المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الحمام المغربي و ازالة الشعر

دمعة حب
23/04/2004, 11:37 AM
اول شي كيفكم طيبين

ابغى اسألكم ايش اسوي اول شي اشيل شعر جسمي بالحلاوة وبعدين اسوي الحمام المغربي ولا اسوي الحمام المغربي وبعدين اشيل الشعر

ياريت تفيدوني :o

حـــــــــواء
23/04/2004, 12:46 PM
اختي دمعت حب

اانا ما عندي خبرة وما جربت بعدي

وراح اجرب قريب علشان عرسي قريب بس بسال صاحبة الصالون شو الاحسن

ونصيحة مني تساليها احسن علشان هي بتكون معلوماتها اكثر وبتقولج بعد متى الوقت المناسب للحلاوة والحمام المغربي :up:

وبالتوفيق :shy:

نبض الحيارى
23/04/2004, 01:15 PM
اتوقع تشلين الشعر بعدين الحمام المغربي
لكن مش متاكده نتظر اجابة الاخوات

دمعة حب
25/04/2004, 03:02 PM
مشكورين خواتي على الرد
بس ياليت اذا احد يعرف يقول بسرعة ارجوكم :confused:

khajooolah
25/04/2004, 03:43 PM
انا اللي اسويه انه الحمام المغربي اول وبعدين في الاخير اشيل لأنه اشوف انه احسن مع الشيل نظافه اكثر بعد الحمام وبعدين الشيل يشيل لك الجلد الميت اللي ما إنشال مع فرك الحمام.

تحياتي.

مديحه
25/04/2004, 04:11 PM
:up::up::up:الصراحه انا دايما اشيل شعري وتاني يوم اروح اعمل حمام مغربي يعني راح تحسي انك خلاص نظييييييييفه

بنت ديره
25/04/2004, 05:05 PM

مب شرط أختــــــــــى ممكن تشيل الشعر اول شئ وتعملين الحمام المغربي والعكس بس الاحسن اول شئ تشيلين الشعر ..

تحياتي
بنت ديره
:shy:

فوانيس
25/04/2004, 05:33 PM
هلا دمعة حب:shy:

حبيبتي أفضل بالأول الحمام المغربي

و ثاني شيء تشيلين الشعر:up:

(a)(u)

فراشة زرقاء
25/04/2004, 06:44 PM
هلا فيكم،،،،

الأفضل لك تعملين حمام مغربي وبعدين تشيلين شعر ، ذلك ما يفعلونه مع العرايس وينصح به المتخصصون في هذه الأشياء ومثل ما قالت الأخت أن الحمام المغربي يفتح مسامات الشعر فتكون النظافة أكيدة وأكثر من ممتااااازة:shy:

ميرنا
26/04/2004, 12:25 AM
انا أول شي أعمل الحمام المغربي وبعدين أشيل ... لأنه الحمام المغربي راح يشيل الجلد الميت وإذا فيه شعر تحت الجلد نابت راح يطلعه لبرى ...

amaladel
26/04/2004, 12:42 AM
بنات عندي لكم سؤال، عندي في مصر ملقيتش الصابونة المغربي لكن لقيت الليفة و الست اللي في المحل أكدت لي ان الليفة لوحدها من غير الصابونة، يعني مع اي صابونة، بتشيل الجلد الميت. كلامها صح و الا عاوزة تبيعلي الليفة و خلاص؟؟؟ يعني ممكن فعلا استعملها مع اي شاور جل او صابونة و تجيب نفس النتيجة؟؟ انا مرضتش اشتري الليفة لحد ماعرف جوابكم

ام محمد
26/04/2004, 04:06 AM
بالنسبه لي انا دايما اشيل اول ومن بكره اسوي الحمام

فوانيس
26/04/2004, 09:49 AM
الليفة لوحدها من غير الصابونة، يعني مع اي صابونة،

اهلين و سهلين يا أمل:shy:

إزيك؟(a)(u)

شوفي حبيبتي:smile:

مره جربت هالطريقة و نجحت:up:

يعني بإستخدام صابون طبيعي بزيت الزيتون

و مش اي صابون ينفع و مستحيل الشور جل يفيد في الحمام المغربي

المهم الصابون يكون طبيعي 100%

بالنسبة لي إستخدمت صابون الطاووس و هو مشهور جدا عندنا

و لازم تتبعين طريقة الحمام المغربي بالضبط

يعني تجلسين بالبانيو في الماء الدافي.....إلخ

و خلي الصابون يرغي كثير و سيبيه على جسمك مدة 15 دقيقة

و إن شاء الله ينفع معاكي:up:(a)(u)

وين الحب
26/04/2004, 10:38 AM
هلااااااا عنوني انه باول اسوي حمام وبعدين اشيل حلاوة دااااااااايما اللا بالصالون يقولون كذااااااااعلشان الحمام يفتح المساااااااام وبعدين تشيلين حلاوة بدون الم ............ اتمنى اني اكون افتيك حبيبتي............

تحياااااااااااااااااااااا اااااااااتي

:up::up::up::up::up:

amaladel
26/04/2004, 08:22 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تسلميلي يا فوانيس يا قمر على ردك الجميل و كويس انك فهمتيني لأني حسيت ان الست عاوزة تبيعلي الليفة و خلاص و بتضحك عليا في موضوع اي صابونة او شاور جل ينفع، بصراحة لم اقتنع عشان كده قلت اسأل اخواتي الحلوين. شكرا يا ننوسة و ربنا يخليكي لينا

دمعة حب
27/04/2004, 08:21 AM
مشكورين اخواتي على المساعدة :smile:وجزاكم الله خير

shaimoza
30/06/2008, 07:59 AM
اول شي كيفكم طيبين

ابغى اسألكم ايش اسوي اول شي اشيل شعر جسمي بالحلاوة وبعدين اسوي الحمام المغربي ولا اسوي الحمام المغربي وبعدين اشيل الشعر

ana 3an nafsy kont b3mel sweet we b3d keda hamam maghreby...gesmy hag we tel3lo heboub we athar heboub.....roht le dr amrad geldya 2aly ghalat l2en gesmek 2ltahab b3d matshely bel sweet le moded 3 days tehoty creamat tarteeb we yareet testany esbo3 b3d keda 23mly el hamam maghreby