المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلتى مع اهل زوجى

o0o mshmsha o0o
10/08/2008, 05:06 AM
انا اعيش بنفس المنزل مع زوجى ووالده ووالدته فى بلد غربه ليست بلدى وهاذى تانى سنه ليا هنا لكن والداه هذى السنه ال 20 ماشاء الله
انا تعبانه قوى فى العيشه معاهم
اولا مقيدين حركتى جدااااااااا وحريتى
لاالبس ولا اعمل اى حاجه اذا عملت شعرى ورفعته بتوكه يتريق على ولد زوجى ويقول اقرفينا بقى شويه ارفعى شعرك وشويه نزليه واذا لميته تقولى والدته كده جوزك هيطفش منك لازم تلبسى دانا كنت البس واعمل ...............

انحرج اقولها انا مقدرش البس لان والده ما يبغى خصوصا انه محددلى اشياء البسها فى البيت وهى الجلالايب الى تكون اكبر من قياسى يعنى انا البس لارج اجيب 2 او 3 اكس لارج ده وال زوجى

وزوجى يقولى معلشى

ده غير ان والله ما فى اسبوع الا وعندنا عزومه وانا الى اعمل كلللللللللللللللللللللللل لللللللل حاجه وياريته عاجب هى والدته تقولى اعملى كذا وكذا يعنى تقول القايمه ومينفعش انى اعترض ولا اتناقش لانى مش هقدر اغير حاجه وبطلع فى الاخر تقولى لو مكسله خليكى انا اعمله كله فى ساعتين
ياناس محشى ورق عنب وكرنب وباذنجان وكوسه وفلفل ومكرونه بشميل ورز بريانى ولحوم وفخذه مشويه وفراخ بانيه ولحم بوفتيك و............يتعمل فى ساعتين وانا بنتى 7 شهور تحت رجلى

المهم بعد كل ده تقعد تانى يوم تحكى ان الضيوف بيشكرو فيها \ه غير انها بتقول انها هى الاساس فى الاكل وانا كنت بساعد

وان الناس بيحبوها وانا الى طلع عينى كام يوم ولالالالالالالالالالالالا لا اى شى ولا حتى شكرا

المهم انا تعبانه ومبقولش لجوزى لانى عارفاه هيغلطنى انا لانه شايف مامته ملااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااك واى حد يقول انها عملت الحاجه دى غلط يبقى هو الى غلط

انجدونى انا جوايا كتييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييير غير الى كتبته ده كان مثال بسيط
اعمل ااااااااااااااااااااااااا اااااااايه مستحيل انه ياخد شقه تانيه

اعمل ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااايه
انا علاقتى مع جوزى ادمرت لانى بكون مليانه ومخنوقه من تصرفاتها وكلامها الدائمين اليومين صباحا ومساءا وفى اليوم مررررررررات عديده وييجى هو يقول كلمه صغيره قوى افجر فيه الى جوايا غصب عنى ومبقيناش بنتناقش خالص لانى بتفادى النقاش معاه بخاف اغلط واقوله ارررررررررررحمنى من الذل الى انا عايشاه فبسكت واقوله غير الموضوع هو زهق من كده وعايزنا نتكلم اعمل ايهانا حاسه انى بنهار والله انا فى بكاء دااااااااااااااائم

ساعة غروب
10/08/2008, 03:39 PM
انا من رايي انك تفضفضي لزوجك عن الهم اللي في قلبك

دام هو اللي عايز انه يتكلم يمكن انه حاس انه فيك حاجة ومهمومه فاستغلي الفرصة وكلميه بهدوء من غير عصبية ومعلش ادري انج بتنهارين بس ترى الانهيار في هذه الحالة افضل عشان يعرف زوجك حجم اللي كاتمته في قلبك

الله يكون في عونك

صدقيني اول ما بتفضفضين لزوجك راح ترتاحين واطلبي منه انه ياخذ اجازة وتسافروا اي مكان تغيير جو