المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تعبانه ومحتاجه حد يسمعنى ويساعدنى

نورالبراءه
24/07/2008, 05:58 PM
اولا شكرا على هذا القسم

انا هبدا مشكلتى انا اول حاجه ودى مسببالى عدم ثقه بنفس

سريعة الرد لا اتقن الكلام والالفاظ لانى مليش اى خبره من اى نوع وده الى بيسببلى دايما مشاكل كتيره مع جوزى اولا ومع الناس ثانيا

السنه ال فاتت اتخطبت وحاليا مجوزه ولما اتخطبت كنت ف الكليه كان شئ ما من الثقه بنفس وطبقت ده على خطيبى لانه كان ف البدايه مبهور بيا جدا وكنت بكلمه بكل ثقه بنفس وبنصحه كان بياخد برئى كنت اوقات بغلط فيه بس كان بيطنش او مش عايز بيزعنى وده كانت فترة الخطوبه

لما اجوزت اتقلب الحال مليون ف الميه بداية جوازى حصلت مشاكل كتيره اوى بين اهلى واهله بسبب اخواته البنات لانهم من النوع المتسلط ومن وقتها ابتدات مشاكل بينى وبينه واتعصبت وصوتى على كانوا بيسمعونى وعرفه كل حاجه بينى وبينه وكان يغلط فيا بسبب وبدون سبب وانا اصالح فيه ودلوقتى امه كل ما تكلم جوزى تقله مراتك بتمشى عليك ومن وقتها وكل كلمه بقلهاله يقوم يزعق ويغلط فيا وماما تكلمه وتصالحنى عليه وبقا بيتكلم على اهلى بطريقه مش كويسه والله واقسم كان الاول مبهور بينا

ودلوقتى هو سافر الكويت وكل حاجه بيعملوها اهله فيا بحكهاله ممكن اكون غلطانه بس هو دايما يدافع عنهم من يوم ماصالحهم عشان كده دايما بحكيله عن ال اهله بيعملوه فيا عشان يصدق

مشكلتى دلوقتى مش عارفه اتعامل معاه خالص ممكن اكون بحكى معاه فتعبير الكلام بيخونى هو بقا يزعق ويشتم ويمشى من النت ماما بعدها بيومين تكلمه وتصالحنى عليه بس هو بجد ابتدا نصغر فى نظره حتى لما بيكلم ماما دلوقتى ممكن يزعق معاها

قليلى يا دكتور انا عارفه انى غبيه بجد واعترف بكده بس صدقينى غصب عنى لانى معنديش خبره خالص

واهله من النوع يعرفوا يتاعمله ويكونوا هما ظلمنى ولما يكلموه يجيبوا الحق عليا ويطلعونى انا غلطانه خالص وكدابين جدا جدا والله تعبت

اعمل ايه مليش حد اتكلم معاه ويسمعلى ياريت يا دكتور تقليلى اعمل ايه ازاى اجذبه ليا ازاى يرجع يحترمنى زى الاول ويهيبنى ولما يزعنى يرجع يصالحنى انا تعبت تعبت اعملى فيا صواااااااااااااب ارجوكى

ساعة غروب
27/07/2008, 09:40 AM
هلا حبيبتي

شوفي انتي اول شي تسويه انج لما تكلميه ما تقوليش حاقة عن اهله خليهم منهم لله تكلمي معاه على سجيتك بيني له انه واحشك وانك ضايعة من غيروا يعني جهزي الكلام قبل لا تتصلي فيه وبعدين لما تصير مشكله وهو اللي سبب فيها لا تصالحيه خليه هو يحس بغلطته ودايما حسسيه انك بتحبي اهله حتى لو كان بالتمثيل ترى الاجل يحترم زوجته لما تحب اهله وتحترمهم

واذا بدر منهم اي سوء لك اصبري واحتسبي الاجر من الله

الله يكون في عونك