تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
ع
بنات توقيع الحمل بندخل الموقع نكتب اخر معاد للبريود ولا بنكتب يوم الولادة المتوقع؟
&
السلام عليكم
ازيكم يا بنات
J
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ازيك ياأم حمودى
s
عروس البحر;10186705:
بنات توقيع الحمل بندخل الموقع نكتب اخر معاد للبريود ولا بنكتب يوم الولادة المتوقع؟



لا بتكتبي يوم الولادة
أ
Jumanaa;10185018:
عايزه رايكم في الاسمين دول وبصراحه مش هزعل
بلال وحمزه
ولو عجبوكو انه واحد احلي


بلاااااااااااااااااااااااااااااااااال


toty858;10185542:
جوجو الاسمين حلوين بصراحة بس حمزة اتسمى كتير الفترة اللى فاتت
اية رائيك كمان في انس ومالك
كان نفسي اوى لو كنت جبت ولد اسمى منهم يلا ان شاء الله ربنا يرزقنى الولد الصالح واسميه منهم


أنا كنت عايزة أسمي اللولي مالك أو موسى بس جوزي مكنش موافق وكان متمسك بعبدالله:D


Jumanaa;10186631:
توتاالمختبر ادق نتيجه وده كلام الدكاتره على فكره


صح بتوع البرج دول كفتة ... واحدة صاحبتي كانت لسة عروسة والدكتور طلب منها تحليل حمل لأنها كانت هتاخد أنتيبيوتك جامد وقالوا لها مش حامل وطلعت كانت حامل في شهر وسقطت ربنا يعافي الكل يا رب ... دكتورة النسا قالت لها احمدي ربنا إن البيبي نزل أصلا الأدوية اللي أخدتيها دي كانت غالبا هتعمل كارثة لو كان الحمل كمل

وبابا الله يرحمه كان لما يطلب تحاليل من حد يقول له على المختبر ... ولو حد جاب له تحاليل من البرج كان كتير بيشك في النتايج ويخلي العيان يعيدها وغالبا كان فعلا بيبقى فيها حاجة مش مضبوطة
s
sweet_toota;10186188:
كل سنة وانتوا طيبين يا قمرات و رمضان الجاى تكون بيبيهاتكم فى حضنكم ياااارب

معلش سؤال ضرورى تحليل حمل الدم بيبقى فاطر ولا صايم؟؟؟؟؟

و اية احسن معمل تحاليل ..الفا سكان كويس؟؟؟

و اخر حاجة معلش النتيجة بتطلع بعد اد اية؟؟؟؟؟



الف الف الف مبروك يا توتا انتي ان شاء الله كدة حامل لو طلعلك خطين في التحليل المنزلي الدكتور كان قايللي انه هرمون الحمل مدام وصل البول يبقي اكيد هايكون موجود في الدم
بس انتي روحي حللي علشان تطمني اكتر انا عملت كدة برضه والتحليل فاطر عادي وانا كنت حللت في المختبر واستلمنا النتيجة بعد ساعة بالظبط
روحنا اتمشينا شوية علي ماتطلع بس بصراحة ماقولكيش الساعة دي عدت كأنها سنة :)
بس الحمد لله عقبال ماتطلعلك موجب انتي كمان يااااااارب
s
ربنا يخليكوا ليا و يفرحكم بالذرية الصالحة يارب .. انا خلاص استقريت ان شاء الله على المختبر زى ما قولتوا و ان شاء الله اطمنكم بكرة يارب

اريم ميرسى يا قمر و كفاية عليا ردك الجميل دة احلى من اى حفلة منورانا يا قمر و يارب نفرح بيكى ان شاء الله

سووووووووووووووووسي الف الف الف مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك انا فرحت اوووووووووووووووووووووووووووى لما شوفت ردك ماشاءالله ربنا يتمملك حملك على خير و يرزقك بالذرية الصالحة يارب
s
sweet_toota;10187349:
ربنا يخليكوا ليا و يفرحكم بالذرية الصالحة يارب .. انا خلاص استقريت ان شاء الله على المختبر زى ما قولتوا و ان شاء الله اطمنكم بكرة يارب

اريم ميرسى يا قمر و كفاية عليا ردك الجميل دة احلى من اى حفلة منورانا يا قمر و يارب نفرح بيكى ان شاء الله

سووووووووووووووووسي الف الف الف مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك انا فرحت اوووووووووووووووووووووووووووى لما شوفت ردك ماشاءالله ربنا يتمملك حملك على خير و يرزقك بالزرية الصالحة يارب



الله يبارك فيكي يا حبيبة قلبي انا مستنية تقوليلي النتيجة بكرة وتفرحيني ان شاء الله
هاقعد ادعيلك وانا صايمة ربنا يفرح قلبك يارب
ع
شكرا ياسوسي ربنا يخليكي
ب
السلام عليكم يا حوامل
حد هنا
ب
وحوي ياوحوي ايوحا
ا
توتااااااااااااااا
مبروك ياحبيبتى على الجواز وان شاء الله بكرة نباركلك على الحمل يارب كلنا هندعيلك تفرحى بالنتيجة ان شاء الله بس مادام طلعلك خطين يبئة ان شاء الله خيييييييييير ونزغرط بئة :)
ا
ميرفي يارب يصلحلك الحال ويهديلك جوزك
ا
ايوة صح فكرتينى :)

كنت عاوزة ارد عليكى ياميرفي
بصي يا جميلة مادام انتى عرفتى ان جوزك بيعمل اى حاجة ايا كانت من وراكى وهو عرف انك قفشتية يبئة لازم تاخدى موقف ومش معنى الموقف انك تزعلى وتعيطى لان دة ضعف وبردو مش معنى الموقف انك تدبي خناقة ونسيب بعض وكدة لان كدة عبط
انتى دلوقتى قلتلى ادامة انك هتروحى عند مامتك يبئة لازم دة يحصل علشان ميفتكرش انة تهديد ساذج ومش بيتنفذ ويكرر الغلط تانى ويقول ماهي مش بتعمل حاجة ووانتى ماشية فهمية انك مش هتحكى لاهلك حاجة وانك هتقولى لمامتكك عادى انك هتقعدى معاها(ممكن طبعا تحكيلها من وراة) :)
على اساس ياجوزى انك تراجع نفسك انك زعلتينى وعملت حاجة كبيرة جرحتنى بس انا عارفة ان الوضع دة مش هيستمر علشان انت بتحبنى والكلام دة
ولو قعدتى فترة عند مامتك وهو زى ماهو متغيرش ومكلمكيش مثلا كلمية انتى وقوليلو كدة مش صح انا مضطرة ادخل اهلى واهلك في الموضوع علشان يتاخد موقف سلبي او ايجابي وشوفي هيحصل اية
وان شاء الله مش هيحصل دة كلو والامور كلها تتظبط وتتصالحو في الايام الجميلة دى :)
ق
صباح الخير
M
يا جماعه كنت هسمي صهيب بس انا وزوجي في النهاية اتفقنا علي اسم براء ايه رايكم
ع
صباح الخيييييير
ام معاذ طيب يعني اسم براء
د
صباح الخير
د
بجد انا مش عارفه اقولكم ايه شكرا لكل اللى اهتموا وشاركونى مشكلتى بجد فعلا كلمكم ريحنى كتير وانا فعلا هاخد موقف واروح عند ماما بعد الولاده ان شاء الله مع انى كان نفسي اروح من دلوقتى بس المشكله انى بيت حماتى جنب الشغل وجنب الدكتورة وماما بعيده اوى خايفه اجازف واروح دلوقتى وقررت انى انى اكبر دماغى منه خالص فعلا مش هاجى على نفسي علشان خاطر انسان انا مش دماغه يالله الحمدلله على كل حال
د
دودى انت فين يا رب تكون كويسه
X