تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
أ
DodyCat;10163426:
حاسه بحاجه بتتحرك والم بسيط تحت السرة تفتكرو دى حركه؟
انا دايخة ومش عارفه هاروح ازاى



هى دى الحركة فى بدايتها يا دودى بعد شوية هتعرفيها من قوتها و حسى ان بطنك هتنط منك :D

هو مش انتى جوزك معاكى فى الشغل و بيروح معاكى ...؟؟؟
أ
االى عليها الدور تولد فى اللستة هى لمبادا و هى حامل ما شاء الله فى توأم لو عرفت اخبار عنها من تجمع اللى هيولدوا فى شهر سبتمبر هقولكم ان شاء الله
L
أجمل ايام العمر;10163564:
هى دى الحركة فى بدايتها يا دودى بعد شوية هتعرفيها من قوتها و حسى ان بطنك هتنط منك :D

هو مش انتى جوزك معاكى فى الشغل و بيروح معاكى ...؟؟؟

لا كنا مع بعض قبل ما نتخطب واحنا الأتنين غيرنا المكان
m
ههههههههههه يعنى اصطادتى الراجل من الشغل وبعدين مشيتى هههههه
m
بنات انا عندى فراخ وعايزه اعملها حاجه خفيفه كده عشان العشا اعملها ايه
m
أجمل ايام العمر;10163564:
هى دى الحركة فى بدايتها يا دودى بعد شوية هتعرفيها من قوتها و حسى ان بطنك هتنط منك :D

هو مش انتى جوزك معاكى فى الشغل و بيروح معاكى ...؟؟؟



بعد كده هتبقى شلاليت ياماما ههههههههههه
(
DodyCat;10158648:
كاتو ربنا يطمنك يا قمر ويا ريت تبقى تطمنينا



تسلمى حبيبتى ربنا يخليكى انتى عاملة اية فى الحمل واخبار البيبى اية ربنا معاكى وتقومى بالسلامة يا قمرد


crazy ananas;10158694:
كاتو الف سلامه عليكى وربنا يطمنك عالبيبى يارب
ومتزعليش انك فطرتى كله عشان صحتك والبيبى


الله يسلم يا اناناسة يا قمر ويطمنا عليكى انتى كمان يا حبيبتى


أجمل ايام العمر;10159303:


ربنا يطمنك على البيبى يا قمرة انا كمان كان بقالى فترة حركة البيبى ضعيفة جداااااا و لما سالت اخو جوزى و احنا فى الساحل قاللى ده طبيعى عشن هو بدا يتزنق و المكان يضيق وهو مش متعود غير على المكان الواسع بتاع الاول

ربنا يطمنك يا حبيبتى ربنا يسهل والله انا قلقانة عشان الحركة ربنا يسهل واطمن النهاردة من الدكتور جزاكى الله خير يا هدى


[QUOTE=قصة كبيرة;10162226]صباح الخير يا بنات ازيكم عاملين ايه؟

ازيك يا هدى عاملة ايه وحشتينا قوووووى
مشمشة حمدالله على سلامتك..يارب تبقى كويسة على طووووول ان شاء الله

انا صومت أول يوم بس تعبت جدا بعد الفطار
امبارح برضه صومت بس رجعت الصبح وبصراحة كملت اليوم صيام برضه
بس بنام بشكل مهووووووووووول
وبصلى وانا قاعدة

انا مش عارفة ايه اللى احس بيه وساعتها اعرف انى لازم افطر


اه وعندى سؤال محرج شوية معلش :o انا لاحظت انى من ساعة ما بدأت الحمل وانا شعر جسمى زاد قوووووى :confused: انا بقيت بعمل كل 4-5 ايام :confused::confused::confused::confused: فى حد تانى كده؟؟؟:confused::confused: وهل كده معناه انى حامل فى ولد ولا ايه؟؟؟؟؟



صباح النور يا قمر اخبارك اية واخبار البيبى اية يارب تكونى دايما بخير يارب انتى لو تعبانة يا حبيبتى من الصيام ممكن تفطرى عادى دى رخصة من ربنا ليكى ومافيش على اى حرج انى حامل حتى لو مش تعبانة بس خايفة على البيبى وعلى نفسك افطرى وكلة تسهيل من عند ربنا للحامل الدين يسر يا حبيبتى وممكن تفدى الايام اللى فطرتيها وربنا يتقبل
بالنسبة للشعر ممكن يكون نتيجة تغير فى الهرمونات للجسم او زيادة فى الدورة الدموية بالنسبة ليا انا شعرى خفيف جدا ومع الحمل خف اكتر بس مش عارفة اذا كان معناة انك حامل فى ولد ولا بنت وربنا يرزقك باللى تتمنية يارب


DodyCat;10162305:
انا صومت امبارح كمان بس دوخت قبل الفطار ب 5 دقايق لأنى كنت واقفه فى المطبخ من ساعة ما روحت
وضهرى بيوجعنى قوى لما بقف كتير ده طبيعى ولا ايه
وبعدين فطرت ومكنش ليا نفس كنت حاسه انى هرجع بس طبعا جوزى قاعد مراقبنى فأكلت بسيط على قد ما أقدر وعملت كيكة باباز بسرعه وقلت اسيبها تخمر ساعه وانام وجوزى قال هيريح لغاية أدان العشا ويقوم ينزل عشان صلاة التراويح وانا قلتله انا مش هقدر انزل
المهم نمنا بنفتح عنينا لقينا الساعه 11 بالليل روحنا كملنا نوم ل 3 ومش قادرين نقوم أصلا وحضرت سحور بالعافيه


وجع الظهر طبيعى فى الحمل لانك كل ما بتدخلى فى اشهر الحمل كل ما يبدأ يكون فى تقل والظهر يبدأ يوجعك حاولى تريحى نفسك ونامى على ظهرك كتير



ميرفى50;10162615:
صباح الخير




صباح النور يا قمر اخبارك اية يا حبيبتى



hoba555;10162621:
ازيكم يا بنات اخبار نونهاتكم ايه؟


الحمد لله اخبارك انتى اية يا قمر

ميرفى50;10162750:
تعبانه الحمدلله عل كل حال وامبارح بعد الفطار بساعتين رجعت وبعد صلاه الفجر رجعت ربنا يستر
ده بقى بخلاف ان حالتى النفسيه زفت متخانقه مع ابو العيال ومش بكلم بعض عير فى اضيق الحدود متغاظه منه جدا ربنا يهديه وحياه ربنا بلاش حد يقولى تعالى على نفسك وكلميه انت



سلامتك يا قمر الف سلامة وان شاء الله تقومى بالسلامة ونطمن عليكى يارب
بالنسبة لموضوع الخلاف ونفسيتك انا معرفش مين فيكم اللى مزعل التانى بس عموما يا قمر
مش هقولك تعالى على نفسك كمان وكلمية وصلحية بس هقولك حاجة بسيطة وان شاء الله تقبليها منى
انتى ممكن يكون معاكى حق وهو الزوجة مش لازم تطيع زوجها فى كل شئ وبالذات فى اشياء ممكن تغضب ربنا وفى هذة الحالة يجوز للزوجة انها لا تطيع زوجها غير كدة لازم على الزوجة تطيع زوجها فى كل شئ والا انتى عارفة تلعنها الملائكة اذا جوزها نام وهو غضبان منها انما اذا كان الزوج زعل بغير حق فدا عادى ولا تلعنها الملائكة بس عموما يجي على الزوجة ان تطيع زوجها وان تحسن معاملتة وتراعى ربنا فى جوزها ودى على قول رسول الله صلى الله علية وسلم :لو كنت أمر أحد ان يسجد لأحد لأمرت المرأة ان تسجد لزوجها
وكفاية كلام الرسول عشان تصالحى انتى جوزك وتبدأى بالخير وتاخدى الثواب واحنا فى ايام مباركة والحياة الزوجية بتقوم على المودة والتفاهم والحب والتغاضى عن الهفوات واخيرا اقولك
قال الله تعالى: وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

ان شاء الله ربنا يهدى الحال بينكم ويصلح حالكم يارب
وتقبلى كلامى واسفة لو كنت طولت عليكى



roshy&hany;10162764:
ازيكم يا بنات عاملين ايه وحشتونى اوى اوى .. شكرا للى سالوا عنى ماتحرمش منكم ابدا

انا فعلا نزلت امبارح الساعة 1 بليل رحت المستشفى اخدت محلول تانى وابرة مسكنة للألم والدكتورة قالتلى استمرى على الانتينال والفلاجيل وقالتلى ريحى على السرير وخلى جمبك اربع خمس ازايز ماية وعصاير كتير وطول ما انتى قاعدة اشربى فى عصاير مش مهم الاكل المهم الماية والعصاير

والحمد لله دلوقتى المغص بيروح ويجى بس احسن بكتير من الاول الحمد لله ..


سلامتك يا حبيبتى ربنا معاكى يارب وتقومى بالسلامة اسمعى كلام الدكتور وان شاء الله ربنا يجعلك الخير وتكونى بخير يا حبيبتى


البرج اليسر;10163030:
كنت عايزة اسالكم هل حسيتو بفرق في حركة البيبي في الصيام عن قبل الصيام؟ اصل انا حساها قليلة وضعيفة وله ده تهيات



انا فعلا من اول رمضان والحركة قليلة ومش زى الاول خالص وان شاء الله رايحة للدكتور النهاردة واطمن وان شاء الله خير

DodyCat;10163426:
حاسه بحاجه بتتحرك والم بسيط تحت السرة تفتكرو دى حركه؟
انا دايخة ومش عارفه هاروح ازاى


اة يا قمر حركة البيبى بيتحرك
أ
DodyCat;10163578:
لا كنا مع بعض قبل ما نتخطب واحنا الأتنين غيرنا المكان
\

ههههههههههههههههههههههههههههه

آدى البنات الواعية الناصحة :D

عقبال بنتى ما تصطاد عريس يارب



meshmesh_romio;10163636:
بنات انا عندى فراخ وعايزه اعملها حاجه خفيفه كده عشان العشا اعملها ايه



بصى انا عندى طريقة بعملها بالفراخ البانيه بقطعها نساير و اشوحها فى معلقة زيت زتون و فص توم ومعلقة بصل مفروم .. . و لما تصفر شوية اضيف عليها فلفل الوان و جزؤ و زتون و مشروم وصويا صوص و بتطلع حلوة قوى ما شاء الله


kato;10163794:
تسلمى حبيبتى ربنا يخليكى انتى عاملة اية فى الحمل واخبار البيبى اية ربنا معاكى وتقومى بالسلامة يا قمرد




الله يسلم يا اناناسة يا قمر ويطمنا عليكى انتى كمان يا حبيبتى


[QUOTE=أجمل ايام العمر;10159303]

ربنا يطمنك على البيبى يا قمرة انا كمان كان بقالى فترة حركة البيبى ضعيفة جداااااا و لما سالت اخو جوزى و احنا فى الساحل قاللى ده طبيعى عشن هو بدا يتزنق و المكان يضيق وهو مش متعود غير على المكان الواسع بتاع الاول

ربنا يطمنك يا حبيبتى ربنا يسهل والله انا قلقانة عشان الحركة ربنا يسهل واطمن النهاردة من الدكتور جزاكى الله خير يا هدى





صباح النور يا قمر اخبارك اية واخبار البيبى اية يارب تكونى دايما بخير يارب انتى لو تعبانة يا حبيبتى من الصيام ممكن تفطرى عادى دى رخصة من ربنا ليكى ومافيش على اى حرج انى حامل حتى لو مش تعبانة بس خايفة على البيبى وعلى نفسك افطرى وكلة تسهيل من عند ربنا للحامل الدين يسر يا حبيبتى وممكن تفدى الايام اللى فطرتيها وربنا يتقبل
بالنسبة للشعر ممكن يكون نتيجة تغير فى الهرمونات للجسم او زيادة فى الدورة الدموية بالنسبة ليا انا شعرى خفيف جدا ومع الحمل خف اكتر بس مش عارفة اذا كان معناة انك حامل فى ولد ولا بنت وربنا يرزقك باللى تتمنية يارب




وجع الظهر طبيعى فى الحمل لانك كل ما بتدخلى فى اشهر الحمل كل ما يبدأ يكون فى تقل والظهر يبدأ يوجعك حاولى تريحى نفسك ونامى على ظهرك كتير





صباح النور يا قمر اخبارك اية يا حبيبتى





الحمد لله اخبارك انتى اية يا قمر




سلامتك يا قمر الف سلامة وان شاء الله تقومى بالسلامة ونطمن عليكى يارب
بالنسبة لموضوع الخلاف ونفسيتك انا معرفش مين فيكم اللى مزعل التانى بس عموما يا قمر
مش هقولك تعالى على نفسك كمان وكلمية وصلحية بس هقولك حاجة بسيطة وان شاء الله تقبليها منى
انتى ممكن يكون معاكى حق وهو الزوجة مش لازم تطيع زوجها فى كل شئ وبالذات فى اشياء ممكن تغضب ربنا وفى هذة الحالة يجوز للزوجة انها لا تطيع زوجها غير كدة لازم على الزوجة تطيع زوجها فى كل شئ والا انتى عارفة تلعنها الملائكة اذا جوزها نام وهو غضبان منها انما اذا كان الزوج زعل بغير حق فدا عادى ولا تلعنها الملائكة بس عموما يجي على الزوجة ان تطيع زوجها وان تحسن معاملتة وتراعى ربنا فى جوزها ودى على قول رسول الله صلى الله علية وسلم :لو كنت أمر أحد ان يسجد لأحد لأمرت المرأة ان تسجد لزوجها
وكفاية كلام الرسول عشان تصالحى انتى جوزك وتبدأى بالخير وتاخدى الثواب واحنا فى ايام مباركة والحياة الزوجية بتقوم على المودة والتفاهم والحب والتغاضى عن الهفوات واخيرا اقولك
قال الله تعالى: وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

ان شاء الله ربنا يهدى الحال بينكم ويصلح حالكم يارب
وتقبلى كلامى واسفة لو كنت طولت عليكى





سلامتك يا حبيبتى ربنا معاكى يارب وتقومى بالسلامة اسمعى كلام الدكتور وان شاء الله ربنا يجعلك الخير وتكونى بخير يا حبيبتى





انا فعلا من اول رمضان والحركة قليلة ومش زى الاول خالص وان شاء الله رايحة للدكتور النهاردة واطمن وان شاء الله خير



اة يا قمر حركة البيبى بيتحرك



هو انا عندى تعليق بسيط على كلامك يا كاتو الحامل بلاش تنام على ضهرها لان ده بيكتم نفسها فى الشهور الاخيرة و كمان مش بيوصل الدم لجسمها و بياثر على البيبى احسن نومة للحامل على جنبها الشمال و تحط بين رجلها مخدة :)





انا كمان معادى النهاردة عند الدكتور الساعة 12 بليل ان شاء الله

ادعولى بالله عليكم
&
ربنا يطمنك يا دودو.... وتلاقى اللوللى بتتنط جوا.....
وعلى فكرة انا دلوقتى مش بعرف انام بسهولة والمخدة دى صحبتى دلوقتى فى النوم ....
الله المستعااااااااااااااااااان
ع
حد هناااااااااا
m
ربنا معاكى يادودو وتطمنينا عاللولى بس امانه تسلميلى عليها
s
مساء الخير كل سنه وانت طيبين انا لي مش في الليسته بتاع الولاده انا يوم

27-1-2010

ويالا سلاااام
&
ايه يا عياااااااااااااااااااال مالكو ؟؟؟؟
انوس مدخلتش هيا وفاطمة ليه النهاردة؟؟؟؟
لو مدخلتووووووووووووش حجيلكو ...فاهمين؟؟؟
د
انا هنا اهه اخبارك ايه
&
الحمدلله
ازيك يا ايمى؟؟؟
فطرتى ايه النهاردة؟؟؟
أ
,؛.انا جيت فى حد بقى؟؟,ظ؛.
&
ايوة فيه حد.....
حمدلله على السلااامة يا بسبس...
اخبار صحتك ايه انتى والنونو؟؟
أ
,؛.والله يا ندى وحش اوى اوى اوى ومش قادره على الصيام والدوخه طول النهار مش بتسيبنى وببقى مش قادره افطر خالص بحس انى حرام مدام نويت الصيام انى افطر وانهارده مقدرتش اطبخ واكلنا عند حماتى وبجد زهقت من اكلها ونفسى اطبخ انا ومش قادره ولو وقفت شويه فى المطبخ بيغمى عليا مش عارفه ايه اللى بيحصلى دا
أ
,؛.انتى نمتى ولا ايه يا ندى عااااااااااااااا

,؛.قوليلى يا ندى هتعملى بكره فطار ايه؟؟؟
أ
,؛.تعالى طيب كلى بطاطس شيبسى
X