تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
m
صوت العيون;10180054:
الف مبروك يا d.aml86
وربنا يتمملك حملك على خير يارب يارب يارب

ازيك يا مشيماروا فينك ورمضان مبارك


كل سنه وانتى طيبه يا مورو
الحمدلله تمام
بس رمضان الوقت فيه بيجرى هوا ومش بلحق ادخل خالص لا بليل ولا الصبح
بس دلوقتى عند ماما بقى :D مفيهاش عمايل اكل ولا حاجه اهو ادلع شويه :D

اخبارك ايه مع النونو
ربناي حفظهولك ياررررررررب

متعرفيش لبس حمل امور وحلو منين؟
احسن البنطلونات بقت السوسته صعبه اوى :D
ص
الحمد لله كويسه وازيك انتى وازى النونو وربنا يقومك بالسلامه ان شاء الله
لا معرفش بس البنات هنا كانوا بيتكلموا عن محل اسمه لفلى بس سألتهم فين دا محدش جاوبنى
الحمد لله
يمكن تعرفيه
وحاولى متلبسيش لبس ضيق ويضغط على بطنك يا جميله
(
d.aml86;10180020:
ازيكم يابنات انا كنت معكم فى التجهيزات يارب تكونو فاكرينى انا الحمد لله دلوقتى حامل وفاضل 3 ايم واخلص الشهر الاول يارب تقبلونى معاكم اخت معاكم فى التجمع الجميل ده
انا روحت للدكتوره وعملتلى سونار وعملت كل التحاليل الحمدلله بس الدتوره مش عايزانى اصوم خالص وان صومت ال يومين وتعبت ومصرفتش ادويه غير الفوليك اسيد بس ويارب تقومو كلكو بالسلامه(f)(f)(f)



اهلا وسهلا بيكى يا قمر معانا فى التجمع والف مبروك انا كنت فى التجهيزات بس من عشرة عشرين جزء فاتوا تقريبا ويا قمر لو تعبانة بلاش تصومى واسمعى كلامى الدكتورة عشانك وعشان البيبى حتى لو مش تعبانة وخايفة على البيبى تفطرى ودية رخصة من ربنا للحامل وربنا يقدرك يا رب وتولدى بالسلامة
أ
d.aml86;10180020:
ازيكم يابنات انا كنت معكم فى التجهيزات يارب تكونو فاكرينى انا الحمد لله دلوقتى حامل وفاضل 3 ايم واخلص الشهر الاول يارب تقبلونى معاكم اخت معاكم فى التجمع الجميل ده
انا روحت للدكتوره وعملتلى سونار وعملت كل التحاليل الحمدلله بس الدتوره مش عايزانى اصوم خالص وان صومت ال يومين وتعبت ومصرفتش ادويه غير الفوليك اسيد بس ويارب تقومو كلكو بالسلامه(f)(f)(f)


الف الف الف مبروك يا امل نوريتنا ...

ياريت تقوليلى معاد ولادتك المتوقع باذن الله عشان اضيفك للسته يا قمرة

و بالنسبة للصيام الدكتور بتاعى اكدلى ان الصيام اول 3 شهور و اخر 3 شهور خطر جداااااااااااااااااا على البيبى

و طالما الدكتور قال متصوميش يبقى متصوميش و ربنا يعينك باذن الله

و اول 3 شهور مفيش اى حاجة بتتاخد غير الفوليك اسيد

نورتينا يا قمرة



صوت العيون;10180042:
بقلكم هو احساس الشد فى البطن دا حولين السرة ولفوق كدا يعنى مكان المعده كدا دا يعنى ايه
ان شاء الله



اية يا مورو احساس الشد حاجة طبيعى عشان الرحم بيتوسع متقلقيش خااااااااااالص انا كان بيجيلى جامد جدا


mashimaro16;10180058:
كل سنه وانتى طيبه يا مورو
الحمدلله تمام
بس رمضان الوقت فيه بيجرى هوا ومش بلحق ادخل خالص لا بليل ولا الصبح
بس دلوقتى عند ماما بقى :D مفيهاش عمايل اكل ولا حاجه اهو ادلع شويه :D

اخبارك ايه مع النونو
ربناي حفظهولك ياررررررررب

متعرفيش لبس حمل امور وحلو منين؟
احسن البنطلونات بقت السوسته صعبه اوى :D



فعلا رمضان الوقت بيعدى بسرعة جداااااااااااااااااااا ....

و لبس الحمل انا رديت عليكى فى رابطة الامهات و هرد عليكى تانى

انا بجيب من لفلى اللى فى المعادى فى ميدان الحرية و جبت بنلون حلو قوى من جراند مول المعادى محل اسمه حسين يوسف و كمان لفلى عنده حاجات انجيليك هو انجيليك ده محل ليس حوامل فى شارع النزهة :)

وكمان الموضة دلوقتى فى البلوزات حاجات شبه الحوامل كلها :)
أ
,؛.هدى قوليلى اسعار المحلات دى ايه عشان وانا مسافره اعمل حسابى فى فلوس عشان مش عايزه افصلوعايزه اجيب جاهز افضل
أ
كوباية مايه;10180484:
,؛.هدى قوليلى اسعار المحلات دى ايه عشان وانا مسافره اعمل حسابى فى فلوس عشان مش عايزه افصلوعايزه اجيب جاهز افضل



بصى يا بسبس انا جبت البنطلون من لفلى و من حسين يوسف هو نفس المصنع كان ب 160 .. و البلوزات من 150ل 300 ده الرينجات بتاعتهم :)
ع
ازيكم يا بنات حد هنااااااا
انا صحيه دلوقتي من النوم
دكتور املا مبروك يا قمر الحمل ربنا يثبتهولك وتقومي بالسلامه
ع
في انهي دور حسين يوسف ده يا هدي
أ
hoba555;10180610:
ازيكم يا بنات حد هنااااااا
انا صحيه دلوقتي من النوم
دكتور املا مبروك يا قمر الحمل ربنا يثبتهولك وتقومي بالسلامه


صح النوم يا جمييييييييييل (f)

hoba555;10180614:
في انهي دور حسين يوسف ده يا هدي



ليه محلين واحد فى الدور الاول وواحد فى الدور التانى عنده كل حاجة ممكن تتخيليها غيارات و ملايات و فو و لبس اطفال و عجل و سراير و كله كله :)
c
toty858;10177343:
ازيك انتى يانونة عاملة ايةة

ازيك يا توتى يارب تكون مايا بخير
ماشاء الله عليها بجد زى القمر ربنا يباركلك فيها ويحفظهالك يارب وتشوفيها احلى عروسه فالدنيا
كل سنه وانتى طيبه

قصة كبيرة;10178660:
ازيك يا أناناسة انتى عاملة ايه؟
عايزة اجيب بنطلون بنطلوناتى بقت بتكبس على نفسى

ازيك يا بيبو يارب تكونى بخير يارب
فى بناطيل حمل فى حريه مول وفى موندينى اللى جمب سينما نورماندى
ومحل هاله فروكسى
وفى فمدينه نصر لفلى فى مكرم عبيد قبل التوحيد والنور وفى كام محل بعد التوحيد اكنك ريحه السراج عاليمين اسمهم تشيلد مول وكيدز بارك
والاسعار عموما من 78 ل 160

d.aml86;10180020:
ازيكم يابنات انا كنت معكم فى التجهيزات يارب تكونو فاكرينى انا الحمد لله دلوقتى حامل وفاضل 3 ايم واخلص الشهر الاول يارب تقبلونى معاكم اخت معاكم فى التجمع الجميل ده
انا روحت للدكتوره وعملتلى سونار وعملت كل التحاليل الحمدلله بس الدتوره مش عايزانى اصوم خالص وان صومت ال يومين وتعبت ومصرفتش ادويه غير الفوليك اسيد بس ويارب تقومو كلكو بالسلامه(f)(f)(f)

الف مبروك وربنا يكملك على خير يارب وربنا معاكى ومنورانا
مدام قالتلك متصوميش متصوميش انا الدكتوره بتعتى كاتبه ورقه ممنوع صوم جميع الحوامل فى رمضان وربنا مديكى العذر لكدا وربنا يكملك على خير

صوت العيون;10180042:
بقلكم هو احساس الشد فى البطن دا حولين السرة ولفوق كدا يعنى مكان المعده كدا دا يعنى ايه
ان شاء الله

عادى يا بنتى ومتفكريش فى اى حاجه بتحصلك لان طبيعى تحسى بتغيرات كل شويه لان المكان جوه بيستعد للبيبى وبيتغير مدام مفيش حاجه جامده ومستمره فتره طويله خلاص ماتقلقيش وان شاء الله ربنا ميجبش حاجه وحشه
وخالى بالك كل شهر وليه تغيراته وحاجات جديده
والحمد لله انك روحتى للدكتور

ايه يا بنات محدش رد عليا ليه
c
crazy ananas;10176110:

انا مضيقه قوى لان زات لحد دلوقتى 15 كيلو والدكتوره اضيقت وقالتى انى كدا هوصل ل 100ك
انا كنت اول الحمل 77ك وبزيد فالشهر 4او3 ك من الرابع تقريبا ومش عارفه اظبط الاكل ازاى
وانا اساسا كل الاكل بئا زى بعضه عوزه اكل مفيد وبس

حد يواسينى واللى عنده اكل خفيف ومفيد يقولى عوزه الم الدور الشهرين دول

crazy ananas;10176814:
عيال هو التين البرشومى كويس وله لا
واللوز المملح بيتخن وله لا ياترى

:)
c
ندى مش باينه يارب تكون بخير يارب تدخلى قريب تطمنينا عليكى دحنا هنولد مع بعض

ورشا ربنا معاها يارب وتطمنا قريب عليها
a
ازيكم يابنات
ممكن تقبلونى صديقه لكم انا إيمان من مصر
s
صوت العيون;10180063:
الحمد لله كويسه وازيك انتى وازى النونو وربنا يقومك بالسلامه ان شاء الله
لا معرفش بس البنات هنا كانوا بيتكلموا عن محل اسمه لفلى بس سألتهم فين دا محدش جاوبنى
الحمد لله
يمكن تعرفيه
وحاولى متلبسيش لبس ضيق ويضغط على بطنك يا جميله



مورو انا رحت لافلي جبت منه بنطلون حمل هو مكانه علي ناصية مكرم عبيد مع مصطفي النحاس قدام التوحيد والنور
هو لسة صحيح مافيش بطن خالص بس البناطيل بدأت السوستة تتعبلي بطني فخفت قلت اجيب بنطلون حمل احسن
c
يتصفح الموضوع حالياً: 6 (6 عضو و 0 ضيف) ‏crazy ananas, ‏sosiii, ‏مونه الدلوعه, ‏دموع اشتياقي
ازيكم يا بنات منورين

طبعا يا مونه انتى معانا من اول مشركتك معانا المهم خاليكى دايما معانا
وياترى فى نونو وله لسه وله اساسا متجوزه وله ايه
a
شكر ا ياقمر على الترحيب
انا حامل فى الشهر الاول
a
كنت عاوزه اسألكم بما انكم خبره
من أول الحمل وانا باكل بطريقه غريبه وزاد وزنى شويه مع أنى الاول كنت بعمل ريجيمات وبحافظ على جسمى لكن دلوقتى مش بقدر اتحكم باكل كل حاجه وكمان ضهرى من تحت بيوجعنى اوى ده طبيعى ولا ايه ياريت تفيدونى
J
ازيكو يامدامات
انا تعبانه خالص عندى دور برد مموتنى مع الصيام والحر والحمل وشغل البيت بتلفظ انفاسى الاخيره
بقولكو ايه
انا رحت للدكتوره يوم السبت وقلتلها ان البيى عندى بيخبط على تحت يعنى بحس كانه هينزل قالتلى انتى الرحم عندك ضعيف وقالتلى المفروض مقفش كتير لأن كده ممكن يحصل ولاده مبكره
انا مش عارفه كلامها ده صح ولا ايه ؟
وانتو بتحسو بكده بردو
أ
crazy ananas;10181189:
حد يواسينى واللى عنده اكل خفيف ومفيد يقولى عوزه الم الدور الشهرين دول


:)


ههههههههههههههههههههههه :D



مونه الدلوعه;10181209:
ازيكم يابنات
ممكن تقبلونى صديقه لكم انا إيمان من مصر



:) اهلا بيييكى يا مووونة ...؟؟؟ وا لف مبرووووووووووووووووك الحمل يا قمرة ربنا يكملك على خير و يفرحك بيه يارب

ده اول حمل ليكى ..؟؟؟


مونه الدلوعه;10181259:
شكر ا ياقمر على الترحيب
انا حامل فى الشهر الاول



ربنا يكملك على خير يارب


مونه الدلوعه;10181295:
كنت عاوزه اسألكم بما انكم خبره
من أول الحمل وانا باكل بطريقه غريبه وزاد وزنى شويه مع أنى الاول كنت بعمل ريجيمات وبحافظ على جسمى لكن دلوقتى مش بقدر اتحكم باكل كل حاجه وكمان ضهرى من تحت بيوجعنى اوى ده طبيعى ولا ايه ياريت تفيدونى



انا كمان اكلت كتير فى اول الحمل ووزنى زاد جدااااااااااا بس ثبت من اول الشهر السادس بقيت ازيد بالمعدل الطبيعى :)
أ
Jumanaa;10181333:
ازيكو يامدامات
انا تعبانه خالص عندى دور برد مموتنى مع الصيام والحر والحمل وشغل البيت بتلفظ انفاسى الاخيره
بقولكو ايه
انا رحت للدكتوره يوم السبت وقلتلها ان البيى عندى بيخبط على تحت يعنى بحس كانه هينزل قالتلى انتى الرحم عندك ضعيف وقالتلى المفروض مقفش كتير لأن كده ممكن يحصل ولاده مبكره
انا مش عارفه كلامها ده صح ولا ايه ؟
وانتو بتحسو بكده بردو



سلامتك ي جوجو الف سلامة

بس حكاية ان خبط البيبى لتحت دى معناها ان الرحم ضعيف اشك فيها بصراحة ... انا البنت عندى تخبط لتحت و لما سالت الدكتور ورانى السونار و ان رجلها تحت و راسها فوق فقاللى هى بتخبط بجلها و طبيعى الخب يكون تحت

قاللى اللى نخاف منه فى الولادة المبكرة هو الطلق

والطلق عبارة عن تحجيرة فى البطن مع الوجع ... و خبط فى الضهر . والوجع اللى بيكون فى البطن يكون زى بتاع البريود واقوى

وقاللى افرازات الدم او المية الكتير السخنة اللى ليها ريحة وحشة

كل دى علامات ولادة ربنا يحفظنا من الولادة المبكرة يارب

متقلقيش يا جوجو البيبى بيلعب

انا لما بتخبط بنوتى تحت بحس انى هعمل على نفسى :)
X