روابط قد تهمك :
فساتين العروس | تسريحات | تنظيم الاعراس | زخرفة | عالم حواء

صفحة 10 من 28 الأولىالأولى 1234567891011121314151617181920 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 136 إلى 150 من 407

الموضوع: مغتربات في الكويت

عروس ماسية
    صباح الخير يا قمراتتتتتتتتتتتتتتت

انا بردة في الكويت و مصرية بردة مكتوب كتابهم

عروس ماسية
    ايه مواضع الإيجارات اللي انتو بتقولوا عليها دي اللي ب 90 و 50 دينار معقول في حاجات كده

انا في الفروانية اصلا مع أهلي و عايزة اسكن في حتة حلوة و يكون الايجار يدوب 120 و لو في اقل كمان اودة و صالة و حمام و مطبخ بس يا قمرات

بالله عليكو اللي تعرف تفيدني

و فين منطقة الشيخ سالم او الشيخ جابر دي انا سمعت عنها بس معرفش تفاصيل اللي تعرف تقولي بلييييييييييييييز

عروس مشاركة الصورة الرمزية مصريه بالكويت
    ازيكوا يابنات كلكم اخباركم ايه واخبار المطر معاكم ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اهلا بيكى معانا دندونا فى التجمع الحلو ده بالنسبه لموضوع الايجارات ده بصراحه اول مره اسمع ان فى حاجه ب50 و90 بس اللى اعرفه ان العمارات القديمه ايجارها قليل لان اللى ساكن فيها ساكن من زمان بس كل الجديد مافيش حاجه بالسعر ده انا ساكنه فى حوالى اوضه وصاله 200 ويارب تلاقى حاجه بالسعر اللى انتى بتقولى عليه

عروس نشيطة الصورة الرمزية ضى القناديل
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dandona we bas مشاهدة المشاركة
    صباح الخير يا قمراتتتتتتتتتتتتتتت

انا بردة في الكويت و مصرية بردة مكتوب كتابهم
    اهلا بيكى يدندون معانا وان شاء الله تتبسطى هنا بس اهم حاجه تدخلى على طول بس انتى هتتجوزى فى الكويت ولا هتنزلى تتجوزى فى مصر؟؟؟؟

ايه مواضع الإيجارات اللي انتو بتقولوا عليها دي اللي ب 90 و 50 دينار معقول في حاجات كده

انا في الفروانية اصلا مع أهلي و عايزة اسكن في حتة حلوة و يكون الايجار يدوب 120 و لو في اقل كمان اودة و صالة و حمام و مطبخ بس يا قمرات

بالله عليكو اللي تعرف تفيدني

و فين منطقة الشيخ سالم او الشيخ جابر دي انا سمعت عنها بس معرفش تفاصيل اللي تعرف تقولي بلييييييييييييييز
    لا مفيش ايجارات بالشكل ده دى اشاعاات بس صعب اوى تلاقى حاجه ب 120 اوضه وصاله دا انا ساكنه فى استديو ب 130 بس بدور دلوقتى على شقه وكل الاسعار الموجوده اقل حاجه 180 فى حولى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصريه بالكويت مشاهدة المشاركة
    ازيكوا يابنات كلكم اخباركم ايه واخبار المطر معاكم ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اهلا بيكى معانا دندونا فى التجمع الحلو ده بالنسبه لموضوع الايجارات ده بصراحه اول مره اسمع ان فى حاجه ب50 و90 بس اللى اعرفه ان العمارات القديمه ايجارها قليل لان اللى ساكن فيها ساكن من زمان بس كل الجديد مافيش حاجه بالسعر ده انا ساكنه فى حوالى اوضه وصاله 200 ويارب تلاقى حاجه بالسعر اللى انتى بتقولى عليه
    ازيك يا مصريه عامله ايه مش بتدخلى كتييير ليه؟؟؟
    بالسبه بقى للمطر متفكرنيش لانى ضغطى عالى من ساعتها ,,, كنا عازمين ناس يوم الجمعه اقارب جوزى على حفله شوى ع البحر وكنت بقى قايمه من بدرى جدااا على غير العاده طبعا وجهزت وليمه كباب وفراخ علشان نشويها وسيخت وحوارات من دى وسلاطات ومقبلات ومكرونه بشاميل وهيصت لما ضهرى اتقطم وقامت هوووووب الدنيا مطرت والناس طبعا اعتذرت والدنيا باظت كنت هعيط والله :confused::confused::confused::ss::mad: كل الاشكال اللى تدل ع الغضب بس يالا الحمد لله خيرها فى غيرها:rolleyes:

عروس متألقة الصورة الرمزية وجدان احمد جاد
    اهلا دندونه معانا انتى هتتجوزى هناولا فى مصر؟
    لو هنا ابقى اعزمينا

شوفتو يا بنات التجمع بتاعنا خد لقب التجمع المثالى

بصى يا دندونه الايجارات 50 و60 والكلام ده بيكون استوديو فى جليب الشيوخ ودى منطقه وحشههههههههه خااااااااااااالص الكهربه بتقطع فى عز الحر وطبعا الحياه هنا فى متنفعش من غير تكييف ده غير انها مش نضيفه خاااااااااص يعنى انسيها خالص
    اما بالنسبه ل90 و100 والكلام ده الى فى مدينة الشيخ سعد دى حلوه بس محتاجه تكون معاكى عربيه بس فين بالظبط معرفش والله لان الراجل اللى كان ساكن هناك صاحب جوزى نزل مصر
    شوفو فى موقع اسمه ديل نت ده بيجيبلك اى سكن انتى عوزاه بس بفلوس يعنى علشان تاخدى نمرة تليفون الشخص صاحب الاعلان لازم تدفعى فى اليوم 2 دينار او 5 دينار للاسبوع او 15 للشهر تقريبا يعنى تاخدى جميع الارقام اللى عامله الاعلان فى المده اللى انتى دافعه اشتراكها لو تحبو ادخلو ودورو
    بصى فى فى الفروانيه ممكن تلاقى استوديو ب100 او 120 والغرفه وصاله بتكون 150 زى شقتى كدا

وبالنسبه للمدارس ياضى انا كل اتجاهى لمدارس الاحتياجات الخاصه بس هادورلك عالنت لانى معرفش والله حاجه عن المدارس العاديه

عروس ماسية
    مرسي يا قمرات على الترحيب الحار بيا

و انا ان شاء الله هتجوز في مصر عشان هوا اهله مش هنا انا بس اللي مع اهلي

و بعد كده ان شاء الله هنرجع تاني انا جوزي عايز الفروانية و انا عايزة حتت تانية يا قمرات

و كل يوم هجي الصفحة و الله مش تقلقوا

انا من المنصورة و خريجة جامعة الكويت إعلام قسم إذاعة و تلفزيون

ازيكوووووووووو يا بنات كلكم اخباركم ايه حد راح امبارح افتتاح هلا فبراير انا عاوزه اعرف يعنى المهرجان ده بيبقى ايه لانى اول مره ابقى موجوده هنا فمعرفش

ضى ع فكره انا بدخل كل يوم وبتكلم بس هدخل اكتر ياقمر والله صعبتى عليا اوى انا عارفه المجهود اللى قومتى بيه وياعينى طلع ع الفاضى بس كنتى دخليه الفرن بتاع البوتجاز وقضيها انتى وجوزك

انتى جربتى قبل كده تشوى ع البحر انتى وجوزك لوحدكم اصل انا نفسى اوى اعمل كده بس بحس انها محتاجه يبقى معاكى ناس كتير ح ولا

عروس ماسية
    على فكرة موضوع الشوي على البحر بيكون حللللللو اوي بس لازم معاكي كذا عيلة عشان تبقى لمة و بيكون اليوم جمميل عارفين شاطئ الشويخ هتلاقوه حلو اوي و في ناس بتشوي فيه كتييييييييييير

عروس نشيطة
    ezayekom ya amarat ...wa7shtony w shyfa banat gededa aho w l mawdo3 ba2a gamed
    daye wa7shany ..ana metgaweza ya amar w m3aya baby w ba7awel adwwar 3la sho3'l
    wwalahi se3ebty 3laya 3shan l khoroga bazet bs te3wadeha l week end ely gay isA w yekon l gaw a7la 3ashan ana kman nefsy akhrog ashwy
    w b l nesba lel sho2a2 mafesh egrat b 50 w 90 de..khaless
    ana sakna f l farwanya w sha2ety 2odten w sala b 200 ..w ely byskono ba3dena 3'llo 3alehom l egar..howa lel asaf l egrat hena 3'lya

عروس نشيطة الصورة الرمزية ضى القناديل
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وجدان احمد جاد مشاهدة المشاركة
    اهلا دندونه معانا انتى هتتجوزى هناولا فى مصر؟
    لو هنا ابقى اعزمينا

شوفتو يا بنات التجمع بتاعنا خد لقب التجمع المثالى

بصى يا دندونه الايجارات 50 و60 والكلام ده بيكون استوديو فى جليب الشيوخ ودى منطقه وحشههههههههه خااااااااااااالص الكهربه بتقطع فى عز الحر وطبعا الحياه هنا فى متنفعش من غير تكييف ده غير انها مش نضيفه خاااااااااص يعنى انسيها خالص
    اما بالنسبه ل90 و100 والكلام ده الى فى مدينة الشيخ سعد دى حلوه بس محتاجه تكون معاكى عربيه بس فين بالظبط معرفش والله لان الراجل اللى كان ساكن هناك صاحب جوزى نزل مصر
    شوفو فى موقع اسمه ديل نت ده بيجيبلك اى سكن انتى عوزاه بس بفلوس يعنى علشان تاخدى نمرة تليفون الشخص صاحب الاعلان لازم تدفعى فى اليوم 2 دينار او 5 دينار للاسبوع او 15 للشهر تقريبا يعنى تاخدى جميع الارقام اللى عامله الاعلان فى المده اللى انتى دافعه اشتراكها لو تحبو ادخلو ودورو
    بصى فى فى الفروانيه ممكن تلاقى استوديو ب100 او 120 والغرفه وصاله بتكون 150 زى شقتى كدا

وبالنسبه للمدارس ياضى انا كل اتجاهى لمدارس الاحتياجات الخاصه بس هادورلك عالنت لانى معرفش والله حاجه عن المدارس العاديه
    انتى عرفتى منين يا جى جى ان التجمع بتاعنا اخد التجمع المثالى ؟؟؟ والله تبقى حاجه كويسه خالص
    مرسي يا قمرات على الترحيب الحار بيا

و انا ان شاء الله هتجوز في مصر عشان هوا اهله مش هنا انا بس اللي مع اهلي

و بعد كده ان شاء الله هنرجع تاني انا جوزي عايز الفروانية و انا عايزة حتت تانية يا قمرات

و كل يوم هجي الصفحة و الله مش تقلقوا

انا من المنصورة و خريجة جامعة الكويت إعلام قسم إذاعة و تلفزيون
    طيب ليه مش بتشتغلى هنا طالما خريجه جامعه الكويت بس اول مرة اعرف ان ينفع المصريين يدخلوا الجامعه هنا ؟؟؟ دى معلومه جديده ؟؟؟ ولا انتى اشتغلتى ؟؟؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصريه بالكويت مشاهدة المشاركة
    ازيكوووووووووو يا بنات كلكم اخباركم ايه حد راح امبارح افتتاح هلا فبراير انا عاوزه اعرف يعنى المهرجان ده بيبقى ايه لانى اول مره ابقى موجوده هنا فمعرفش

ضى ع فكره انا بدخل كل يوم وبتكلم بس هدخل اكتر ياقمر والله صعبتى عليا اوى انا عارفه المجهود اللى قومتى بيه وياعينى طلع ع الفاضى بس كنتى دخليه الفرن بتاع البوتجاز وقضيها انتى وجوزك

انتى جربتى قبل كده تشوى ع البحر انتى وجوزك لوحدكم اصل انا نفسى اوى اعمل كده بس بحس انها محتاجه يبقى معاكى ناس كتير ح ولا
    اخبارك يا قمر بالنسبه لمهرجان هلا فبراير دا بيبقى بمناسبه عيد الاستقلال بتاع الكويت والغزو العراقى المهم هما بيعملوه فى شهر اتنين دا مش بيبقى مكان واحد فيه المعرض او كده لا ؟؟؟
    بيبقى كل حاجه عامله لنفسها معرض وبيبقى معظم التجمع بتاعه المهرجانات دى فى السالميه واوقات فى اماكن تانيه ؟؟؟ يعنى انا مثلا رحت النهارده مع جوزى معرض الالكترونيات شامل بقى الابتوبات والموبايلات واسمه انفو كونيكت فيه بقى معارض تانيه مثلا للاثاث ومعارض اجهزة كهربائيه اى حاجه من دى وبيبقى فيه عروض وحاجات حلوة بمناسبه هلا فبراير

بالنسبه بقى للشوى انا جربته انا وجوزى مرة كنوع من انواع الرومانسيه والتغيير لما يكون انتى وهو بس وانتوا اللى بتساعدوا بعض وبتعملوا كل حاجه هيه كانت حلوة ولذيذه بس مش على طول يعنى لو 10 مرة مع اللمه يبقى مرة مع جوزك لواحدكوا,, انتى ممكن تجربيها انتى وجوزك لواحدكوا وعيشوا حياتكوا بما ان دى اول مرة شوى وانا متبرعالك بالشوايه لومعندكيش :wink: وبعد كده مع اللمه
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maro_koko مشاهدة المشاركة
    ezayekom ya amarat ...wa7shtony w shyfa banat gededa aho w l mawdo3 ba2a gamed
    daye wa7shany ..ana metgaweza ya amar w m3aya baby w ba7awel adwwar 3la sho3'l
    wwalahi se3ebty 3laya 3shan l khoroga bazet bs te3wadeha l week end ely gay isA w yekon l gaw a7la 3ashan ana kman nefsy akhrog ashwy
    w b l nesba lel sho2a2 mafesh egrat b 50 w 90 de..khaless
    ana sakna f l farwanya w sha2ety 2odten w sala b 200 ..w ely byskono ba3dena 3'llo 3alehom l egar..howa lel asaf l egrat hena 3'lya
    اخبارك يا جميل انتى كمان وحشانى ربنا يخليلك البيبى يارب بس مقولتيش هو ولد ولا بنت وان شاء الله كده تلاقى شغل وكلنا ندعى لبعض بظهر الغيب علشان ربنا يكرمنا ياااااااارب

انا عرفت ان التجمع بتاعنا خد التجمع المثالى من الصفحه الاولى حاطين لنا حاجه مكتوب فيها الجمع المثالى ده غير ان شاانيل منزله موضوع تهنينا فيه فى قسم المغتربات هنا ابقو شوفوه

دندونه هو انتى دخلتى جامعة الكويت ازاى؟؟؟؟؟؟؟؟

انتو ناوين تتقابلو بره ولا استقريتو على ايه؟؟؟؟؟؟؟؟

انا كنت فى الافنيوز اول امبارح وكان فى تخفيضات كتييييييييير يعنى فى محل من المحلات كان كاتب ان اللى ياخد قطعه (ملابس يعنى) ياخد معاها قطعه تانيه مجانا بس انا طبعا مليش فى الكلام ده لانى بالبس اسدال بس كان فى محل عطور جوزى بيقول ان فيه انواع حلوه اوى عامل تخفيضات كتيير وعامل بلالين والناس والعيال عماله تاخد منها وانا طبعا اشتركت فى التقطيع وظفرت ب8 بلالين لبنتى طبعا مش ليا

عروس ماسية
    انا يا جماعة دخلت جامعة الكويت عشان كنت متفوقة في الثانوية العامة هنا و فعلا المصريين مش بيدخلوا جامعة الكويت إلا لما بتكون ليهم منح من السفارة او منح من الوزير او منح من الأمير في حاجات معينة بس يا قمرات

انا بشتغل الحمد الله يا قمرات

ازيكوا يا بنات اخباركم ايه مبروك لينا كلنا على التجمع المثالى ويارب دايما وعلى طول كده ياوجدان بتجبلنا الاخبار الخلوه قولولى يا بنات بتقضوا وقتكم ازاى هنا اصل انا حاسه انى اتخنقت من الروتين اللى انا عايشه فيه يعنى كل يوم نفس الحاجه ياريت كل واحده تقولى بتسلى نفسها فى ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شوفى يا قمر انا معنديش اى حاجه غير النت والمناكفه مع العيال بس

لو حد عنه اقتراحات يقولنا

انا نفسى اروح مسجد احفظ فيه قران تطوع يعنى زى ما كنت باعمل فى مصر كنت بافرح اوى بالعيال اللى بحفظهم بس اعتقد ان وجود ابنى اللى عنده 6 شهور هيكون مشكله

المهم اقترحو يلا

عروس مشاركة
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ضى القناديل مشاهدة المشاركة
    انتى عرفتى منين يا جى جى ان التجمع بتاعنا اخد التجمع المثالى ؟؟؟ والله تبقى حاجه كويسه خالص

طيب ليه مش بتشتغلى هنا طالما خريجه جامعه الكويت بس اول مرة اعرف ان ينفع المصريين يدخلوا الجامعه هنا ؟؟؟ دى معلومه جديده ؟؟؟ ولا انتى اشتغلتى ؟؟؟

اخبارك يا قمر بالنسبه لمهرجان هلا فبراير دا بيبقى بمناسبه عيد الاستقلال بتاع الكويت والغزو العراقى المهم هما بيعملوه فى شهر اتنين دا مش بيبقى مكان واحد فيه المعرض او كده لا ؟؟؟
    بيبقى كل حاجه عامله لنفسها معرض وبيبقى معظم التجمع بتاعه المهرجانات دى فى السالميه واوقات فى اماكن تانيه ؟؟؟ يعنى انا مثلا رحت النهارده مع جوزى معرض الالكترونيات شامل بقى الابتوبات والموبايلات واسمه انفو كونيكت فيه بقى معارض تانيه مثلا للاثاث ومعارض اجهزة كهربائيه اى حاجه من دى وبيبقى فيه عروض وحاجات حلوة بمناسبه هلا فبراير

بالنسبه بقى للشوى انا جربته انا وجوزى مرة كنوع من انواع الرومانسيه والتغيير لما يكون انتى وهو بس وانتوا اللى بتساعدوا بعض وبتعملوا كل حاجه هيه كانت حلوة ولذيذه بس مش على طول يعنى لو 10 مرة مع اللمه يبقى مرة مع جوزك لواحدكوا,, انتى ممكن تجربيها انتى وجوزك لواحدكوا وعيشوا حياتكوا بما ان دى اول مرة شوى وانا متبرعالك بالشوايه لومعندكيش :wink: وبعد كده مع اللمه

اخبارك يا جميل انتى كمان وحشانى ربنا يخليلك البيبى يارب بس مقولتيش هو ولد ولا بنت وان شاء الله كده تلاقى شغل وكلنا ندعى لبعض بظهر الغيب علشان ربنا يكرمنا ياااااااارب
    مساء الخير انا نوره مغتربة مقيمة بالكويت