المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكله خاصه باعز اصدقائي

lolycat
26/10/2008, 09:01 PM
اختي الكريمه دي مشكله خاصه باعز اصدقائي ومحتاجه للنصيحه
هي بنت اتخرجت من الجامعه وبعد تخرجها بفتره اتقدم لها عريس يعمل محاسب باحدي دول الخليج كان نازل شهر واحد انخطبت وكتبت الكتاب ي الشهر ده ولم تتعرف عليه جيدا هي ويشهد الله انسانه متدينه ومحترمه جدا من النوع الي مابتسبش فرض في الصلاه ولاصيام فرض والتطوع علي قدر المستطاع وكل الي كانت بتحلم به في الاب الي هترتبط به انه يكون متدين وانها تربي اولادها تربيه اسلاميه صالحه ولكن المشكله انها فؤجئت بعد الخطوبه انه بيهمل في الصلاه وكل حجته ضغط الشغل عليه وبعدين في رمضان بتساله عن قراءه القران قالها انه ماقراش قران خالص في رمضان لانه مش فاضي وجاءت الطامه الكبري بعد رمضان وكان بيكلمها في التليفون وبتساله انت بتشرب ايه قالها انه بيشرب بيره هي كرهته وعايزه تتطلق منه واهلها رافضين وبالعكس قالوا انهم هيجوزها له هي منهاره وتعبانه وبتسال تعمل ايه ولو اتجوزته تاخد وزر انها عارفه انه كده واتجوزته وهي تسيبه ازاي واهلها مصرين يكملوا الجوازه ياريت تردي عليه بسرعه

ساعة غروب
27/10/2008, 09:48 AM
هلا اختي

شوفي اللي عامي عيون اهلها عن عيوبه هو انه رايح الخليج يعني حيعيشها احسن عيشه طبعا ً ده من وجهة نظرهم بس هي تكلم حد له راي عليهم وتقنعه انه يخلصها من اللي هي فيه وتطلق منه لانه مايصلحش يكون زوج لوحدة زيها وهو ربنا يوفقه مع وحده من ثوبه

lolycat
27/10/2008, 02:58 PM
هلا اختي

شوفي اللي عامي عيون اهلها عن عيوبه هو انه رايح الخليج يعني حيعيشها احسن عيشه طبعا ً ده من وجهة نظرهم بس هي تكلم حد له راي عليهم وتقنعه انه يخلصها من اللي هي فيه وتطلق منه لانه مايصلحش يكون زوج لوحدة زيها وهو ربنا يوفقه مع وحده من ثوبه
اهلها بيقولوا انها لو اتطلقت هيكون من الصعب انها تتجوز واحد تاني وكلام الناس هيكتر عليها وده السبب الي مخلينهم مصرين علي اتمام الجوازه وعلي فكره هي ماديا اغني منه بكتير