المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مرهم بتادين للتبيض الاماكن الحساسة

هنودة2007
22/07/2008, 03:23 AM
يابنات اشتريت مرهم بيتادين ب15 ريال ولون العلبة بيضاء وفيها خط اصفر ولون من جوه لون الكريم يعني بني غامق ممكن تساعدوني وتقولولي هل هو هذا اللي يشيل سواد المنطقة الحساسة ولا لاء صناعة سعودية يعني ممكن يكون الاختلاف بالشركة فقط لانه يحمل نفس الاسم فلي جربته ياريت تفيدني اهم شئ هل هو نفس اللون وهل يصبغ الملابس وهل شافت نتيجة مرضية وهل يستخدم للابط وكم مرة باليوم الله يسعدها دنيا واخرة اللي ترد

looloo86
22/07/2008, 08:23 AM
bossy el masry elly 3andena nafs el loon elly bet2oly 3aleeeh we ha2olek el mokawenat 3ashan tekarny bely 3andek
bosy ya sety each 100 g contain 10 gom povidone iodine elly heya el madda el fa3ala law la2eteeeha 3andek we nafs el nesba yeb2a howa.ya rab akoon edert asa3dek.

هنودة2007
22/07/2008, 03:56 PM
شكرا لك حبيبتي looloo86 الحمد الله طلع هو وجزاك الله الف خير على مرورك والرد معليش راح ازعجك كم مرة باليوم استخدمه ولمدة كم اسبوع وهل بيصبغ الملابس وشكرا لك مرة تانية

سراب الحزن
22/07/2008, 05:11 PM
انا استخدمة نفس مواصفات المرهم الي عندج
واشتريته من عندنا في الامارات بسعر 31ونص من صيدليه بس ماادري نحن ليش كل شي عندنا غالي

واشتخدمته مثل ماقالوا لي البنات لمدة اسبوعين على المنطقه الحساسه وقبل النوم وهوه يوسخ الملابس مثل ماقلتي ولونه بني محمر بس بعد مافي نتيجه ابد

هنودة2007
22/07/2008, 08:26 PM
انا علشان كدة حبيت اتأ:د واسأل لاني مالقيت ولا حاجة تدل انه للتبيض مكتوب انه للالتهابات والجروح بس يمكن فيه احد لاقى نتيجة نستنى ونشوف

أنا الشوق
22/07/2008, 08:31 PM
هو صحيح مش للتبييض والغرض منه التطهير وقتل البكتيريا ومثل ماقالت الاخت لولو ان العنصر الغعال هو الايودين او مثل مانسميه احنا الآيدين
اللي لونه احمر ونحطه على الجروح للتعقيم
يعني اذا حطيتيه فهو يقضي على البكتيريا في المنطقه
ومعروف ان من اهم اسباب سواد او غمق لون المنطقة هو البكتيريا فاذا قضيتي عليها بتكونين حليتي جزء من المشكله

واتمنى اني اكون افدتج

ريما الخليجية
22/07/2008, 08:32 PM
هلا هنوده

حبيبتي هو مافيه شي يبيض الجسم بس هو يساعد على التبيض اذا كنتي تستخدمين خلطه للتبيض لانه يقتل البكتيريا الي تسبب الاسوداد

هنودة2007
22/07/2008, 09:06 PM
شكرا رينا الخليجة على الفائدة وشكرا لك انا الشوق ومروركم جدا اسعدني

looloo86
22/07/2008, 09:25 PM
شكرا لك حبيبتي looloo86 الحمد الله طلع هو وجزاك الله الف خير على مرورك والرد معليش راح ازعجك كم مرة باليوم استخدمه ولمدة كم اسبوع وهل بيصبغ الملابس وشكرا لك مرة تانية

marra wa7da beleel abl mana 3ashan a3'selo fe el shower el sob7 la2eno fe3lan leeh loon asfar keda beybawaz el hedoom ana lessa ba2aly esbo3een basta5demo we fe3lan fata7 daragteen keda.kan leeky so2al 3an eno maktob lel geroo7 ezay bayfata7 ana a2olak
bey2olo en el sawad da 3ashan el mante2a de feeha bacteria ma3 el retooba we 3ashan mesh betet3arad le hawa el bacteria de betektar we betsabeb el sawad fa lama te2dy 3al sabab el sawad yeroo7 isa garabeeh .

انا استخدمة نفس مواصفات المرهم الي عندج
واشتريته من عندنا في الامارات بسعر 31ونص من صيدليه بس ماادري نحن ليش كل شي عندنا غالي

واشتخدمته مثل ماقالوا لي البنات لمدة اسبوعين على المنطقه الحساسه وقبل النوم وهوه يوسخ الملابس مثل ماقلتي ولونه بني محمر بس بعد مافي نتيجه ابد

yaaah da keda 3'aly 3andoko fe3lan ana bagebo fe 7 geneeh :D(ba3'ezko ah) hehe 7awly ya 2amar te5aly 7ad yegebhoolek men masr.:)