روابط قد تهمك :
فساتين العروس | تسريحات | تنظيم الاعراس | زخرفة | عالم حواء

صفحة 2 من 28 الأولىالأولى 123456789101112 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 407

الموضوع: مغتربات في الكويت

عروس رائعة
    السلام عليكم ...

شخبارج حبيبتي ! ان شاء الله بخير : )

شدعوه حبيبتي الكويت ديرتج لا تقولين انج مغتربه

انتي بين اهلج وناسج

توج للحين مااخذتي عالجو

خصوصا انج ماتطلعين

باجر ان شاء الله يفتحها عليج وتتوظفين

وتحتكين بالكويتيين وغير الكويتيين

وتكونين صداقات

مره ثانيه اقولج انتي بديرتج مو بغربه : )

الله يوفقج ان شاء الله

عروس نشيطة الصورة الرمزية ضى القناديل
    شكرا ليكى اختى قلب الذهب على ردك وعلى ذوقك ,,,

اخيرا فيه حد رد عليه ,,

انا فعلا بدات اخد ع الجو بتاع الكويت بس اليومين دول برد اوى وادعيلى الاقى وظيفه فى مجالى علشان اكسر الملل والروتين اليومى

عروس مشاركة الصورة الرمزية مصريه بالكويت
    انا كمان مصريه ولسه جايه الكويت من خمس شهور بس اتبسط اووووووووووى ياضى القمر لما لقيت كلامك حسيت انكى بتحكى عنى انا هبقى مبسوطه اووووووى لو اتعرفنا ع بعض مستنيه منك الرد اهو نسلى وقتنا

عروس متألقة الصورة الرمزية وجدان احمد جاد
    ازيكو يا بنات انا مصريه بقالى 10 شهور هنا فى الكويت

الكويت حلوه والحياه فيها جميله بس عدم وجود الاهل هو اللى تاعبنى اوى انا رغم ان انا الحمد لله ربنا رزقنى بنت وولد بس برده حاسه بملل فظييييييييع اوى ونفسى اشتغل اوى

انا من ساعة ماجيت معرفتش اى حد هنا الا من شهرونص جت جارتى من مصر فى الشقه اللى جنبى واتعرفنا على بعض بس معرفش اى حد غيرها وطبعا مش بنخرج كتير علشان العيال والبرد وكمان لان شغل جوزى واخد معظم وقته
    انا سعيده انى اتعرفت عليكو
    على فكره اناساكنه فى الفروانيه

عروس جديدة
    الله يخفف عنكم يا رب
    انا كنت بالكويت بس هسة في الاردن
    فلسطينية طبعاااا حسرة علينا مشردين
    يا رب تجمع شملنا يارب

ازيك ياوجدان فعلا الكويت بلد جميله بس المشكله هنا هى الوحده تصورى انى بقالى 5 شهور ومعرفش اى حد هنا انا بقول لجوزى قربت اكلم حيطان البيت هههههههههههههه بس الحمد لله انا الحمد لله حامل ومستنيه البيبى بيقولوا انه هيسلينى ويضيعلى وقتى فربنا يسهل وانا مبسوطه اوووووووووووووى انى اتعرفت عليكى عليكى

انا اللى سعيده اكتر بالتعرف عليكى مصريه بالكويت ربنا يتمملك على خير وطمنينا على الحمل اول باول انا ولدت هنا فى الكويت فى شهر 8 وكنت لوحدى بس الحمد لله عدت على خير لو احتجتى تسالى عن اى حاجه انا تحت امرك اعتبرينا اخوات انتى بتابعى فى مستشفى خاص ولا حكومه ؟

h4_5stars
    ربنا يهون عليكو ويلم شملكو والله كلنا بندعيلكو واللى بيقدر يساعد باى حاجه مش بيتردد ابدا بس فرج ربنا قريب اوعى تياسو من رحمة ربنا

انا ياوجدان كنت بتابع فى مستشفى السلام بس دلوقتى بروح مستوصف حولى انا ساكنه فى حولى وناويه ان شاء الله اولد فى مصر وسط اهلى بصراحه شايفه ان الواحده ماينفعش تولد بعيد عن اهلها لوحدها ولا انتى رايك ايه بما انك جربتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:smile :

عروس نشيطة
    ya gama3aa ana zayokom masrrya f l kuwait w sakna f l farwanya zayek ya wagdan..w mabsota eni at3raf 3likom
    ana mn mawaled l kuwait w 3andy baby,w ya reet ely 3awez 7aga e7na ta7t amro

عروس مشاركة
    مرحبا شلونكم
    اني عراقية بس صارلي بالكويت 5 اشهر تزوجت هنا وأهل زوجي موجودين بالكويت
    بس ما اعرف احد ولا ادخل ولا اطلع
    انتظر احصل شغل بس قالولي صعب تلاقية
    واللة محتارة ادعولي يابنات مامتعودة ع قعدة البيت بدون الدوام

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصريه بالكويت مشاهدة المشاركة
    انا ياوجدان كنت بتابع فى مستشفى السلام بس دلوقتى بروح مستوصف حولى انا ساكنه فى حولى وناويه ان شاء الله اولد فى مصر وسط اهلى بصراحه شايفه ان الواحده ماينفعش تولد بعيد عن اهلها لوحدها ولا انتى رايك ايه بما انك جربتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:smile :
    بصى تابعى فى المستوصف مدام انك الحمد لله مش بتشتكى من حاجه لكن لو لا قدر الله حسيتى بتعب روحى مستشفى خاص زى السلام او الهادى او الراشد اسعارهم معقوله وكويسين

وطبعا الولاده وسط اهلك افضل لو الحمد لله عندك الامكانيات الماديه للنزول انا بس كانت مشكلتى انى كنت جايه هنا وانا حامل فى الخامس ومعايا بنوته فكان نزولى مكلف لاننا كنا لسه عاملين الاقامات ومحتاجين كمان نعمل اقامه للمولود ولو كنا نزلنا كان هيزيد كمان التذاكر ومصاريفنا فى مصر وطبعا جوزى كان هيدفع ايجار السكن 150 دينار فكانت تكلفه كبيره علينا واحنا لسه بنقول يا هادى
    بس عموما المستشفيات الحكوميه هنا بيعملو كل حاجه ليكى وللبيببى يعنى انا قعدت فى المستشفى 5 ايام رغم انى ولدت طبيعى بس كنت سخنت قبل الولاده ب3 ساعات فعملو للولد مزرعه يطمنو عليه وطبعا بتاكلى وتشربى وتاخدى الدوا من المستشفى

بس برده وجودك وسط اهلك احسن خصوصا انك اول مره

وعموما احنا كلنا جنبك لو احتجتى اى حاجه اامرى واى سوال انا تحت امرك ربنا يقومك بالسلامه انتى فى الشهر الكام صحيح؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maro_koko مشاهدة المشاركة
    ya gama3aa ana zayokom masrrya f l kuwait w sakna f l farwanya zayek ya wagdan..w mabsota eni at3raf 3likom
    ana mn mawaled l kuwait w 3andy baby,w ya reet ely 3awez 7aga e7na ta7t amro
    اهلا بيكى معانا احنا كمان مبسوطين بيكى وبمعرفتك وربنا يخليلك البيبى بس اكيد الوضع مختلف بالنسبه ليكى علشان انتى مولوده فى الكويت يعنى احساس الغربه مش كبير زينا
    ولا ايه؟

على فكره الفروانيه حلوه اوى وبتفكرنى بمصر لانها حيويه وفيها اسواق كتير بس احنا بنفكر نشوف سكن فى مكان تانى لان الايجار غالى اوى بس صعبان عليا المكان اوى لانى روحت اماكن تانيه زى الفنطاس والسالميه والرقعى زياره لناس بس بحس ان الفروانيه احسن ولا ايه رايك؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حبي العراق مشاهدة المشاركة
    مرحبا شلونكم
    اني عراقية بس صارلي بالكويت 5 اشهر تزوجت هنا وأهل زوجي موجودين بالكويت
    بس ما اعرف احد ولا ادخل ولا اطلع
    انتظر احصل شغل بس قالولي صعب تلاقية
    واللة محتارة ادعولي يابنات مامتعودة ع قعدة البيت بدون الدوام

ربنا يرزقك وعليكى بالدعاء مفيش حاجه صعبه على ربنا والحمد لله ان اهل زوجك معاكى اهو تلاقى حد معاكى وعموما كلنا معاكى وكلنا اخواتك

ازيك يامارو عامله ايه انا مبسوطه انى اتعرفت عليكى بس فعلا زى ماقالت وجدان البلد مش غريبه عليكى بس ارجع واقول الغربه غربه انا كنت عاوزه اعرف منك الايجارات فى الفروانيه فى حدود كام وميرسى ياقمر

بصى تابعى فى المستوصف مدام انك الحمد لله مش بتشتكى من حاجه لكن لو لا قدر الله حسيتى بتعب روحى مستشفى خاص زى السلام او الهادى او الراشد اسعارهم معقوله وكويسين

وطبعا الولاده وسط اهلك افضل لو الحمد لله عندك الامكانيات الماديه للنزول انا بس كانت مشكلتى انى كنت جايه هنا وانا حامل فى الخامس ومعايا بنوته فكان نزولى مكلف لاننا كنا لسه عاملين الاقامات ومحتاجين كمان نعمل اقامه للمولود ولو كنا نزلنا كان هيزيد كمان التذاكر ومصاريفنا فى مصر وطبعا جوزى كان هيدفع ايجار السكن 150 دينار فكانت تكلفه كبيره علينا واحنا لسه بنقول يا هادى
    بس عموما المستشفيات الحكوميه هنا بيعملو كل حاجه ليكى وللبيببى يعنى انا قعدت فى المستشفى 5 ايام رغم انى ولدت طبيعى بس كنت سخنت قبل الولاده ب3 ساعات فعملو للولد مزرعه يطمنو عليه وطبعا بتاكلى وتشربى وتاخدى الدوا من المستشفى

بس برده وجودك وسط اهلك احسن خصوصا انك اول مره

وعموما احنا كلنا جنبك لو احتجتى اى حاجه اامرى واى سوال انا تحت امرك ربنا يقومك بالسلامه انتى فى الشهر الكام صحيح؟

بوصى ياوجدان انا الحمد لله فى نص الرابع والمستوصف حلو مش وحش بس عيبه السونار علشان اعمل سونار ادونى ميعاد كمان شهر تخيلى وانا كنت عاوزه استغل التنزيلات واجيب هدوم للبيبى لانى لسه ماعرفش بنت ولا وعلى كده انتى بقى ياوجدان بتشتغلى ولا لا انا نفسى اشتغل بس قولت هدور ان شاء الله لما اولد