روابط قد تهمك :
فساتين العروس | تسريحات | تنظيم الاعراس | زخرفة | عالم حواء

صفحة 9 من 28 الأولىالأولى 12345678910111213141516171819 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 121 إلى 135 من 407

الموضوع: مغتربات في الكويت

عروس نشيطة الصورة الرمزية ضى القناديل
    لا انا خريجه 2007 لسه يعنى من سنتين

طبعا يا بنتى الكيميائيين مطلوبين هنا بدرجه جامده وفى معظم المجالات بس نصيحتى ليكى بقى خلى جوزك يقدملك من دلوقتى لان التعيينات وعما بياخدوا وقت ودورك والحوارات دى بتاخد وقت حوالى 9 شهور فانتى خليه يقدملك فى الجامعه او وزارة الصحه او وزارة الدفاع او المعامل الخاصه والمستشفيات الخاصه وان شاء الله يكون فيه الخير

عروس ماسية الصورة الرمزية الملكه فريده
    هو ينفع فعلا يقدم لى من دلوقتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من كام يوم قال كلام زى ده تقريبا قالى عايز اسال فى وزارة الصحه عشان بياخد وقت طويل

انت طلعتى صغننه خالص انا كده تيته جنبك هههههههههههههههه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة على طريق العرس مشاهدة المشاركة
    هو ينفع فعلا يقدم لى من دلوقتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من كام يوم قال كلام زى ده تقريبا قالى عايز اسال فى وزارة الصحه عشان بياخد وقت طويل

انت طلعتى صغننه خالص انا كده تيته جنبك هههههههههههههههه
    هههههههه لا ازاى بقى مش تيته ولا حاجه الفرق صغير متكبريش نفسك كده

اه طبعا ينفع ابعتيله ورقك الشهاده بتاعتك بس اهم حاجه توثقيها من السفارة دى لاااااااااااااااااااازم ولابد وجيبى شهاده من الكليه باماكن التدريب الصيفى بتاعتك بس دى مش محتاجه تتوثق ولو اشتغلتى فى مكان هاتى منه شهاده خبره برده بس اللى لازم ولابد بجد انك توثقى الشهاده ولو معاكى القسيمه بتاعه الجواز لازم توثقيها برده بس الشهاده ولو عاوزه اقولك ع الاجراءات دى انا تحت امرك وابعتيله الورق بتاعك وهو يقدملك وبعدين اذا كان للكوايته نفسهم بياخد ع الاقل 9 شهور فما بالك انتى بقى باللى غير ,,, توكلى على الله علشان لما تروحى متقعديش كتير

عروس ماسية الصورة الرمزية الملكه فريده
    ان شاء الله يا قمر
    هافتح معاه الموضوع ده ولو احتاجت اسال عن حاجه اكييييييييييييييييييييد هاسالكم حبيباتى

عروس جديدة الصورة الرمزية مسك العروسة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    يا احلي مصريات في الكويت انا ساكنة في السالمية يا مسلمة وان شاء الله هكون متابعة معاكم علي طول يا ضي القناديل وبجد فرحانة كتير ويارب يرزقكم براحة البال وسعة في الرزق ويرزقنا الجنة آمين :wink:

عروس متألقة الصورة الرمزية وجدان احمد جاد
    ازيكو يا بنات مارو ومصريه بالكويت وبنت مسلمه وسمسمه واهلا بيكى معانا مسك العروسه ربنا يرجعك الكويت بالسلامه وسلميلنا على مصر كتييييييييييير اوى
    انتى من المنصوره ضى؟
    انا من المنصوره يمكن نطلع جيران وربنا يوفقك فى الشغل يا رب بس لو اشتغلتى فى دار السلام ابقى خليهم يعملو تخفيض لابنى علشان العمليه ههههههههه من اولها باستغلك
    انا امبارح كنت بالف على مدارس الاحتياجات الخاصه بقدم ورقى وتقريبا لفيت الكويت كلها ومشينا من شارع اسمه شارع الخليج جوزى بيقولى انه داخل فيه اماكن كتير زى السالميه تقريبا واماكن تانيه مش فاكره اسمها متهيالى انى شفت حاجات من اللى قولتو عليها بس بصراحه البحر تحفه حلو اوى بنتى كانت عاوزه تنط من التاكسى علشان كل شويه تلاقى مراجيح والبحر عجبها اوى ان شاء الله لما نطلع الرخصه اللى مش راضيه تطلع دى ونشترى عربيه هاوديها هناك هههههههههههه
    ادعولى ربنا يسهل واقبل فى احسن مدرسه من ال8 اللى انا قدمت فيهم
    على فكره السالميه حلوه اوى انا لو اشتغلت ان شاء الله هنفكر ننقل هناك بس لو لقينا سكن مناسب
    يلا بقى شدو حيلك اللى لسه فى مصر ييجو علشان ينورو الكويت

عروس متألقة
    ألله الله الله ,,دا مشاء الله الموضوع بجد كل مدى بيبقى احلى ..اولا يا بنات انا كمان من المنصوره ))

ثاينا يا ضى بصى هوصفلك الاماكن فين فى السالميه ة ممكن يا ستى نتواصل عن طريق التليفونات و اوصفلك اكتر او لو عرفت هنزل معاكىة باذن الله ,,بصى ش عمان تمشى فيه لما توصلى لمستشفى الراشد تكون على يمينك تكملى للخر ختلاقى دوار تلفيه ةتطلعى على امتداد عمان برده هتلاقى زى مجمع سكنى كدا لونه اصفر فى نبتى مكتوب عليه للايجار ,,تمام دى اول حاجه

التانين اللى اعرفهم عمارتين جمب بعض بس دول فى شوارع جانبه جمب بيتنا ,,بجد ايه {أيك نكلم تلفون احسن انا هحاول ابعتلك تليفونى على الخاص

وبالنسبه للشغل بما ان الحوار اتفتح انا كمان نفسى اشتغل فى وزاره ,انا خريجه هندسه و بجد نفسى الاقى شغل حكومى لانى خلاص تعبت و زهقت من الشغل الخاص جدا ومش قادره اتخيله بعد الجواز ,,فياريت اللى تقدر تفيدنى بس محدش يقولى وزاره التربيه لانها خدت منى راقات بس مش عاجباهم انا لانى هندسه عماره ,, اقولكو على الاقل ادعوزلى ربنا يعملى الخير يارب انا و كل البنات يارب

عروس مشاركة الصورة الرمزية مصريه بالكويت
    ازيكو يا بنات كلكم ويارب اللى مااشتغلش يشتغل واللى اشتغل ربنا يكرمه واللى ماتجوزش يتجوز واللى اتجوز ربنا يوفقه فى حياته انا كمان يا ضى كنت عامله دبلومه فى دمياط الجديده بس انا من بورسعيد ولا من دمياط ولا من المنصوره وانا كمان بدور ع شغل ادعولى ربنا يوفقنى لحسن خلاص جبت اخرى من قعده البيت قربت اكلم حيطان الشقه فاكيد لو اشتغلت هتعرف ع ناس جديده وهتبقى الحياه احلى من كده

ويالا يا ضى لو لقيتى شقه حلوه ف السالميه قوليلنا علشان ننقل معاكى ونبقى كلنا فى عماره وحده ونسميها عماره المصريات فى الكويت انقلى بس انتى وقوليلنا

انا كمان ياوجدان ناويه ان شاء الله انزل الف كده ع المدارس واقدم ورقى ويارب يبقى فيه الخير لينا كلنا

بوصى يا بنت مسلمه اللى اعرفه انك ممكن تشتغلى فتره واحده بس كمهندسه معمارى وبيتهيالى ده مش هيبقى متعب اوى وكمان مش هياثر ع بيتك

عروس جديدة الصورة الرمزية مسك العروسة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    متحرمش منك يا اخت وجدان وبجد صحبتكم حلوة وخفيفة علي القلب وربنا ما يفرقنا عن التجمع الحلو ده وهسلملك علي تراب مصر ياعسل:888345:

خريجة هندسه وبتدورى على شغل يا مسلمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ده المهندسين هنا ما شاء الله شغلهم ماشى بس شغل المهندسين متهيالى متعب للستات لان انا ابن خالة جوزى مهندس هنا فى الخرافى وساعات بيرجع البيت الساعه 7 او 8 بس اكيد الحكومى هيكون احسن واوقاته محدده ادخلى على موقع محيط واعملى بحت فى وظائف الهندسه فى الكويت باذن الله هتلاقى
    صحيح هو الايجار فى السالميه ممكن نلاقى غرفه وصاله ومطبخ وحمام ب150 دينار؟ اصلى عاوزه انقل لتجمع المصريين بتاعكو:dd: لا بجد مش باهزر اعملو حسابى

بصى مصريه حبيبتى وانتى بتقدمى بلاش مدرسة الكويت الاهليه اللى فى الفروانيه اصل انا لما روحت قالولى استمارة طلب الوظيفه ب5 دينار وانا بصراحه مش بارتاح للى بياخدو فلوس عالتقديم دول باحس انه نصب ومش هيشغلونا ولا حاجه بس عاوزين يستفيدو مننا وربنا يوفقنا كلنا يارب

عروس متألقة
    ايوه و الله يا وجدان بدور على شغل فى الحكومه بش مفيش واسطه مع عندى شهاداتى و خبرتى الحمدلله ,,عشان فعلا شغل الهندسه متعب اوى و انا مش عايذاه و بالنسيبه للسكن ربنا يوفقك للخير بس حبيبتى 150 بالمواصفات دى و فى السالميه , لا تعليق ممكن ملحق بقى بس مش هينفع معاكى عشان الاولاد ,, معلش ربنا يكرمك و يرذقك بشغل طويس و مناسب و يوسع عليكم يارب

عروس نشيطة
    ezayokom ya banat...wegdan w day w bent moslema w masrya w kolo kolo 3shan mansash 7ad
    ya wegdan l sakan f l salmya a3'la mn 150 w ma a3taqedsh tela2y 2a2al mn 200
    ana khareget tegara english dof3et 2004 w badwar 3la sho3'l 7okomy ed3oly ya banat la7san a3det l beet di momela awy

سلااااااااااااام عليكم ,,, اخباركوا يا احلى بنات فى الدنيا احلى تجمع كل باسمه ,,, انا جيت متاخره شويه معلهش وهرد على واحده واحده علشان منساش حد

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وجدان احمد جاد مشاهدة المشاركة
    ازيكو يا بنات مارو ومصريه بالكويت وبنت مسلمه وسمسمه واهلا بيكى معانا مسك العروسه ربنا يرجعك الكويت بالسلامه وسلميلنا على مصر كتييييييييييير اوى
    انتى من المنصوره ضى؟
    انا من المنصوره يمكن نطلع جيران وربنا يوفقك فى الشغل يا رب بس لو اشتغلتى فى دار السلام ابقى خليهم يعملو تخفيض لابنى علشان العمليه ههههههههه من اولها باستغلك
    انا امبارح كنت بالف على مدارس الاحتياجات الخاصه بقدم ورقى وتقريبا لفيت الكويت كلها ومشينا من شارع اسمه شارع الخليج جوزى بيقولى انه داخل فيه اماكن كتير زى السالميه تقريبا واماكن تانيه مش فاكره اسمها متهيالى انى شفت حاجات من اللى قولتو عليها بس بصراحه البحر تحفه حلو اوى بنتى كانت عاوزه تنط من التاكسى علشان كل شويه تلاقى مراجيح والبحر عجبها اوى ان شاء الله لما نطلع الرخصه اللى مش راضيه تطلع دى ونشترى عربيه هاوديها هناك هههههههههههه
    ادعولى ربنا يسهل واقبل فى احسن مدرسه من ال8 اللى انا قدمت فيهم
    على فكره السالميه حلوه اوى انا لو اشتغلت ان شاء الله هنفكر ننقل هناك بس لو لقينا سكن مناسب
    يلا بقى شدو حيلك اللى لسه فى مصر ييجو علشان ينورو الكويت
    اخبارك يا جى جى عامله ايه؟؟؟ انا مش من المنصورة انا من دمياط بس مبعدناش يعنى عنكوا انتى عارفه المحافظه لازقه فى المحافظه ... احكيلنا جولتك فى المدارس كلها يعنى رحتى لمدارس فين وايه بس بلاش مدارس ذوى احتياجات خاصه لو فيه مدارس تانيه قدمتى فيها قوليلنا عليها ومنكم نستفيد ...
    بصى بقى بالنسبه للرخصه هجيبهالك من الاخر ان اجوزى سقط فيها 3 مرات مع انه ماشاء لله بيسوق كويس جدا وبالرغم من ان شروط الرخصه بتنطبق عليه لانه مهندس لان الرخصه هنا مش بتطلع غير للمهندس والدكتور والمدرس وربه البيت اللى حاضنه اطفال ,,, ولما سقط كام مرة واحد دله على واسطه ب 170 دينار وفعلا طلعها فى يومها ,,, لو انتى عاوزاه انا مستعده اقولك عليه وصدقينى هو هيجيبها من الاخر لان البلد دى بتاعه وساااااااااايط ليس الا.بس شرطه ان لازم اللى بيطلعله يكون ساقط قبل كده مرة على الاقل ههههههههههه معرفش ليه بيزلنا باين

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BntMoslema مشاهدة المشاركة
    ألله الله الله ,,دا مشاء الله الموضوع بجد كل مدى بيبقى احلى ..اولا يا بنات انا كمان من المنصوره ))

ثاينا يا ضى بصى هوصفلك الاماكن فين فى السالميه ة ممكن يا ستى نتواصل عن طريق التليفونات و اوصفلك اكتر او لو عرفت هنزل معاكىة باذن الله ,,بصى ش عمان تمشى فيه لما توصلى لمستشفى الراشد تكون على يمينك تكملى للخر ختلاقى دوار تلفيه ةتطلعى على امتداد عمان برده هتلاقى زى مجمع سكنى كدا لونه اصفر فى نبتى مكتوب عليه للايجار ,,تمام دى اول حاجه

التانين اللى اعرفهم عمارتين جمب بعض بس دول فى شوارع جانبه جمب بيتنا ,,بجد ايه {أيك نكلم تلفون احسن انا هحاول ابعتلك تليفونى على الخاص

وبالنسبه للشغل بما ان الحوار اتفتح انا كمان نفسى اشتغل فى وزاره ,انا خريجه هندسه و بجد نفسى الاقى شغل حكومى لانى خلاص تعبت و زهقت من الشغل الخاص جدا ومش قادره اتخيله بعد الجواز ,,فياريت اللى تقدر تفيدنى بس محدش يقولى وزاره التربيه لانها خدت منى راقات بس مش عاجباهم انا لانى هندسه عماره ,, اقولكو على الاقل ادعوزلى ربنا يعملى الخير يارب انا و كل البنات يارب
    فين التليفون يا مسلمه مفيش حاجه جاتنى ع الخاص انا اضحك عليه ولا ايه ؟؟؟ بالنسبه للشغل انا جوزى بيشتغل فى شركه مقاولات كبيره هنا بيقول لو انتى عاوزه شغل جيبى السى فى وهو يقدملك عندهم فى الشركه وميزة الشركه بتاعتهم هما مسميينها مدرسه لانهم مش شرط الخبرة بياخدوا الواحد كده يعلموه ويدوه هما الخبرة,,

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maro_koko مشاهدة المشاركة
    ezayokom ya banat...wegdan w day w bent moslema w masrya w kolo kolo 3shan mansash 7ad
    ya wegdan l sakan f l salmya a3'la mn 150 w ma a3taqedsh tela2y 2a2al mn 200
    ana khareget tegara english dof3et 2004 w badwar 3la sho3'l 7okomy ed3oly ya banat la7san a3det l beet di momela awy
    اخبارك يا مارو ,,, هو انتى متجوزة ولا لا لانى بجد معرفش وانتى مقولتيش على ما اعتقد
    وبمناسبه بقى لكلامنا ع الشغل ,, فى الشركه برده اللى فيها جوزى طالبين سكرتيرة بس يكون الانجليزى بتاعها ميه فى الميه دا اهم شرط وبيقول المرتب بتاعها حلو لو تعرفوا حد عنده استعداد قولولى خلونا نمشى فى الخير علشان ربنا يرزقنا بشغل ,,, ادعولى بظهر الغيب لانى محتاجاها اوىىىىىىىىىىىىى

متيجوا نعمل الملتقى ده بره ونتقابل ونتعرف على بعض اكتر الكويت صغيرة ممكن نتقابل ونتعارف ,,, اللى عنده استعداد يقولى واهو نبقى اخوات بجد واصحاب بجد

عروس مشاركة