى يا ست هانم:(


انا قصدى ان انا فرحانه انى هاشوف سيادتك

كسفتك ليه انا بجر شكلك من دلوقتي علشا نتبقى عارفة
طبعتي لم تقابليني هههههه وانا كمان حبقى فرححانة بس ربنا يسهل
لحسن معرفتش اقابل كوفي ولا هند المرة الى فاتت :confused:
ع
فين صورة ندى
انا منتظرة صورة من عيد الميلاااااد
ع
لا يا سمسم دي موضوع مش صغير
ده اصلا بيتهمني اني مقصره مع مامته وربنا يعلم انا شيلاها ازي
وكمان كان من يومين بقولي عارف يا هبه كلهم في البيت هنا بيحبوكي وبقولي انتي احسن واحده في سلايفي
يجي اليوم الي بعده بيقولي انتي مقصره مع امي ودايما متحامله عليها ودايما منحازه لسلفتك عشان اخوها متجوز اختي يعني عشان اختي
وانا اصلا لما بقول رايي والله مش عشان حاجه انا بقول الحق
وقالي الكلام ده كنت معزومه عندهم في البيت ومكلمتوش خالص لغايه بعد الفطار
ولما رجعت البيت وبيوصلني في الطريق بيقوله يارب مكنش قصرت مع مامتك انهارده قالي عادي مش شايفك عملتي حاجه يعني
قلتله اما كان ممكن مجيش اصلا انهارده واروح عزمته سلفتي واختي لانهم كانو عزمنا في نفس اليوم وبعدين لغتها
قالي متقدريش وساعتها هزعل زعل مكنتيش تقدري عليه وبعدها بقا اعد بيتكلم بصوت عالي في الشارع وبالصدفه جيراني كانو باصين من ابلكونات ودا طايح في الكلام وسبته ودخلت
داناننا بقيت بتكسف لما اشوف جيراني والله بسببه
ف
زوجى من ساعت ماراح يصلى لسه ما جاش

وبتصل بيه بيكنسل عليا ها موت واعرف راح فيييييييييييين:mad:
ف
hoba555;10261692:
لا يا سمسم دي موضوع مش صغير
ده اصلا بيتهمني اني مقصره مع مامته وربنا يعلم انا شيلاها ازي
وكمان كان من يومين بقولي عارف يا هبه كلهم في البيت هنا بيحبوكي وبقولي انتي احسن واحده في سلايفي
يجي اليوم الي بعده بيقولي انتي مقصره مع امي ودايما متحامله عليها ودايما منحازه لسلفتك عشان اخوها متجوز اختي يعني عشان اختي
وانا اصلا لما بقول رايي والله مش عشان حاجه انا بقول الحق
وقالي الكلام ده كنت معزومه عندهم في البيت ومكلمتوش خالص لغايه بعد الفطار
ولما رجعت البيت وبيوصلني في الطريق بيقوله يارب مكنش قصرت مع مامتك انهارده قالي عادي مش شايفك عملتي حاجه يعني
قلتله اما كان ممكن مجيش اصلا انهارده واروح عزمته سلفتي واختي لانهم كانو عزمنا في نفس اليوم وبعدين لغتها
قالي متقدريش وساعتها هزعل زعل مكنتيش تقدري عليه وبعدها بقا اعد بيتكلم بصوت عالي في الشارع وبالصدفه جيراني كانو باصين من ابلكونات ودا طايح في الكلام وسبته ودخلت
داناننا بقيت بتكسف لما اشوف جيراني والله بسببه




يا هبه خلى دماغك كبيييييير


على رأى زوجى خليكى ايلاستيك:D
ف
هى سالى بقالها فتره مش بتدخل ليه
ع
hoba555;10261692:
لا يا سمسم دي موضوع مش صغير
ده اصلا بيتهمني اني مقصره مع مامته وربنا يعلم انا شيلاها ازي
وكمان كان من يومين بقولي عارف يا هبه كلهم في البيت هنا بيحبوكي وبقولي انتي احسن واحده في سلايفي
يجي اليوم الي بعده بيقولي انتي مقصره مع امي ودايما متحامله عليها ودايما منحازه لسلفتك عشان اخوها متجوز اختي يعني عشان اختي
وانا اصلا لما بقول رايي والله مش عشان حاجه انا بقول الحق
وقالي الكلام ده كنت معزومه عندهم في البيت ومكلمتوش خالص لغايه بعد الفطار
ولما رجعت البيت وبيوصلني في الطريق بيقوله يارب مكنش قصرت مع مامتك انهارده قالي عادي مش شايفك عملتي حاجه يعني
قلتله اما كان ممكن مجيش اصلا انهارده واروح عزمته سلفتي واختي لانهم كانو عزمنا في نفس اليوم وبعدين لغتها
قالي متقدريش وساعتها هزعل زعل مكنتيش تقدري عليه وبعدها بقا اعد بيتكلم بصوت عالي في الشارع وبالصدفه جيراني كانو باصين من ابلكونات ودا طايح في الكلام وسبته ودخلت
داناننا بقيت بتكسف لما اشوف جيراني والله بسببه

معلش يا بنتي كل ده كلام وحيعدي لا انت حتقدري تستغني ولا هوه حيقدر
يستغنى عنكم انت بتعملي لمين اصلا مش لربنا وربنا هو الى شايف
يبقى متستنيش تقدير غير منه انت معلش يعني لو بتي صاحية من غير نوم في
رضا جوزك والعمل على اهله برضه مش حترضيه محدش بيرضى غير من رحم ربي
هو غلط طبعا انه يعلي صوته في الشارع سواء في جيران او مافيش
بس قلتلك يمكن ضغوط ونفسيته كانت فيها حاجة وطلعها فيك انت معلش
وبعدين كتير بيحصل كده حتى جيرانك حتلاقيهم بيتخانقو مع اجوازهم تنكسفي ليه
ع
فراشه فى بيتها;10261739:
هى سالى بقالها فتره مش بتدخل ليه

بيااااااااااااااااخد هدنة مع اصحااابه ااايه الراجل ميعرفش
يتملص منك شووووية :tongue:
ف
أم عمرومنة;10261753:
بيااااااااااااااااخد هدنة مع اصحااابه ااايه الراجل ميعرفش
يتملص منك شووووية :tongue:



منى أنا (6)


مهما لف مش ها يرتاح الا لما ييجى:cool:
ع
جوزو رجع بالسلامة والحمدلله جبنا العقد
ف
مباااااااااااااااااااااااارك يا سمسمه عقبال العربيه لو مش عندك


ربنا يديم عليكم النعمه يا حبيبتى
ع
فراشه فى بيتها;10261770:
منى أنا (6)


مهما لف مش ها يرتاح الا لما ييجى:cool:

ماااااشي ياعم ربنا يسهله ربنا يرجعه بالسلامة
ويجمعكم على خير
مع السلامة بقى علشان اشوف جوزو بتاعي اشوفكم على خير
ع
فراشه فى بيتها;10261802:
مباااااااااااااااااااااااارك يا سمسمه عقبال العربيه لو مش عندك


ربنا يديم عليكم النعمه يا حبيبتى

الله يبارك فيك يا جميل
وعقبال العربية يارب هو عنده انا لااااااااااااا :confused:
يارب يجبلي عربية طمع بقى الحمدلله على كده
ف
سلااااااااااااااااااااااام يا قمر ولما تدخلى تانى رنيلى
ف
أم عمرومنة;10261815:
الله يبارك فيك يا جميل
وعقبال العربية يارب هو عنده انا لااااااااااااا :confused:
يارب يجبلي عربية طمع بقى الحمدلله على كده



انتى طماااااااعه انتو مش عندكو واحده

احنا ما عندناش ستات تركب عربيه:tongue: :tongue: :tongue: :tongue:
ح
كل عام وانتم بخير حبيت امر عايكم سوري اولا مره ادخل
ع
فراشه فى بيتها;10261819:
سلااااااااااااااااااااااام يا قمر ولما تدخلى تانى رنيلى

ان شاء الله سلااااااام بوسي القمر ريم
فراشه فى بيتها;10261829:
انتى طماااااااعه انتو مش عندكو واحده

احنا ما عندناش ستات تركب عربيه:tongue: :tongue: :tongue: :tongue:

ايوه الطمع قل ما جمع هههههههه
بس احنا عندنا الستات بيركبو عربيات اومال انا رحت اتعلمت واخدت رخصة ليه :wink:
الخطوة التالية الطبيعية اني اسوق التالت اجيب عربية صح (y)
ههههههه يالله في رعاية الله وحفظه
ف
وانتى بخير اهلا بيكى معانا يا قمر
X