DodyCat;10163426:
حاسه بحاجه بتتحرك والم بسيط تحت السرة تفتكرو دى حركه؟
انا دايخة ومش عارفه هاروح ازاى
هى دى الحركة فى بدايتها يا دودى بعد شوية هتعرفيها من قوتها و حسى ان بطنك هتنط منك :D
هو مش انتى جوزك معاكى فى الشغل و بيروح معاكى ...؟؟؟
DodyCat;10163426:
حاسه بحاجه بتتحرك والم بسيط تحت السرة تفتكرو دى حركه؟
انا دايخة ومش عارفه هاروح ازاى
أجمل ايام العمر;10163564:
هى دى الحركة فى بدايتها يا دودى بعد شوية هتعرفيها من قوتها و حسى ان بطنك هتنط منك :D
هو مش انتى جوزك معاكى فى الشغل و بيروح معاكى ...؟؟؟
أجمل ايام العمر;10163564:
هى دى الحركة فى بدايتها يا دودى بعد شوية هتعرفيها من قوتها و حسى ان بطنك هتنط منك :D
هو مش انتى جوزك معاكى فى الشغل و بيروح معاكى ...؟؟؟
DodyCat;10158648:
كاتو ربنا يطمنك يا قمر ويا ريت تبقى تطمنينا
crazy ananas;10158694:
كاتو الف سلامه عليكى وربنا يطمنك عالبيبى يارب
ومتزعليش انك فطرتى كله عشان صحتك والبيبى
أجمل ايام العمر;10159303:
ربنا يطمنك على البيبى يا قمرة انا كمان كان بقالى فترة حركة البيبى ضعيفة جداااااا و لما سالت اخو جوزى و احنا فى الساحل قاللى ده طبيعى عشن هو بدا يتزنق و المكان يضيق وهو مش متعود غير على المكان الواسع بتاع الاول
ربنا يطمنك يا حبيبتى ربنا يسهل والله انا قلقانة عشان الحركة ربنا يسهل واطمن النهاردة من الدكتور جزاكى الله خير يا هدى
[QUOTE=قصة كبيرة;10162226]صباح الخير يا بنات ازيكم عاملين ايه؟
ازيك يا هدى عاملة ايه وحشتينا قوووووى
مشمشة حمدالله على سلامتك..يارب تبقى كويسة على طووووول ان شاء الله
انا صومت أول يوم بس تعبت جدا بعد الفطار
امبارح برضه صومت بس رجعت الصبح وبصراحة كملت اليوم صيام برضه
بس بنام بشكل مهووووووووووول
وبصلى وانا قاعدة
انا مش عارفة ايه اللى احس بيه وساعتها اعرف انى لازم افطر
اه وعندى سؤال محرج شوية معلش :o انا لاحظت انى من ساعة ما بدأت الحمل وانا شعر جسمى زاد قوووووى :confused: انا بقيت بعمل كل 4-5 ايام :confused::confused::confused::confused: فى حد تانى كده؟؟؟:confused::confused: وهل كده معناه انى حامل فى ولد ولا ايه؟؟؟؟؟
DodyCat;10162305:
انا صومت امبارح كمان بس دوخت قبل الفطار ب 5 دقايق لأنى كنت واقفه فى المطبخ من ساعة ما روحت
وضهرى بيوجعنى قوى لما بقف كتير ده طبيعى ولا ايه
وبعدين فطرت ومكنش ليا نفس كنت حاسه انى هرجع بس طبعا جوزى قاعد مراقبنى فأكلت بسيط على قد ما أقدر وعملت كيكة باباز بسرعه وقلت اسيبها تخمر ساعه وانام وجوزى قال هيريح لغاية أدان العشا ويقوم ينزل عشان صلاة التراويح وانا قلتله انا مش هقدر انزل
المهم نمنا بنفتح عنينا لقينا الساعه 11 بالليل روحنا كملنا نوم ل 3 ومش قادرين نقوم أصلا وحضرت سحور بالعافيه
ميرفى50;10162615:صباح الخير
hoba555;10162621:
ازيكم يا بنات اخبار نونهاتكم ايه؟
ميرفى50;10162750:
تعبانه الحمدلله عل كل حال وامبارح بعد الفطار بساعتين رجعت وبعد صلاه الفجر رجعت ربنا يستر
ده بقى بخلاف ان حالتى النفسيه زفت متخانقه مع ابو العيال ومش بكلم بعض عير فى اضيق الحدود متغاظه منه جدا ربنا يهديه وحياه ربنا بلاش حد يقولى تعالى على نفسك وكلميه انت
roshy&hany;10162764:
ازيكم يا بنات عاملين ايه وحشتونى اوى اوى .. شكرا للى سالوا عنى ماتحرمش منكم ابدا
انا فعلا نزلت امبارح الساعة 1 بليل رحت المستشفى اخدت محلول تانى وابرة مسكنة للألم والدكتورة قالتلى استمرى على الانتينال والفلاجيل وقالتلى ريحى على السرير وخلى جمبك اربع خمس ازايز ماية وعصاير كتير وطول ما انتى قاعدة اشربى فى عصاير مش مهم الاكل المهم الماية والعصاير
والحمد لله دلوقتى المغص بيروح ويجى بس احسن بكتير من الاول الحمد لله ..
البرج اليسر;10163030:
كنت عايزة اسالكم هل حسيتو بفرق في حركة البيبي في الصيام عن قبل الصيام؟ اصل انا حساها قليلة وضعيفة وله ده تهيات
DodyCat;10163426:
حاسه بحاجه بتتحرك والم بسيط تحت السرة تفتكرو دى حركه؟
انا دايخة ومش عارفه هاروح ازاى
DodyCat;10163578:\
لا كنا مع بعض قبل ما نتخطب واحنا الأتنين غيرنا المكان
meshmesh_romio;10163636:
بنات انا عندى فراخ وعايزه اعملها حاجه خفيفه كده عشان العشا اعملها ايه
kato;10163794:
تسلمى حبيبتى ربنا يخليكى انتى عاملة اية فى الحمل واخبار البيبى اية ربنا معاكى وتقومى بالسلامة يا قمرد
الله يسلم يا اناناسة يا قمر ويطمنا عليكى انتى كمان يا حبيبتى
[QUOTE=أجمل ايام العمر;10159303]
ربنا يطمنك على البيبى يا قمرة انا كمان كان بقالى فترة حركة البيبى ضعيفة جداااااا و لما سالت اخو جوزى و احنا فى الساحل قاللى ده طبيعى عشن هو بدا يتزنق و المكان يضيق وهو مش متعود غير على المكان الواسع بتاع الاول
ربنا يطمنك يا حبيبتى ربنا يسهل والله انا قلقانة عشان الحركة ربنا يسهل واطمن النهاردة من الدكتور جزاكى الله خير يا هدى
صباح النور يا قمر اخبارك اية واخبار البيبى اية يارب تكونى دايما بخير يارب انتى لو تعبانة يا حبيبتى من الصيام ممكن تفطرى عادى دى رخصة من ربنا ليكى ومافيش على اى حرج انى حامل حتى لو مش تعبانة بس خايفة على البيبى وعلى نفسك افطرى وكلة تسهيل من عند ربنا للحامل الدين يسر يا حبيبتى وممكن تفدى الايام اللى فطرتيها وربنا يتقبل
بالنسبة للشعر ممكن يكون نتيجة تغير فى الهرمونات للجسم او زيادة فى الدورة الدموية بالنسبة ليا انا شعرى خفيف جدا ومع الحمل خف اكتر بس مش عارفة اذا كان معناة انك حامل فى ولد ولا بنت وربنا يرزقك باللى تتمنية يارب
وجع الظهر طبيعى فى الحمل لانك كل ما بتدخلى فى اشهر الحمل كل ما يبدأ يكون فى تقل والظهر يبدأ يوجعك حاولى تريحى نفسك ونامى على ظهرك كتير
صباح النور يا قمر اخبارك اية يا حبيبتى
الحمد لله اخبارك انتى اية يا قمر
سلامتك يا قمر الف سلامة وان شاء الله تقومى بالسلامة ونطمن عليكى يارب
بالنسبة لموضوع الخلاف ونفسيتك انا معرفش مين فيكم اللى مزعل التانى بس عموما يا قمر
مش هقولك تعالى على نفسك كمان وكلمية وصلحية بس هقولك حاجة بسيطة وان شاء الله تقبليها منى
انتى ممكن يكون معاكى حق وهو الزوجة مش لازم تطيع زوجها فى كل شئ وبالذات فى اشياء ممكن تغضب ربنا وفى هذة الحالة يجوز للزوجة انها لا تطيع زوجها غير كدة لازم على الزوجة تطيع زوجها فى كل شئ والا انتى عارفة تلعنها الملائكة اذا جوزها نام وهو غضبان منها انما اذا كان الزوج زعل بغير حق فدا عادى ولا تلعنها الملائكة بس عموما يجي على الزوجة ان تطيع زوجها وان تحسن معاملتة وتراعى ربنا فى جوزها ودى على قول رسول الله صلى الله علية وسلم :لو كنت أمر أحد ان يسجد لأحد لأمرت المرأة ان تسجد لزوجها
وكفاية كلام الرسول عشان تصالحى انتى جوزك وتبدأى بالخير وتاخدى الثواب واحنا فى ايام مباركة والحياة الزوجية بتقوم على المودة والتفاهم والحب والتغاضى عن الهفوات واخيرا اقولك
قال الله تعالى: وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ
ان شاء الله ربنا يهدى الحال بينكم ويصلح حالكم يارب
وتقبلى كلامى واسفة لو كنت طولت عليكى
سلامتك يا حبيبتى ربنا معاكى يارب وتقومى بالسلامة اسمعى كلام الدكتور وان شاء الله ربنا يجعلك الخير وتكونى بخير يا حبيبتى
انا فعلا من اول رمضان والحركة قليلة ومش زى الاول خالص وان شاء الله رايحة للدكتور النهاردة واطمن وان شاء الله خير
اة يا قمر حركة البيبى بيتحرك