تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
&
جزاكى الله خيرا يا هوبا...
شكلها حلو ومشرف فى العزومات
أ
دموع اشتياقي;10159410:
انا فطرت قبليكوااااااااااااااااااااا



تقبل الله بالف هنا و شفا


lifedrop;10159681:
ازيك يا بسبس ... كل سنة وانتى طيبة يا قمر.:D
يعنى ايه بقى مفطرتيش؟؟؟
كنتى صايمة يعنى؟؟؟



انا فاطرة على عيييييييييييييينى :ss:


كوباية مايه;10159796:
,؛.ههههههههههههههههههههه انسه هههههه دا كان زمان هههههههههههههههههههههههه لا بجد والله يا بنتى لو اكلت برجع ومش عارفه فى ايه وكمان مليش نفس فى اللحوم خالص ولا الفراخ ومليش نفس غير للخس والخيار والطماطم والجزر وكدا فا بعملهم سلطه واكلهم احسنلى يعنى

,؛.امبارح كنت صايمه بردو ووانا واقفه مع حماتى فى المطبخ حسيت بدوخه ومش قادره اتنفس والله وكنت هقع روحت خارجه من المطبخ

,؛.بس كنت تعبانه اوى امبارح



سلامتك الف سلامة يا بسبس ... و على فكرة كدة غللللط و مش لازم تصومى طالما دوختى و تعبتى :ss:


lifedrop;10159928:
انا جبت مناديل ماكس تاتش وكيس بامبرز كوتشى....
انجزت مش كدة؟؟؟؟
والله حاسة ان البت حتنزل تشحت بسببى...
مش عارفة اجييييييييييييب ايه؟؟؟
صحيح يا انوس نوع اليبرونة ايه ؟؟؟؟

ويا جماعة ..محدش شاف رشا؟؟؟؟
لا تكووون صايمة ولا حاجة؟!! ربنا يستر



مش هتشحت ولا حاجة انا كمان فى حاجات كتير اساسية لسه مجبتهاش و قررت اككبر دماغى ... صحتى بالدنيا :D


lifedrop;10160049:
جزاكى الله خيرا يا ايمى....
انا جبت جلابيتين كدة من التوحيد والنور ... بس مش عارفة البسها تحتيهم ايه؟؟؟
وبرضه جبت 2 كوفرتة وفانلات بنص وكت وبنطلونين بس حاساهم كبار والله اعلم...
وكان فيه حد قال ان فيه حاجة كدة بتتلف حوالين بطن البيبى .. ايه دى وياترى بتتجاب منين؟؟؟
مش انا كدة حبقى ماما شطورة ان شاء الله؟!!!



الجلاليب بيتلبس تحتيهم شاية بنص او كم و بنطلون

و البتاعة اللى بتتلف حوالين بطن البيبى دى اخو جوزى قاللى مالهاش لازمة :D



roshy&hany;10160921:
ربنا يخليكى يانودى ويقومك بالسلامة يارب .. انتى الوحيدة اللى جبرتى بخاطرى وسالتى عليا فضلت اقرى لما طلع عينى اكتر من 20صفحة ومش حد سال فيا ولا عبرنى عااااااااا :confused::confused:



معلش مش حطول عشان تعبانة اوى .. انا الايام اللى فاتت كان ضغطى واطى اوى وكل ما اقوم اقع وادوخ وانهاردة الفجر قمت فضلت ارجع وعندى اسهال رهيب وسكاكين بتقطع فى معدتى وجمبى الشمال .. اتصلت بالدكتورة بتاعتى الفجر والله وقالتلى انزلى المستشفى حالا المهم رحت لقوا عندى جفاف من كتر الترجيع والاسهال وادولى محاليل وابرة توقف الترجيع وابرة تانية للمغص الكلوى وبعدين روحت


بس انا دلوقتى بكتب لكم دلوقتى بالعافية والله وشكلى حنزل المستشفى تانى الاسهال لسة مارحش والمغص بيموتنى وبعرق وجسمى بيسيب لما بيجيلى هو بيروح ويجى .. مع ان الدكتور كاتبتلى على ابرة باسكوبان وفلاجيل وانتينال بس مافيش فايدة الوجع زى ماهو



معلش مش قادرة حطلع بس ادعولى يابنات لحسن قلقانة اوى والوجع حيموتنى :(:confused:




الف سلامة عليكى يا روشى ...

اسال الله العظيم رب العرش العظيم ان يشفيكى

آميييييييييييييييييييين
ق
صباح الخير يا بنات ازيكم عاملين ايه؟

ازيك يا هدى عاملة ايه وحشتينا قوووووى
مشمشة حمدالله على سلامتك..يارب تبقى كويسة على طووووول ان شاء الله

انا صومت أول يوم بس تعبت جدا بعد الفطار
امبارح برضه صومت بس رجعت الصبح وبصراحة كملت اليوم صيام برضه
بس بنام بشكل مهووووووووووول
وبصلى وانا قاعدة

انا مش عارفة ايه اللى احس بيه وساعتها اعرف انى لازم افطر


اه وعندى سؤال محرج شوية معلش :o انا لاحظت انى من ساعة ما بدأت الحمل وانا شعر جسمى زاد قوووووى :confused: انا بقيت بعمل كل 4-5 ايام :confused::confused::confused::confused: فى حد تانى كده؟؟؟:confused::confused: وهل كده معناه انى حامل فى ولد ولا ايه؟؟؟؟؟
L
قصة كبيرة;10162226:
صباح الخير يا بنات ازيكم عاملين ايه؟

ازيك يا هدى عاملة ايه وحشتينا قوووووى
مشمشة حمدالله على سلامتك..يارب تبقى كويسة على طووووول ان شاء الله

انا صومت أول يوم بس تعبت جدا بعد الفطار
امبارح برضه صومت بس رجعت الصبح وبصراحة كملت اليوم صيام برضه
بس بنام بشكل مهووووووووووول
وبصلى وانا قاعدة

انا مش عارفة ايه اللى احس بيه وساعتها اعرف انى لازم افطر


اه وعندى سؤال محرج شوية معلش :o انا لاحظت انى من ساعة ما بدأت الحمل وانا شعر جسمى زاد قوووووى :confused: انا بقيت بعمل كل 4-5 ايام :confused::confused::confused::confused: فى حد تانى كده؟؟؟:confused::confused: وهل كده معناه انى حامل فى ولد ولا ايه؟؟؟؟؟


صباح الفل يا قمر انا زيك بردو الشعر بقى يطلع بسرعه
واليومين دول عندى حبوب زى حبوب الشباب يلى خير
أنا أسمع ان اللى فى أول 3 شهور ملهومش صيام والله أعلم أرجعى للدكتور بتاعك
L
رشا حبيبتى ألف سلامة عليكى ربنا يشفيكى ويطمنك على النونو طمنينا عليكى بسرعه ويا ريت تبعتيلى رقمك علىى الخاص
ق
دودى ازيك
الدكتورة قالتلى طول مانتى قادرة على الصيام صومى ولو تعبتى افطرى .. أهم حاجة انى اكل كويس من الفطار للسحور وعصاير وفاكهة وكده
ق
سلامتك يا رشا الف سلامة شافاكى الله وعافاكى
L
انا صومت امبارح كمان بس دوخت قبل الفطار ب 5 دقايق لأنى كنت واقفه فى المطبخ من ساعة ما روحت
وضهرى بيوجعنى قوى لما بقف كتير ده طبيعى ولا ايه
وبعدين فطرت ومكنش ليا نفس كنت حاسه انى هرجع بس طبعا جوزى قاعد مراقبنى فأكلت بسيط على قد ما أقدر وعملت كيكة باباز بسرعه وقلت اسيبها تخمر ساعه وانام وجوزى قال هيريح لغاية أدان العشا ويقوم ينزل عشان صلاة التراويح وانا قلتله انا مش هقدر انزل
المهم نمنا بنفتح عنينا لقينا الساعه 11 بالليل روحنا كملنا نوم ل 3 ومش قادرين نقوم أصلا وحضرت سحور بالعافيه
L
أنا أمبارح عملت لحمة كباب حلة ومكرونه وسلطة زبادى وسلطة خضرا
والعصير كان بلح باللبن
L
أنتو فين يا عيال
د
صباح الخير
د
الف سلامه عليكى يا روشا ربنا يعفو عنكى اللهم امين
يا امهات المستقبل مى بقلها كتير ما دخلتيش
ع
ازيكم يا بنات اخبار نونهاتكم ايه؟
د
ازيك يا هوبا وندى عامله معاكى ايه ربنا يعينك على تربيتها
صباح الخير يا دودى ربنا يكملك على خير يا رب
ق
بخخخخخ

ازيك يا ميرفى انتى وهبه عاملين ايه؟ وازى ندى ايه اخبارها؟

دودى بيتهيألى وجع الظهر مع الوقفة الكتير ده عادى حتى للى مش حامل
ع
الحمد لله يا بنات ربنا يخليكم
عادي موضوع الضهر ده مع الوقفه
L
عندى فرخة بلدى مسلوقه نص سلقه عايزة أشويها اعمل ايه؟
د
بيبو ازيك يا قمر عامله ايه
ع
البلدي هتشف اوي مع الشوي يا دودي معرفش جربت قبل كده وشوتها كانت حاجه فظيعه
ابقي اسالي بسبس لما تيجي
ق
الحمد لله يا ميرفى ازيك انتى؟
هانت يا جميل
عاملة ايه فى الصيام؟
X