روابط قد تهمك :
فساتين العروس | تسريحات | تنظيم الاعراس | زخرفة | عالم حواء

صفحة 3 من 28 الأولىالأولى 12345678910111213 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 45 من 407

الموضوع: مغتربات في الكويت

عروس مشرقة الصورة الرمزية asalah_227
    أمسينا وأمسى الملك لله والحمد لله لا إله إلا الله وحده لا شريك له قال أراه قال فيهن له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير رب أسألك خير ما في هذه الليلة وخير ما بعدها وأعوذ بك من شر ما في هذه الليلة وشر ما بعدها رب أعوذ بك من الكسل وسوء الكبر رب أعوذ بك من عذاب في النار وعذاب في القبر " وإذا أصبح قال ذلك أيضا " أصبحنا وأصبح الملك لله.
    2- " اللهم بك أصبحنا وبك أمسينا وبك نحيا وبك نموت ، وإليك النشور " . وإذا أمسى فليقل " اللهم بك أمسينا وبك أصبحنا وبك نحيا وبك نموت وإليك المصير ".
    3- اللهم أنت ربي لا إله إلا أنت خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت أعوذ بك من شر ما صنعت أبوء لك بنعمتك علي وأبوء لك بذنبي فاغفر لي فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت قال ومن قالها من النهار موقنا بها فمات من يومه قبل أن يمسي فهو من أهل الجنة ومن قالها من الليل وهو موقن بها فمات قبل أن يصبح فهو من أهل الجنة.
    4- اللهم إني أصبحت أشهدك وأشهد حملة عرشك وملائكتك وجميع خلقك أنك أنت الله لا إله إلا أنت وأن محمدا عبدك ورسولك أعتق الله ربعه من النار فمن قالها مرتين أعتق الله نصفه ومن قالها ثلاثا أعتق الله ثلاثة أرباعه فإن قالها أربعا أعتقه الله من النار.
    5- اللهم ما أصبح بي من نعمة فمنك وحدك لا شريك لك فلك الحمد ولك الشكر فقد أدى شكر يومه ومن قال مثل ذلك حين يمسي فقد أدى شكر ليلته.
    6- " اللهم عافني في بدني اللهم عافني في سمعي اللهم عافني في بصري لا إله إلا أنت " تعيدها ثلاثا حين تصبح وثلاثا حين تمسي وتقول " اللهم إني أعوذ بك من الكفر والفقر اللهم إني أعوذ بك من عذاب القبر لا إله إلا أنت " تعيدها حين تصبح ثلاثا وثلاثا حين تمسي ".
    7- حسبي الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم " سبع مرات حين يصبح وحين يمسي.
    8- " أعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق " ثلاث مرات.
    9- اللهم إني أسألك العافية في الدنيا والآخرة اللهم إني أسألك العفو والعافية في ديني ودنياي وأهلي ومالي اللهم استر عوراتي وآمن روعاتي اللهم احفظني من بين يدي ومن خلفي وعن يميني وعن شمالي ومن فوقي وأعوذ بعظمتك أن أغتال من تحتي.
    10- اللهم فاطر السموات والأرض عالم الغيب والشهادة أنت رب كل شيء ومليكه أشهد أن لا إله إلا أنت وحدك لا شريك لك وأن محمدا عبدك ورسولك أعوذ بك من شر نفسي وشر الشيطان وشركه وأن أقترف على نفسي سوءا أو أجره إلى مسلم.
    11- بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم " . ثلاث مرات.
    12- رضيت بالله ربا وبالإسلام دينا وبمحمد صلى الله عليه وسلم نبيا.
    13- سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته " . ثلاث مرات.
    14 - " سبحان الله وبحمده " . مائة مرة.
    15- " يا حي ياقيوم برحمتك استغيث ، أصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ".
    16- " لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير " . مائة مرة ..
    17- " أصبحنا وأصبح الملك لله رب العالمين اللهم إني أسألك خير هذا اليوم فتحه ونصره ونوره وبركته وهداه وأعوذ بك من شر ما فيه وشر ما بعده " . ثم إذا أمسى فليقل مثل ذلك.

18- من قال حين يصبح لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير كان له عدل رقبة من ولد إسماعيل وحط عنه عشر خطيئات ورفع له عشر درجات وكان في حرز من الشيطان حتى يمسي وإذا أمسى فمثل ذلك حتى يصبح

19- أصبحنا على فطرة الإسلام وعلى كلمة الإخلاص وعلى دين نبينا محمد صلى الله عليه وسلم وعلى ملة أبينا إبراهيم حنيفا مسلما وما كان من المشركين.
    20- عن عبد الله بن خبيب قال خرجنا في ليلة مطيرة وظلمة شديدة نطلب رسول الله صلى الله عليه وسلم يصلي لنا قال فأدركته فقال قل فلم أقل شيئا ثم قال قل فلم أقل شيئا قال قل فقلت ما أقول قال قل قل هو الله أحد والمعوذتين حين تمسي وتصبح ثلاث مرات تكفيك من كل شيء.

قال صلى الله عليه وسلم : "من صلى عليَّ حين يصبح عشراً وحين يمسي عشراً، أدركته شفاعتي يوم القيامة

عروس مشاركة الصورة الرمزية مصريه بالكويت
    ايه يا بنات مادخلتوش تانى ليه ولا مستخبين من البرد تحت اللحاف كده انتو زعلتونى ده انا ماصدقت الاقى حد يتكلم معايا

عروس ماسية الصورة الرمزية الملكه فريده
    انا مبسوطه انى لاقيت التجمع ده
    حاسه انى بعرف الكويت منكم
    انا لسه مش فى الكويت بس ان شاء الله لو ربنا تمم موضوع الجواز على خير هاكون معاكم
    ادعولى بقى

اهلا بيكى يا على طريق العرس وربنا يكملك موضوع الجواز ع خير وتنورينا فى الكويت ع فكره هى بلد حلوه اوى بس العييب الوحيد البعد عن الاهل بس بعد كده بتتعودى وان شاء الله نكون مجموعه حلوه ونتعرف ع بعض بس انتى شدى حيلك

كله على الله يا مصريه

عروس متألقة الصورة الرمزية وجدان احمد جاد
    ليه ميعاد بعد شهر؟؟؟؟؟؟؟

انا بصراحه كنت باعمل السونار فى عياده خاصه لان كدا كدا هادفع 10 دينار سواء فى المستشفى الحكومى او فى العياده فتبقى العياده احسن بس متهيالى انهم بيطلبو سونار فى الخامس لان واحده كانت قالتى كدا اصل انا جيت فى الخامس وعلى ما عملت الورق وتابعت كنت وصلت السابع
    انا لسه مش باشتغل علشان باخاف على العيال من ناحيه ومن ناحيه تانيه لسه مفيش شغل مناسب
    على فكره الايجارات فى الغروانيه غاليه يعنى انا ساكنه فى غرفه وصاله ب150 دينار ونفسى الاقى سكن ارخص شويه بس المشكله ان الارخص بعيد واحنا لسه معندناش سياره

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة على طريق العرس مشاهدة المشاركة
    انا مبسوطه انى لاقيت التجمع ده
    حاسه انى بعرف الكويت منكم
    انا لسه مش فى الكويت بس ان شاء الله لو ربنا تمم موضوع الجواز على خير هاكون معاكم
    ادعولى بقى

ربنا يتمملك على خير وتعالى انتى بس ومتحمليش هم كلنا جنبك واى حاجه تحبى تعرفيها اسالى احنا تحت امرك

ليه ميعاد بعد شهر؟؟؟؟؟؟؟

انا بصراحه كنت باعمل السونار فى عياده خاصه لان كدا كدا هادفع 10 دينار سواء فى المستشفى الحكومى او فى العياده فتبقى العياده احسن بس متهيالى انهم بيطلبو سونار فى الخامس لان واحده كانت قالتى كدا اصل انا جيت فى الخامس وعلى ما عملت الورق وتابعت كنت وصلت السابع
    انا لسه مش باشتغل علشان باخاف على العيال من ناحيه ومن ناحيه تانيه لسه مفيش شغل مناسب
    على فكره الايجارات فى الغروانيه غاليه يعنى انا ساكنه فى غرفه وصاله ب150 دينار ونفسى الاقى سكن ارخص شويه بس المشكله ان الارخص بعيد واحنا لسه معندناش سياره

ازيك ياوجدان اخبارك واخبار اطفالك ايه فى الجو البرد ده والله انا قولت كده انى اروح مستشفى خاص اعمل سونار بس المشكله قالولى انى لازم ادفع حق كشف كمان يعنى بدل ماهدفع 10 هدفع 20 لو انتى تعرفى مستشفى كويسه قوليلى عليها تكون بتعمل سونار بس وع فكره انا كمان ساكنه فى شقه غرفه وصاله فى حولى بس ايجارها 200 لو كده هقول لجوزى ونفكر ننقل الفروانيه اهو احنا اولى ب50 الفرق ده صح ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وجدان احمد جاد مشاهدة المشاركة
    ربنا يتمملك على خير وتعالى انتى بس ومتحمليش هم كلنا جنبك واى حاجه تحبى تعرفيها اسالى احنا تحت امرك
    الله يخليكم يارب
    طيب بما انكم بتتكلموا فى الايجارات والكلام ده
    ياترى اخبار الصليبخات ايه ؟؟؟؟ وايه المدن القريبه من الشويخ وتبقى مريحه فى السكن برضه؟؟؟

الله يخليكم يارب
    ياترى اخبار الصليبخات ايه ؟؟؟؟ وايه المدن القريبه من الشويخ وتبقى مريحه فى السكن برضه؟؟؟

انا مش عارفه المنطقه دى بصراحه او انا اصلا معرفش غير اماكن بسيطه جدا فى الكويت لانى لسه فيها من كام شهر بس هسالك ياجميل ولو عرفت هردعليكى انا بس ماحبتش اخرج من غير ما ارد

تسلمى لى يا مصريه كتيييييييييييييييييير

شوفى يا جميل( مصريه بالكويت) انا عملت سونار بس عند دكتوره هنا فى الفروانيه اسمها جميله عبد السلام هى كويتيه بس كلامها تقدرى تفهميه وطيبه جدا وحبوبه السونار كان ب10 دينار وانا مكشفتش انا وانا بادفع بره قالولى عاوزه ايه قولتلهم سونار وهى فى السونار بتطمنك ولو انتى محتاجه حاجه بتوجهك هى طيبه ومش لازم طبعا الكشف خالص عادى انتى بتعملى اللى انتى عاوزاه
    لو تحبى رقم تليفونها هابعتهولك عالخاص واوصفلك العنوان بالظبط
    وبالنسبه للايجار كتير اوى 200 على غرفه وصاله شوفى ده احنا مستكترين 150
    اسالى جوزك لو موضوع النقل للفروانيه ده عادى مفيش مشاكل بالنسبه له هاخلى جوزى يسال الحارس لو فى شقه فاضيه هنا او فى العمارات اللى جنبنا بس انتى قوليلى لو عاوزين
    وانا تحت امرك وطمنينا عليكى دايما وعلى النونو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة على طريق العرس مشاهدة المشاركة
    الله يخليكم يارب

والله معنديش فكره عن الصليبخات بس الشويخ قريبه من الفروانيه يعنى انا روحت مركز سلطان وسيتى سنتر اللى فى الشويخ التاكسى خد 10 دقايق تقريبا بصى لو عندكو سياره اسكنو فى اى مكان الكويت هنا المسافات بين الاماكن فيها مش بعيده اوى ماعدا الجهراء هى اللى بعيده شويه على حدود العراق تقريبا بصى حددى المكان بالظبط اللى انتى عاوزاه وانا احاول اسالك

متشكره اووووووووووووى ياوجدان ع اهتمامك وردك عليا وياريت تسعفينى برقم الدكتوره وعنونها وانا ان شاء الله بروحلها ةبالنسبه للشقه بحاول اقنع جوزى لانه بيقولى دى جنب شغله بس انا بقول حرررااااااااااااااااااااا ام كل المبلغ ده وع المساحه دى وبعدين احنا اولى بالفرق ولا ايه رايك ياقمر

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وجدان احمد جاد مشاهدة المشاركة
    والله معنديش فكره عن الصليبخات بس الشويخ قريبه من الفروانيه يعنى انا روحت مركز سلطان وسيتى سنتر اللى فى الشويخ التاكسى خد 10 دقايق تقريبا بصى لو عندكو سياره اسكنو فى اى مكان الكويت هنا المسافات بين الاماكن فيها مش بعيده اوى ماعدا الجهراء هى اللى بعيده شويه على حدود العراق تقريبا بصى حددى المكان بالظبط اللى انتى عاوزاه وانا احاول اسالك
    شكرا حبيبتى كتير
    بصى دلوقتى هو لسه مجبش عربيه واحتمال يجيبها قبل انا ما اروحله لس مش عارفين ربنا رايد لنا ايه
    بس انا كده مطمنه كتييييييييييييييييييييير لوقفتكم جنبى ومتأكده انى وقت ما احب اسال عن حاجه هالاقى اللى يساعدنى
    متشكره اوى