تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
C
دودي صحيح نسيت اسألك بما انه طلع ولد الحمدلله ، فكرتي هاتسميه ايه بقي ولا لسه، انا مختارة اسم الولد من بدري وكله مقتنع به اووووووووووي وعاجب الناس كلها الحمدلله قرايب واغراب، لكن البنت هي اللي لسه مستقرتش علي حاجة.
&
قصة كبيرة;10284381:
صباح الخير يا بنات

انا متشكرة قوى لكل الناس اللى ردت عليا
يميم وهوبا ومشمشة وأمة الله جزاكم الله خيرًا

الحمد لله انا روحت للدكتورة امبارح وشفت البيبى وطمنتنى الف حمد وشكر ليك يارب .. ربنا مايحرم حد ابدا من الاحساس ده..
وسألتها تانى على الضغط والولادة قالتلى طول ماحنا مسيطرين على الضغط هتولدى طبيعى عادى.. لكن لو لا قدر الله ماقدرناش نسيطر عليه هيبقى فى كلام تانى كتير.. انا سايباها على ربنا اهم حاجة عندى ربنا يرزقنى ببيبى سليم ان شاء الله ..

وانا بقالى فترة الم البريود ده على طول بيجيلى وكنت اخدتله حقن وقالتلى اكرر الحقن تانى..

ربنا يقومنا كلنا بالسلامة ان شاء الله


ربنا يكملك على خير يا بيبو ويرزقك ساعة سهلة ان شاء الله

DodyCat;10284422:
الحمد لله يا بيبو صاحية جسمى مكسر ودراعى وارم مكان الواقعه بس مبسوطة عشان أطمنت على توتو ربنا يطمنك دايما وان شاء الله الوضع يفضل تحت السيطرة وتولدى طبيعى يا رب بس انتى بلاش حوادق خالص مالص واى انفعلات او اى حاجه ترفع الضغط

الف سلامة يا دودى
CuTie KaTkOoTa;10284456:
الله يسلمك يا بيبو يا جميلة انتي، انا بعد ما سافرت لما قلتلكم في اول شهر 8، قعدت يومين او 3 مش فاكرة وجيت المهم الجهاز عندي كان فيه مشاكل وكده، وجوزي وداه يتصلح والمهندس بوظه اكتر ما هو ومسحلي داتا مهمة كمان اوي من عليه، وفضلت فترة مش عارفة اصلحه وبحاول فيه، المهم وديته لمهندس تاني اعرفه متخصص في موضوع ترجيع الداتا ده وطبعا حاجات تانية، بس ولسه لغاية دلوقتي للأسف مش نافعة عشان حصل مشكلة في الهارد بس لسه فيه محاولات وجبنا جهاز جديد خالص بقي، ومكنتش عارفة اشارك معاكم من ساعة ما جبته عشان معرفتش اخر اخباركم وفاتني كتير فقلت لما اقرا كل اللي فات ابقي ادخل، ولما اخيرا النهاردة وصلت للجزء الجديد فقلت هتابع في الجديد واقرا القديم في نفس الوقت، وطبعا رمضان مش بقعد كتير، عشان ببقي مشغولة او بره البيت خالص ساعات وساعات، وحظي حلو اوي النهاردة بجد اني اصلا مش عارفة انام من ساعة السحور، وجوزي نزل الشغل، فقلت اقوم افتح شوية واقرا وبعدين انتوا دخلتوا هيييييييييييييييييييييييييييييييه :D

حمد لله على السلااامة.....
والله يا كتكوتة بتيجى كتييييييييير على بالى....
اصلى فضلت واقفة فى البلكونة كتيييير مستنية حد يشاورلى :wink::wink::wink:
كنتى منورة المنصورة.....ايه تعليقك عليها؟؟؟
صوت العيون;10284467:
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته


سلامتك الف سلامه يا بيبو والحمد لله خير ان شاء الله
كتكت ازيك

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته....
ازيك يا مورو؟؟
CuTie KaTkOoTa;10284471:
بقولكم ايه هو انتوا ميعادكم مع الدكتورة بيبقي كل اد ايه في الفترة دي، اصل انا اول مرة روحتلها كنت في نص التالت عشان مش دي اللي تابعت معاها من الاول، وبعدين قالتلي تعالي اول الرابع يعني بعد اسبوعين وبعد كده قالتلي اول الخامس كل شهر بقي بعدكده، وانا حاسة ان كده كتير وببقي قاعدة كل شوية مستنية بفارغ الصبر، بس برجع واقول يمكن عشان التحاليل بتاعتي الحمدلله كويسة ومفيش سبب يخليها تجيبني كتير.

انا برضه فى الاول كانت بتقولى تعالى كل شهر...
بس شوية كدة ممكن تقولك ان شاء الله تعالى كل اسبوعين
C
صوت العيون;10284489:
لا رحت الحمد لله وقريب منى الحمد لله


بجد طيب الحمدلله طمنيني اول زيارة كانت عاملة ازاي وقالك ايه وانتي كان احساسك ايه لما شفتي السونار وكده كله كله.
L
CuTie KaTkOoTa;10284496:
دودي صحيح نسيت اسألك بما انه طلع ولد الحمدلله ، فكرتي هاتسميه ايه بقي ولا لسه، انا مختارة اسم الولد من بدري وكله مقتنع به اووووووووووي وعاجب الناس كلها الحمدلله قرايب واغراب، لكن البنت هي اللي لسه مستقرتش علي حاجة.

تيم وتقى ولسه جارى البحث عن أسامى أخرى
البنت ممكن بكينام او جودى أو جورى
C
lifedrop;10284500:

حمد لله على السلااامة.....
والله يا كتكوتة بتيجى كتييييييييير على بالى....
اصلى فضلت واقفة فى البلكونة كتيييير مستنية حد يشاورلى :wink::wink::wink:
كنتى منورة المنصورة.....ايه تعليقك عليها؟؟؟

انا برضه فى الاول كانت بتقولى تعالى كل شهر...
بس شوية كدة ممكن تقولك ان شاء الله تعالى كل اسبوعين


يا سلام ماشي ماشي هصدقك يا نودة يا قمراية انتي، عايزة اقولك اني اتبسطت جداااااااا وكمان لقيت حاجات كتيرة اوي اتغيرت خالص عن زمان، وجوزي بقي اول مرة يروح ويشوف المنصورة والبيت اللي في البلد كمان، رجع مبهور وكنا عايزين نروح تاني لوحدنا بقي من غير بابا بس بابا زعقلي وحلف اني مش هسافر تاني :ss::ss: مع انهم كانوا مستنينا هناك عشان خلاص عرفنا الطريق لوحدنا وسهل، بصي احنا قعدنا في بيت قرايبنا عند المحافظة، وبعد كده بقي روحنا اماكن كتير سواء للفسحة او للزيارات وقضينا يوم واحد في البلد بس مش بيات سهرة ورجعنا بتنا في المنصورة وسبت بابا نام في البلد هو كان مبسوط اوي بالجو هناك.
ق
DodyCat;10284466:
فى الأول كنت حاسه انها بنت يمكن عشان كان نفسى فى بنوته قوى
بس فى الفترة الأخيرة شلت الموضوع من دماغى وبعدين بقيت انا وجوزى كل ما نتكلم نتكلم على انه ولد فحسيت انه ولد وانا رايحه للدكتورة قلت يا رب راضينى ولد او بنت راضينى
المهم لما الدكتورة قالتلى ولد لقيت نفسى فرحانه خصوصا لما شفت الفرحه فى عين جوزى
اصله نفسه فى ولد قوى

ربنا يفرحك بيه دايما
انا حاسة انه ولد انا وماما واخواتى وحماتى وكلنا حاسين انه ولد رغم اننا نفسنا فى بنت .. بس انا من ساعة ماعرفت انى حامل ومش فارق معايا ولد ولا بنت..
ربنا يكتبلنا الخير ويرضينا بيه دايما

صوت العيون;10284467:
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته


سلامتك الف سلامه يا بيبو والحمد لله خير ان شاء الله
كتكت ازيك

الله يسلمك يا مورو ازيك عاملة ايه
DodyCat;10284479:


يا عيال انا زدت فى الشهر ده 3 كيلو انا حاسه ان كده كتير بس الدكتورة بتقولى ده معدل كويس ايه رأيكو

كتير يا دودى.. مفروض مش اكتر من كيلو او كيلو ونص بالكتير فى الشهر .. بس انا هقولك على حاجة هى برضه بتفرق من واحدة للتانية
بصى كده ده:


- 25-37 pounds if you were a healthy weight before pregnancy.
- 28-40 pounds if you were underweight before pregnancy.
- 15-25 pounds if you were overweight before pregnancy.
والباوند بيساوى تقريبا نص كيلو

CuTie KaTkOoTa;10284471:
بقولكم ايه هو انتوا ميعادكم مع الدكتورة بيبقي كل اد ايه في الفترة دي، اصل انا اول مرة روحتلها كنت في نص التالت عشان مش دي اللي تابعت معاها من الاول، وبعدين قالتلي تعالي اول الرابع يعني بعد اسبوعين وبعد كده قالتلي اول الخامس كل شهر بقي بعدكده، وانا حاسة ان كده كتير وببقي قاعدة كل شوية مستنية بفارغ الصبر، بس برجع واقول يمكن عشان التحاليل بتاعتي الحمدلله كويسة ومفيش سبب يخليها تجيبني كتير.

انا قعدت فترة بروح كل اسبوعين وبعدين فترة كل اسبوع والمرة الجاية بعد اسبوعين.. بس هى اكيد بتفرق فعلا من حالة للتانية
ص
الحمد لله ازيك انتى يا جميله
كتكت قولى اسم الولد ايه انتى عرفتى النونو نوعه ايه ان شاء الله
اول زياره كنت مرعوبه صراحه الحمد لله
بس دخلت خت بيناتى وطلب منى تحاليل وبس معملتش سونار
&
السلااااام عليكم....
انا صاحية من بدرى بالرغم انى نايمة بعد الفجر اصلى عقبال عندكم ام محمد عندى بتنضف تنضيفة العيد....
C
DodyCat;10284516:
تيم وتقى ولسه جارى البحث عن أسامى أخرى
البنت ممكن بكينام او جودى أو جورى


حلو اوي تيم، وجودي انا نفسي اسميه اوي اوي بس مانعة نفسي عشان انا عايزة اخلي الاسامي تبقي علي نفس الحرف ولو معرفتش اوفق في كده، يبقي علي الاقل تبقي نفس الوزن ومتناسقة مع بعض، عشان يعني لو مرة جه بنت ومرة ولد كده يعني، وانا مختارة حرف رخم في الولاد ومش لقياله حاجة حلوة في البنات غير قليل اوي ومش بيبقي باقتناع يعني، بقول حلو وخلاص او يمشي لكن مش ببقي مبسوطة به اوي.
ق
CuTie KaTkOoTa;10284496:
دودي صحيح نسيت اسألك بما انه طلع ولد الحمدلله ، فكرتي هاتسميه ايه بقي ولا لسه، انا مختارة اسم الولد من بدري وكله مقتنع به اووووووووووي وعاجب الناس كلها الحمدلله قرايب واغراب، لكن البنت هي اللي لسه مستقرتش علي حاجة.

انتى اخترتى ايه؟
lifedrop;10284500:
ربنا يكملك على خير يا بيبو ويرزقك ساعة سهلة ان شاء الله

ربنا يخليكى يا جميل تسلمى
آمين يارب.. وربنا يرزقنا كلنا ان شاء الله بولادات سهلة
DodyCat;10284516:
تيم وتقى ولسه جارى البحث عن أسامى أخرى
البنت ممكن بكينام او جودى أو جورى

جورى بيتنطق بتعطيش الجيم زى جودى ولا جيم عادية؟
ص
لا بتنطق عادى بدون تعطيش
ق
صوت العيون;10284529:
الحمد لله ازيك انتى يا جميله
كتكت قولى اسم الولد ايه انتى عرفتى النونو نوعه ايه ان شاء الله
اول زياره كنت مرعوبه صراحه الحمد لله
بس دخلت خت بيناتى وطلب منى تحاليل وبس معملتش سونار

طب وعملتى سونار من ساعتها ولا لسة؟
lifedrop;10284531:
السلااااام عليكم....
انا صاحية من بدرى بالرغم انى نايمة بعد الفجر اصلى عقبال عندكم ام محمد عندى بتنضف تنضيفة العيد....

مبروكككككك ههههههههههههه
كل سنة وانتى طيبة يا جميل
C
صوت العيون;10284529:
الحمد لله ازيك انتى يا جميله
كتكت قولى اسم الولد ايه انتى عرفتى النونو نوعه ايه ان شاء الله
اول زياره كنت مرعوبه صراحه الحمد لله
بس دخلت خت بيناتى وطلب منى تحاليل وبس معملتش سونار


الولد مروان، لسه معرفتش المرة اللي فاتت وضعه مكنش مبين خالص، وهي قالتلي في الخامس بيبقي اوضح في الاغلب وانا هتجنن خلاص وعملة ادعي ان المرة دي يبان بقي يا رررررررررررررررررب.

طيب ليه معملتيش سونار انتي محبتيش ولا هو مرضاش.
ص
اه عملت لما جيبت التحاليل بقا بس تالت مره لا تانى مره لو تفتكرى قلت مكنتش مزنوقه الحمد لله
C
مشكلتي ان كل الاسامي اللي بحبها في البنات بحروف تانية خالص غير الميم، واغلبها بالجيم، لكن الميم قليلين اوي اللي حلو فيهم وخفيف كده، ومعظمهم انتشروا وقدموا، ربنا يسهل بقي ولو حد عنده افكار يقولي بردو.
ص
جميل مروان
مش لاقيه بنت بالميم دا ما اكترهم هههههههههههههه
ص
قولى كدا مبتحبيش ايه فى الميم
عندا ميرنا
ميرا
مى
ميار
موزة
مانجه
هههههههههه
ق
اه افتكرت يا مورو

وعندك "مايا" كمان
مروان حلو فعلا
C
صوت العيون;10284556:
جميل مروان
مش لاقيه بنت بالميم دا ما اكترهم هههههههههههههه


صوت العيون;10284558:
قولى كدا مبتحبيش ايه فى الميم
عندا ميرنا
ميرا
مى
ميار
موزة
مانجه
هههههههههه


:D:D:D:D:D:D وانتي اولهم طبعا يا جميلة، :wink::wink:
بس المشكلة عايزة حاجة كده جديدة ومش منتشرة وقديمة زي دول، حاجة كل ما اقول لحد عليها ميختلفش ويقولي الله حلو اوي ولذيذ وخفيف، رغم ان في القدام فيه حلو كتير، بس حاجة تناسب مروان كده، عارفة لو هتنازل عن حرف الميم واخليني في القاعدة رقم اتنين انه يبقي وزن واحد كان هايبقي مناسب حاجات كتير ومنهم روان وانا بحبه اوي بس للأسف اخته مسمياه :(
فكرت في لمار وبقول بردو قريب من وزن مروان، ولو ميم بقي ملك، ميار فكرت فيه بس جوزي واخواته مش متعاطفين معاه، وملك بردو بيقولي انتشر بقي، :confused::confused::confused:
فيه مرة كنت بهزر معاه وبقوله طيب تيجي نسميها مروج ، فقالي اه وماله ما نخليها مرج احسن. :(:(:(
ص
هههههههههههههههههه
استنى ادرولك
بس فى الاخر تطلعى حامل فى واد بعد التعب هااااااااا
X