المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اخواتي ..نفسيتي في الحضيض وبفكر فالانفصال

نونا88
16/03/2008, 08:05 PM
اخواتي الحبيبات انا تعبانة من امبارح نفسيتي تعبانة اوي..هحكيلكم بالتفصيل وردوا عليا بامانة مين اللي غلطان

انا مخطوبة ومكتوب كتابي على انسان كان زميلي وحبينا بعض من قبل الخطوبة باكتر من 3 سنين وانا برفض اي عريس يتقدلي وهما كانوا كتير:o المهم مكنش حد يعرف فالبيت الا اختي الكبيرة بس وانا كنت بتمسك بيه رغم انه كان عايز يبعد علشان ظروفه صعبه وانا تمسكت بيه لحد ما تم المراد واحنا خلال الفترة دي تقدروا تقولوا نائر ونئير بنتخانق ونتصالح
المشكلة بئا ان بابا دفع تمن حاجات فالشقة ب700جنيه ومفروض كان خطيبي يدفعها فقال لبابا الفلوس هتوصلك يا حاج وحددش امتى ودلوقتي جايز نسيب الشقةدي فبابا فكر ان الفلوس كده هتضيع فتكلم معانا فالبيت لان الموضوع له 3شهور ولسه خطيبي ماجبش الفلوس فرحت انا اتكلمت مع خطيبي وسالته انت رجعت الفلوس لبابا ؟
فقال لا لسه ليه حكيتله الموضوع فقال انه كان مستني لما يتقابل مع بابا علشان يديهاله بتفسه بدل مايبعت والده والمشكلة بادت من انه زعل مني لاني على حد قوله سالته باسلوب فيه لف ودوران ومش صارحته
وانامش عارفه كنت هساله ازاي غير كده فتخيلوا قاللي ايه قال هو انتي ممكن تخبي موضوع عن اقرب الناس ليكي وتعملي اللي انتي عايزاه؟
قلتله انت تقصد اني خبيت عليهم موضوعنا وكنت برفض وفالاخر عملت اللي عيزاه قال ايوة حاجة ذي كده
شوفتوا هو بدء يشك فيا علشان اسنيته انا كنت خايفه منه اليوم ده واهو جه بسرعة للاسف

فقفلت معاه وبعدين بعتله مسج قلتله يعمل استخارة فاليوم نفسه اننا نكما سوا او لا وحتى اذا حصل وكملنا ان بقطع علاقتي باي حدعنده ذرة شك فيا مهما كانت درجة العلاقة

قعد يتصل مارديتش عليه لاني كنت بعيط وقفلت الموبايل فبعتلي مسج بيعتذر فيه ويقول انا اسف حبيبتي وانا بجد غبي ومش عارف ازاي قلت كده وسامحيني..الخ
انا لسه مش بكلمه ونفسيتي في الحضيض
نوروني بنات اعمل ايه اكمل معاه وشبح الماضي بيطاردني ولا انفصل عنه

Alhanoona
16/03/2008, 10:00 PM
السلامعليكم اختي نونا

الانسان مو معصوم عن الغلط يمكن الرجل في لحظة غضب قال كلام ما يقصده

انتي ضحتي كل هالسنوات علشانه ورفضتي كل اللي تقدمو لك فالحين مو من السهولة تخلين عنه

انا اقول قعدي وياه وتكلمي في الشي اللي ضايقك وقولي له ان هالشي منموع يتكرر مرة ثانية واذا تكرر بيكون موقفج غير بس بهداوة وعقل واذا حسيتي انالوضع ميأوس منه خلي احد كبير وتوثقين منه مثل ابوك او اخوك يكلمه

والله يهديكم ويسهل اموكم يا رب

نونا88
16/03/2008, 10:06 PM
السلامعليكم اختي نونا

الانسان مو معصوم عن الغلط يمكن الرجل في لحظة غضب قال كلام ما يقصده

انتي ضحتي كل هالسنوات علشانه ورفضتي كل اللي تقدمو لك فالحين مو من السهولة تخلين عنه

انا اقول قعدي وياه وتكلمي في الشي اللي ضايقك وقولي له ان هالشي منموع يتكرر مرة ثانية واذا تكرر بيكون موقفج غير بس بهداوة وعقل واذا حسيتي انالوضع ميأوس منه خلي احد كبير وتوثقين منه مثل ابوك او اخوك يكلمه

والله يهديكم ويسهل اموكم يا رب
اولا الف شكر على الرد بس انا يا اختي العزيزة مشكلتي اي حاجة بتسببلي عقدة وانا مش هقدر انسى كلامه واي مشكلة بيننا هيكون سببها فدماغي انه شاكك فيا
معرفش ازاي الرجل بيفكر بطريقة مش معقولة انا اضحي علشانه وهو يعايرني بكده:eek:

عروس يديده
16/03/2008, 10:06 PM
اختي الغاليه ..

اكبر غلط سويتيه انج كلمتي واحد من ورى اهلج وكنتي لازم اتعرفين انه هاليوم بيي وشوفي يا هاليوم وانتوا لسه مخطوبين امال بعد سنتين ولا ثلاث شو بيقولج؟؟؟

انا احس اذا انتي تحبينه وهو انسان اوكي لازم اتكلمينه فالموضوع علشان ما يتكرر مره ثانيه

وشو رايج اتقولين لأهلج انج كنتي اتعرفينه وهو زميلج فالعمل يعني كان شي اعجاب من بينكم وبهالطريقه بتفهمين خطيبج انج ما اتخشين شي على اهلج..

وهذا لازم يكون درس لكل بنت تبدى حياتها الزوجيه غلط...

نونا88
16/03/2008, 10:12 PM
اختي الغاليه ..

اكبر غلط سويتيه انج كلمتي واحد من ورى اهلج وكنتي لازم اتعرفين انه هاليوم بيي وشوفي يا هاليوم وانتوا لسه مخطوبين امال بعد سنتين ولا ثلاث شو بيقولج؟؟؟

انا احس اذا انتي تحبينه وهو انسان اوكي لازم اتكلمينه فالموضوع علشان ما يتكرر مره ثانيه

وشو رايج اتقولين لأهلج انج كنتي اتعرفينه وهو زميلج فالعمل يعني كان شي اعجاب من بينكم وبهالطريقه بتفهمين خطيبج انج ما اتخشين شي على اهلج..

وهذا لازم يكون درس لكل بنت تبدى حياتها الزوجيه غلط...
حبيبتي سبق وقلت اختى كانت تعرف وهو عارف كده ولما جه يتقدم حكيت لأمي القصة كلها والحمد لله تفهمتني ووقفت جنبي وهو برضو عارف كده يعني اللي مش عارفين بابا واخي واختى الصغيرة
ومتشكرة على ذوقك

MarMarty_83
16/03/2008, 11:37 PM
حبيبتي استعيذي بالله كل دي لحظاات شيطاان وانا مريت برضو بموقف وكنت عااوزه افسخ كل حااجه وانا برضو مكتوب كتاابي بس بعد ما عدى الموضوع بضحك كل ما افتكر ...وانتب بتقولي انك بتتعقدي من اي حااجه بس انا بقولك اننا كلنا لازم نتغير بعد الارتبااط يعني عشاان حياتنا تمشي فم شمن اولهاا كده هتوقفي الدنياااا وبعدين انتي لاازم تتكلمي معااه وتخليه يوعدك انه ميكررش الكلاام ده ولا حتى يفكر بالطريقه دي وقوليله هوه كمان يستعيذ بالله وميسلمش دماغه للشيطاان واقلبيه الدفه عليه وقوليله هي دي جزاات ييعني اني وثقت فيك وغاامرت واستنيتك يعني شيليه هوه الهم مش انتي يا حبيبتي الل يتشيلييه على ايه بقى ....خليكي شاااطره وواعيه كده يا احل عرووسه واعرفي ازااي تعاملي مع خطييبك مش تستسلمي كده من الاول

وابقي طمنيني يا حبيبتي

اسكندرنيه
17/03/2008, 01:15 PM
نونا يا قمر بلاش الكلام الكبير ده شبح الماضي والكلام ده انتي بس عشان في المشكله شيفاها كبيره انتي لو كنتي عرفتيه قبل كدا بطريقه او باخرى سواء ده غلط او صح فده كان عشانه هو وده موضوع حصل وخلاص وانتهى ونلتم مرادكم الحمد لله وبقيتم لبعض بلاش تكبري المواضيع كداه الي هو قاله كلام ساعه غضب ودي مشكله والحمد لله تافهه حتى لو شيفاها كبيره دلوقتي استعيذي بالهه مدام عرف غلطته وعديها انتي ياما هيعدي عليكي ومدام استنتيه كل ده يبقا ميجيش من موقف بسيط تعدي وخلي بالك الكلام في المواضيع دي يزودها اكتر انسي اصلا ومتحطهوش في دماغك هو مأتهمكيش بحاجه وحشه لاسمح الله ده بيقلك انتي ممكن تخبي قوليلوا انا زمان خبيت عشانك ولو هعملها تاني هيبقا عشانك بردوا واقفلي الموضوع نهائييييييي وبالتوفيق يا قمر

بنت الغالي
17/03/2008, 02:29 PM
ينقل لركن قضايا وحلول

norahmed
17/03/2008, 04:00 PM
انا مش بقول ان ده شك ده يمكن تكون غيره ومش وحدك للي بيحصلك كدة

اكثر الستات بيجرا فيهم كدة وبعدين دي علاقة حب استمرت سنين

حرااااااام دي الوقت وبسهوله كدة تنفصلي عنه

فكري بحبكم وفكري ازاي هتعيشي معاه في سعاده

وربنا يوفقكم ويهديكي يا عسل

نونا88
18/03/2008, 01:16 AM
بنوتات وعرايس عروس متشكرة خالص مالص على مشاركتكم لي واحساسكم الجميل ده واطمنوا يا قمرات انا اتكلمت معاه وقلتله انت اللي بتلومني على وقوفي في صفك فالوقت اللي انت وقفت قصاد نفسك وكنت عايز تبعد علشان ظروفك .....الخ وكلام بنفس المعنى كده فقالي وكل ده فمسجات لاني رفضت اكلمه قاللي انه مش بيلومني لانه هو شاركني في كده وحاول يصلح غلطه بالاعتذار بس انا لسه مش راضية ارد عليه علشان متتكررش تاني ومش عارفة استمر كده امتى المشكلة انه عنده ظروف صعبة فشغله فالغردقة وخاسة صعبان عليا بس مفروض اتقل وللا ايه...؟
وربنا يهديه معايا ويجعل حياة كل واحدة اجمل واهدى حياة وميرسي تاني وبالتوفيق للجميع

:15:مع حبي:15:

sandrela
18/03/2008, 04:07 AM
حبيبت قلبي كافي عقاب وكلميه بثقل
مادام عنده طروف صعبه
مسكين
بس كوني شويه ثقيله معه بكلام اوكي
بالتوفيق ياقلبي مع خطيبك

Prof_Nona
18/03/2008, 04:59 AM
ربنا معاكى و يوفقك و يتمملك على خير و بلاش تكبرى الموضوع قوى و ردى عليه بدال اعتذرلك مفروض انكم متجوزين و تعتبرو شخص واحد ربنا يوفقكم

Om Arawy
18/03/2008, 07:12 AM
يا قلبي انتي والله
اسمعي انا تصير لي مثل كذا
بس صدقيني لا تفسخين الخطوبة وبعدين تتحسفين طوووووووول عمرك
((لا تنسين ان هذا حبيبك))
والحين الحمد لله انك هديتي ورجعتي له
وانتي لحالك قلتي انه يمر بظروف صعبة
فأكيد بيكون معصب ونفسيته زفت
في هالحالة لاتخذين على كلامه ترا والله كسر خاطري حاله
ادري انه غلط
بس اكيد ما فكر بالكلام اللي قاله لحظتها

وانا متأكدة انه يحبك

وان شا الله ما بيعودها مرة ثانية>>جالسة اتسامح عنه هههههههه

وحاليا ارأفي بحاله المسكين كلميه
اذا انتي ما وقفتي معه بظروفه هاذي
اجل من اللي بيوقف معه؟!!

صدقيني انتوا ما لكم غير بعض

خلاص بلا ثقل زايد يابنت >>امزح معك لا تضربيني
من جد والله حاليا خلاص كلميه بس قولي له انك شايله بخاطرك عليه وحسسيه بغلطه >>بس موكثييير
ترا اذا زودتيها والله يمل

انا اذا ما سكتت ما بوقف من الهذرة >> والرغي على قولتكم
حبيبتي سوي اللي قلت لك عليه
اوكيييييييه؟
وطمنيني ياعسل

pinkish-princess
18/03/2008, 07:25 AM
اختي توكلي على ربج ومب زين تصيرين حساسه وايد
وايد بتلقين اشيا ماتعيبج .. بس محد كامل في هالدنيا
والرياييل بالذات مايشوفون عيوبهم والمشكله يعاندون بعض

اختي عليج بالدعا .. توكلي على ربج ودايما ادعي ان ايسرج الاخير والاحسن

ربي يوفقج

نونا88
18/03/2008, 11:28 AM
يا قلبي انتي والله
اسمعي انا تصير لي مثل كذا
بس صدقيني لا تفسخين الخطوبة وبعدين تتحسفين طوووووووول عمرك
((لا تنسين ان هذا حبيبك))
والحين الحمد لله انك هديتي ورجعتي له
وانتي لحالك قلتي انه يمر بظروف صعبة
فأكيد بيكون معصب ونفسيته زفت
في هالحالة لاتخذين على كلامه ترا والله كسر خاطري حاله
ادري انه غلط
بس اكيد ما فكر بالكلام اللي قاله لحظتها

وانا متأكدة انه يحبك

وان شا الله ما بيعودها مرة ثانية>>جالسة اتسامح عنه هههههههه

وحاليا ارأفي بحاله المسكين كلميه
اذا انتي ما وقفتي معه بظروفه هاذي
اجل من اللي بيوقف معه؟!!

صدقيني انتوا ما لكم غير بعض

خلاص بلا ثقل زايد يابنت >>امزح معك لا تضربيني
من جد والله حاليا خلاص كلميه بس قولي له انك شايله بخاطرك عليه وحسسيه بغلطه >>بس موكثييير
ترا اذا زودتيها والله يمل

انا اذا ما سكتت ما بوقف من الهذرة >> والرغي على قولتكم
حبيبتي سوي اللي قلت لك عليه
اوكيييييييه؟
وطمنيني ياعسل

اختي الحبيبة االجورية تسلملي ايدك على الكلام الرقيق ده وهزارك زي العسل والله:D وحاضر هعمل بنصيحتك ومش هزودها علشان مايملش ده اللي ناقصني كمان
بس ايه انتي مع مين انا ولا هو انا كده هغير منه بعدين
دي لو مامته مش هتقف فصفه كده :wink:
ربنا مايحرمه منك يا ستي:Dولايحرمني من دمك العسل ده
والف شكر على الرد:15:

نونا88
18/03/2008, 11:34 AM
بناااااااااااااااااااااات باركولي اتصالحنا:o مدلوووووووووءة بس معاكم بس قدامه واحدة تانية اكيد:wink:
رديت عليه بعد فترة طويلة من الرنات والمسجات وهو فضل يعتذر بس على ميييييييين هههههههههههههههه لازم عينه تطلع زي ما بكاني:confused:
المهم الحمد لله اتصالحنا والفضل لله اللي هداني احكيلكم وتنوروني بارائكم الاخوية
اطمنوا يا امامير وربنا مايحرمني منكن ابدا يارب
ويوفق كل واحدة ويريحلها بالها ويكرمها فالدنيا والاخرة والف الف شكر

Om Arawy
18/03/2008, 11:53 AM
مبرووووووووووووك الصلحة يابنت
زيين كلللووووش الف الصلاة والسلام علييييييك ياحبيب الله محمد

الله يهنيك ياختي

ام ماجد
19/02/2009, 12:40 PM
لا تحاتين ..... انتي كل اللي سويتيه علشانه....

بس الرياييل الله يسامحهم لازم ينكدون علينا حياتنا....

لا تخافين.... انتي ما غلطتي معاه والحمد لله.. وواجهيه وقولي له ... انه اذا كان خجلان من التصرف اللي صار في الماضي او ان هالموضوع يثير الشك او المشاكل... فأنتي في غنى عن المشاكل... خليج جاده واقعدي معاه وكلميه بكل حب وود واحترام وفهميه انج طول عمرج فاهمه ولا زلتي فاهمه... واللي صار ما كان غلط... وفهميه ان ما كان للكلام اللي قاله سبب..... واذا كان يعتبر تضحيتج غلطه.... فقوليله انج مستعده تصلحي الغلطه وتعيدي التفكير في الموضوع... خليج جاده.... وفهميه ان اختج وامج على علم...

حسبي الله ونعم الوكيل...

انا مع الاخت
(y)كلامها 1000000%

يارب عفوك و رضاك
19/02/2009, 06:26 PM
لأ يا بنتي ماتكبريش الموضووووع مش مستاهلة كل ده يا حبيبتي .. ردي عليه و افتحي موبايلك و شيلي الأفكار دي من دماغك .. و اتفقوا و تعاهدوا انه يكوون بينكم ثقة تاااااااممممة عشان تعرفوا تكملوا حياتكم مع بعض..و ربنا يتمملكم بخييير..

يارب عفوك و رضاك
19/02/2009, 06:30 PM
بناااااااااااااااااااااات باركولي اتصالحنا:o مدلوووووووووءة بس معاكم بس قدامه واحدة تانية اكيد:wink:
رديت عليه بعد فترة طويلة من الرنات والمسجات وهو فضل يعتذر بس على ميييييييين هههههههههههههههه لازم عينه تطلع زي ما بكاني:confused:
المهم الحمد لله اتصالحنا والفضل لله اللي هداني احكيلكم وتنوروني بارائكم الاخوية
اطمنوا يا امامير وربنا مايحرمني منكن ابدا يارب
ويوفق كل واحدة ويريحلها بالها ويكرمها فالدنيا والاخرة والف الف شكر
ألف مبروك يا قمر .. معلش ما كنتش لسة قريت كل الردود...ربنا يسعدكم و يسخركم لبعض يا جميلة..

bintmami
19/02/2009, 07:21 PM
حبيبتي خطيبك باين فيه على اعصابه و متحسس من موضوع الفلوس فطلعت عصبيته بهذا الشكل
انتي افضلي فترة زعلانة منه حتى يعرف اكتر غلطته و يشعف انه ما ينطق هالجملة مرة ثانية
و بعدين الموضوع مو مستاهل انك تزوديها اكثر هي كلمة انقالت توبيها عليها و فهميه انه الموضوع بالنسبة ليك حساس و ما يصير يحكي عليه من بعيد او قريب و انه اغلب البنات في و ضعك كانت اتصرفت كده يعني مو معقولة ما في خطوبة و لا شىء رسمي تروحين تخبرين ابوك

دموع الصباح
19/02/2009, 09:19 PM
السلام عليكم مرحبا حبيبتي بتمنى كلامي ينفعك ويخفف عنك هوه اتكلم بالطريقه دي يمكن لانو متعصب وانتي بتقولي الكلام ده كمان لانك متعصبه ومحتاره ياريت تهدي شويه وتحكمي عقلك ولو علاقتك بيه اكتر من 3 سنين وخطبك يعني الولد نيتو شريفه ومش بيلعب صارحيه بان كلامو جرحك جدا وفهميه بالضبط ايه اللي جرحك عشان ميتكررش تاني وبلاش تاخدي اي قرار بخصوص علاقتك دلوقت لانك ممكن تندمي عليه فالمستقبل ووقتها مش حينفعك الندم حاولي تفهمي خطيبك انك عملتي كل ده لانك كنتي بتحبيه وواثقه فيه وواثقه فحبو ليكي وضحيتي بكل شي عشانو هوه واطلبي منو ميكررش كلامو ده لانو هوه دلوقت اقرب الناس ليكي مينفعش يجرحك ابدا انتو مخطوبين دلوقت حاولو تفهمو بعض اكتر وبلاش الخناقات حاولي تبعدي عن اي مشكله فحياتك دلوقت وفالمستقبل وحاولي متخليش اي تدخل من اهلك فحياتك معى جوزك من دلوقت حتى لو مساعده من بباك خليه يعتمد على نفسو هوه لان اي تدخل من الاهل ممكن يعمل مشاكل حتى لو كان التدخل بنيه سليمه او لحل مشكله ماديه او نفسيه بينكم خليكم معى بعض حلو مشاكلكم لوحدكم منغير اي تدخل وصدقيني حترتاحي وهوه كمان يرتاح بتمنى كلامي ينفعك وهوه لمصلحتك لانك زي اختي

دموع الصباح
19/02/2009, 09:20 PM
السلام عليكم مرحبا حبيبتي بتمنى كلامي ينفعك ويخفف عنك هوه اتكلم بالطريقه دي يمكن لانو متعصب وانتي بتقولي الكلام ده كمان لانك متعصبه ومحتاره ياريت تهدي شويه وتحكمي عقلك ولو علاقتك بيه اكتر من 3 سنين وخطبك يعني الولد نيتو شريفه ومش بيلعب صارحيه بان كلامو جرحك جدا وفهميه بالضبط ايه اللي جرحك عشان ميتكررش تاني وبلاش تاخدي اي قرار بخصوص علاقتك دلوقت لانك ممكن تندمي عليه فالمستقبل ووقتها مش حينفعك الندم حاولي تفهمي خطيبك انك عملتي كل ده لانك كنتي بتحبيه وواثقه فيه وواثقه فحبو ليكي وضحيتي بكل شي عشانو هوه واطلبي منو ميكررش كلامو ده لانو هوه دلوقت اقرب الناس ليكي مينفعش يجرحك ابدا انتو مخطوبين دلوقت حاولو تفهمو بعض اكتر وبلاش الخناقات حاولي تبعدي عن اي مشكله فحياتك دلوقت وفالمستقبل وحاولي متخليش اي تدخل من اهلك فحياتك معى جوزك من دلوقت حتى لو مساعده من بباك خليه يعتمد على نفسو هوه لان اي تدخل من الاهل ممكن يعمل مشاكل حتى لو كان التدخل بنيه سليمه او لحل مشكله ماديه او نفسيه بينكم خليكم معى بعض حلو مشاكلكم لوحدكم منغير اي تدخل وصدقيني حترتاحي وهوه كمان يرتاح بتمنى كلامي ينفعك وهوه لمصلحتك لانك زي اختي

أميرة الصمت
20/02/2009, 12:10 AM
هلا نونا مبروك الصلحة

Soft Touch female
20/02/2009, 12:15 AM
اختي ادا زوجج زين وعلى خلق وشارييج اهو اعترف لج اب غللطه ودز لج مسج وحاول ياتصصل عادي المشكللة مو وايد كبييرة توصل للطلاق ما يسوى