النصيحه لو سمحتوا يابنات

هناالدنيا 04-11-2013 6 رد 469 مشاهدة
ه
:FhHQm: انا حامل في اول الشهر الثاني وعندي بنتي الله يحفظها عمرها سنتين طبعا في الاول كنت بسايرها واشيلها لما اروح اخدها من الحضانه لانها بتجري عليا حبيبة قلبي ..انا طبعا بشتغل::بس مش عارفه هل في ضرر لو شيلتها دلوقتي هي حاسه اني بعيده عنها وده عاملها عصبيه شديده احيانا بشيلها عشان نفسيتها بس بيجيلي مغص والم في الظهر..:EYdyQ::EYdyQ:لو سمحتوا ساعدوني بخبراتكم
ه
طبعا الأفضل انك ماتشيليها
خاصه انك اتحسي بآلام في ظهرك إذا شلتيها
وفترة الشهور الأولى من الحمل حساسه
لازم تريحي نفسك
وما تحملي شيء ثقيل وماتحملي بنتك
تقدري تجلسي وتخليها في حضنك
اتلاعبيها واتعوضيها بأشياء ثانيه


وألف مبرووووك ويارب يسهل عليك
&
[BACKGROUND="70 #666666"]طيب حبيبتى خدى بالك معلش نفسيتها تعبانة بس شيليها فى البيت وانتم على السرير

يعنى مش وانتى واقفة بحيث مايبقاش حمل تقيل عليكى

وحاولى انك تفرحيها جيب لها هدية وقوليلها من البيبى جيبى لها مثلآ عروسة

عشان تحب البيبى كمان والله يقومك بالسلآمة يارب :rose:..||~[/BACKGROUND]
ا
الله يتمم عليك بخير وصحة وسلامة ياارب ويحميك ويحمي النونو ويهدي بنتك لك يااارب ,,,

ماعليه حبيبتي كل الاطفال بهالحال وخصوصا البنات تحسيهم كأنه عندهم الحاسة العاشرة هههههههه تلاقيها حاسة انك حامل من جذي زادت في حب الحمال ....

اللي عليك عشان تتعلم خلاص ان لما تجري عليك انزلي لها لمستواها واحضنها وبوسيها ومباشرة غيري الموضوع لشي هي تحبه ,, مثلا بابا اليوم قال بيجيب لك هدية ؟ او شرايك ناكل ايسكريم ؟ او انا شريت لك هدية او شي تحبيه ؟ وهكذا اهم شي غيري الموضوع .... حبيبتي عدم حملك لها مايعني عدم اهتمامك او ابتعادك هي تحس بهالشي ممكن من احساسها بحملك اولا او اعراض الحمل وازعاجه اكيد بعدك ولو قليل عنها وانتي مو بيدك هالشي اللي عليك تعوضيها بشكل غير مباشر ولكن بعيد عن الدلال الزائد عشان ماتتغربلين بعدين وشوقيها للبيبي لحتى تتشجع من الان لوجوده ...

م
أكيد عزيزتي في هذا الوقت مش كويس انك تحمليها على بطنك
بتخافي لا سمح الله يصير لك اجهاض
ولذلك لما تكوني راكبةفي السيارة او جالسة على كرسي احمليها علشان
ما تحس بابتعادك عنها
وربي يقيمك بالسلامة ويتمم لك حملك وولادتك على خير
ه
حبيباتي الله لايحرمني منكم ..مشكورين الف شكر
س
[BACKGROUND="70 #FF9933"]
وعليكم السلام[CENTER]لاتخافي ياعمري :065:[CENTER]وشكرا لكل الاخوات يلي نصحوكي جزاهم الله كل خير[CENTER]سلامتك الف سلامه [CENTER]وربي يتمم حملك وتقومي بسلامه حياتي[CENTER]:kissses:
[/CENTER][/CENTER][/CENTER][/CENTER][/BACKGROUND][/CENTER]
X