عـودة للخلف   منتديات عروس > أركان العروس والجمال > ركن العناية بالبشرة والجسم

ركن العناية بالبشرة والجسم

/ 

ركن متخصص لمناقشة جميع الامور الصحية و العناية بالبشره والجسم .

/ 

بعض استخدماتى للجسم والبشرة بالتفصيل

جديد مواضيع ركن العناية بالبشرة والجسم

LinkBack أدوات الموضوع
قديم(ـة) 29/08/2010, 01:57 AM   #1
عروس متألقة

الملف الشخصي:
البلد: القاهرة المقطم

تقييم العضو:

ShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميز

ShoshoLoveZezo غير متصل
بسم الله الرحمن الرحيم
بصوا يا بنات ان ااستخدمت حاجات كتير اوى
للبشرة والجسم وهقولكم احسنهم واوحشهم

ده شامبو جدايل من ماى واى تحفة ع الشعر وبيطريه وينعمه اوى
وبلسم ريفلون حلو اوى برضه ع الشعر بينعمه ويخليه سايح وانا اصلا شعرى عادى
وشامبو هيد اند شولز طبعا للشعر تحفة وكمان بيمنع القشرة
والى ف علبه جونسون ده انا عملاه ماء ورد ومسك حلو اوى حطاه جمب التواليت بيخلى الريحة تجنن

ده طبعا ملح اليوكو سابا تحفة ف تقشير الجسم وانتى جسمك مبلول كده بتحطيه وبدلكى جسمك بيه بينعم اوى ومع الاستمرار بيفتح الجلد
ومعطر الوجه والجسم والايدين بماء الورد من ماى واى حلو برضه مش بطال
والغسول والمنظف كلين كلين حلو برضه وبينظف كويس بس ف حاجات احسن منه
وشاور كامينا ده تحفة ورحته روعه بجد مبقدرش استغنى عنه ورخيص

دول بقا الشاور جل والبادى لوشن بتوع سيلك اند كشمير بتوع اورفيلام بصراحة حلوين جدا ورحتهم تجنن وكان عندى الكريم بس ضاع مش لاقيه بس بجد بينعم الجسم ويخلى رحتك حلوة ومنتعشة
والى جمبه غسول مهبلى اسمه نيو سيبى بستعمله مرة واحدة ف الشعر وبينظف بجد غير انه بيمنع الالتهابات

ده لونا كريم للتشققات حلو اوى للرجلين وكمان بستخدمه لايديا بينعمها جدا
والترا فير للتفتيح معملش معايا حاجة وانا اصلا محبتوش
تيتانا مقوى اظافر حلو وبيلمع الاظافر
والى جمبهم برضه مقوى اظافر بيطول الاظافر هو غالى شوية بس تحفة
وطبعا كريم جولى ايفا لتقشير الوجه هو حلو هو ف الاول بيلسع البشرة بس بعد كده لما بتغسلى وشك بيكون جميل جدا بس متسيبهوش كتير ع وشك خصوصا للقمحاويات
الى فوقه فيد اوت للبشرة هو بينعم بس بس مش بيفتح البشرة بس بينعمها جدا وغالى ع الفاضى
وده كريم للباث زى الشاور كده من محل ف جنينه مول لمستحضرات التجميل الطبيعيه حلو بس مداومتش عليه ف حاجات احلى وغالى ع الفاضى برضه

ده كريم فوتوديرم ماكس زى الصن بلوك بس تحفةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة بجد والله كنت بحطه ف المصيبف بيفتح ومش بيغمق خالص وبينور الوش ولا بيجير ولا بيدهنن ولا اى حاجة وسعره خيال

ب 15 جنيه كنت جيباه من الجيزة من محل بيبع بالجمله ع فكرة الكريم ده بيتباع ف الصيدليات ب حاجة و90

الى جمبه ده كريم دوف لتنحيف وشد الجسم حلو برضه بس ف احلى منه الى هو دريم ومن اشد منه وبيخسس ويشد الجسم بس مع الرياضة وبستخدمه بقالى زمان والله وبيعمل مفعول
وده غارنيه لايت بس لسه مستعملتوش هستعمله واقولككم عليه

كريم دريم ومن والله تحفة انا بقالى كام سنه بستخدمه للبطن والاجناب تحفةبس مع بعض تمارين خفيفة اوى او مشى نص ساعه
زيت لوز مر حلو اوى للهالات بس حطيه نص ساعه وشليه بقطنه مية ساقعه متناميش بيه زى مكتير بيقولوا
مية ورد ايفا حلوة بمسح بيها وشى كل يوم بتخلى الوش نضر

جلسرين سائل بستخدمه ف خلطاتى للجسم وتحفة اوى مع

الليمون

ده كريم بى وايت للنهار والليل النهار حلو وبينور اما الليل محبتوش ومبيعملش حاجة
ماسك اصالة حلو جدا جدااااااااااااااااااااااااااااااوبيفتح البشرة وينقيها اوى
ودى ايفا لتفتيح الاسنان بزيت القرنفل بودرة بتنعش الفم

ده اولاى لتفتيح البشرة عادى يعنى محبتوش اوى
كريم ايفا بالجلسرين حلواوى ان ابستخدمه ف ازالة مكياج العين وبعدين بغسل وشى مش بيغمق تحت عينى ولا بيزيت ولا اى حاجة
طبعا كريم جليوسيد الاحمر تحفة للرجلين وخلطات الجسم لا غنى عنه

طبعا بودرة جونسون عارفينها حلوة اوى بنسبالى بس سمعت انها مش كويسة ع الجلد فبطلتها مع انها كانت بترطب وحلوة

غسول سيوافيساج زى نيفيا فيزاج بس والله العظيم جامد اوى ورخيص وتحفةرحته تجنن وبينعش الوش وبيخليه صافى وحلو اوى سكرب
بجد يجنن
سكرب اصالة والله جامد اوى برضه وبيجدد الخلايا الميته وبينعم البشرة اوى بستعمله مرتين ف الاسبوع

ده زيت لوز وزيت زيتون طبعا مهمين اوى ف الخلطات الجسم

ومنظف جونسون العميق للوجه حلو اوى برضه بس مداومتش عليه

زيت بيبى جونسون بالزهور المنعشة تحفة اوى وخلص ولسه جيباه تانى بحبه اوى بجد

والى جمبيه زنك اوليف بتاع الاطفال بستخدمه لمنطقة بين الفخدين بينعمها اوى ويرطبها اوى بعد السويت وبيحيمها من التسلخات
واسبراى دوف بموت فيه وف اسبريهات كتير هوريهلكم ف قسم الميكب ان شاء الله

اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة

ده بيدلكين بودر غسول للمنطقة الحساسة منعا للالتهابات وريحته بتنعش بالورد

والى جمبه سكراب للجسم والوجه بالعسل
والى فوقيه حمام كريم بزيت الحيه والصبار تحفة اوى

ده بلسم دوف للشعر المصبوع حلو اوووووووووووووووووووووووى بجدج للشعر بينعمه ومشبيضيع لونه لو مصبوغ
ومقشر العسل للجسم
وشامبو الاطفال كنت جيباه ع اساس انه خفيف ع الشعر بس مالوش لازمة ولا بيرغى ولا بينظف ولا اى حاجة

ده زيدة كاكاو شيرى بتاع جيفينشى تحفة
وبتاعه برجوا تجنن
والخضرا دى من محل اتنين ونص بس تجنن وبطرى الشفايف وكمان طعمها يجنن
وده شمع الشفايف بتاع اوريفلام حلو جدا ف الشتا بيمنع التشقق ويطرى الشفايف
وده ملمع شفاه زبدة كاكاو

ده كريم الاظافر والايدين بتاع اوريفلام تحفة مبستغناش عنه وقريب هجيب بتاع الرجلين

لوشن جليوسيد الاحمر برضه يجنن مع الليمون والجلسرين للجلد بيطريه للمنطقة الحساسة ويمنع الاسمرار بالوقت
كبسولات فيتامين e بحطها ع زيت اللوز للهالات والله مع الاستمرار بضيعها وتفتح المنطقة جدا
كريم 21 حلو بيطرى مش بطال

دول المراهم الى مبستغناش عنهم
كينا كومب بس بطلته لان سمعت انه فيه كورتيزون بس كنت بستخدمه لاى حبوب بتطلع والله يجنن
مرهم بانثينول بستخدمه لجلدى لاى حتة ف جسمى بيطريه اوى وينعمه وللشفايف حطى طبقة عليها وهتبقى جنان
مرهم الازرق ده اكييروكسيد للحبوب تحفة وبيشلهم على طول هو جل مش كريم كمان
ديبروساليك ده للرجلين يجنن بيشيل الجلد الميت ويجدد خلايا الجلد ومفيد للبقع من الشمس والحروق

كريم علاج التشققات القديمن من ماى واى جميل اوى زى الاسكرب كده
فيوسيدين مضاد حيوى ملطف للجلد بحطه بعد السويت تحت الابط وع المنطقة الحساسة

آخر من قام بالتعديل sherrykitty; بتاريخ 18/02/2012 الساعة 08:10 PM.. السبب: تم تنسيق الموضوع ودمج الصور
  الرد باقتباس
قديم(ـة) 29/08/2010, 02:01 AM   #2
عروس مبدعة

الملف الشخصي:
البلد: Κųωả!Ṭ

تقييم العضو:

Ŝảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميزŜảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميزŜảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميزŜảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميزŜảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميزŜảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميزŜảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميزŜảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميزŜảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميزŜảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميزŜảяoήả ฟ βṫн في طريقها للتميز

Ŝảяoήả ฟ βṫн غير متصل
*
الله يعطيج العافيه ياقلبي بانتظارج =)
  الرد باقتباس
قديم(ـة) 29/08/2010, 02:17 AM   #3
مشرفة سابقة

الملف الشخصي:
البلد: ^^وحانت البداية... ^^
التدوينات: 1

تقييم العضو:

على خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميز

الأوسمة

على خطى الحبيب غير متصل

جزاك الله خيرا علي الافادة

سيتم دمج المشاركات وتصغير الصور وتظليلها

يا حبيبتي ممكن تصغري بااقي الصور لانها كبيرة اوووي وصعبة في التصفح انا صغرت لك شووية

حبيبتي اذا سمحتي هستني تصغيرك لبااقي الصور عشان اعدلك الموضوع

موفقة

الرد باقتباس
قديم(ـة) 29/08/2010, 02:37 AM   #4
عروس متألقة

الملف الشخصي:

تقييم العضو:

ShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميزShoshoLoveZezo في طريقها للتميز

ShoshoLoveZezo غير متصل
انا م شعارفة اصغرهم منين اصل انا جديدة هنا ومش عارفة ممكن تقوليلى ازاى
  الرد باقتباس
قديم(ـة) 29/08/2010, 02:41 AM   #5
مشرفة سابقة

الملف الشخصي:
البلد: ^^وحانت البداية... ^^
التدوينات: 1

تقييم العضو:

على خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميزعلى خطى الحبيب تواجدها متميز

الأوسمة

على خطى الحبيب غير متصل

بصي هتخشي برنامج الرسام واختاري الصورة
وتختاري قائمة image

وتختاري stretch

وتكتبي حجم مناسب للصور لحد ما تبقي مناسبة وعدلي ردودك وحطي الصور المصغرة

الرد باقتباس
قديم(ـة) 29/08/2010, 02:42 AM   #6
عروس متميزة

الملف الشخصي:
البلد: cairo in my home

تقييم العضو:

momo masa مشاركاتها محل إعجابmomo masa مشاركاتها محل إعجابmomo masa مشاركاتها محل إعجابmomo masa مشاركاتها محل إعجابmomo masa مشاركاتها محل إعجابmomo masa مشاركاتها محل إعجابmomo masa مشاركاتها محل إعجابmomo masa مشاركاتها محل إعجابmomo masa مشاركاتها محل إعجابmomo masa مشاركاتها محل إعجابmomo masa مشاركاتها محل إعجاب

الأوسمة

momo masa غير متصل
انا عندي كام سؤال ممكن تجاوبيني ايفا لتفتيح الاسنان ده بكام واكيد من الصيدليه صح؟؟؟وهل كويس ولا مش اوي؟
ماسك اصاله بكام بردو وايه مدي فاعليتو معاكي والطين المغربي بتاع اصاله لو تعرفيه هو حلو ولا ايه ؟؟؟
وتقبلي مروري وقيمتك طبعا
  الرد باقتباس
قديم(ـة) 29/08/2010, 02:45 AM   #7
عروس متألقة

الملف الشخصي:

تقييم العضو:

ShoshoLoveZezo غير متصل

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها momo masa مشاهدة المشاركة  

انا عندي كام سؤال ممكن تجاوبيني ايفا لتفتيح الاسنان ده بكام واكيد من الصيدليه صح؟؟؟وهل كويس ولا مش اوي؟
ماسك اصاله بكام بردو وايه مدي فاعليتو معاكي والطين المغربي بتاع اصاله لو تعرفيه هو حلو ولا ايه ؟؟؟
وتقبلي مروري وقيمتك طبعا

ايوه ياحبيبتىمن الصدليه وحلو اوى وبينعش الفم ويفتح الاسنان مع الاستمرار وسعره مش غالى العلبه دى ب جنيه ونص بس

وماسك اصالة ب 12 ونص وجامد جدا جدا جربيه ع ضمانتى
الطين المغربى مجربتوش بس منتجات اصالة معظمها بتعجبنى وانابشرتى عادية واحيانا مختلطة

حاضر ياحبيبتى انا عملت صور اهو مصغرةو هعدل الباقى
  الرد باقتباس
قديم(ـة) 29/08/2010, 03:36 AM   #8
عروس ذهبية

الملف الشخصي:
البلد: سعودي وافتخر بارضي ولا ني بالفخر مغرور الى من قيل لي وش ديرتك قلت السعوديّه

تقييم العضو:

نبض حبك M تواجدها متميزنبض حبك M تواجدها متميزنبض حبك M تواجدها متميزنبض حبك M تواجدها متميزنبض حبك M تواجدها متميزنبض حبك M تواجدها متميزنبض حبك M تواجدها متميزنبض حبك M تواجدها متميزنبض حبك M تواجدها متميزنبض حبك M تواجدها متميزنبض حبك M تواجدها متميز

نبض حبك M غير متصل
يسلمووووو حبوووبه على النقل يعطيكي 1000عااافيه
  الرد باقتباس
قديم(ـة) 29/08/2010, 03:50 AM   #9
عروس جديدة

الملف الشخصي:
البلد: في أرض الله

تقييم العضو:

marmarya عضوة جديدةmarmarya عضوة جديدةmarmarya عضوة جديدةmarmarya عضوة جديدة

marmarya غير متصل
شكراً جزيلاً أخت ملاذ على عرض تجربتك

بس في نصيحة و سؤال
الأول السؤال

كريم فوتوديرم ماكس ده منين جبتيه بالضبط؟
أنا من مصر الجديدة وعايزة أروح الجيزة أجيبه... إزاي أروح الجيزة ومنين أجيبه؟؟

أما النصيحة بقى فهي موضوع كنت كاتباه عن الديبروساليك
على الرابط ده
تنبيه هام لمستخدمات ديبروساليك لتفتيح وتنعيم الجلد

وحكاية الكيناكومب فيه كورتيزون أنا متشككة فيها
ممكن تقرأي المكونات وتبحثي في النت لحد ما تلاقي الحقيقة

وربنا معاكي

الرد باقتباس
قديم(ـة) 29/08/2010, 03:56 AM   #10
عروس متألقة

الملف الشخصي:

تقييم العضو:

ShoshoLoveZezo غير متصل

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها marmarya مشاهدة المشاركة  

شكراً جزيلاً أخت ملاذ على عرض تجربتك

بس في نصيحة و سؤال
الأول السؤال

كريم فوتوديرم ماكس ده منين جبتيه بالضبط؟
أنا من مصر الجديدة وعايزة أروح الجيزة أجيبه... إزاي أروح الجيزة ومنين أجيبه؟؟

أما النصيحة بقى فهي موضوع كنت كاتباه عن الديبروساليك
على الرابط ده
تنبيه هام لمستخدمات ديبروساليك لتفتيح وتنعيم الجلد

وحكاية الكيناكومب فيه كورتيزون أنا متشككة فيها
ممكن تقرأي المكونات وتبحثي في النت لحد ما تلاقي الحقيقة

وربنا معاكي

ميرسى ياقمر ع نصايحك بصى الكريم ده انا جيباه من الجيزة ف شارع كده بتخشيه بتاع طرح ع اليمين ف واحد سنى بيبع حاجات مكياج بالجملة ومستحضرات تجميل جيباه منه اقسم بالله احسن من بتاع الصيدلية وب 15 جنيه بس

انتى بقا من مصر الجديدة مش عارفة ازاى توصلى للجيزة بس لو تعرفى السيدة عائشة ممكن تركبى منها ميكروباص للجيزة واسالى ع شارع بتاع الطرح وزى مقلتلك كده هتلاقيه ع اليمين الشارع ده ف الميدان
  الرد باقتباس

يتصفح الموضوع حالياً: 1 (0 من الأعضاء و 1 من الزوار)

قوانين المشاركة
لا يمكنك إضافة مواضيع
لا يمكنك إضافة ردود
لا يمكنك إضافة مرفقات
لا يمكنك تعديل مشاركاتك

رمز [IMG] متاح
رموز HTML مغلق
Trackbacks are متاح
Pingbacks are متاح
Refbacks are متاح

مواضيع مشابهة
الموضوع الكاتب المنتدى الردود آخر مشاركة
قناع يجنن للجسم والوجه ...سهل ينظف ويعطي نضاره ولون للجسم حلو لا وبعد يشيل السواد.. style ركن العناية بالبشرة والجسم 37 28/01/2012 06:35 AM
طريقة سفرة للجسم سنفره رائعة للجسم البطة البرية ركن العناية بالبشرة والجسم 1 05/09/2009 07:09 AM
قناع يجنن للجسم والوجه ...سهل ينظف ويعطي نضاره ولون للجسم حلو لا وبعد يشيل السواد.. عاشقة القمر ركن العناية بالبشرة والجسم 65 23/07/2008 06:59 PM
الحلاوة والبشرة قلوووووووب ركن العناية بالبشرة والجسم 3 16/06/2004 02:23 PM

الساعة الآن +3: 01:24 PM.

جميع المواضيع و المشاركات تعبر عن رأي أصحابها فقط, و لا تمثل بالضرورة رأي موقع عروس.
جميع الحقوق محفوظة لموقع و منتديات عروس © 2001 - 2014
هذا المنتدى يستخدم منتجات بلص

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141