تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
ف
انا مش بحب الكوسه
احم احم
r
صباح الخير يا هوبا ايه اخبارك واخبار بنوتك واخبار الاكل هههههههههه اصلى محتارة اعمل الكوسة ازاى دول ماكنوش شوية كوسة هههههههه
L
roshy&hany;10168080:
اعمل الكوسة مطبوخة ازاى قولولى طريقتكم عشان زهقت من طريقتى ومن الطبيخ عموما عايزة تغيير

اعمليها بالبشاميل لو عندك عصاج
r
بموت فيها يادودى بس جوزى مش بيحبها عاااااااااااااااااا
ف
ايه اصمت الرهيييييييييييييييييييب ده انتو صايمين ولا ايه
&
لو سمحت يا انسة رشا ؟؟؟؟
انتى متجاهلانى خالص
ع
الحمدلله يا بنات ازيكمانتو
بصي يا رشا الكوسه دي منطقتي انا بحطها في الفرن
بدل الطبيخ والتسبيك
انا بجيب الصينيه وابشر البصب فيها واشوحها وبعدين اثناء تشويح البصل بحط توم مقطع كده يادخ تقلبتين
وبعدين انزل بالطماطم تغلي واحط كم حبايه توم مدقوقه مش مقطعه وبعدين احط الكوسه واخليها تغلي علي النار واكون حطيت الشوربه وبعدين ادخل الصنيه الفرن
r
لا انا فاطرة يا تاتم لما بصوم بحس انى دايخة اوى وعايزة ارجع ومش بقدر اعمل حاجة فى البيت

بس حسال الدكتور النهاردة وربنا ييسر الحال واشوف حيقولى صومى ولا لأ مع انه حمار وحيقولى صومى تخيلى كنت تعبانة وضغطى 90 على 50 وبيقولى مافيش حاجة اسمها ضغط وكمان بيقولى انا مش بكتب كالسيوم اثناء الحمل اصل مالهوش لازمة

بالرغم من انى محللة وطلع عندى نقص ماية وكالسيوم
ص
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
r
ابدا يا ندى لا عاش ولا كان اللى يتجاهلك انا رديت عليكى يا هانم ومستغنية عن دعوتك التالتة هههههههه خلينى فى الاولى والتانية
ف
roshy&hany;10168140:
لا انا فاطرة يا تاتم لما بصوم بحس انى دايخة اوى وعايزة ارجع ومش بقدر اعمل حاجة فى البيت

بس حسال الدكتور النهاردة وربنا ييسر الحال واشوف حيقولى صومى ولا لأ مع انه حمار وحيقولى صومى تخيلى كنت تعبانة وضغطى 90 على 50 وبيقولى مافيش حاجة اسمها ضغط وكمان بيقولى انا مش بكتب كالسيوم اثناء الحمل اصل مالهوش لازمة

بالرغم من انى محللة وطلع عندى نقص ماية وكالسيوم


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

يعنى ايه ما فيش حاجه اسمها ضغط
ص
ازيكم

بقثلكم جيلى الحمد لله قرفه فظيعه من ريحه كل الاكل ومش طايقه اللحمه خاااااااااااااااااالص
وابقا هموت من الجوع واكل معلقتين وبس الحمد لله
والالبان من جبن ولبن وكمان البيض مش طيقه ادوقهم حتى اعمل ايه الحمد لله
ص
رغم انى مبصمش بس بحس انى مهدوده وبتحرك بكسل اوى وتعب
وكمان جالى برد انهرده الحمد لله


صحيح محدش قالى ازيك ولا سأل عليا لييييييييييييييييييييييييييييييه
r
تسلمى يا هوبا يارب انا حعملها كدة بس بقولك ايه الصلصة بتعمليها ازاى طماطم وماية فى الخلاط ولا صلصة جاهزة ؟؟
ص
مفيش اخف ولا احلى من صلصه الطامطم المنزلى بجد
ع
بصي يا مورو ده طبيعي في اول الحمل شوفي انتي بتحبي ايه وركزي عليه بتحبي الفاكهه كوليها ولو اي حاجه فيها كالسيوم برده
ف
ازيك يا مورو بصى يا حبيبتى القرف شىء عادى جدا فى اول الحمل

حاولى تاكلى اى حاجه بتحبيها كترى فاكهه كتيييييييييرو اشربى عصاير فريش على قد ما تقدرى

وشده وتزول ان شاء الله
ع
لا طماطم مضروبه في الخلاط واحطها عليها يعني مش مسبكاها من الاول
&
ماشى يا روشى... انا قولت انتى زعلانة منى ولا حاجة؟؟؟
بصو يا عياااااااااال انا هاقوم دلوقتى عشان ماشية وحكلمك لما اوصل ان شاء الله...
lifedrop, ‏فراشه فى بيتها+, ‏hoba555, ‏صوت العيون, ‏roshy&hany, ‏DodyCat, ‏البرج اليسر
استودعكم الله
ص
يارب يارب يارب

فعلا نفسى رايحه لكل انواع الفاكهه ما عدا المانجو الحمد لله
خصوصا التين وساعات البطيخ بس بيسيب البطن
اما الكالسيوم مش عارفه اعمل ايه الحمد لله
ينفع الرايب طيب

العصاير بشربها بس مش فرش بجيب معلبات وتانج وكدا
وبرده نفسى بتروح اوى للبيبسى والشيبسى الحمد لله
X