المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة حبوب الظهر



احلى مون
16/05/2004, 09:15 PM
وينكم يا عرايس المنتدى ......


اذا وحدة عندها حل لمشكلة حبوب الظهر تقولها لي وراح ادعي لها من قلبي
:o:o

عندي عرس جريب وابيكم تساعدوني يا حلويين

:confused:

:confused:

:confused:

:confused:

:confused:

:confused:

:confused:


d:

شموع لاتنطفي
16/05/2004, 10:25 PM
والله انا افكر عندك حل
انا زيك :o حبوب ظهري ذابحتني موت

وتوها طالعتلي ياالله عشان الزواجات قريبة سبحان الله حظي مثل وجهي استغفر الله
عموما
بس ما فيه الا نروح عند اقرب مستوصف

والله يعين

تحياتي

worood
16/05/2004, 10:39 PM
انا عندي نفس المشكلة .. و يا ريت اقدر الاقيلها حل .. و المشكلة انو الحبوب ظهرت كمان فب اكتافي .. و ذهبت للدكتورة ووصفتلي دلاسين و معقم .. بس مافي و لا شي فاد

يا ريت لو احد ممكن يقولي شو الحل .. يعني لو اريد البس فستان سهرة مفتوح من الاكتاف و الظهر ... شو اسوي ؟؟؟ هل لو وضعت بودرة على جسمي ممكن تخفف من شكلها ولو بشكل مؤقت


؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟


:pain::pain::pain::pain::pain::pain::pain::pain::p ain:

احلى مون
16/05/2004, 10:59 PM
المطنشة ورود شكرا عزيزاتي على الرد واعرف انها مشكلة لبنات كثيرات
فتمنى اذا احد موجود في المنتدى عنده حل يقدر يساعدنا :confused::confused::confused::confused:

ماربيل
16/05/2004, 11:06 PM
:smile:

مرحبا اخواتي هاذي الحبوب ماتروح الا بعلاج روحوا عند اخصائية جلدية مو طبيبة عامة انا كانت تطلع لي حبوب في وجهي وظهري كانها دامامل والحين الحمد لله راحت بعد علاج دام 6 اشهر وبعد تسع سنين معاناة


:cool2::cool2::cool2::cool2::cool2:

اسرار العنااد
16/05/2004, 11:22 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اذا كانت الحبوب بنيه فلازم تراجعين اخصائيه اما اذا كانت الحبوب لونها احمر يعني توها فا انصحك بالعسل وتحطين معاه دراسين مطحون انا جربته والحمد الله فاد معاي:up: وان شاءالله يفيد معاكم
وبالتوفيق للجميع

احلى مون
17/05/2004, 12:58 AM
ماربيل واسرار العناد مشكورين على الرد

وراح نجرب ان شاء لله الأخصائية بس مشكلة 6 شهور وااااااااااااااااااااايد

:confused::confused::confused::confused:

حبيبة110
17/05/2004, 01:30 AM
حبيبتى احلى مون

الف سلامة

بالنسبة لحبوب الظهر انتى مقلتيش هى معاها حبوب فى الوجة ولا لا

على كل حال

لازم تستحمى كتير وتستخدمى صابونة طبية عندنا فى مصر فية صابونة

اكنيسول مش عارفة عندكو ولا لا

او ممكن صابونة ديتول

دة بجانب استخدام مرهم مضاد حيوى

واذا كانت منتشرة بالوجة كمان يبقى لازم اقراص مضاد حيوى تعطى عن طريق الفم

بس ياريت توصفى الحبوب عاملة ازاى

حمرة ؟/فيها صديد؟/ بتألمك؟

والاحسن من دة كلة انك تروحى لطبيب لان حالتك محتاجة علاج وليس وصفات عشبية

اتمنى اكون افدتك والف سلامة:smile:

احلى مون
17/05/2004, 02:42 AM
حبيبة شكرا على الرد

بس الحمدلله انا معاناتي بس في ظهري فيه كم قليل من الحبوب

ودي يختفون نهائيا :confused::confused: وانا وجهي وجسمي الحمدلله

كله صافي بس يا خسارة الحلو ما يكملش

طبعا اهيا مش حمرة ولا فيها صديد هي صغيرة وصايرة بنية

وبالنسبة الى الإستحمام انا استحمه كل يوم بس مافيش فيده:confused:

حبيبة110
17/05/2004, 02:49 AM
حبيبتى احلى مون انتى مووووون حتى باحبوب اللى بظهرك:shy:

بس الحبوب دى يجب عرضها على طبيب جلدية حتى برضة علشان متسيبش اثر مكانها

بس سؤال:


هى لما بتظهر بداية لونها بيكون بنى؟

بتحسى لما تلمسيها بسخونة؟

لما تضغطى عليها بتوجعك؟

دى اعراض الالتهاب ولو موجودة يبقى بتحتاجى مضاد حيوى وبالتالى بتراجعى الطبيب

بس كدة كدة راجعى طبيب والف سلامة

احلى مون
17/05/2004, 12:32 PM
شكرا حبيبتي حبيبة على الرد

وهي لا توجع ولما المسها ما احسش خالص في السخونة خالص

خلاص انا راح اخذ بنصيحتك وراح اروح لدكتورة امراض جلدية ومرسي خالص

:confused::confused:

وان شاء لله اتعافي بسرعة يارب مع كل البنات يارب

ღ رآقيهـ ღ‏
17/05/2004, 12:51 PM
أنا نفس مشكلتك بالظهر ان شاء الله بجرب العسل مع الدراسين مثل ما قالت اسرار وان شاء الله تنفع يلا بنشوف باقي الردور يمكن عندهم الحل

وافي حزن
17/05/2004, 06:55 PM
صاابوونة ديتوول .. لهالحبووب.. ماافي مثللها :up::up:







والا اسخدموووا مقشراات :smile: وربي ويااكم