المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أنا خجله جدا من طلبي ولكن مهم جدا بالنسبه لي

غربة و حنين
12/08/2008, 09:07 PM
أخواتي الحبيبات
أنا خجله جدا من طلبي ولكن مهم جدا بالنسبه لي. أريد وصفه تكون سهله أقصد مكوناتها سهله شرائها من مصر بلدي وتكون فعاله في تفتيح المنطقه الحساسه لأن هذا يضايقني نفسيا :( .أتمني أن أجد منكن الرد علي طلبي وهذا عشمي فيكن.

فلاور
12/08/2008, 09:16 PM
ممكن تاخذي ليمونه يوميا بالليل تعصرينها في فنجال وتضيفين شويه ماي ورد عليها وتمسحين المنطقه من الخارج وثاني يوم الصبح اغسلي المنطقه بالماي وحطي شويه كريم مرطب ..حطي الكريمات اللي تستخدم لمنطقة الحفاظ للبيبي أو حطي زيت لوز شويه....

أنا ماجربت هالطريقه للأماااانه بس سمعت عنها... ولاتظايجين ياعمري كل شي له حل... كم غربه وحنين عندنا ^_^

بنوتة سكر
12/08/2008, 10:10 PM
هاتى مرهم بيتادين من الصيدليه ب 2 جنيه تقريبا وده معروف ومضمون ومالوش اى اثار جانبيه او اضرار

ρ!ηK şuģEя
13/08/2008, 02:55 AM
هاتى مرهم بيتادين من الصيدليه ب 2 جنيه تقريبا وده معروف ومضمون ومالوش اى اثار جانبيه او اضرار

انا كمان رأيي من رأي بنوته سكر كتير اوى من البنات بيشكروا في البيتادين المصري ده اوى بس بصراحه انا مش مجربه ............

نور التقوى
23/08/2008, 12:59 AM
السلام عليكم

بصى ياقمر ده كلام بنوته هنا على المنتدى ربنا يجزيها خير

هى جربت خلطه بنت عذارى وجابت معاها نتيجه

وده كلامها والحاجات الى جابت معاها نتيجه

بس للامانه انا مجربتهاش لسه وان شاء الله اجربها

الوصفه بتعت بنت عذار يابنات اللى عاوزها
هتجيبى معلقة كركم + معلقة زيت خروع + معلقة لبن وتعجنيهم كويس وتحطى على المنطقه بالليل قبل النوم بعد ما تغسلى المكان بميه دافيه وتستنى حوالى 5 دقايق كدا تنشف وتلبسى شورت واسع شويه علشان مش يمسح الخلطه وعلى فكره مش تكترو عن المقادير دى لان الزياده هترمى علشان مش ينفع تتشال تانى
وتقومى الصبح تغسليها كويس بميه دافيه وتتدهنى مرهم بتادين علشان الفطريات وكدا ومتخفوش البتتادن مش بيبقع فى الهدوم اول لما تتغسل بينزل لكن الكركم لا الصراحه بيبقع فى الشورت فخصصو شورت للماسك دا
وبعد ساعتين كدا او وقت ما تحبى تغسليها بميه دافيه و تدهنى مية ورد على خل تفاح مقدار الاتنين يكون بالتساوى وتخلطيهم على بعض وتبلى قطنه وتمسحى المكان كلو ودى عادى حطيها فى التلاجه مش بيحصلها حاجه وبعد فتره برده ومش لازم تغسلى المكان تدهنى زيت لوز وزيت جنين القمح بمقدار متساوى برده للاتنين وتحطيهم على بعض وتدهنى بس بلاش بالقطنه علشان القطنه هترب الزيت خدى باطراف صوابعك كدا وادهنى بحركات دائرى على خفيف ويفضل يكون دهان الزيت دا قبل النوم احسن واللمون برده يا بنات ادهنى برده
وتعملى مره فى الاسبوع تقشير باللمون والبكنج صودا اللى هى البكربوناته مش البكىنج بودر بتاع الكيك لا التانى وهكذا بئه طول اليوم بدعى وانت ومزاجكك المهم ان الكركم مره بالليل والباقى انت ورحتك ودى يوم ويوم للى عاوزه اسرع واليوم التانى برده براحتك طول النهار ادهنى اى حاجه من اللى فات بس البتادين بلاش منه برده الا بعد الوصفه بتاعت الكركم بس وان شاء الله هتلاقو نتيجه كويسه وفعلا الحمد لله انا دى جابت نتيجه معايه بس بلاش كسل لازم توظبو علشان تحسه بالفرق واه وقت العلاج دا البسى شورت افضل علشان منع الاحتكاك واللى بتكرهو زى حالاتى تستحمل معلش اهو علشان تلاقى نتيجه

ريما الخليجية
23/08/2008, 01:41 AM
البنات ما شاء الله ما قصروش

مدلعه زوجها ومطنش
26/08/2008, 05:36 PM
انصحج بخلطة موضي الدسمه والله ممتازه ومضمونه وبسيطه جداا ونتائجهاا فتاكه مع الاستمرار طبعهاا وهي عباره عن
زيت زيتون وماي ورد وعصير ليمونه بالنسب الي تحطينهاا عادي كله فعال ومناسب وحفضيها بالثلاجه انا والله حاطه لي علبه بالثلاجه وكل يوم ادهن كل جسمي فيهاا والله انهاا حلووه والله يجزا راعيتها اللف خير وكمان اذا تبين اشتري اسكينول بالليمون واستخدميه على قد ماتقدرين والله منضف فعال ومبييض ومنعش<<<ماستغني عنه الكل جسمي احبببه
وتقبلي مروري

شمعة البحر
26/08/2008, 05:47 PM
انا جربت خلطات وااايده ولا يابت وياي نتيجه غير ان الوحده اتضيع وقتها والطريقه ممله بعد
واخييرا جربت كريم خذته من الصيدليه اظن سامعين عنه اسمه (الفا بلس) الخاص للجسم ..لان في منه للبشره واااايد نفعني وفتح المنطقه
انا اشوفه احسن عن الخلطات اللي اتعور الراس وسعره 125 درهم وحجمه كبير ومضموون100%

Anoodi
27/08/2008, 12:42 AM
bioderma

كريم تفتيح

او اولاي بالتوت البري !

واحسن شي بس مو موجود عندنا :(

DDF cleaning wash

اعتقد اسمه هالشكل !!!!!!

تحطينه بقطنه وتمسحين

والله يوفقج

roro cat
27/08/2008, 02:47 PM
في بنات كتير شكره في كريم اسمه كينول سعره 8 ج مصري بس للامانه انا مش جربته بس بيقولوا نتيجته حلوه اوي

.تكفيني الذكرى.
27/08/2008, 04:43 PM
انصحج بخلطة موضي الدسمه والله ممتازه ومضمونه وبسيطه جداا ونتائجهاا فتاكه مع الاستمرار طبعهاا وهي عباره عن
زيت زيتون وماي ورد وعصير ليمونه بالنسب الي تحطينهاا عادي كله فعال ومناسب وحفضيها بالثلاجه انا والله حاطه لي علبه بالثلاجه وكل يوم ادهن كل جسمي فيهاا والله انهاا حلووه والله يجزا راعيتها اللف خير وكمان اذا تبين اشتري اسكينول بالليمون واستخدميه على قد ماتقدرين والله منضف فعال ومبييض ومنعش<<<ماستغني عنه الكل جسمي احبببه
وتقبلي مروري

صح كلامج

وانا بعد انصحج بوصفة موضي الدسمه

عصير ليمونه وزيت زيتون وماي ورد دهان مرتين باليوم ( خلال اول اسبوع ينقلب لون المنطقه من اسود الى بني غامق) والاسبوع الثاني من بني غامق الا بني فاتح ... والاسبوع الثالق يفتح الى البيج ثم الى الوردي بالاسبوه الرابع )

مضمونه 1000000%