المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : بنات مصر واللي راحت مصر ممكن مساعدة

sarana
18/11/2005, 04:19 PM
[السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ]

احنا ناويين نسافر مصر في عطلة الربيع انشاالله وبغيت أعرف افضل دكتور جلدية هناك ........... وكمان عاوزا أعرف ( :D2 خلطت اللهجه الخليجيه على المصريه) أسامي محلات الملابس القطنية والجلابيات والأحذيه (غير شارع جامعة الدول العربية) وكل الأماكن السياحية. استنوا استنوا في حاجه واحدة بس أنا سمعت عن اخصائيه الميكروبيوتك اسمها هيام الشاذلي عاوزا عنوانها واذا تعرفوا عنها حاجة.

*كوكي*
18/11/2005, 04:24 PM
حبيبتي انا رحت مصر في صف سادس ابتدائي يعني.. قبل ثلاث سنين يعني ما اذكر شي واتمنى من البناات مساعدج وأأأف شكر لج ..

sarana
18/11/2005, 08:24 PM
كوكي انتي في الصف التاسع ألحين يعني كبر اختي الصغيرة (اخر العنقود) العمر كله يارب..............

mai salah
19/11/2005, 03:02 AM
ياريت كان بيدى اساعدك بس انا مش من محافظة القاهرة انا من محافظة اخرى داخل الجمهورية
ياريت بنات القاهرة يساعدوكى وما يقصرون
ويطولوا رقبتنا

كيييوت
19/11/2005, 03:49 AM
أختي / sarana
أنا في الصيف كنت في القاهرة وستأنست مرره مع العائله ، بس صدقيني مصر حلوه لما أنت تستكشفينها ، رحلة موفقة إن شاء اللة.
بالنسبة لطبيب الجلدية :
أنا أعرف دكتور جلدية رائع بل أكثر من رائع وأسمه الدكتور / أحمد الدنف ، وعن تجربة فهو دكتور جراح وقد عمل عمليات تجميل لأختي حيث أنها كانت تعاني من تشوه خلقي وبعد العمليه لم نعرفها حيث كأن العيب لم يكون في وجها ، وأختي الصغرى عملت صنفرة بشرة فأصبحت بشرتها صافية ورائعة وفوق هذا كله طبيب محترم ويخاف الله ومنصح بمعنى أنه يخبرك عن كيف يعالج المشكلة الجلدية او العمليه ومدى خطورتها ونجاجها ويترك لك حرية الأختيار ، إذا كنت تريدين رقمه أو عنوان عيادتة في مصر أرسل لي على الخاص، كمان نسيت أقولك هو له زيارات للكويت لمستشفى السلام وهنا بالمملكة بالمنطقة الشرقية لمستشفى سعد بالخبر ، وهذا دليل على براعته في عمله ، وعلى فكرة أسعاره متوسطة بالنسبه لنا بالخليج .

بالنسبه للمحلات : فعندك عمر أفندي بالمعادي ، شارع طلعت حرب وهذا مثل شارع سالم المبارك بالسالمية ، وفي عندك الموسكي أسعاره مره رخيصة للهدايا ، أيضا الشواربي وهذا بجانب طلعت حرب ، أيضا عندهم مول رائع بس للأسف نسيت أسمه الأن ، أيضا خان الخليلي بالسيدة زينب ( حلو للسياحة وأخذ التذكارات )
بالنسبة للسياحة :
في حديقة الأسماك / القلعة / بيت عبدالحليم حافظ / دريم لاند / ماجيك لاند وهذي تشاهدين فيها الممثلين شلون يصورون المسلسلات والأفلام / ممكن تأخين مركب على النيل ( بس هذا بالصيف أحلى لأنه في الشتاء بارد مررره) / وطبعا كما قلت سابقا خان الخليلي.

أتمنى لك رحلة سعيدة وترجعين إن شاء الله بالسلامة .

عروسة مصر
19/11/2005, 04:03 AM
ايووووووووووووووووا حد بينادي علي المصريات

اخونتنا صبي الشمري كفيت ووفت

انا مش عارفه اضيف ايه بعده
ممكن المولات عندنا هو نسي اسمائها عندك (فرست مول في الجيزه خلف حديقة الحيوان --- وكمان في المعادي الجراند مول -- سيتي ستار---وكمان كارفور رائع بعد المعادي في طريق القطاميه ---- والزمالك فيها مول اليمامه مول )

اي سؤال ابقي اندهي عليا

كيييوت
19/11/2005, 04:12 AM
أختي / عروسة مصر

الله يذكرك بالخير ، صح كنت أقصد سيتي ستار وكارفور وعلى فكره هذا له فرع عندنا بالرياض .
على فكرة أنا بنت مش ولد وأسمي ينطق صِبَااااااااااااااااااااا ااا.

عروسة مصر
19/11/2005, 05:15 AM
معليش اختي صبا

الغلط مردود معليش العتب علي النظر معليش

كويس انا اسمع انه فعلا له فروع كتير

كيييوت
19/11/2005, 05:57 AM
أختي / عروسة مصر
سلامة نظرك بس ما تلامين لأنه أسمي غريب شوي حتى لما كنت بمصر الصيف الماضي كأنوا دائما يسألوني عن معناه عالعموم قلته عن أهم الأماكن في مصر بسيط ولا يمكن أكون أدرى بمصر من أهلها وكما يقال أهل مكة أدرى بشعابها .
سسرت بمعرفتكِ ، أنا أحب مصر مررررررررررررره ( يعني كتير ).

sarana
19/11/2005, 05:21 PM
[أختي/ mai salah

كفايه انج دخلتي وشاركتي ..... شكرا

sarana
19/11/2005, 05:30 PM
أختي / صبى الشمري

يعطيج ألف عافيه عالمعلومات وممكن سؤال ثاني عن دكتور أسنان اذا تعرفين أو اي واحده من الخوات تساعدنا ........................

(انشاالله براسلج عالخاص بس بعد ماتكتمل مشاركاتي فوق 15) وعلى فكره اسمج حلو و معروف

sarana
19/11/2005, 05:44 PM
ايووووووووووووووووا يا عروسة مصر أنا اللي بنادي ومرسي عالمشاركه ....

وأختنا صبى الشمري بتحب مصر مررررررررررررره ( يعني كتير ) وأنا بحبها ألف مرررررررررررررررررررره.

sara adel
19/11/2005, 10:06 PM
«®°·.¸.•°°·.¸¸.•°°·.¸.•°®» ياااا هلا وياااا غلا بيكي يا غالية
مصـر هتزيد نور علي نوره«®°·.¸.•°°·.¸¸.•°°·.¸. °®»

اختك سارة عادل من مصر

فوانيس
20/11/2005, 09:12 AM
وحشتني مصر

----------> وحده تموت بــ مصر

ايضا ممكن تزورين اوركاديا مول بالقاهره
و الفيرست مول اظن بالجيزه

البنات كفو و وفوا و بالاخص الاخت صبى الشمري

sarana
21/11/2005, 07:20 PM
اختي sasa adel
والله مصر منوره باهلها

اختي فوانيس
مشكره وماتقصرين

بـــاريــس
21/11/2005, 08:00 PM
اهلين حبيبتي

مصر حلوة بس ما احس فيها شي يبهرك

احلا اسواقهم ستار ستي

وانا تخصصي شوبينق بس بصراحة ما لقيت عندهم لبس حلو يعني رحت ورجعت بصندلين وهدايا لاهلي

واهم شي مو من اي مطعم تآكلين لان ما شاء الله المصريين متعودين على هالاكل لكن احنا على طول يقلب تسمم

وتتنكدين يومين زي عندنا اذا جو الاجانب يشتغلون عندنا بعد كم سنه تصيبهم الحساسية بالانف الي تصيب اغلب السعوديين

في فصل الخريف

واكثر شي عجبني في مصر مرسى مطروح بس هو مصيف

واحلى اوتيلاتهم الفور سيزون الجديد روووووووووووووووووووووعة وتعاملهم راااااااااااااااااااااااق ي

سندريللا
29/12/2005, 02:29 AM
اجمل مكان في مصر هو شرم الشيخ وفيه اماكن عجيبة في الاقصر واسوان والفيوم بس انتوا اكتشفو الحلو فيها والخبايا
ليه اللبس معجبكيش يا جوري اكيد رحتي محلات رخيصه احنا عندنا نكست وميلانو وماركات كتير قوي مش عارفه بشوف خليجيين كتير بيحبو يشترو من العتبة واماكن غريبه ويقولو مصر مفيهاش لبس !!!!

ام عزوزو
29/07/2009, 03:25 PM
اخت صبى اذا ممكن ترسلي رقم الدكتور وعنوانه في القاهرة لاني ماقدر ارسل رساله على الخاص واكون شاكره ليكي حبيبتي

ام عزوزو
03/08/2009, 05:48 PM
ياعسل ودي برقم وعنوان الدكتور لاني بمصر ضروري يارب يخليك

انا مشاركتي ماتسمح برساله خاصه
واكون شاكرة ليكي

halakhaled
03/08/2009, 11:48 PM
الموضوع قديم اوووووووووووووووووووووووى