التربية والطفل ركن متخصص بكل أمور الطفل من تربية وأزياء و غذاء و تعليم وغيره.

07/05/2011, 05:49 PM
اناناس موضوع جميييييل اوووووى
بصى انا جبت لعبه الاشكال دى هى كانت عربيه بتمشى وبتعمل اصوات ومنها فيها الاشكال دى بس جودى مستوعبتش لسه تدخل انهى شكل فى انهى فتحه انابقولها وهى تدخل وشلتلها العربيه دى علشان حسيت انها لسه شويه عقبال ما تعرفها بالنسبه بقى للعربيه اللى انتى حطاها دى انا دى اللى نفسى اجبها لجودى لانها بتشبط فى اى سكوتر او عجله بتبقى عايزه تركب بس باباها بيقولى هى قاعده شهرين بس هنا قالى نجبهلهاهناك احسن بس بجد كل ما اشوفها تشبط ببقى عايزه اروح اشتريها
متعرفوش بقى اسعار العربيه دى ايه واماكن البيع بتاعتها

بيتهيالى يا دعاء العربيات دى بتبقى فى حدود 60 او 80 مرة شوفتها بس برقول برضه لسه بدرى شويه على ما اجيبها

حلو اوي وانا كان فعلا نفسي في الموضوع ده من زمان

بصوا دول كانوا جايين هدية ليها علي فترات يعني، منهم العربية اللي بتقولوا عليها

الاولانية دي بطة بتنور وبتعمل موسيقات مختلفة لما عجلها يمشي وجناحها بيتحرك بردو لما بتمشي بيلف كده، وبيركب فيها عصاية واخرها السمكة دي زي مقبص ليها ومفروض تبقي للسن بتاع البيبي لما بيتعلم المشي عشان يتبسط وتحفزه وتبقي مساعدة ليه بردو

والعربية دي حلوة اوي اوي ومغرية كده هههههه وفيه عربية تانية جاتلها بردو بس اقل من دي في المستوي شوية هابقي اصور كله بالتفصيل بقي ان شاء الله واحطه هنا

حلوة اوى البطه يا ايمى انا شوفتها قبل كده و قولت لما سما تمشى ان شاء الله اجيبهالها

و العربيه جودى بتعرف تلعب بيها ولا لا؟
بيتهيالى بيركبو عليها و يزقوا نفسهم كده برجليهم

كالعاده موضوع تحفه جدا الى الامام يا انوسه يا جامد انا نفسي فعلا اجيب لجومانا لعب هى دلوقتى عندها سنه و8 شهور قوليلى بقى ايه اللى يناسبها واروح فين انا كانت عاجبنى عروسه بتطلع اصوات تضحك وتبكى وكده ايه رائيك تنفعها ولا كبريت عليها اصلها بقالها فترة بتعلب بعروسه عندها بتشلها وتبوسها وبتنيمها وتقولها هوووووو هههههه

ههههههههههههههه عسل والله
على فكرة العرايس ملهاش سن يعنى حتى الكبار بيحبو يلعبو بيهم مكبرتش عليها ولا حاجه

شو ها الموضوع الرائـــــــــع

وهو بس لاطفال مصر مافي لاطفالنا

عموما الالعاب جدا مفيده

وان شاءالله الكل يستفيد

لا طبعا يا حبيبتى تقدرى تشاركى معانا و تصورى لعب اطفالك الموضوع لكل الامهات

انا كان نفسى انزل اللعب بس للاسف الكاميرا مش معايا دلوقتى واحده واخداها منى
لما تيجى بالسلامه هبقى اصور مع ان اللعب مش كتير لسه مبداتش اشترى قد كده

بس دول صور كانت موجوده عندى ع اللاب

دى المرجيحه بابا جايبهالها هى شكلها مش عاطفى بس انا حبيت اجيب مرجيحه متينه عشان تكمل معاها فترة طويله مش اجيب البلاستيك و سنه و ارميها

ودى عروسه بتغنى هندى و تمشى و تنور

ودا كلب بيجر ولاده وراه و يهوهو هبقى اصورلكو صورته برا العلبه

وللاسف بقى مش بتلعب باى لعبه فيهم بتخاف جدا من المرجيحه مش بترضى حتى تقعد عليها و تفضل ماسكه فيا كانى هرميها

و نفس الوضع بالنسبه لاى لعبه بتعمل صوت بتخاف منها
عشان كده مش مشجعانة اشتريلها لعب

من مواضيعي

صورة ((K~A~T~O)) الرمزية
07/05/2011, 06:24 PM
سيمو المرجيحة حلوة مش المهم فعلا الشكل المهم انها تفضل معاهم وقت اطول وتستحملهم لاغاية 5 سنين مثلا هى يمكن خايفة منها حاليا بس بعد كدة هتاخد عليها ومش هتقوم منها

لعب ميرو السليم منهم
عروستين بيغنوا

عروسة فلة

بطوط بيطلع صوت بط ولا كتكوت مش عارفة بس ميرو بتحبة جدا

دة حوت وبيتحط فية مية وبيطلعها من نوق وفى كورة صغيرة تحطيها على المية بس حلوة وبيهز ديلة

فرخة وبتبيض بيضة وبتكاكى ههههههههههههه

دة بيمشى ويغنى

كور ميرو

من مواضيعي

07/05/2011, 10:54 PM
موضوع جميل اوى اوى يا انوس

تايا عندها نفس الميوزكال كاربت دي بإختلاف طبعا الحركات الى عليها

وبتحب اوى تلعب ب لعبه السرير الى بتفضل تلف وتعمل صوت بتبقي عايزة تلف وراهم و تلحقهم عشان تمسك واحده ومبتعرفش

وعندها الحجات بقي الى بتعمل اصوات زى الشخاليل والاكسليفون والحجات الصغيره دى

عندها المرجيخه الى بتتعلق ف السقف الصور بقي اما اروح البيت احسن انا عند ماما دلوأتى

من مواضيعي

08/05/2011, 05:07 AM
كتكوتة اللعب حلوة انا عندى زى البطة بس على فرخة وبتبيض بيضة انا هصورلكم اللعب بس مش فى علبهم عشان طبعا العلب اترمت من زمان هصور اللى حالتهم حلوة ههههههههههه

انا كمان فكرت فى العربية الصغيرة وكمان هجيب ليها مرجية احطها فى غرفتها مساختها كبيرة وتعلب براحتها فيها والعجلة باباها قالى هيجبلها واحدة حلوة وهو جاى من الامارات الشهر الجاى
حلوة اوي اللعب با ايمي بجد لذاذ جدا ومختلفين عن بعض كتير، انا بقي العروسة اللي جت هدية لجودي والدبدوب مخبياهم منها ههههههه عشان يفضلوا سلام قلبي مش مطاوعني لن العروسة تحفة بجد شكلها ولبسها وكنت اول مرة اشوف الشكل ده يومها وحتي صحابي كانوا عايزين ياخدوها، هي شبه بتوع ميرو كده

حلوة اوى البطه يا ايمى انا شوفتها قبل كده و قولت لما سما تمشى ان شاء الله اجيبهالها

و العربيه جودى بتعرف تلعب بيها ولا لا؟
بيتهيالى بيركبو عليها و يزقوا نفسهم كده برجليهم
علي فكرة المرجيحة شكلها حلو اوي لعلمك بقي ومش وحشة زي ما بتقولي وكان فعلا عملية ما شاء الله
اه العربية فعلا بتزق برجليها وبتبقي مسخرة مع انها بتقعد عليها وهي مش فاهمة ان دي عربية ولا ان دي مفروض تبقي كده ، والتانية اعلي بقي شوية فمش بتعرف تطول الارض ولا تتحرك بيها
بس مش بتقعد عليهم كتير بردو

دة حوت وبيتحط فية مية وبيطلعها من نوق وفى كورة صغيرة تحطيها على المية بس حلوة وبيهز ديلة

انا عايزة ده يا ايمي كان منين ده وبكام عجباني اوي فكرتها

من مواضيعي

08/05/2011, 03:47 PM
والله موضوع حلو جدا ربنا يجازيكي خير

من مواضيعي

08/05/2011, 04:18 PM
حلو اوىىىىىى الموضوع ده ولعب ولادكو جميله ما شاء الله
لعب ميزو لما كان في سن ولادكو طبعا مافيهاش اي حاجه سليمه هههههههههههههههههههه

ودلوقتي هو بيحب اوي يلعب بالعربيات لو جبت له كل يوم عربيه مش هيزهق ههههههههههههه

وعاوزة اعرف ايه العاب الذكاء اللي مناسبه لسنه مع انه تقريبا اكبر واحد هنا ف الموضوع ههههههههههههههه

من مواضيعي

صورة ..★شـــااانيل★.. الرمزية
08/05/2011, 07:25 PM
هذي اخر العاب بناتي

وطبعا نحب ننمي غريزه الامومه عند بناتنا بمثل ها الالعاب والله يصلحهم لنا ويبلغنا فيهم عرايس ...

وطبعا معظم العابهم القديمه قطيتها
وما شريت وااايد
لانه على اخر السنه ها نتقل لبيتي الجديد ان شاءالله وحابه ان تكون كل العابهم جديده وها اشتريها من تويز ار اص باذن الله
وربي يعطينا طوله العمر وانزلها لكم

من مواضيعي

صورة ((K~A~T~O)) الرمزية
08/05/2011, 08:56 PM
حلوة اوي اللعب با ايمي بجد لذاذ جدا ومختلفين عن بعض كتير، انا بقي العروسة اللي جت هدية لجودي والدبدوب مخبياهم منها ههههههه عشان يفضلوا سلام قلبي مش مطاوعني لن العروسة تحفة بجد شكلها ولبسها وكنت اول مرة اشوف الشكل ده يومها وحتي صحابي كانوا عايزين ياخدوها، هي شبه بتوع ميرو كده

علي فكرة المرجيحة شكلها حلو اوي لعلمك بقي ومش وحشة زي ما بتقولي وكان فعلا عملية ما شاء الله
اه العربية فعلا بتزق برجليها وبتبقي مسخرة مع انها بتقعد عليها وهي مش فاهمة ان دي عربية ولا ان دي مفروض تبقي كده ، والتانية اعلي بقي شوية فمش بتعرف تطول الارض ولا تتحرك بيها
بس مش بتقعد عليهم كتير بردو
انا عايزة ده يا ايمي كان منين ده وبكام عجباني اوي فكرتها

اية يا ايمى عاينة العروسة لية كدة ولا كدة مسيرها هتبوظ انا بطمننك يعنى عروسة ميرو لبست وقلعت هدومها بتاع 50 مرة اميرة بهدلتها انا فعلا فى الاول استخسرتها تبوظ قولت هتكون حلوة فى اوضتها وكدة بس قولت انا هفضل عايناهم لامتى وكان قلبى بيتقطع وهى نازلة فيهم ضرب وبهدلة

اللعبة من المنصورة يا ايمى من محل اطفال اسمة بيانو بيانو وكانت ب 75 وفعلا فكرتها حلوة بس اميرة كانت بتصمم تشرب المية اللى طالعة من الحوت :hysterical:

من مواضيعي

صورة ((K~A~T~O)) الرمزية
08/05/2011, 09:01 PM
هذي اخر العاب بناتي

وطبعا نحب ننمي غريزه الامومه عند بناتنا بمثل ها الالعاب والله يصلحهم لنا ويبلغنا فيهم عرايس ...
وطبعا معظم العابهم القديمه قطيتها
وما شريت وااايد
لانه على اخر السنه ها نتقل لبيتي الجديد ان شاءالله وحابه ان تكون كل العابهم جديده وها اشتريها من تويز ار اص باذن الله
وربي يعطينا طوله العمر وانزلها لكم
ما شاء الله العرايس حلوة جدا ومحل تويز ار اص فعلا عندوا لعب حلوة ولكل الاعمار جبت من عندوا لما كنت فى الامارات لميرو وكنت عايزة اجبلها عروسة من بيبى حبيبى الدمية اللى بتتحرك زى البيى وكدة زى عرايس بنوتاتك بس قولت لسة صغيرة ومش هتفهم بس ان شاء الله هجيبهالهم :adore:

من مواضيعي

09/05/2011, 12:35 AM
شانيل : العرايس شكلها جميل اوى انتا عايزة اجيب زيها عشان العب انا بيها

من مواضيعي

« مشتريات حبايبنا لشهر الخير والعيد السعيد. حياكم | سر لغة الأطفال الرضع ،، تعالي واكتشفي »

يتصفح الموضوع حالياً: 1 (0 من الأعضاء و 1 من الزوار)

ابحث بهذا الموضوع:

بحث متقدم

مواضيع مشابهة
الموضوع المنتدى
جبتلكم كورة مين يبغى يلعب :) الحلويات
هل يلعب إبنك في التراب ؟ .... دعيه يلعب فإن له فوائد . التربية والطفل
دعي طفلك يلعب.. التربية والطفل
خلوه يلعب على كيفه الواحة الأدبية
شوفوا المكياج كيف يلعب لعب مجلس بنات عروس الثقافي

الساعة الآن +3: 11:58 PM.

اتصل بنا - اعلن معنا - سياسة الخصوصية

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141