المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ____رابطه المغتربات بالسعوديه_____

..★شـــااانيل★..
01/09/2010, 04:08 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هنا سيكون التجمع الجديد لجميع المغتربات بالسعوديه

واتمنا لكن السعاده دائما

...lima
01/09/2010, 02:36 PM
السلام عليكم مبروك التجمع الجديد
وكل سنة وانتم طيبين
تحياتي لكل الانيقات

ابي انساك
07/09/2010, 02:24 AM
مرحبا كل عام وانت بالف خير
شكرا شانيل حبيبتي على التجمع
واتمنى كل مغتربات السعودية يدخلون عشان نتعرف على بعض
انا من الرياض

انا مغتربه
07/09/2010, 02:37 AM
افتحي المسن حبيبتي ابي انساك

يارب عفوك و رضاك
28/09/2010, 02:38 PM
يا ترى في حد مغترب في القصيم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

alaa's mom
29/09/2010, 01:48 PM
انتوا مغتربين بالسعوديهـ بس اصلكم من وين ؟؟ ^^

قريب راح انضم لكم ان شاء اللهـ

جودي مودي
29/09/2010, 01:53 PM
انتوا مغتربين بالسعوديهـ بس اصلكم من وين ؟؟ ^^

قريب راح انضم لكم ان شاء اللهـ

هههههههههههههه
قريب ان شاء الله
بس متنسانيش عايزة اروح معاك:o

بحيره
30/09/2010, 11:58 PM
في احد متغرب في المدينه

يارب عفوك و رضاك
01/10/2010, 09:22 AM
أنا مصرية مقيمة في لقصيم من سنة و شهر.... بس انا مولودة في جدة .. و نشأت و درست عمري كله في لمدينة .. ما عدا الجامعة بس في مصر.. و مازال اهلي مقيمين في المدينة...

ام كند
02/10/2010, 12:44 AM
السلام عليكم
انا مغربيه عمري 28سنه متزوجه بسعودي بالرياض

يارب عفوك و رضاك
02/10/2010, 07:58 AM
حد يعرف من فين أشتري ساري هندي؟؟؟خصوصا من القصيم هنا ..ألاقيه فين؟؟ أو من المدينة؟؟

رور
31/10/2010, 10:57 AM
السلام عليكم
انا مصرية متزوجة سعودى وعايشة بالدمام وحابة انضم معاكم ممكن؟؟؟؟؟؟؟

monaamor
01/11/2010, 04:04 PM
اانا كمان مصرية وعايشة بالرياض منذ 5 سنوات
جمع حلو ويارب تكونوا نشيطين اكثر من كده

موسم العناب
08/11/2010, 11:40 PM
انا اردنية

ومقيمة في الخبر

كل عام وانتم بالف خير

ام يايا
23/11/2010, 12:27 AM
الموضوع ده حلو قوي بس ليه مافيهوش تفاعل
رور انا فاكراكي من تجمع الامهات
مانيا انا مصرية وعايشة في بريدة انتي فين في القصيم

يارب عفوك و رضاك
23/11/2010, 09:50 AM
الموضوع ده حلو قوي بس ليه مافيهوش تفاعل
رور انا فاكراكي من تجمع الامهات
مانيا انا مصرية وعايشة في بريدة انتي فين في القصيم
ياااااااااااااااااه اخيرا في حد في القصيم :)
انا في الرس يا أم يايا...
ايه اخبار بريدة بقى .... ايه الاماكن الحلوة في بريدة الواحد ممكن يروحها .. و للا زيها زي الرس وللا ايه؟؟
انا عمري ما اتفسحت فيها لسة بس رحتها مرة واحدة بس السنة اللي فاتت عشان حملة الحج بتاعتنا كانت طالعة من هناك...
و احكيلي بتعملي ايه في يومك هناك .. فيه نشاطات تعمليها في بريدة .. او بتشتغلي او بتدرسي قرآن في تحفيظ مثلا او ايه .. احكيلي بقى :)
الرس هنا مش لاقية فيها حاجة تقريبا او يمكن انا مش عارفة اوصل لحاجة ..
اه و بقالك قد ايه في بريدة؟؟
رغيت اوي ... :)

ام يايا
23/11/2010, 07:52 PM
لا ياجميل ولا رغيتي ولا حاجة انا كان نفسي تكوني في بريدةوالله
الرسانا كنت باروحها ساعات مع جوزي في الشغل البلد عندكوا فعلا هادية قوي
شوفي يا ستي طبعا طول الاسبوع في البيت لكن يوم الخميس الى المولات في مولين النخيل والعثيم وفي الحسون طبعا الخروج هنا مشجع جدا على الشوبينج
انا للاسف ولا باشتغل ولا باعمل اي حاجة يادوب بنتي اول سنة تروح كي جي 1 فمسلياني ومشغولة معاها
انتي اي وقت تحبي تنزلي بريدة انا في الخدمة هنا كمان في سوق كبير مليان محلات قماش يعني ممكن تلاقي الساري

يارب عفوك و رضاك
23/11/2010, 08:52 PM
لا ياجميل ولا رغيتي ولا حاجة انا كان نفسي تكوني في بريدةوالله
الرسانا كنت باروحها ساعات مع جوزي في الشغل البلد عندكوا فعلا هادية قوي
شوفي يا ستي طبعا طول الاسبوع في البيت لكن يوم الخميس الى المولات في مولين النخيل والعثيم وفي الحسون طبعا الخروج هنا مشجع جدا على الشوبينج
انا للاسف ولا باشتغل ولا باعمل اي حاجة يادوب بنتي اول سنة تروح كي جي 1 فمسلياني ومشغولة معاها
انتي اي وقت تحبي تنزلي بريدة انا في الخدمة هنا كمان في سوق كبير مليان محلات قماش يعني ممكن تلاقي الساري
جزاك الله خيرا يا حبيبتي.. ربنا يخليكي
انت عارفة العثيم هنا ايه :D عبارة عن السوبر ماركت بس زي بنده الصغنن ده .. و بس كدا ولا فيه محلات هدوم بقى ولااااااااا الهوا...
و عندنا سيتي ماكس بس صغنن برده على قد حاله..
في بقى الرس مول دا يمكن اكبر حاجة و مولع .. و كويس ان عندنا بنده .. مفيش هايبر ..
و حتة جنينة كدا كبيرة فيها لعب اطفال بروحها مع زوجي.. تغيير جو .. و بس كدا ..
حاولت اشترك في مدرسة تحفيظ قرآن بس كل ما اتصل ما يردوش علية و لما نزلت دورت عليها ماعرفتش اوصلها ... فطنشت بقى...
ما بشتغلش برده .. قاعدة في البيت. و صاحب البيت اللي احنا فيه مانع تركيب دش عشان حرام.. بس الحمد لله سامح بالنت ..
هههههههههههههه بس الحمد لله الحياة حلوة برده .. و ماشي الحال..
انت منين من مصر بقى .. انا من اسكندرية :)
و ربنا يخليلك بنتك يا رب و تشوفيها عروسة قد الدنيا :)

ام يايا
24/11/2010, 10:07 PM
ربنا يكرمك يا قمر ويرزقك ببيبي عسوليشغل كل وقتكوعموما الحمد لله ان في نت:|
انامن طنطا ياقمر واول مااتجوزت كنت في حفر الباطن الوضع فيهاكان صعب برده وكان جوزي بيخرج الصبح يرجع يتغدى وينام يصحى ينزل ماشفهوش غير 1بالليل بس في الفترة دي حفظت جزء كبير من سورة البقرة كنت اسمع من النت واحفظ انتي حاولي تسلي وقتك وربنا يهون طبعا مش هلقولك عن اهم تسلية وهي الاككككككككككل:hysterical:اناخل اص في مصر قرروا مايدخلونيش البيت ا\ا نزلت السنةدي رشيقة زي كل سنة ههههه
طيب انتي عندك جيرا ن اواصحاب ولا ايه النظام

يارب عفوك و رضاك
25/11/2010, 10:45 AM
ربنا يكرمك يا قمر ويرزقك ببيبي عسوليشغل كل وقتكوعموما الحمد لله ان في نت:|
انامن طنطا ياقمر واول مااتجوزت كنت في حفر الباطن الوضع فيهاكان صعب برده وكان جوزي بيخرج الصبح يرجع يتغدى وينام يصحى ينزل ماشفهوش غير 1بالليل بس في الفترة دي حفظت جزء كبير من سورة البقرة كنت اسمع من النت واحفظ انتي حاولي تسلي وقتك وربنا يهون طبعا مش هلقولك عن اهم تسلية وهي الاككككككككككل:hysterical:اناخل اص في مصر قرروا مايدخلونيش البيت ا\ا نزلت السنةدي رشيقة زي كل سنة ههههه
طيب انتي عندك جيرا ن اواصحاب ولا ايه النظام
ممممممم.. بصي انا اصلا مولودة في جدة و عشت و درست في المدينة و نزلت مصر درست الجامعة بس و لما اتخرجت اتخطبت و خطيبي جه القصيم و اتجوزت و عشت في القصيم بقى.. طبعا كان لية حياتي في المدينة و على الأقل عارفة لو حبيت اشترك في تحفيظ اروح فين و كدا لاني لوحدي كسولة جدااااااااااااااااا و مش بداوم ... و طبعا نعرف ناس قليلين في المدينة لان كل صحابي سافروا بلادهم ... و كمان القصيم مملة نوعا ما غير المدينة نهائي..
اول ما جيت الرس اتعرفت على 3 جيران .. و نزلت مصر اجازة و رجعت كلهم مشيوا اللي عزلت بيت تاني و اللي رجعت بلدها و اللي نقلوا مدينة تانية أصلا.. و رجعت مفيش حد تاني.. بس لية صحاب خارج الرس و بيزورونا كل فين و فين كدا و ازواجهم يبقوا صحاب جوزي.. .. و على تلفونات بقى...
الأكل ... انا بعمل دايت حضرتك :D لان وزني دا و بطني دي سبب من اسباب تأخر الحمل .. و مضطرة اعمل دايت مع اني مش بطيق حاجة اسمها دايت.. بس اعمل ايه بقى :(
فكدا اتحرمت حتى من التسلية الوحيدة و هي الأكل :lol:
يلا ربنا يعين يا رب..
شطورة ماشاءالله انك بتحفظي لوحدك..
انا مش بعرف لوحدي و لا حتى بالتشجيع عن بعد .. كنت متفقة مع بنت خالي في مصر نحفظ و نتابع بعض من على النت بس ماعرفتش..
مابيشجعنيش غير المجموعات في التحفيظ يمكن لاني اتعودت على كدا . لما كنت في المدينة كنت في تحفيظ و حفظت 10 اجزاء.. و لما نزلت مصر اشتركت في تحفيظ برده و حفظت سورة البقرة و راجعت 3 اجزاء من اللي كنت حافظاهم قبل كدا و حفظت كم سورة متفرقة كدا الكهف و النور و مريم .. كدا يعني.. بس طبعا لاني ما داومتش نسييييييييييييييييييييييي ييييييت كل ده و محتاجة ارجع احفظ من اول و جديد...
ربنا يهديني يا رب و ارجع لنشاطي من تاني...
انا متخرجة من طب اسنان .. بس مش بشتغل من ساعة ما اتجوزت ... كان نفسي اشتغل في وزارة الصحة هنا بس الموضوع صعب لاني مقيمة تخيلي.. بيقولولي لو عايزة اتوظف بسرعة و بسهولة يبقى اقطع اقامتي و انزل مصر و اجي على شغل وزارة صحة من هناك ... حاجة غريبة اوي..
الخاص طبعا صعب جدا و دوامه مقدرش عليه خالص نهائي.. و زوجي رافضه طبعا...
ساعات بقى أسلي نفسي بإني اقعد أقرا في كتب و كدا عن الاسنان عشان ما انساش المهنة ... و بس ككدا.. و بقضي وقتي على عروس :) و الكلام مع ماما في التلفون .. لان ماما و بابا مقيمين في المدينة ..
بس كدا دي كل حياتي .. :D

ام يايا
25/11/2010, 05:45 PM
ازيك يا جمييييييل
سبحان الله دا انا كنت هاقولك ماتدوري على شغل طيب ليه ما فكرتيش تنزلي مصر وترجعي على حاجة
انا طب بيطري وطبعا ماليش اي شغل هنا بس الحاجة المشهورة هنا هي التدريس في المدارس الخاصة واللغات فكرت كتير لقدم بس خايفة اخد الخطوة ومااقدرش اضبط وقتي بين البيت والشغل ومازال التفكير مستمر
طبعا اكيد جدة والمدينة الوضع فيهم احلى نفسي قوي اعيش في المدينة كفاية ان الواحد يكون جنب الرسول عليه الصلاة والسلام انتي عارفة انا كنت عايشة في الامارات فطبعا اول ماجيت حفر الباطن جاتلي صدمة بس طبعا لما جيت بريدة لقيت البلد احلى والحياة فيها اسهل
انتي ربنا يعينك على الدايت ويرزقك الذرية الصالحة
اصلا الدايت صعب مع قلة الحركة انا بقالي فترة ومش عارفة اضبط وزني خالص نزلت 10 كيلو وفاضل 7 مش راضين ينزلة حاسة ان المفروض الواحد يجيب جهاز رياضة في البيت
انتي بتقدري تزلي لوحدك ولا برضه اول ماجوزك يروح الشغل تتحبسي 8o|

يارب عفوك و رضاك
25/11/2010, 07:56 PM
لا طبعا أنزل لوحدي مين بس... مابنزلش غير لو زوجي موجود... ينزل معايا.. بس هو أصلا الحمد لله مواعيد شغله حلوة .. يعني خميس و جمعة أجازة تماما .. و بقيت الاسبوع بيشتغل من الصبح لحد الساعة 5 و بقيت اليوم فاضي.. بيروح جيم بقى و بعدين يا ننزل يا نعد في البيت نتفرج على حاجة ..
فكرت انا في حكاية المدارس دي بس لقيت انهم بيبقوا عايزين حد متخرج من تربية او آداب و متخصص في المواد و الأولوية للسعوديات طبعا .. و كمان معرفش لسة ايه المدارس الخاصة هنا.. اه و كمان عايزين خبرة
فكرت ادي دروس خصوصية بس جوزي رافض اني اروح بيت حد .. و انا كمان قلقانة .. مش عارفة ليه مع اني دارسة في السعودية و عارفة المناهج هنا و حتى لو اتغيرت مش حتكون للدرجة يعني.. و الانجليزي بتاعي الحمد لله كويس جدا .. بس مش عارفة ليه قلقانة اخد الخطوة دي... مع ان صاحبتي في المدينة عايزة أقولك ماشاءالله مع انها ما كملتش دراسة في جامعة بعد ثانوية عامة بس بتدي دروس قرآن و لغة عربية و علوم و كدا لبنات ابتدائي و اعدادي و ماشاءالله البنات شاطرين و ناجحين اوي معاها و الموضوع ماشي معاها كويس.. بس انا اللي متخوفة ... و كمان مليش علاقات بحد و خايفة أتأيد بمواعيد بقى و كدا و أقصر بعد كدا و انا محبش أقصر في حاجة أكون بعملها ...و خصوصا ان زوجي بقيت اليوم في البيت و خميس و جمعة اجازة.. فقلبت الموضوع من دماغي برده ..

ام يايا
01/12/2010, 06:34 PM
ازيك يا جميل
طيب كويس مواعيد شغل جوزك ما شاء الله حلوة
طيب ليه مش بتنزلوا بريدة في الويك اند
انتي كنتي طالعة حملة الحج من هنا كان ايه نظامها احنا عايزين نطلع السنة الجاية ان شاء الله

يارب عفوك و رضاك
01/12/2010, 07:30 PM
بصي هي الحملة كانت حلوة و كويسة اوي.. احنا طلعنا في الفئة ب ... هي فئات على فكرة بتختلف بس على حسب مكان الخيام.. في خيام بتبقى في منى القديمة نفسها و دي فئة أ و ب... و باقي الفئات بتبقى في منى الجديدة او مزدلفة ... و كدا... لكن الخدمات و التنقلات كلها زي بعض.. الأكل اوبن بوفيه طول اليوم الفطار و العشا و الغدا.. و فاكهة و حلويات و مش عارف ايه .. التنقلات بين المشاعر عليهم برده .. بس السنة دي عملوا قطار بين المشاعر اللي عايزه بيحجزه تقريبا كان ب 250 باين الفرد على ما اتذكر.. ده بدل الباص يعني.. بيعملوا علطول في الخيمة أحيانا مسابقات دينية و حفظ قرآن و بيعملوا ندوات و محاضرات.. بس الحملة اللي انا طلعت فيها من بريدة كانوا متشددين شوية حتى في لبس البيت مثلا بلاش البيجامات و بلاش حاجة يكون مرسوم عليها دبدوب و لما تحرمي تغطي وشك كله و عنيكي و اللي عباياتهم مخالفة على الكتف او فيها تطريز جابولهم عبايات شرعية على الراس و عايزنهم يبدلوها يعني ياخدوا العباية بتاعتك و يدوكي العباية الشرعية و ماتاخديش حاجتك تاني خلاص.. كدا يعني.. بس اختياري برده مش اجباري... بس كانوا كل شوية يتكلموا في الموضوع ده..
بس صاحبتي طلعت السنة دي من حملة اسمها المكرمون من الرس... كانت نفس البرنامج برده بس ما كانوش متشددين أوي...
احنا كانت حملتنا اسمها المحيميد فرع البركة...
و لو عايزة أي استفسار تاني اسألي..
اه الاسعار زادت السنة دي عن السنة اللي فاتت احنا كنا فئة ب و كان الفرد ب 3500 تقريبا الشنة دي سمعت انها ب 5 و 7 الاف...
بس كدا...
طبعا الحملات دي بتطلعلك تصاريح ... في بقى حملات بتطلعك بدون ترخيص.. هي بتبقى أرخص بس الاقامة بتاعتكم بتبقى في مكة في العزيزية.. دي مش بحبذها بصراحة... خصوصا لحد أول مرة يحج.....

ام يايا
02/12/2010, 12:11 AM
بصي هي الحملة كانت حلوة و كويسة اوي.. احنا طلعنا في الفئة ب ... هي فئات على فكرة بتختلف بس على حسب مكان الخيام.. في خيام بتبقى في منى القديمة نفسها و دي فئة أ و ب... و باقي الفئات بتبقى في منى الجديدة او مزدلفة ... و كدا... لكن الخدمات و التنقلات كلها زي بعض.. الأكل اوبن بوفيه طول اليوم الفطار و العشا و الغدا.. و فاكهة و حلويات و مش عارف ايه .. التنقلات بين المشاعر عليهم برده .. بس السنة دي عملوا قطار بين المشاعر اللي عايزه بيحجزه تقريبا كان ب 250 باين الفرد على ما اتذكر.. ده بدل الباص يعني.. بيعملوا علطول في الخيمة أحيانا مسابقات دينية و حفظ قرآن و بيعملوا ندوات و محاضرات.. بس الحملة اللي انا طلعت فيها من بريدة كانوا متشددين شوية حتى في لبس البيت مثلا بلاش البيجامات و بلاش حاجة يكون مرسوم عليها دبدوب و لما تحرمي تغطي وشك كله و عنيكي و اللي عباياتهم مخالفة على الكتف او فيها تطريز جابولهم عبايات شرعية على الراس و عايزنهم يبدلوها يعني ياخدوا العباية بتاعتك و يدوكي العباية الشرعية و ماتاخديش حاجتك تاني خلاص.. كدا يعني.. بس اختياري برده مش اجباري... بس كانوا كل شوية يتكلموا في الموضوع ده..
بس صاحبتي طلعت السنة دي من حملة اسمها المكرمون من الرس... كانت نفس البرنامج برده بس ما كانوش متشددين أوي...
احنا كانت حملتنا اسمها المحيميد فرع البركة...
و لو عايزة أي استفسار تاني اسألي..
اه الاسعار زادت السنة دي عن السنة اللي فاتت احنا كنا فئة ب و كان الفرد ب 3500 تقريبا الشنة دي سمعت انها ب 5 و 7 الاف...
بس كدا...
طبعا الحملات دي بتطلعلك تصاريح ... في بقى حملات بتطلعك بدون ترخيص.. هي بتبقى أرخص بس الاقامة بتاعتكم بتبقى في مكة في العزيزية.. دي مش بحبذها بصراحة... خصوصا لحد أول مرة يحج.....]
ربنا يكرمك يا جميلة
حاجة صعبة قوي موضوع التشدد ده يلا ربنا ييسر السنة الجاية ويكتبهالنا
مش هانشوفك قريب ولا ايه

quiet girl
22/12/2010, 03:32 AM
السلام عليكم
انا ممكن اشترك معاكم انا دعاء مصريه من القاهره و ومقيمه فى السعوديه من 4 شهور فى مدينه اسمها رابغ

ام يايا
26/12/2010, 08:25 PM
السلام عليكم
انا ممكن اشترك معاكم انا دعاء مصريه من القاهره و ومقيمه فى السعوديه من 4 شهور فى مدينه اسمها رابغ

ازيك يا قمر فين مدينة رابغ وعاملة ايه مبسوطة هناك

رور
09/01/2011, 04:37 PM
ام يايا ازيك انا كمان فكراكى انتى عندك هيا على ما اتذكر صح؟

ام عمر ومعاذ
09/01/2011, 11:29 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ايه الموضوع الجامد ده انا مصريه مقيمه فى مكه من 6 سنوات اهلا بيكم جميعا ويارب نهون على بعض الغربه

فدوى الحب
15/01/2011, 05:49 PM
السلام عليكم
انا مغربيه عمري 28سنه متزوجه بسعودي بالرياض

يا حي الله أم كند الحلوة شخبارك الزين :L:

انا ايضا مغربيه مقيمه بالرياض F:

NADOUSHKA
18/01/2011, 03:51 AM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أنا مغربية مقيمة في جدة .
الحمد لله صحيح مغتربات لكن وضعنا أحسن من غيرنا بكثير,ديننا واحد و لغتنا واحدة و ان كانت عاداتنا و اكلاتنا تختلف بعض الشيء فهده ميزة علينا الاستفادة منها!

ام يايا
18/01/2011, 07:57 PM
ام يايا ازيك انا كمان فكراكى انتى عندك هيا على ما اتذكر صح؟
ازيك يا رور انتي فين ما باقيتيش تدخلي تجمع الامهات ليه وازي عاليا

ام يايا
18/01/2011, 08:00 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ايه الموضوع الجامد ده انا مصريه مقيمه فى مكه من 6 سنوات اهلا بيكم جميعا ويارب نهون على بعض الغربه
ازيك يا جميل قوليلنا ايه اخبار الحياة في مكة يعني اعتقد ان كفاية ان فيها الحرم
بس معلش ليا عندك سؤال ايه اخبار المدارس عندكوا في مدارس انترناشيونال

يارب عفوك و رضاك
19/01/2011, 10:47 AM
]
ربنا يكرمك يا جميلة
حاجة صعبة قوي موضوع التشدد ده يلا ربنا ييسر السنة الجاية ويكتبهالنا
مش هانشوفك قريب ولا ايه
ياااااااااااه بقالي فترة مادخلتش التجمع ده :)
أم يايا .. يا ريت أجي بريدة مرة .. بس كل ما بيكون عندنا اجازة بنزل لأهلي في المدينة..
بس ان شاءالله ناويين يوم نروح بريدة ربنا يسهل ان شاءالله :)
انت اخبارك ايه؟؟

أنثى ملآئكية
22/01/2011, 07:23 PM
يا هلا حبيباتي ابقى رآيكم باسم

[تالين ] ؟

ضروري يهمني رآيكم

ام يايا
25/01/2011, 08:45 PM
ازيك يا مانيا فعلا احنا بننسى ندخل التجمع ده
انتي عاملة ايه
مش بتقدري تنزلي حتى في الويك اند ولا المشوار بعيد انا كنت السنة اللي فاتت ساعات باروح الرس مع جوزي تغير جو

ام يايا
25/01/2011, 08:47 PM
يا هلا حبيباتي ابقى رآيكم باسم

[تالين ] ؟

ضروري يهمني رآيكم

اسم حلو انا باحب الاسامي الجديدة بس هو معناه ايه

شهدالقلوب
04/02/2011, 02:45 AM
السلام عليكم
انا ام شهد مصرية
ومقيمة بخميس مشيط

قاسيه بطبعي
09/02/2011, 02:53 AM
تالين اسم مره حلوه
معناه من التالين اي التلاوه
اعتقد والله اعلم

دموع اشتياقي
14/02/2011, 12:41 AM
بنات ازيكمممممممممم انا برياض

freska ammar
20/02/2011, 02:30 AM
ممكن يا بنات حد يقولي اجراءت الاستقدام
جوزي خلص الورق من السعوديه وعايزه اخلصه من مصر
بس مش عارفه ايه قبل ايه
ينفع اروح اعمل التحاليل الاول قبل ما اروح مكتب ولا برو ح مكتب الاول
يريد حد يفيدني
انا مصريه وان شاء الله بنضم ليكم قريبا بس في سكاكا الجوف
تحياتي

دموع اشتياقي
20/02/2011, 02:33 AM
لا ياجميل لازم تروحي مكتب وهوه هيقولك تعملي ايه بزبط لان هوه الي هيطلعلك التاشيره من السفاره وتيجي بسلامه يارب

freska ammar
21/02/2011, 02:31 AM
لا ياجميل لازم تروحي مكتب وهوه هيقولك تعملي ايه بزبط لان هوه الي هيطلعلك التاشيره من السفاره وتيجي بسلامه يارب

مشكوره يا حبيبتي الف شكر
ربنا يجازكي كل خير

نسائم اليل
21/02/2011, 02:57 PM
انا نسائم من اليمن مغتربه
في سكاكا الجوف

ام جيدا
03/03/2011, 05:31 PM
جزاك الله خيرا يا حبيبتي.. ربنا يخليكي
انت عارفة العثيم هنا ايه :D عبارة عن السوبر ماركت بس زي بنده الصغنن ده .. و بس كدا ولا فيه محلات هدوم بقى ولااااااااا الهوا...
و عندنا سيتي ماكس بس صغنن برده على قد حاله..
في بقى الرس مول دا يمكن اكبر حاجة و مولع .. و كويس ان عندنا بنده .. مفيش هايبر ..
و حتة جنينة كدا كبيرة فيها لعب اطفال بروحها مع زوجي.. تغيير جو .. و بس كدا ..
حاولت اشترك في مدرسة تحفيظ قرآن بس كل ما اتصل ما يردوش علية و لما نزلت دورت عليها ماعرفتش اوصلها ... فطنشت بقى...
ما بشتغلش برده .. قاعدة في البيت. و صاحب البيت اللي احنا فيه مانع تركيب دش عشان حرام.. بس الحمد لله سامح بالنت ..
هههههههههههههه بس الحمد لله الحياة حلوة برده .. و ماشي الحال..
انت منين من مصر بقى .. انا من اسكندرية :)
و ربنا يخليلك بنتك يا رب و تشوفيها عروسة قد الدنيا :)
ازيك يا اختي انا مصريه زيك وباذن الله هسافر لزوجي .على فكره في تحفيظ قران عن طريق النت في موقع الطريق الى الله اشتركي في المنتدي قسم فضفضه الاخوات قسم تحفيظ القران ربنا يعينك وباذن الله يكون فتحه خير عليكي لو معرفتيش قولي واساعدك يا قمر

ام جيدا
03/03/2011, 05:40 PM
يا اخوات ممكن حد يجاوبني هو عمل الزياره بياخد وقت قد ايه وعمل الاقامه بياخد برضوه وقت قد ايه وياريت تقبلوني معاكم اخت ليكم

فيرجينيا الفرنسيه
15/03/2011, 12:53 PM
واللة اشي حلوو انا في الجبيل تجمع خير يااارب
فرنسية لبناانية متجنسة من 15 عام ان ساء اللة نكون اكتر
من اخوات بس مابعرف احكيي غير هيك
تقبلو ودي وحبي الكون:p

om sultan&logain
15/03/2011, 04:13 PM
بنات انا يارب سفري قريب عن جوزى بجدة انا من غزة
حد يحكي لنا عن الفيزة ونقل الكفالة كم بتاخذ وقت بنات ساعدونا يالله عندكم خبرة احنا في حاجتكم وشكرا

ManOmar
23/03/2011, 12:39 PM
أنا من الأردن وعن قريب رح أروح على الخُبر بالشرقية :)

لمبادا
21/04/2011, 11:06 PM
هلا باحلى صبايا .......
اولا هادى اول مشاركه لى بعد غيبه طويله عن منتداى الغالى وطبعا كتير حلو ان اول مشاركه تكون هون مع احلى صبابا ...
اعرفكم بحالى ....انا متزوجه واعيش بالرياض وطبعا مصريه
واتمنى نكون اخوات فى حب الله

Enas w
24/04/2011, 09:20 PM
السلام عليكم اخواتي انا سورية وساكنة بالرياض مع زوجي احب اتعرف عليكم ((((ربي لا تذرني فردا وانت خير الوارثين )))))

توتة2008
22/05/2011, 10:30 AM
السلام عليكم
انا مصرية متزوجة سعودى وعايشة بالدمام وحابة انضم معاكم ممكن؟؟؟؟؟؟؟

أنا عمانية جيت ع السعودية من اسبوعين ونصف
لأن الشركة نقلت زوجي للعمل ف السعودية
أسكن ف الخبر

كيف الأوضاع ف الدمام
وممكن تخبريني عن أفضل الأماكن للطلعات العائلية والنزهات
سمعت أن ف الدمام حديقة حيوان
حلوة ؟؟

واسمحيلي ع الآطالة

توتة2008
22/05/2011, 10:41 AM
أنا من الأردن وعن قريب رح أروح على الخُبر بالشرقية :)

أنا ساكنة ف لخبر من اسبوعين ونصف تقريبا

ف أي مكان ح تسكني ف الخبر

فدوى الحب
10/06/2011, 12:54 PM
وين مغتربات الرياض يالغاليات وهل في مجال للتعارف ولا لا ؟؟؟

ام عمووري
20/06/2011, 12:28 PM
سلااااااااااااااااااااااا ااام يا بنات انا مغربيه فمكه في مغربيات هنا ولا عربيات في مكه ابغى اتعرف ممكن

ريناد2009
30/06/2011, 10:09 PM
هلا وغلا.........انا من جدة ممكن ......نناقش موضوع عدم تجديد الاقامة ..يالمغتربات بالسعودية
.................................................. .................................................. ..................................

رور
01/07/2011, 03:19 AM
هلا اخت توتة
انا الى اعرفة حلو للخرجات بالشرقية مول الظهران او الراشد و الكورنيش و الحكير بس حديقة الحيوان ما رحتها قبل والله ما اعرف

انا مغتربه
09/08/2011, 10:37 AM
سعوديه الجنسيه الاصل كويتيه

اهلي من حفرالباطن

متزوجه ومغتربه فالرياض

انا مغتربه
09/08/2011, 10:38 AM
وين مغتربات الرياض يالغاليات وهل في مجال للتعارف ولا لا ؟؟؟

هلا فدوى اكيد ممكن

ارسلت لك رساله خاصه

انا مغتربه
09/08/2011, 10:39 AM
أنا عمانية جيت ع السعودية من اسبوعين ونصف
لأن الشركة نقلت زوجي للعمل ف السعودية
أسكن ف الخبر

كيف الأوضاع ف الدمام
وممكن تخبريني عن أفضل الأماكن للطلعات العائلية والنزهات
سمعت أن ف الدمام حديقة حيوان
حلوة ؟؟

واسمحيلي ع الآطالة

هلا توته وين بالسعوديه عساج بالرياض

nevow
12/09/2011, 10:29 PM
هلا بالحلوين انا مصريه عايشه في رابغ قريبه من جده صارلي 3سنين
اللي عنده اي سؤال انا موجوده

ام دودي2
23/09/2011, 08:51 PM
السلام عليكم انا مغربية متزوجة سعودي عايشة بالخبر عمري 25 سنة اتمنى ادا فيه مغتربات في الخبر

زينوش
22/10/2011, 11:55 PM
السلام عليكم ام دودي حتى انا مغربية من الدمام نتمنى اكون تواصل باش نخففو علينا الغربة

حنان حصارلي
16/11/2011, 05:10 AM
بنااااااااااااااااات انا مغتربة في الرياض في حد من الرياض يبغى يتعرف والله الغربة صعيبة بزااااااااااااف

لطيفة رافت
26/11/2011, 09:10 PM
هلا البنات انا مغربية مغتربة بالرياض نتمنى نتعرف عليكم

حنان حصارلي
28/11/2011, 07:50 PM
لطيفة رافت منين انتي في الرياض

لطيفة رافت
29/11/2011, 01:24 AM
انا احبيبة من السويدي

فدوى الحب
15/02/2012, 05:05 PM
هلا حتى انا مغربيه في الرياض ومرحبا بلطيفه رأفت الغزاله هههههههههههههه

لطيفة رافت
19/02/2012, 01:35 AM
هلا حتى انا مغربيه في الرياض ومرحبا بلطيفه رأفت الغزاله هههههههههههههه

اهلا بالزين ديالي وانا كنقول المنتدى منور قولي انتي كاينة فيه

ترحب بيك جنة الزين والنت ولا صغير دغيا ولينا نتلقاو هههههههههههههههههههههه الله يجمعنا فالخير انشاءالله

سكر وسط1
20/02/2012, 05:35 PM
السلام عليكم
انا مغربيه ساكنه بالخبر نتمني نتعرف عليكم

سكر وسط1
21/02/2012, 03:36 PM
السلام عليكم
البنات فينكم؟؟؟؟؟؟ولا وحده دخلات؟؟

لطيفة رافت
21/02/2012, 06:43 PM
السلام عليكم
انا مغربيه ساكنه بالخبر نتمني نتعرف عليكم

مرحبا بيك اختي معانا وتشرفت بمعرفتك

ماظنتي
21/02/2012, 08:14 PM
هلا حبيباتي شخباركم

اتمني اتقبلوني بينكم انا يمنية مقيمة بالمدينة عمري22س عازبة

سكر وسط1
21/02/2012, 11:22 PM
لطيفه رافت.............ربي يخليك اختي :)

ماظنتي .....هلا وسهلا نورتي التجمع :)

ماظنتي
22/02/2012, 02:56 AM
اهلين فيكي حبيبة ولطيفة

شخباركم

ماظنتي
22/02/2012, 02:56 AM
منـــــــــــــــــــــــ ـــــــور بوجودك حبيبتي

سكر وسط1
22/02/2012, 12:47 PM
مساااااااااء الخيير

ماظنتي
22/02/2012, 09:18 PM
يسعدمساكم

لطيفة رافت
23/02/2012, 06:42 PM
اهلين فيكي حبيبة ولطيفة

شخباركم

اهلييين فيك حبيبتي ونوررتينا بوجودك معانا وتشرفنا اكثر بمعرفتك

مرحبا والف مليون مرحبا

wafaa33
16/03/2012, 04:31 PM
مرحبا يابنات ابحت عن مغتربات بالاحساء
لنتعارف ونتغلب على الوحدة استنى ردودكم

الحياة تفاؤل
24/03/2012, 03:11 PM
السلام عليكم بناااات
يا ريت تقبلوني معاكم
انا ايضا اود اتعرف على صديقات لاني مغتربة ايضا
انا مغربية
متزوجة و مقيمة بجدة

wafaa33
24/03/2012, 05:59 PM
انا ايضا مغربية ياليت نتعرف على بعض
هالتجمع نايم استنى رد من زمان اضن الكل رجع على بلده مافي مغتربة الا انا

t1t6
24/03/2012, 06:03 PM
السلام عليكم

t1t6
24/03/2012, 06:03 PM
انا ايضا مغربية ياليت نتعرف على بعض
هالتجمع نايم استنى رد من زمان اضن الكل رجع على بلده مافي مغتربة الا انا

هلا وغلا فيك هههههههههههه

wafaa33
24/03/2012, 06:04 PM
عليكم والسلام

t1t6
24/03/2012, 06:11 PM
كيف حااالكم

wafaa33
24/03/2012, 06:13 PM
الحمد لله اخيرا رد علي احد بعد مافقدت الامل كيفك حبيبتي

t1t6
24/03/2012, 06:15 PM
هههههههههههههههه بخير وانتي شلونك شخبارك

wafaa33
24/03/2012, 06:18 PM
بخير لما حصلت احد رد بهالتجمع انتي من وين

t1t6
24/03/2012, 06:20 PM
المغرب عايشه برياض متزوجه أم
وانتي

wafaa33
24/03/2012, 06:24 PM
مغربية عايشة بالاحساء متزوجة حامل يارب يثبت حملي ويرزقني الذرية الصالحة
وخلي لك اولادك

t1t6
24/03/2012, 06:26 PM
الله يتبت حملك ويرزقك الولد او بنت الصاله تشرفنا

wafaa33
24/03/2012, 06:30 PM
وانا لي الشرف تسمحي لي نكون صحبات ادا الله اراد انا ابحت عن صديقة من زمان

t1t6
24/03/2012, 06:31 PM
حياك الله افا عليك بس احنا اخوات مو صديقات بس

wafaa33
24/03/2012, 06:32 PM
تسلمين والنعم

t1t6
24/03/2012, 06:34 PM
اول حمل لك

wafaa33
24/03/2012, 06:38 PM
اول حمل يارب يتمم

t1t6
24/03/2012, 06:40 PM
الله يوفقك يا رب بنوته ولا ولد هه

wafaa33
24/03/2012, 06:42 PM
ولد ان شاء الله في عندك بنات نتناسب من الحين هههه

wafaa33
24/03/2012, 06:44 PM
ممكن ترسلي لي اميلك

t1t6
24/03/2012, 06:44 PM
ولد ان شاء الله في عندك بنات نتناسب من الحين هههه

عندي تلاتة بنات F:
اكبرهم لطوفه لطيفه مريم وجدان :L:

wafaa33
24/03/2012, 06:48 PM
ماشاء الله
الله يخليهم لك وتشوفينهم عروسات

t1t6
24/03/2012, 06:48 PM
ههههههههههه

t1t6
24/03/2012, 06:49 PM
انتي جديده بالمنتدى

wafaa33
24/03/2012, 06:53 PM
انا من وحدتي اخطرت في بالي اتسجل في منتدى مع اني ماعرف ايديه من رجوله توني نزلت من كوكب مافيه منتديات
بس الحمد لله تعلمت اقل من الشوي

t1t6
24/03/2012, 06:58 PM
هههههههه والله انا بعد توني مشتركه وما اعرف له شي بس توني اقرا وتعلم
تعرفين ادا كتبت لك رساله خاص يعني تقرينها

t1t6
24/03/2012, 07:02 PM
وين ساكنه بالمغرب اي مدينه

wafaa33
24/03/2012, 07:04 PM
اي اعرف انا من كازا وانتي

t1t6
24/03/2012, 07:06 PM
انا بعد من كازا هههههههه شي

wafaa33
24/03/2012, 07:09 PM
ههههههههه صدفة حلوة

t1t6
24/03/2012, 07:10 PM
انا بالالفى وانتي

wafaa33
24/03/2012, 07:12 PM
بروش نوار

wafaa33
24/03/2012, 07:13 PM
كم لك متغربة

t1t6
24/03/2012, 07:13 PM
ما عرفته والله تراني ما اعرف سوى حينا ما اعرف با قي الامكان

t1t6
24/03/2012, 07:14 PM
3 سنين وداخله برابعه وحمد الله

t1t6
24/03/2012, 07:15 PM
وانتي كم لك بالسعوديه

t1t6
24/03/2012, 07:17 PM
مرحبا بيك اختي معانا وتشرفت بمعرفتك

هلا وغلا تشرفنا :D

wafaa33
24/03/2012, 07:19 PM
ماشاء الله
سنة وست شهور اسبوعين واربع ساعات 20 ثانية

t1t6
24/03/2012, 07:20 PM
مااااااشاء الله تباركه بتانيه ههههههههههه بعد

wafaa33
24/03/2012, 07:22 PM
هههههههه تقدير اختك صطتها الغربة

t1t6
24/03/2012, 07:24 PM
برسلك رساله خاصه اقريها

t1t6
24/03/2012, 07:26 PM
وصلتك رساله اعطيني خبر

wafaa33
24/03/2012, 07:32 PM
اي وصلت

t1t6
24/03/2012, 07:33 PM
وشرايك موافقه

wafaa33
24/03/2012, 07:40 PM
اكي انا رسلت لك رسالة عالخاص

wafaa33
24/03/2012, 07:45 PM
هههه ايش رايك في رسالتي اول مرة ارسل رسالة عالخاص اكس كلوسف

t1t6
24/03/2012, 07:47 PM
وصلتني

t1t6
24/03/2012, 07:48 PM
هههههههههههههههههههه حلو الي ما عرفتيه اسالي وانا اقولك

wafaa33
24/03/2012, 07:52 PM
حبيبتي انتي ماتقصرين

t1t6
24/03/2012, 08:00 PM
افا عليك بس

t1t6
24/03/2012, 08:03 PM
زوريني بمواضيعي وقولي شنو رايك

nor alhoda
24/03/2012, 08:13 PM
مرحبا T1T6

كيف الحال

t1t6
24/03/2012, 08:32 PM
وينكم يا بنااااات

t1t6
24/03/2012, 08:32 PM
هلالالالالالالالا وغلا نورتي

t1t6
24/03/2012, 08:39 PM
وين ساكنه بالمغرب

nor alhoda
24/03/2012, 08:40 PM
أهلا بيك حبيبتي

ساكنة في تطوان

nor alhoda
24/03/2012, 08:42 PM
أنا من الحسيمة ومتزوجة من تطواني

t1t6
24/03/2012, 08:42 PM
رووووعه تطوان اشتقت المغرب هههه

wafaa33
24/03/2012, 10:08 PM
زوريني بمواضيعي وقولي شنو رايك

ان شاء الله حبيبتي انتي تامرين

wafaa33
24/03/2012, 10:10 PM
[QUOTE=nor alhoda;16023282]أهلا بيك حبيبتي

ساكنة في تطوان[/Qا

اهلا وسهلا باهل الشمال

t1t6
25/03/2012, 12:28 AM
ما ربحت دنيا بطمه غشاشين :020:

t1t6
25/03/2012, 01:20 AM
وينكم نمتوووووووووو ههههههههههه

الحياة تفاؤل
25/03/2012, 11:39 AM
صباحكم مبرووووك البنات
ام لطيفة كيدايرة اختي
و الله حتى انا تفققققققققققققققققققققصت لبارح على دنيا باطما
مستحييييييييييييييييييييي يييل زعما يكون التصوية اللي اقل صراحة حتى انا شكيت فالموضوع

t1t6
25/03/2012, 11:52 AM
انا بعد ولي خلاني اشك قبل لا يقولون منو الي فازت مصريه مابقى الا ترقص فرحانه بعدين سوت نفسها خايفه

t1t6
25/03/2012, 11:53 AM
هدا الي يكرهني اقعد اتباع مثل هدول البرانمج تحسين يجنننوك بقراراتهم

الحياة تفاؤل
25/03/2012, 12:17 PM
هلا ام لطيفة الحمد لله انا بخير يسول فيك الخير اختي
عرفتي و الله لبارح قالي راجلي تخرجي قلت ليه لا باغيا نشوف برنامج في التلفزيون
ساعة كون سحابلي غادي نتفقص كون غير خرجت أحسن ما نشوف الظلم
دنيا بطة عمرها ما وقفات في منطقة الخطر لان دائماً التصويت عندها كثير فمستحيل فالأخير ما يصوتوش ليها الناس
المهم دايما هاكا معروفة ما تيطلعوش المغاربة في النهاية منعرف علاش

t1t6
25/03/2012, 12:24 PM
مدري شكلها حقد
شفتي شلون غنة مع احلام شي روعه والله

t1t6
25/03/2012, 12:25 PM
ما اقول الا مالت عليهم ههههههههههه لو طلعتي احسن هههههههههه

t1t6
25/03/2012, 12:37 PM
انتي وين عايش بالسعودية
خلينا نتعراف

الحياة تفاؤل
25/03/2012, 01:45 PM
ههههههههههههههه
زوينة منك ( مااااااااااالت علييييييييييهم خخخخخخخخخخخخ)

انا اختي ساكنة بمدينة جدة دابة تقريبا 3 سنوات
مزال ما عنديش وليدات
راجلي ماشي مغربي

t1t6
25/03/2012, 01:59 PM
انا مغربية من كازا
عندي تلاتة بنات ربي يحفظهم يارب
ساكنه بالدمام
الحين داخله بسنه الرابعه
والحمد الله

t1t6
25/03/2012, 02:00 PM
تشتغلين ولا ربت بيت

الحياة تفاؤل
25/03/2012, 02:29 PM
ايه اختي راني ضفتك عندي في الاصدقاء

ماشاء الله على بناتك اختي ربي يحفظهم ليك و يصلحهم
ولفتي شوية فالدمام ؟
و كيف جاتك العيشة فالسعودية ؟

t1t6
25/03/2012, 02:40 PM
بصراااحه حلوه حيل
جتني عادي
بس الحين قاعد تخبر السعودية

t1t6
25/03/2012, 02:41 PM
اما دمام روووعه بصراحه الين الحين عجبتني مكه المكرمه ومدينه ودمام

t1t6
25/03/2012, 02:46 PM
ووينك اختي

nor alhoda
25/03/2012, 04:16 PM
[QUOTE=nor alhoda;16023282]أهلا بيك حبيبتي

ساكنة في تطوان[/Qا

اهلا وسهلا باهل الشمال

أهلا بيك حبيبتي F:

انت مغربية؟

t1t6
25/03/2012, 04:25 PM
السلام عليكم

t1t6
25/03/2012, 04:31 PM
وينكم يا بنات

nor alhoda
25/03/2012, 05:07 PM
وعليكم السلام

nor alhoda
25/03/2012, 05:09 PM
انا مغربية من كازا

عندي تلاتة بنات ربي يحفظهم يارب
ساكنه بالدمام
الحين داخله بسنه الرابعه

والحمد الله

أهلا بناس كازا

ماشاء الله تبارك الرحمان الله يحفظهم ويصلحهم ياااااااااااارب وتشوفيهم عروووسات ان شاء الله:thumbs_up:

t1t6
25/03/2012, 06:25 PM
هههههههههههههههه
الله يعيني اجل عسى ربي يحفظهم يا رب

wafaa33
25/03/2012, 06:44 PM
ااسلام عليكم يابنات كيف احوالكم واخباركم

wafaa33
25/03/2012, 06:46 PM
أهلا بيك حبيبتي F:

انت مغربية؟[/QUOTE]

انا مغربية عايشة بالسعودية

t1t6
25/03/2012, 06:56 PM
هلا وغلا
يالله حياها

nor alhoda
25/03/2012, 07:02 PM
أهلا بيك حبيبتي F:

انت مغربية؟

انا مغربية عايشة بالسعودية[/QUOTE]

تشرفنا حبيبتي

t1t6
25/03/2012, 07:05 PM
يا بنات

wafaa33
25/03/2012, 07:12 PM
مراحب كيف الحال وكيفك اليوم

nor alhoda
25/03/2012, 07:14 PM
الحمد لله بخييير

wafaa33
25/03/2012, 07:17 PM
اليوم بنات بلدي منورين المنتدىF:F:F:F:F:F:F:F:F:F:F:F:F:

wafaa33
25/03/2012, 07:19 PM
ام لطوفة شخبارك واخبار الحلوات

nor alhoda
25/03/2012, 07:20 PM
اليوم بنات بلدي منورين المنتدىF:F:F:F:F:F:F:F:F:F:F:F:F:

منورة بوجووووووووودك حبيبتي:)

t1t6
25/03/2012, 07:46 PM
السلام عليكم

t1t6
25/03/2012, 07:47 PM
النور نورك شخباركم

نسائم اليل
26/03/2012, 03:18 PM
السلام عليكم محد هنا من اليمن

t1t6
26/03/2012, 03:36 PM
وعليكم السلام هلا وغلا في

wafaa33
26/03/2012, 07:50 PM
السلام عليكم في احد هنا

t1t6
26/03/2012, 08:03 PM
هنا وفاء

wafaa33
26/03/2012, 08:08 PM
كيفك اليوم شنو اخبارك

t1t6
26/03/2012, 08:09 PM
http://forums.3roos.com/showthread.php?t=651800

t1t6
26/03/2012, 08:10 PM
تعااااااااالي هنا

سكر وسط1
01/04/2012, 10:17 PM
السلام عليكم
البنااااات كيدايرين؟؟؟

t1t6
12/04/2012, 12:35 AM
وينكم بناااااااااات

Lan
15/04/2012, 07:50 AM
مراحباً [ةFONT="Courier New"][/FONT]
أنا من الرياض بس حبيت أتكلم معاكم قبل ما اتغرب الى استراليا £

Lan
15/04/2012, 07:51 AM
عاد أنا ما ني في الشات

بصرة
24/04/2012, 06:47 PM
اخواتي انا عراقية جيت للعمرة وعملت عقد زواج مع سوري ورجعت بلدي لااعرف لو عمل لي زوجي زيارة بيوافقوا لي ولالاء فزعتكم ساعدوني

om_mona
20/05/2012, 12:08 PM
السلام عليكم محد هنا من اليمن

اهلا باطش والرش اول مرة ادخل هذا القسم والحمدلله حصلت وحدة من اليمن

انا ساكنة في الرياض صاري سبع سنوات لكن ما بعرف ناس كثير ان شاء الله تكونوا

صحبة طيبة لي .F:F:F:

رهف طيف
04/06/2012, 01:38 AM
الله يهون غربتكم وييسر اموركم وين ماكنتوا ياااااااااااارب...~~

ام جاسر وتيم
05/06/2012, 07:16 AM
انا مغتربة بالقصيم وتحديدا" فى بريدة مالى غير اسبوع ابحث عن صديقات مقيمات
F::L:F:

hindoucha
06/06/2012, 12:46 AM
السلام عليكم انا مغربيه ساكنه بالقصيم و تحديدا ببريده من ست شهور متزوجه سعودي و ابحت عن صديقات لاني تعبت من الوحده و الملل لي هنا

توحشت بلادي
27/07/2012, 08:06 PM
السلا عليكم يا بنات
رمضان كريم وكل عام وانتم بخير
انا أختكم مغربية متزوجة وعائشة في الرياض
يارب نلقى بينكم الصحبة ومعرفة الخير اللي تهون عليا غربتي
انا ليا سنتين مغتربة في الرياض وماعندي علاقات ولا صديقات
اتمنى اللي مهتمة تراسلني ونتعارفو

hindoucha
28/07/2012, 08:21 PM
السلام البنات انا مغربيه عايشه ببريده متزوجه بسعودي و احب اتعرف على بنات بلادي ادا كانو ببريده او القصيم بصفه عامه

القمر الوردي
10/08/2012, 01:13 PM
مساء الخير مغتربات جده لو سمحتو بدي تدلوني على صللون نسائي بيعمل الحواجب وبرسمهم بطريقة حلوه

مغربية بجدة
01/10/2012, 06:09 PM
السلام عليكم
انا اختكم في الله مغربية مقيمة يجدة اتمنى التعرف على صديقات بجدة من اجل القضا على الاحساس بالغربة هههه لا يهم الجنسية و شكرا

amoooola 80
02/10/2012, 12:19 AM
ام منى انا يمنيه بعد راسليني

فلسطيـــن
02/10/2012, 05:45 AM
مممم أنا فلسطينية بس للأسف ما عمري دخلت فلسطين
عايشة بالاردن
و مغتربة بالسعودية 9 سنوات بتبوك و 4 سنوات بحفر الباطن وهاي السنة الخامسة
الموضوع معقد صح

أم فروسة
11/10/2012, 03:35 AM
السلا عليكم يا بنات
رمضان كريم وكل عام وانتم بخير
انا أختكم مغربية متزوجة وعائشة في الرياض
يارب نلقى بينكم الصحبة ومعرفة الخير اللي تهون عليا غربتي
انا ليا سنتين مغتربة في الرياض وماعندي علاقات ولا صديقات
اتمنى اللي مهتمة تراسلني ونتعارفو

حبيبتي أنا بعد مثلك من الرياض
وحابه أتعرف على مغربيات بالرياض ونكونو صديقات
يا رب تعينا على الغربة
يالله يا مغربيات الي بالرياض فينكم

جودي مودي
11/10/2012, 07:25 PM
انا مصريه ومتغربه في مكه واتمنى التعرف على صديقات مغتربات في مكه

أم فروسة
12/10/2012, 06:33 PM
وفينكوم المغربيات حشمتونا حتى وحده ما باينه فين راكوم غابرات
تحركو شويه وبانو

سكر وسط1
02/11/2012, 01:27 AM
السلام عليكم

كيفكم؟؟ انا مغربيه مغتربه بالشرقيه ،،،

laubna
04/11/2012, 11:25 PM
هاااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااني جيت كاين شي كاس دا تاي وشي قديد درتوه هاد العام ولا والوا.المهم باينة من الهدرة انا مغربية ومقيمة فالرياض ومكرهتش نتعرف على بنات البلاد

أم فروسة
12/11/2012, 12:54 AM
هاااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااني جيت كاين شي كاس دا تاي وشي قديد درتوه هاد العام ولا والوا.المهم باينة من الهدرة انا مغربية ومقيمة فالرياض ومكرهتش نتعرف على بنات البلاد

أهلين احبيبة ابنت بلادي
مرحبا بيك والف مرحبا
اوا حتى انا من الرياض
وراني كتبتلك في الخاص
اوا فين راكي مشيتي

laubna
12/11/2012, 05:10 PM
أهلين احبيبة ابنت بلادي
مرحبا بيك والف مرحبا
اوا حتى انا من الرياض
وراني كتبتلك في الخاص
اوا فين راكي مشيتي

اهلا وسهلا بك اختي وترحب بك الجنة يارب كما رحبتي بيا سمحي ليا اختي على تعطيلة راني جاوبتك على الخاص F:

أم فروسة
12/11/2012, 09:49 PM
اهلا وسهلا بك اختي وترحب بك الجنة يارب كما رحبتي بيا سمحي ليا اختي على تعطيلة راني جاوبتك على الخاص F:

أهلين فيك أختي
عادي احبيبة خودي راحتك حتى انا راني من شحال هذه ما دخلت حيت ديما التجمع خاوي ما فيه حد راهم كسلانات
إوا كنتمنى أنت ماتكونيش بحالهم ويكون فيك حماس وتونسيني هههههههههههه راه قتلنا القنط
راني احبيبة رديت عليك في الخاص

laubna
13/11/2012, 08:33 AM
أهلين فيك أختي
عادي احبيبة خودي راحتك حتى انا راني من شحال هذه ما دخلت حيت ديما التجمع خاوي ما فيه حد راهم كسلانات
إوا كنتمنى أنت ماتكونيش بحالهم ويكون فيك حماس وتونسيني هههههههههههه راه قتلنا القنط
راني احبيبة رديت عليك في الخاص

هاني اختي موجووووووووووودة حتى انا والله مكرهت لوناسة راكي عارفة المغربيات عزاز عليهم تقرقيب الناب ههههههه ;):D:lol:

أم فروسة
13/11/2012, 11:42 PM
هاني اختي موجووووووووووودة حتى انا والله مكرهت لوناسة راكي عارفة المغربيات عزاز عليهم تقرقيب الناب ههههههه ;):D:lol:

ههههههههههههههه
داكشي الي كاين خصنا غير نتجمعو شي شوية راحنا توحشنا الجماعة بالمغربية ولينا حتى حنا سعوديين من كثر ما نهضرو بيها
إوا راه وقتنا مختالف غير ندخل أنا نلقاك خرجتي هههههههههههه

laubna
14/11/2012, 01:09 PM
هههههههه مكاين باس اختي هانية ان شاء الله الى مكتاب هاد نهار نتلقاو اوى اختي شت المغربيات دربوها بنعسة والله مكرهتش نوسعوا دائرة تعارف ونهضروا شوية .
فرصة سعيدة ام فروسة

اريـجـة الـورد
15/11/2012, 11:04 PM
مرحبا بنات انا بعد مغتربه بالسعوديه واحيان ارجع ابلادي اجلس فتره طويله وارجع السعوديه متنقله يعني
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههه

أم فروسة
15/11/2012, 11:30 PM
مرحبا بنات انا بعد مغتربه بالسعوديه واحيان ارجع ابلادي اجلس فتره طويله وارجع السعوديه متنقله يعني
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههه

هلا فيك
ومرحبا وألف مرحبا
يعني مومغتربة مادام تروح للمغرب وترجعين ههههههههههه
إوا عرفينا عليك أكثر

اريـجـة الـورد
17/11/2012, 02:39 PM
هلا فيك
ومرحبا وألف مرحبا
يعني مومغتربة مادام تروح للمغرب وترجعين ههههههههههه
إوا عرفينا عليك أكثر

انا مومغربيه انا يمنيه اعبش متنقله مره بجده ومره بالدمام وبعض الاحيان اروح ابلادي

هيك عمل الوالد متزوجه واذارحت السعوديه اجلس عند اهلي ماعندي شقه لاني كثيرة التنقل

ههههههههههههههههههههه

جودي مودي
17/11/2012, 10:22 PM
بنات في حد هنا في مكه ؟؟؟؟؟
محتاجه سكن دائم مش خروج حج شقه صغيره غرفه وصاله في اي مكان بس بسرعه وضروري جزاكم الله خيرا

الوءام
22/11/2012, 01:49 AM
اهلين يا عرايس انا عضوة جديدة مين حيرحب بيا

أم فروسة
24/11/2012, 08:48 PM
اهلين يا عرايس انا عضوة جديدة مين حيرحب بيا

هلا وسهلا فيك
مرحبا بيك الدار دارك
إوا عرفينا على نفسك أكثر؟

الوءام
25/11/2012, 12:56 AM
انا ريري من المغرب وزوجي في السعودية وقريب انشاء الله انروح عندو

laubna
25/11/2012, 08:04 PM
انا ريري من المغرب وزوجي في السعودية وقريب انشاء الله انروح عندو

lah yjibk 3la khir wiyssr amrk

لالىء الندى
25/11/2012, 11:32 PM
يا بنات لو حد يعرف معلومات عن مدينة الخرج يوصفهالى يقولى حلوة ولا لأ فيها اسوا كتير ومولات ومحلات ولا لأ بتختلف كتير عن الرياض هل من الممكن اخرج مثلا لوحدى لو جوزى مش موجود اجيب طلبات البيت ولا خطر هل هى مدينة مسلية ولا مملة اى حد يعرف معلومات عنها يفيدنى بالله عليكم وهل من الممكن الاقى فرصة عمل فيها ولا صعب

أم فروسة
25/11/2012, 11:52 PM
يا بنات لو حد يعرف معلومات عن مدينة الخرج يوصفهالى يقولى حلوة ولا لأ فيها اسوا كتير ومولات ومحلات ولا لأ بتختلف كتير عن الرياض هل من الممكن اخرج مثلا لوحدى لو جوزى مش موجود اجيب طلبات البيت ولا خطر هل هى مدينة مسلية ولا مملة اى حد يعرف معلومات عنها يفيدنى بالله عليكم وهل من الممكن الاقى فرصة عمل فيها ولا صعب

حبيبتي أنا الي أسمعه عن الخرج هي منطقة صغيرة تبعد عن الرياض شوي وما أتوقع أنها مثل الرياض لأنها صغيرة وما أتوقع فيها مولات ومحلات كبار مثل الرياض أكيد إذا فيها تلقين محلات صغيرة على قدها أما المولات ما أتوقع فيها
أنا حماي كان يداوم عسكري يروح ويرجع بنفس اليوم وعطوه بيت هناك بس مابغى يروح لها وطلب انتقال واستقر بالرياض
هذا الي أسمع عتها وإنشاء الله البنات يفدوكي
معليش على السؤال بس ودي أسألك أنت يمكن أول مرة بتسكنين هناك ولا كيف ؟؟؟؟؟

لالىء الندى
26/11/2012, 01:20 PM
حبيبتي أنا الي أسمعه عن الخرج هي منطقة صغيرة تبعد عن الرياض شوي وما أتوقع أنها مثل الرياض لأنها صغيرة وما أتوقع فيها مولات ومحلات كبار مثل الرياض أكيد إذا فيها تلقين محلات صغيرة على قدها أما المولات ما أتوقع فيها
أنا حماي كان يداوم عسكري يروح ويرجع بنفس اليوم وعطوه بيت هناك بس مابغى يروح لها وطلب انتقال واستقر بالرياض
هذا الي أسمع عتها وإنشاء الله البنات يفدوكي
معليش على السؤال بس ودي أسألك أنت يمكن أول مرة بتسكنين هناك ولا كيف ؟؟؟؟؟
اة انا لسة هاروح وكنت عاوزة معلومات عنها

mesk_2005
09/02/2013, 08:47 AM
مافيش حد هنا ولا ايه

انا نهى من مصر ومغتربه في الاحساء بقالي 6 شهور وزوجي بقاله سنتين

ريناد2009
05/03/2013, 11:20 AM
هلا مغتربات السعودية اخباركم .علوم .جديده

m.kenan8
07/04/2013, 12:29 AM
السلام عليكم انا عضو جديد من الطائف هل من مرحب

m.kenan8
07/04/2013, 12:32 AM
السلام عليكم أنا أم كنام مغربية عايشة فالطائف كيف حالكم ان شاء الله بالف خير

احبكم جدا
13/08/2013, 04:13 AM
مراحب صبايا
اسعد الله اوقاتكم ...
الى الاخت بحيرة والى الاخوات في قسم المغتربات ..
اتمنا اتواصل معكم واتعرف عليكم
انا من سكان المدينه المنورة ...
واتمنا تجمعنا اوقات حلوة
نشارك بعض الافكار والاراء والمواضيع ..
اهلا وسهلا بالجميع ..

احبكم جدا
14/08/2013, 04:52 AM
مراحب صبايا
الى منتدى عروس والى المشرفات في منتدى عروس والى الاعضاء المشاركات
في منتدى عروس والى قسم المغتربات في السعودية والخليج
اسعد الله اوقاتكم بكل خير ....
الى كل المشاركات سعوديات او مغتربات
اتمنا ان نقضي مع بعض اوقات جميلة ومفيدة
بتواصلنا من خلال المنتدى
انا مقيمة في المدينة المنورة في السعودية الحبيبة ...واللي حابة تراسلني
اهلا بيها وربي يحيها ...
وبالفلسطيني اهلا وسهلا ...

m.kenan8
27/08/2013, 06:35 PM
السلام عليكم انا أم كنان مغربية و عايشة بالطائف اللي موجودة هنا تتواصل معايا و ان شاء الله نكونو صحبة ديال الخير
را القنطة قتلاتني

سارة غريب محمد
10/09/2013, 01:36 PM
انا مصرية وزةوجى مصرى وعايشين بالرياض حديييييييييييييييثا

الوءام
14/11/2013, 12:51 AM
انا مغربية وعايسة بالقصيم يا ريت اللي عايشة هنا تراسلني بلييييييييز

مغتربة السعودية
20/06/2014, 12:08 AM
السلام عليكم انا ام عمر مغربية وعايشة بالرياض وبغيت نتعرف على مغربيات مقيمات بالسعودية شكون هنا مقيمة فالسعودية ومن المغرب

أجراس الحنين
22/09/2014, 01:19 PM
للاسف راح انضم لهالقافلة قريبا

)"

شلون الغربة تحسونها صصصعبة ؟