تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم
ا
22-08-2009 | 12:43 AM
كل عام وانتم بخير ويارب ان شاء الله ربنا يعنا علي الصوم باذن الله ومنفطرش وله يوم
c
22-08-2009 | 01:14 AM
hoba555;10150315:
كل سنه وانتم طيبييييييين
وانتى طيبه يا هوبا وندى بخير
كوباية مايه;10150471:
,؛.ازيكم يا بنات كل سنه وانتوا طيبين يا قمرات واشوفكم بقى بعد رمضان ان شاء الله لانى فى رمضان مش هدخل غير يوم او يومين طول الشهر دا لو حصل اصلا ان شاء الله
يارب تكونى بخير يا بسبس وانتى طيبه ونشوفك على خير
بس مانتسيناش فالفاصل الاعلانى :D
العج مدام مي;10150500:
ربنا يسهل عليكم ومبارك عليكم الشهر
وعليكى ويعينك ويكرمك يارب
عروووس جديد;10151419:
السلام عليكم
ازيكم يابنات وحشتونى جدا انا بقالى كام يوم الموقع مهنج
مش عارفه ادخل مش عارفه ليه بس الحمدلله لقيتكم مواااااااااااه
كل سنه وانتم طيبين ياحبايبى وعقبال كده لما يجى رمضان اللى جاى
ان شاء الله ونوناتكم فى حضنكم
اهلا ازيك يا عروس يارب سلمى تكون بخير ربنا يباركلك فيها يارب
البرج اليسر;10151439:
كل عام وانتم بخير ويارب ان شاء الله ربنا يعنا علي الصوم باذن الله ومنفطرش وله يوم
وانتى بخير وربنا يعينك يارب ويقويكى على الصيام
c
22-08-2009 | 01:15 AM
ايه محدش هيتسحر معانا وله ايه
يله بئا ادخلوووووووووووووووووووووو
محدش يعرف الفجر هيدن امتى
يله بئا ادخلوووووووووووووووووووووو
محدش يعرف الفجر هيدن امتى
ف
22-08-2009 | 02:33 AM
سئل يرحمه الله الشيخ (بن باز ) عن بعض الصائمين يقضون معظم نهار رمضان في مشاهدة الأفلام والمسلسلات من الفيديو والتلفاز ولعب الورق فما رأي الدين في ذلك؟ فأجاب رحمه الله ..
الواجب على الصائم وغيره من المسلمين أن يتقي الله سبحانه فيما يأتي ويذر في جميع الأوقات، وأن يحذر ما حرم الله عليه من مشاهدة الأفلام الخليعة، التي يظهر فيها ما حرم الله، من الصور العارية وشبه العارية، ومن المقالات المنكرة، وهكذا ما يظهر في التلفاز مما يخالف شرع الله من الصور والأغاني وآلات الملاهي والدعوات المضللة. كما يجب على كل مسلم صائما كان أو غيره أن يحذر اللعب بآلات اللهو من الورق وغيرها من آلات اللهو، لما في ذلك من مشاهدة المنكر وفعل المنكر، ولما في ذلك من التسبب في قسوة القلوب ومرضها واستخفافها بشرع الله، والتثاقل عما أوجب الله من الصلاة في الجماعة أو غير ذل من ترك الواجبات، والوقوع في كثير من المحرمات، والله سبحانه يقول (ومن الناس من يشتري لهو الحديث ليضل عن سبيل الله بغير علم ويتخذها هزوا أولئك لهم عذاب مهين * وإذا تتلى عليه آياتنا ولّى مستكبراً كأن لم يسمعها كأن في أذنيه وقراً فبشره بعذاب أليم) سورة لقمان الآية 7،6.
الواجب على الصائم وغيره من المسلمين أن يتقي الله سبحانه فيما يأتي ويذر في جميع الأوقات، وأن يحذر ما حرم الله عليه من مشاهدة الأفلام الخليعة، التي يظهر فيها ما حرم الله، من الصور العارية وشبه العارية، ومن المقالات المنكرة، وهكذا ما يظهر في التلفاز مما يخالف شرع الله من الصور والأغاني وآلات الملاهي والدعوات المضللة. كما يجب على كل مسلم صائما كان أو غيره أن يحذر اللعب بآلات اللهو من الورق وغيرها من آلات اللهو، لما في ذلك من مشاهدة المنكر وفعل المنكر، ولما في ذلك من التسبب في قسوة القلوب ومرضها واستخفافها بشرع الله، والتثاقل عما أوجب الله من الصلاة في الجماعة أو غير ذل من ترك الواجبات، والوقوع في كثير من المحرمات، والله سبحانه يقول (ومن الناس من يشتري لهو الحديث ليضل عن سبيل الله بغير علم ويتخذها هزوا أولئك لهم عذاب مهين * وإذا تتلى عليه آياتنا ولّى مستكبراً كأن لم يسمعها كأن في أذنيه وقراً فبشره بعذاب أليم) سورة لقمان الآية 7،6.
J
22-08-2009 | 03:19 AM
كل سنه وانتو طيبين
ورمضان كريم
على فكره مها ولدت وجابت على يوم 25/5 كتبت اخر مشاركه فى شات شهر شعبان
مبروك ياموها والله كنا قلقانين عليكى اوى والف حمد الله على سلامتك
ورمضان كريم
على فكره مها ولدت وجابت على يوم 25/5 كتبت اخر مشاركه فى شات شهر شعبان
مبروك ياموها والله كنا قلقانين عليكى اوى والف حمد الله على سلامتك
ق
22-08-2009 | 09:47 AM
صباح الخير يا بنات
كل سنة وانتوا طيبين

صوم مقبول وذنب مغفور إن شاء الله
كل سنة وانتوا طيبين

صوم مقبول وذنب مغفور إن شاء الله
ق
22-08-2009 | 11:28 AM
لو هتعملوا ليستة ميعادى ان شاء الله 26 مارس
ص
22-08-2009 | 12:09 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيكم
كل عام وانتم بخير
رمضان كرييييييييييييييييييييم
ازيكم
كل عام وانتم بخير
رمضان كرييييييييييييييييييييم
ق
22-08-2009 | 12:33 PM
ازيك يا مورو عاملة ايه؟
كل سنة وانتى طيبة
كل سنة وانتى طيبة
ص
22-08-2009 | 01:54 PM
الحمد لله يا جميله
ازيك انتى
وانتى طيبه
ورمضان كريم
ازيك انتى
وانتى طيبه
ورمضان كريم
s
22-08-2009 | 02:15 PM
كل سنة وانتوا طيبين وربنا يقدرنا علي الصوم يااااارب
ادعولي اقدر اكمل يا بنات عندي دوخة وميل للقيء ومسافرة كمان شوية :(
ادعولي اقدر اكمل يا بنات عندي دوخة وميل للقيء ومسافرة كمان شوية :(
(
22-08-2009 | 05:31 PM
كل سنة وانتوا طيبين يا حوامل وربنا يتقبل منا ويعيدة علينا بخير يارب
هدى يات قمر اخبارك اية وحشتينى يارب تكونى بخير واجازة سعيدة يا قمر
وكل الحوامل اخباركم اية واحدة واحدة
هدى يات قمر اخبارك اية وحشتينى يارب تكونى بخير واجازة سعيدة يا قمر
وكل الحوامل اخباركم اية واحدة واحدة
ع
22-08-2009 | 06:08 PM
ازيكم يا حوامل الله يكون في عونكم في الحر ده وربنا يكتبلكم الثواب ان شاء الله
ويقدركم
ويقدركم
ع
22-08-2009 | 06:09 PM
هدي اين انتي وحشتيني :(
مش المفروض تكون جيتي
مش المفروض تكون جيتي
م
22-08-2009 | 09:43 PM
ازيكم ياحلوين وحشتونى كلكم كل سنه وانتو طيبين
&
22-08-2009 | 10:14 PM
HAPPY FANOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS
fasl w sawf 2wasl en sha2 allah
fasl w sawf 2wasl en sha2 allah
c
23-08-2009 | 02:06 AM
كل سنه ووانتم بخير بجد فرحانه بيكم قوى
ربنا يتقبل منكم
مين بئا صامت ومين فطرت
انا الحمد لله صومت النهارده والحمد لله عدى على خير وربنا يعنا
ربنا يتقبل منكم
مين بئا صامت ومين فطرت
انا الحمد لله صومت النهارده والحمد لله عدى على خير وربنا يعنا
&
23-08-2009 | 02:10 AM
السلاااااااااااااام عليكم
ازيك يا فطومة يا حبيبتى؟؟؟
ازيك يا انوس يا زميلتى فى الحمل؟؟؟؟
انا برضه الحمد لله صومت النهاردة بس تعبت شوية بعد الفطااار...
ربنا يقدرنى واكمل ان شاء الله
ازيك يا فطومة يا حبيبتى؟؟؟
ازيك يا انوس يا زميلتى فى الحمل؟؟؟؟
انا برضه الحمد لله صومت النهاردة بس تعبت شوية بعد الفطااار...
ربنا يقدرنى واكمل ان شاء الله
c
23-08-2009 | 02:15 AM
الحمد لله يا ندى
وانتى عمله ايه يارب تكونى بخير
ربنا يعينك ويقدرك عالصوم بس لو مقدرتيش متجيش على نفسك عشان النونو
واسئلى الدكتوره تانى زياده اطمئنان
انا هصوم بكره وان شاء الله بعد بكره هروح للدكتوره لما اشوف هتقولى ايه
وانتى عمله ايه يارب تكونى بخير
ربنا يعينك ويقدرك عالصوم بس لو مقدرتيش متجيش على نفسك عشان النونو
واسئلى الدكتوره تانى زياده اطمئنان
انا هصوم بكره وان شاء الله بعد بكره هروح للدكتوره لما اشوف هتقولى ايه
&
23-08-2009 | 02:22 AM
ربنا يعينا يا انوس....
قوليلى جبتى ايه لاناناسة الصغيرة؟؟؟
اصل انا لايصة خالص
قوليلى جبتى ايه لاناناسة الصغيرة؟؟؟
اصل انا لايصة خالص