روابط قد تهمك :
فساتين العروس | تسريحات | تنظيم الاعراس | زخرفة | عالم حواء

صفحة 13 من 35 الأولىالأولى ... 34567891011121314151617181920212223 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 181 إلى 195 من 523

الموضوع: استفسارات وتساؤلات الامهات عن كل شئ (الجزء الخامس)

عروس رائعة الصورة الرمزية sweet_toota
    البنات اللى بترضع صناعى انا جيبت ابتاميل 2 دلوقتى بس لقيت ريحته بشعة مش زى ابتاميل 1 معرفش بيشربوه ازاى لاحظتوا موضوع الريحة دى و حد يعرف السبب؟؟؟

كمان بالنسبة للسيريلاك اللى بالحليب و العسل دول مش قبل سنة بردو؟؟؟ و اية انواع السيريلاك اللى تنفع من 6 شهور غير الارز و القمح ؟؟؟؟

عروس مبدعة
    بنات انا شايفاكو بتتكلمو على الاعشاب..انا عايزة ادي يوسف يانسون علشان معدته بس مش متقبله خااااااااالص..هو بياخد بيبي درينك بس انا شايفاكو بتقولو انه مالوش لازمة و كله سكر:-o اعمل ايه علشان يوسف يرضى ياخد الاعشاب؟؟؟

عروس فضية
    صورة الدايبر سليبى

و دا سبراى التشابك انا جبتة عشان مش بدهن شعر محمد حاجة ولما ببلو و بينشف بيبقى عجيب
    دا حلو اوى ف التسريح و بيحافظ عليعا

عروس مشرقة
    ماهى البخاخ دا استعماله ازى؟

عروس مشاركة
    هوة اية الفرق بين البامبرز الابيض والعادى هوة حلو فى اية انا شايفكم بتشكروا فى كلكم يعنى اية مميزاتة عن العادى

عروس فضية
    رجائى
    البخاخ بيتحط على اشعر مبلول او ناشف وتسرحى
    بيدآ نعومة
    كدا للشعر جميلة

عروس مشاركة
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sweetylolla85 مشاهدة المشاركة
    بنات كنت عاوزه اسالكم انتو بداتة تدو ولادكم فيتامين دال من امتي؟ ابني بعد يومين هايتم 3 شهور ان شاء الله بعد يومين وكل ماسال الدكتور يقولي لااااااااااا لسه بدري ودلوقتي قريت علي النت انه المفروض من شهرين ايه رايكم بقي
    سؤال كمان الفتحه اللي في مخ يويو بحسها بتنبض كده دايما بخاف اوي مش عارفه ليه ممكن حد يطمني
    حبيبتى الدكتور مدحت الزيات اكد كتير قوى انى لازم فيتامين دال من الشهر التانى وانا اديتة لجودى تقريبا من نص التالت

عروس فضية

جولة ف شقتى

تعااااااااااااالووووواااا ااااااااا

عروس مشاركة
    يا بنات هى راس الطفل بيتغير شكلها لانى جودى بتنام ع ضهرها ع طول وهى صغيرة وراسها اتبطنت خالص من ورا وعاملة بوز خفيف من فوق ليا شهر بنومها ع جنها بالعافية عشان بتحب نوم ظهرها مش عارفة الشكل دة هيتغير ولالا ويا ريت تقولولى لما بتدخلوا اكل بيتغير لون البراز عشان بديها عصاير من 10 ايام ولون البراز احيانا بلاقية مسود ماما بتقولى اللون الاسود دة هوا ف معدتها او محتاجة مطهر لمعدتها اية رايكم

عروس مشاركة
    بالنسبة لدهان الشعر فى بنات بتشكر ف كريم رووتاج عشان خلاصتة اعشاب ينفع ادهنة دلوقتى ولا لما يطلعلها شعر هى شعرها خفيف خالص ولا البخاخ دة احسن

عروس فضية
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoobie مشاهدة المشاركة
    بصي ياقمر هي يمكن عاملة صدرك تيتينه يعني عاوز تمص وخلاص زي اطفال كتير ..هتعرفي لبنك بيكفي او لا من وزنها لو بتزيد في الشهر من 800 جرام لكيلو يبقى لبنك كويس لو اقل الدكتور هيقولك تعملي ايه
    وانتي اهتمي باكلك واشربي حلبة كتير والله زي السحر وكلي تمر واشربي لبن وعلى طول جمبيكي ازازة ميه وكوبايه واشربي ميه كتير انا كنت عامله ازازتين ميه كل واحده لتر اخلص واحده املاها ميه واحطها في التلاجة واطلع اللي بعدها ..الحمدلله فضل صدري ينقط لبن من كتره لحد يمكن الشهر السادس او السابع والله ..ودايما اعملي مساج لصدرك وادعي ان ربنا يبارك في رزق بنوتك لان ده رزقها دلوقتي
    انا والحمدلله بينقط ياهوبي مش مسأله مفهوش لا بس بقعد بالساعه ترضع وفالاخر رضعه اعشاب 125 مل تشبعها وتنيمها
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_hienar مشاهدة المشاركة

انا كمان والله ياتوكى نفس الكلام بس ماما رافضة انى اديها اى اعشاب خالص وكمان انا مش بهتم باكلى من كتر الم الجرح اللى من تحت وعندى امساك مع انى باخد ملينات كتير خايفة مووت الجرح يكون ملتهب او يكون غرزة فكت ومش قادرة اروح دلوقتى لدكتور ولا اتحرك اعمل ايه انا امبارح مانمتش وبعدين لما حميتها انا وماما عالعصر نامت فنمت جمبها وراحت عليا وعليها نومة 5 ساعات مارضعتش فيهم صعبانة عليا اوى وحاسة بالذنب ادعوللى الموضوع طلع مش سهل خالص انا بقيت اقلهم كفاية هينار عليا عمرى ماهفكر تانى
    الحاجة التانية هو حزام زولا ده هو بتاع الظهر ولا فى مخصوص للبطن؟ وممكن ااجل ل
    بسه لحد مالجرح يخف على اسبوع كمان ولا هيفرق لانى مابقدرش اكمل ساعة لابساه ؟
    هينار استمرى ف المسكن والمضادات الحيوي معلش هى فتره كده انا كمان لسه السلك زى ماهو بس الحمدلله الجرح خف
    وبالنسبه بقي للامساك اشربي سوايل ومتاكليش حجات فيها عيش انا من خووفي من الامساك باخد ملينات وفضلت اول اسبوع اكل رز وشربه وفراخ مسلوقه ع الاخر

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sweetylolla85 مشاهدة المشاركة
    بنات انا مخنوقه اوي يوسف عيان عنده دور برد مخنفر ومزكم ودافي وبيكح والكيكي بتاعه ريحته فظيعه جدا مع انه مكنش كده قبل كده( صعبان عليا اوووووووي
    وكمان عندنا خروجه يوم الجمعه اجباري ماينفعش مانروحش خطوبه اخو جوزي في البيت مش عارفه البسه ايه صيفي ولا شتوي والشتوي اللي عنده مكملتوش لسه معندوش الا بنطلون جينز كبير اووووووووووووووووووي بيقع منه وسويت شيرت ومش هاعرف انزل بكره اشتريله لبس وهو عيان كده بصو بامانه البسه ده ولا هايبقي شكله وحش

بنات امنتكو امانه اللي يشوف السالوبيت يقولي ينفع يروح بيه خطوبه عائلي ولا هايبقي شكله وحش وادعوله يخف يااحلي امهات
    لولا بصي انا رأيى البيبيهات يلبسو الى يناسبهم هما مش يناسب الحفله ولا الخروجه الى انتى رايحالها سواء حاجه فورمال ولا كاجوال اهم حاجه ابنك لو تقدرى تسيبيه مع حد سيبيه
    اولا امان ثانيا هتبقي براحتك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اعلى الجنان مشاهدة المشاركة
    يا بنات هى راس الطفل بيتغير شكلها لانى جودى بتنام ع ضهرها ع طول وهى صغيرة وراسها اتبطنت خالص من ورا وعاملة بوز خفيف من فوق ليا شهر بنومها ع جنها بالعافية عشان بتحب نوم ظهرها مش عارفة الشكل دة هيتغير ولالا ويا ريت تقولولى لما بتدخلوا اكل بيتغير لون البراز عشان بديها عصاير من 10 ايام ولون البراز احيانا بلاقية مسود ماما بتقولى اللون الاسود دة هوا ف معدتها او محتاجة مطهر لمعدتها اية رايكم
    انا بنتى العكس بتحب تنام ع جنبها يمين وشمال انها ضهرها لا بس بنيمها ع ايدى ع ضهرها حاولى معاها بس لما تبقي فايقه بلاش وانا رايحه تنامى هتكرهى نفسك زيي 8o|

كيوت لولا حركه البيبي بتقل طبيعي ف التاسع انتى عدى الحركات ولاحظى انك ممكن تكونى بتصحى متأخر ولا حاجه فبتكون هى صحيت ونامت

ونيموووو جزاكى الله كل خير ع الرد انا بقي من التعب احضر قبل ما انام رضعه اعشاب عشان لما تصحى اديهالها وتنااام

تعبت اوى من موضوع الرضاعه يابنات

عروس فضية
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasmenmm مشاهدة المشاركة
    هوة اية الفرق بين البامبرز الابيض والعادى هوة حلو فى اية انا شايفكم بتشكروا فى كلكم يعنى اية مميزاتة عن العادى
    متهيلي انا الوحيده ال جربت بامبرز الابيض هههههه بصي هو كله قطن ده ميزته بس يعني ملمسه حرير

عروس فضية
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sweet_toota مشاهدة المشاركة
    البنات اللى بترضع صناعى انا جيبت ابتاميل 2 دلوقتى بس لقيت ريحته بشعة مش زى ابتاميل 1 معرفش بيشربوه ازاى لاحظتوا موضوع الريحة دى و حد يعرف السبب؟؟؟جرب

كمان بالنسبة للسيريلاك اللى بالحليب و العسل دول مش قبل سنة بردو؟؟؟ و اية انواع السيريلاك اللى تنفع من 6 شهور غير الارز و القمح ؟؟؟؟
    انا بجرب بروميل جولد
    وبقولك سيلالك بالعسل مكتوب من 6 اشهر مين قال مش قبل سنه
    وفيه بتمر وفي بالفواكهه

عروس رائعة الصورة الرمزية sweet_toota
    انا بابمبرز الابيض دة جبته و منفعش معاها و سرب و جابلها تسلخات كمان تخيلوا؟؟؟ معرفش حظى ولا المقاس 4 احلى من3 انا استعملت 3

السيريلاك يا ميكو شفت خضروات مشكلة و فواكه مشكلة و جبنة كمان بس قلت بلاش جبنة لكن التمر معتقدش فى مصر اصلا

انتى عاملة معاهم اية يا ميكو فى الاكل و الفيتامينات بتديلهم اية و كدة؟؟

عروس فضية
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sweet_toota مشاهدة المشاركة
    انا بابمبرز الابيض دة جبته و منفعش معاها و سرب و جابلها تسلخات كمان تخيلوا؟؟؟ معرفش حظى ولا المقاس 4 احلى من3 انا استعملت 3

السيريلاك يا ميكو شفت خضروات مشكلة و فواكه مشكلة و جبنة كمان بس قلت بلاش جبنة لكن التمر معتقدش فى مصر اصلا

انتى عاملة معاهم اية يا ميكو فى الاكل و الفيتامينات بتديلهم اية و كدة؟؟
    انا مهمله فيهم اووي عندي مشاكل كتتير ومش عارفه اعملهم اكل يلي حسبي الله ونعم الوكيل
    كنت بدي جزر برتقال عصير
    وجبه سيرلاك بسكةت ميلوبا
    تفاح بالبسكوت
    لسان عصفور
    زبادي بالفاكهه
    جبنه نسنت
    بس دوول ال عملتهم
    والبطاطس ماردش ياخدوها