الووو ... لوسمحتي انا عاوزة الكيراتين البرازيلي الاصلي ها الاصليييي البرازيلييييي ؟
طيب ياحبيبتي تعرفي يعني ايه اصلي ؟ وبيجي منين الاصلي؟ وتعرفي ازاي تفرقي بين المضروب والاصلي؟؟؟
الاجابة طبعا بتكون معرفش او قالولي او سمعت او يوحي الي او بيتهيألي او او او بس مفيش حد بجد بيكون عارف
تليفون تاني
الووو ... لو سمحتي ممكن اسألك علي حاجة؟
انا جبت كيراتين كذا من[COLOR=blue] فلان وبعد ما حطيتة[/COLOR]
علي شعر الزبونه اتقطع وبهدلتني واكتشفت انه نوع مضروب ومش عارفة ازاي اعرف افرق بعد كده وميتكررش اللي حصل؟
وكتييييييييير قصص لبنات وكوافيرات اتنصب عليهم واتباعلهم انواع متقلده ومضروبة
من بعد ما كتر الكلام عن الكيراتين والضرب عليه والناس اللي مش فاهمة فيه واللي ملهاش شغلانه عملته شغلتها و
بقدرة قادر بقوا تجار ولا خبراء تجميل
والناس النصابين اللي ربنا يهديهم اللي واكلين عقول البنات وبيبيعولهم الوهم والمنتجات المضروبة والمقلده علي انها اصلية و اللي بتسبب بلاوي وآذاها كتير
اولا مامعني كلمة كيراتين اصلي???
معناها انه يكون منتج كيراتين فيه نسبة الكيراتين الطبيعي عالية وباقي المكونات تكون مطابقة للمعايير القياسية لمنظمة الصحة العالمية لجودة وسلامة المنتجات المشابهة ومن شركة مضمونة وتكون شركة لانتاج منتجات الكيراتين فقط وليس لمنتجات اخري لان تصريح شركات الكيراتين بيكون لانتاج الكيراتين فقط وليس لاي منتجات اخري وتكون الشركة امريكية او برازيلية فقط لان الشركات الامريكية هيا الوحيدة اللي اخدت حق تصنيع وتوزيع الكيراتينفي العالم كله يعني لما تلاقي نوع(اسباني \ ايطالي \ لبناني \ الخ)يبقي منتج مفيهوش كيراتين طبيعي ومش اصلي يعني منتج بمواصفات معينة وليس الاصلي حكر علي اسم منتج محدد او البرازيل بس ولا امريكا بس وعموما اكبر وافضل الشركات في انتاج الكيراتين من يوم ما ظهر و حتي الآن هيا الشركات الامريكية
ازاي نحمي نفسنا ونعرف ان المنتج اصلي ولا لأ؟
اول حاجة واهم حاجة لما تيجي تفكري في نوع
اولا اعرفي اسمه ايه من التاجر مثلا وادخلي موقع الشركة المنتجة واتأكدي انه نوع له شركتة موجودة فعلا
وثانيا ابعتي للشركة دي ايميل عن مين اللي بيتعاملوا معاه اديهم اسم التاجر وشوفي هيقولولك بيتعامل معاهم فعلا ولا لأ عشان تتأكدي انه مش نوع مضروب
ولو هتروحي تعملي اي نوع عند كوافير برضو اسألي التاجر اللي الشركة نفسها هتديكي اسمه واسأليه هل بيدي الكوافير ده فعلا ولا لأ
ولو حد يقولك بجيب المنتج من وكيل الشركة في بلد تانية ابعتي برضه للشركة واعرفي منها ايميل او تليفون الوكيل ده واساليه اذا كان بيبيع لفلان ده فعلا ولا لأ ؟؟
بجد لو مش عاوزة يتضحك عليكي لالالالالالازم تعملي كده خافي علي نفسك ومتصدقيش كلام اي حد بجد تجار وكوافيرات كتير الضمير مااااااااات عندهم وشغالين في المضروب ودلوقتي ناس متخصصة في صناعة المضروب والتقليد وماليين البلد بس في نفس الوقت تقدري تتأكدي من المنتج بمنتهي البساطة واعتقد مفيش اسهل من كده بس حذار تصدقي واحدة تطلع تكتب انها بعتت وتأكدت بنفسها وتكسلي انتي لأ لان كل واحد متفقله مع كام واحدة بتدخل تعمله دعاية ده غير ان التجار دول نفسهم مسجلين معانا وبيدخلوا يشاركوا علي انهم بنات عشان يعملوا لنفسهم دعاية
وربنا يهدي الجميع الي مايحب ويرضي ويوفقنا لما فيه الخير يااااااااااااااااااااارب
محتارة وعاوزة تعرفي ايه هوه الكيراتين الاصلي ؟وازاي تتأكدي ان الكيراتين فعلا اصلي ؟؟
r
06-09-2010 | 03:35 AM
r
06-09-2010 | 01:48 PM
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup
أ
08-09-2010 | 01:57 PM
مشكورة على الافادة
r
15-09-2010 | 03:43 AM
انوار الحب;13091396:
مشكورة على الافادة
مشكورة ياقلبي تسلمي لمرورك الطيب
وربنا يتملك حملك علي خير و يرزقك ذرية صالحة يااااااااارب :L:
o
15-09-2010 | 05:01 AM
أ
15-09-2010 | 11:21 AM
تسلمي ياعسل
r
17-09-2010 | 09:39 PM
onlyou;13125438:
مشكوورة عالمرور ياقلبي
r
17-09-2010 | 09:41 PM
أم نجود الأحساء;13126968:
تسلمي ياعسل
تسلمي ياقمراية يسعدني جدا مرورك العطر بمواضيعي دمتي بخير
r
28-09-2010 | 10:00 PM
F:F:F:
م
28-09-2010 | 10:56 PM
مشكورة يا قمر
والله يعطيكِ العافية
والله يعطيكِ العافية
ن
29-09-2010 | 01:11 AM
كلامك كله سليم وميه ميه عزيزتي
يعطيكِ الف عافية على نصايحك ومشكورة بجد
يعطيكِ الف عافية على نصايحك ومشكورة بجد
a
29-09-2010 | 04:18 AM
شكرا عالتحذير جزاكي الله خير
ويعطيكي العافيه
ويعطيكي العافيه
r
01-10-2010 | 12:09 PM
ماذا اقول;13244967:مشكورة يا قمر
والله يعطيكِ العافية
الشكر لله حبيبتي والله يعطيكي الف عافية ياقلبي
r
01-10-2010 | 12:10 PM
تفاحه حلوووه;13247946:
شكرا عالتحذير جزاكي الله خير
ويعطيكي العافيه
الشكر لله و جزانا واياكم كل الخير والله يعطيكم الف عافية سررت بمروركم الكريم
r
01-10-2010 | 12:11 PM
نسائم الورد;13246350:
كلامك كله سليم وميه ميه عزيزتي
يعطيكِ الف عافية على نصايحك ومشكورة بجد
انتوا اللي بنات ميه ميه والله شرفني مرورك العطر بموضوعي وكل الشكر والتقدير حبيبتي
r
02-10-2010 | 09:24 PM
F:F:F:
ن
03-10-2010 | 09:56 AM
مشكوره على الافادة
انا حابة اعررف يمكن عمل الكراتيل للشعر الناعم بس في تموجات عريضة
يعني اخلص من هم السشوار كل يوم واعمل كراتين
انا حابة اعررف يمكن عمل الكراتيل للشعر الناعم بس في تموجات عريضة
يعني اخلص من هم السشوار كل يوم واعمل كراتين
د
03-10-2010 | 02:07 PM
يسلموووووووو
r
04-10-2010 | 01:55 AM
نقاء ام يوسف;13284501:
مشكوره على الافادة
انا حابة اعررف يمكن عمل الكراتيل للشعر الناعم بس في تموجات عريضة
يعني اخلص من هم السشوار كل يوم واعمل كراتين
اذا الشعر ناعم وتموجاته بسيطة اي ليست واضحة وكثيرة يمكن ان تحصلي علي نتيجة فرد تصل الي 90 الي 100%
r
08-10-2010 | 03:50 PM
F:F:F: