تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
s
يا يميم طمنينا عليكى بدل ماجيلك جرررررررررررررر
ب
اول يوم ف اخر بريود ويضاف 7 ايام يبقى بعد 9 شهور دة معاد الولادة
m
sweet_toota;10286896:
اة يا سارة تقريبا كدة ان شاء الله .. انا عملت سونار وانا داخلة على الاسبوع السادس عشان كنت تعبانة و مبانش فى السونار غير الكيس و مفيش جنين ولا نبض و فى ناس ماشاء الله بتسمع النبض فى الاسبوع الخامس و فى ناس فى الاسبوع التامن بس روحى اطمنى على كيس الحمل و يمكن تسمعى النبض يارب و ربنا يطمنا جميعا

عادي انا بان كيس بس لسه مافيش جنين
s
دة نورك يا قمر

ميكو ازيك يا حبيبتى لا مروحتش عشان الدكتورة اخدت خلاص اجازة العيد من بدرى بقالها كام يوم و قالتلى اروحلها بعد العيد ان شاء الله و الالم بيروح و يجى الحمدلله على كل حال و ربنا يتمملنا جميعا بخير انتى عالملة اية و اخبار نفسويتك اية؟
s
miko85;10286913:
عادي انا بان كيس بس لسه مافيش جنين


انتى اخر سونار عملتيه امتى يا ميكو؟
l
مش عارفه انا حركه البيبي انهارده ضعيفه ليه

ايه السبب ياجماعه؟؟؟؟
(
مساء الخير يا حلوين ازيكم

توتا ازيك يا قمر فيننك من زمان يا حبيبتى اخبارك اية انتى وبتول والبيبى

يميم اخبارك اية روحتى للدكتور يارب يكون خير هتولدى فى معادك ان شاء الله

هوبا يارب يارب يرزق بالحمل الشهر دية ان شاء الله يا قمر

ميكو ازيك عاملة اية يا قمر لسة عندك عثيان ولا خف والحمد لله

وباقى البنوتات ازيكم يا قمرات واحدة واحدة
l
بس المفروض التالت بان الجنين بيبقي عباره عن لسه حته لحمه بس بيبان صح؟
ب
اشربى عصير مسكر او نامى ع جمبك الشمال وهتحسى ان شاء الله بالحركة
وبدام يوم واحد متقلقيش
l
ازيك ياكاتو عامله ايه ياجميل

انتي في الكام؟
l
انا حسيت بيه انهارده بس مش كتير زي كل يوم فاهمه لازم اقعد اخبطله تحسي انه كسلان انهارده فهمتييني

ده السبب ايه بقي؟
ب
الحمد لله كويسة يا كاتو فعلا بقالى يومين مش بدخل
النت كان عندى وحش جدااااا
s
يمكن اكلتيه اكلة دسمة ولا حاجة
b
ميكو انتى فى السعودية مش كده؟ بتابعى ازاى بأه عندكوا نظام التأمين و لا عيادات خاصة؟
ب
اة اة فاهماكى

بصى مش عايزة اقلقك بتول كانت كدة ف التاسع وعشان كدة اضطريت اولد قيصرى عشان مكنتش هتستحمل الطلق الصناعى واصلا الرحم مفتحش عشان الحركة ونبضات القلب مش منتظمة
لكن انتى ممكن تكونى غيرى فاللله اعلم عشان ما فتيش بقى
l
اكلت مكرونه بشمل وجلاش باللحمه المفرومه وكفته وبطاطس محمره

بس مش كبستها يعني قايمه من علي الاكل مش ماليه بطني
(
loveway;10286958:
ازيك ياكاتو عامله ايه ياجميل

انتي في الكام؟



اهلا يا قمر اولا احب اقولك ما تقاقيش من الحركة انا كنت كدة مافيش حركة كتير وكمان ممكن يعدى يوم من غير ما احس بحركة بس الدكتور طمنى وقالى انة شئ عادى كل ما الجنين بيكبر الرحم بيضيع علية ومش بيكون واسع زى الاول عشان كدة مش بيعرف يتحرك كتير بس انتى كلى او اشربى حاجة مسكرة نامى على جمبك وانتى هتحسى ان شاء الله بالحركة يا قمر


انا بقا فاضلى كام يوم وادخل ان شاء الله فى الثامن
m
bright bride;10286976:
ميكو انتى فى السعودية مش كده؟ بتابعى ازاى بأه عندكوا نظام التأمين و لا عيادات خاصة؟

اه عندنا مستشفيات وبنتابع عند دكتوره هناك...لو تعبت بتصل بابا
l
بتول عامله ايه يابت ؟؟؟؟
b
miko85;10286900:
سويت توتا ازيك روحتي تاني ولا ايه عند الدكتوره..والالم ال عندك خف ولا لسه

زودي علي ميعاد البيريود 7 ايام وعدي باه مثلا يوم 22\8 هاتكون كملت شهر


om_tota;10286909:
اول يوم ف اخر بريود ويضاف 7 ايام يبقى بعد 9 شهور دة معاد الولادة


ميرسى يا قمرات
X