المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اللي تبي الاجر والثواب

معلمةجداً
12/07/2004, 10:44 PM
اللي تبي الاجر والثواب
السلام عليكم
ممكن وحده تترجم القصه بطريقه صحيحه بدون اخطاء ولها الاجر والثواب عشان راح احطها في منتدي انجليزي

أمريكي أسلم بسبب ابتسامة
--------------------------------------------------------------------------------

يروي هذا الموقف الداعية المعروف الشيخ نبيل العوضي في محاضرة له بعنوان

(قصص من الواقع). يقول الشيخ العوضي في حديثه عن هذه المواقف قائلا: احد

الدعاة يحدّث بنفسه, يقول: كنت في امريكا القي احدى المحاضرات, وفي

منتصفها قام احد الناس وقطع عليّ حديثي, وقال: يا شيخ لقن فلانا الشهادتي

ويشير لشخص امريكي بجواره, فقلت: الله أكبر, فاقترب الامريكي مني أمام

الناس, فقلت له: ما الذي حببك في الاسلام وأردت ان تدخله? فقال: أنا أملك

ثروة هائلة وعندي شركات واموال, ولكني لم اشعر بالسعادة يوما من الايام,

وكان عندي موظف هندي مسلم يعمل في شركتي, وكان راتبه قليلا, وكلما

دخلت عليه رأيته مبتسما, وأنا صاحب الملايين لم ابتسم يوما من الايام, قلت في

نفسي انا: عندي الاموال وصاحب الشركة, والموظف الفقير يبتسم وانا لا ابتسم,

فجئته يوما من الايام فقلت له اريد الجلوس معك, وسألته عن ابتسامته الدائمة

فقال لي: لانني مسلم اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمدا رسول الله, قلت له:

هل يعني ان المسلم طوال ايامه سعيد, قال: نعم, قلت: كيف ذلك? قال: لاننا

سمعنا حديثا عن النبي صلى الله عليه وسلم يقول فيه: (عجبا لامر المؤمن, ان

امره كله خير, ان اصابته ضراء صبر فكان خيرا له, وان اصابته سراء شكر فكان

خيرا له) وأمورنا كلها بين السراء والضراء, اما الضراء فهي صبر لله, واما

السراء فهي شكر لله, حياتنا كلها سعادة في سعادة, قلت له: أريد ان ادخل

في هذا الدين قال: اشهد ان لا اله الا الله وان محمدا رسول الله. ويعود العوضي

لحديث الشيخ الداعية قائلا على لسانه: يقول الشيح: قلت لهذا الامريكي امام

الناس اشهد الشهادتين, فلقنته وقال امام الملأ (أشهد ان لا اله الا الله وان محمدا

رسول الله) ثم انفجر يبكي امام الناس, فجاء من يريدون التخفيف عنه, فقلت لهم:

دعوه يبكي, ولما انتهى من البكاء, قلت له: ما الذي أبكاك? قال: والله دخل

في صدري فرح لم أشعر به منذ سنوات.

ويعقب الشيخ العوضي على هذه القصة بقوله: انشراح الصدر لا يكون

بالمسلسلات ولا الافلام ولا الشهوات ولا الاغاني, كل هذه تأتي بالضيق, اما

انشراح الصدر فيكون بتلاوة القرآن الكريم والصيام والصدقات والنفقات {أفمن

شرح الله صدره للاسلام فهو على نور من ربه فويل للقاسية قلوبهم من ذكر الله)

amaladel
13/07/2004, 09:28 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أختي العزيزة

أشكرك على الموضوع المفيد و على فكرتك و اقتراحك الجيدين لكن بما أن الموضوعات الدينية بالذات تحتاج أكثر من مجرد معرفة باللغة و المفردات و لاحتواءها على ألفاظ و مصطلحات لا بد من ترجمتها ترجمة دقيقة، أعتذر عن المحاولة في ترجمتها لأنني لا أستطيع أن أترجم معاني الأحاديث أو القرآن لأنها تحتاج إلى متخصص. و هذا أفضل من الوقوع في أخطاء لغوية غير مقبولة من الناحية الدينية. لكن بالتأكيد اذا وجد من يستطيع ترجمة القطعة مع مراعاة هذا الجانب فستكون فكرة جيدة بالتأكيد

جزاك الله خيرا

معلمةجداً
13/07/2004, 11:45 PM
هلا اختي الغاليه ومشكوره علي المساعده تقدري تترجم لي بدون احاديث ممكن

amaladel
14/07/2004, 08:46 AM

أختي معلمة جدا

حاضر من عيوني بس اعطيني وقت لأني مشغولة قوي اليومين دول، لكن طلبك من عيوني. حأستبعد الآيات القرآنية و الأحاديث ان شاء الله

مع خالص ودي و تقديري

معلمةجداً
15/07/2004, 01:51 AM
عندك الوقت اللي تبيه
مشكوره كثيره

الفرس
15/07/2004, 10:48 PM
بارك الله فيكِ غاليتي معلمةجداً
جزاكِ الله ألف خير على الموضوع الرائع

ألف شكر لعروستنا الغالية amaladel
تواصلها رمز ووسام نعتز فيه

وفي الانتظار ..

العنيــــــدة™
16/07/2004, 11:49 PM
[السلام] السلام عليكم ورحمة الله وبركاته[/السلام]

أختي هذه محاولة بأسلوبي.. والحديث والاية يبتهم من مواقع اسلامية انجليزيه..

* * * * * * * * * * * *
The famous preacher Sheikh Nabeel AL Awadhi; relates this incident in one of his lectures titled : “ Stories from reality”. .........i
Sheikh Al Awadhi in his speech about these incidents says: One of the preachers himself talks and says : I was in America giving a lecture when in the midst of it, one of the people stood up and interrupted me saying :- O Sheikh! So and so here – and he pointed to an American next to him - has pronounced the two declarations. So I said : “Allah is the greatest”. The American then came closer to me in front of the people. I asked him : “what made you like islam so much that you want to embrace it?” ............i
He said : “ I have a huge fortune and I have got companies and wealth but never in a day have I felt happy. I had an Indian muslim working for me in my company, and his salary was little; but whenever I walked in on him I saw him smiling; and I – the owner of millions had never smiled. ............i
I told myself : “ I have got money and I own this company, yet this poor employer smiles but I don’t.” ...............i
So I went to him once and told him that I wanted to sit with him.
Then I asked him about his eternal smile. He said : “it’s because I am a muslim – and I believe hat there is no God but Allah and that Mohammad is the messenger of allah.” .............i
I asked him : “ does that mean that a muslim is always happy?” he said : “yes” . I asked : “how so?” he said : “because we have heard of the saying the prophet peace and blessings of allah be upon him –saying:- ...............i
[How amazing is the case of the believer; there is good for him in everything, and this characteristic is exclusively for him alone. If he experiences something pleasant, he is thankful, and that is good for him; and if he comes across some diversity, he is patient, and that is good for him]...........i

our lives are all happiness in happiness........i

I told him : “I want to enter this religion” he said : “ say ‘ I believe that there is no God but Allah and the Mohammad is the messenger of Allah’”.........i

Al Awadhi then returns to the preachers talk saying : the sheikh says : I told the American to say the declaration. So he said it in front of everyone.
Then he burst into tears and started crying in front of the people. So some people came to him to comfort him , but I asked them to let him cry. Then when he was done I asked him : “ what made you cry?” he replied : “ By God, a certain happiness entered my chest – that I hadn’t felt in years” ...................i

Sheikh Al Awadhi comments on this story by saying : “ happiness of the heart does not come long by serials or movies or lust or songs – all these cause sadness. As for happiness – it can be reached by reciting the Holy Quran, fasting and paying charity. ....i

[Is one whose heart Allah has opened to Islam, so that he has received enlightenment from Allah, (no better than one hard-hearted)? Woe to those whose hearts are hardened against celebrating the praises of Allah!] (Az Zummar, 39:22)...................i

مع احترامي وتقديري

العنيــــــدة™

معلمةجداً
17/07/2004, 12:08 AM
اهلا اختي الغاليهgazala
الف شكر لك علي مرورك
والف الف شكر الاختي الغاليه العنيده
الله يجزاك الخير ويبارك فيك ويوفقك انشاءالله

abeer-rose
22/01/2011, 11:01 PM
السلام عليكم