المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلتى امى الله يسامحها

حكاية روح عاشقة
02/09/2008, 06:04 PM
مش عارفة ابدا كلامى معاكى ازاى ولا احكيليك ايه ولا ايه لكن بجد قلبي موجوع اوى ومحتاجة افضض لانى بدات فعلا افكر في الانتحار من كتر التعب اللى انا فيه
انا بنت وحيدة لامى ووالدى
هما منفصلين من قبل ما اجى الدنيا اساسا والحمد لله على كل حال
امى اتجوزت بعد ما حصلت على الطلاق بالمحكمة كان راجل طيب وجابتلي اخ صغير ربنا العالم انى بحبه رغم انها زرعت بينا الكره
توفي والد اخويا الصغير وتزوجت امى بعدها بشهور قليلة بشخص لا يعرف عن الرحمة اى شئ
كان بتلذذ في ضرب اخويا وكان بيخاف يكلمنى لأنى جدى رحمه الله لو كان عرف انه بيكلمنى كان ممكن يقتله المهم انا اشتكيت لجدى من اللى بيحصل وفعلا اخد موقف منه وامى تطلقت
عشنا فترة صغرة جدا مرتاحين ولكن امى لم ترغب في راحتنا ف تزوجت مرة اخرى
زوجها هذا الصراحة لم يعاملنى انا او اخويا باى سوء ولكن نظرو الناس لامى ولنا كانت تقتلنى من الداخل ف انا لم اكن صغيرة بل اعى الامور جيدا وخصوصا اننا في بلد صغيرة الناس تعرف بعضها كويس والاخبار بتتنقل سريعا زواج امى ب 4 كان حدث غريب
احساسي بالغربة بين اهلى كان يقتلنى لم يكن يصبرنى على المى غير جدى رحمه الله
بعد فترة بسيطة قدر الله ان تمرض امى وطبعا زوجها طلقها هيعمل بيها ايه وهيا مريضة وملازمة الفراش فرحت جدا لطلاقها واتمنيت نعيش طول العمر لوحدنا ولكن حب امى للجنس جعلها تتزوج للمرة الخامسة بشخص نصاب اخد اللى ورانا وقدامنا ومع ذلك لم تستجيب للدرس
فبعد طلاقها بفترة تزوجت بالشيطان الاخير وحينها كنت لسه فى اولى ثانوى
بدات مأساتى الحقيقة فكل ما عشته سابقا كان في كفة وما جاء كان في كفة اخرى
فقد تجرعت العذاب رشفة رشفة مع هذا الشيطان وكذلك اخى الذى لا حول له ولا قوة
احبت امى هذا الرجل اكثر منى ومن اخرى وتركته يفعل بنا ما يلذ له
ترك اخى الدراسة لمدة سنتين وبدا مستواى الدراسي ينخفض بسبب مشالكى في البيت وحزنى على نفسي وعلى اخى
تركت البيت عندما ضربنى زوج امى وقعدت بره البيت لمدة شهر لم تسال امى خلالها عنى ولا مرة
لااعلم يا سيدتى اى الامهات تلك ولكن لولا ان الله كان معى لكنت انسانة اخرى الان
لكن الحمد لله استضافتنى صديقتى واهلها وكانوا على علم بكل ظروفى
عدت للبيت مرة اخرى فقد يأست من ان امى العزيزة من الممكن ان تسأل على حالى
وتكرر تركى للبيت وعودتى حتى انى قررت الهروب نهائيا من بلدتى الجميلة فقد سمئت العذاب الذي اعيشه وسقوطى في الدراسة رغم تفوقى جعلنى انهار
لم اجرا على الهروب ف انا في بلديتى اجد اصدقائي حلوى يواسونى في المى
خفت من الهروب خاصة انى اصبحت شابة جميلة الكل يتطلع اليها خفت ان اخسر الشخص الوحيد الذى احبه من كل قلبي ولكن من يحب انسانة تعيش ظروفي اللعينة
بعد سنوات من العذاب شاء الله ان يسافر الشيطان لبلد اخرى وقررت امى خلعه وفعلا تم الطلاق
عشنا 3 سنوات من اجمل ماعشت واقنعت امى بان نترك المكان عسي ان اجد الحب في مكان اخر لا يعرفنى فيه اى شخص وفعلا اقتنعت امى بالفكرة
وفعلا انتقلنا لمكان تانى بعيد عن بلدتنا داخل القاهرة مكان املت ان اجد فيه الحب الذي ابحث عنه والزوج الذي أأمل ان يريحنى من عذاب السنين اللى عشتها
بعد انتقالنا بفترة اخدت ميراثى من والدى وسذاجة منى اعطيت كل ميراثى لأمى
ولكن تاتى الرياح بما لاتشتهى السفن
ف بعد كل ما حاولت جاهدة لتحقيقه من هدوء واستقرار في حياتنا
قررت امى الزواج مرة اخرى ومن شخص لايليق بنا نهائيا ويصغرها في السن بعشر سنوات
لا ادرى كيف اوصف شعورى لك يا سيدتى فأنا اشعر بالضياع
لا اجد من يواسينى لا ادرى ماذا افعل مع امى الشهوانية الانانية فهى لا تفكر بنا نهايئا
لا تحسب اعتبار لسنها ولا لسنى ولا لاخى اللى كبر واصبح شابا بل رجلا
ماذا افعل لقد تركتنا يا سيدتى واستأجرت شقة بعيدة عننا
ف عند علمى برغيتها في الزواج اشترطت عليها ان تتزوج في شقة اخرى وفعلا لم تهتم بي او باخى
ماذا افعل فقدت الامل بان حياتى من الممكن تتغير كيف اعيش لوحدى انا واخى ومن يحمينا ؟
ماذا نفعل في ام لا تعرف عن الامومة اى شئ ؟ دلينى يا سيدتى ؟؟

حكاية روح عاشقة
04/09/2008, 05:17 AM
انا عايزة اعرف ايه عدد المشاهدات 3 ليه مش المفروض الأخصائية بس هيا اللى من حقها تقرأ الموضوع

ساعة غروب
16/09/2008, 09:07 AM
هلا اختي

التمسي العذر لوالدتك مهما ان كانت هذي امك قد بالزواج تستطيع ان تعيل نفسها وتعيلكم

حبيت اسأل كم عمرك وكم عمر اخوك؟