عـودة للخلف   منتديات عروس > أركان البيت والأسرة والمجتمع > الديكور و الأعمال اليدوية > استفسارات الديكور

جديد مواضيع استفسارات الديكور

موضوع مغلق

LinkBack أدوات الموضوع
قديم(ـة) 22/09/2010, 12:36 AM   #3141
عروس مبدعة

الملف الشخصي:
البلد: بنها

تقييم العضو:

miss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميز

miss cat غير متصل
بصى ياقمر هساله الاول على انى اديلك الرقم ولا اية ماشى
هههههههههههههههههههههههههههه
غصب عنى بس بجد لازم استاذن الاول

هو ياستى من بنها هنااااااااااااااااااااا عندنا
بس اعتقد انة بيعمل شغل فى مصر عادى
هسال وارد عليكى بكرة واقولك اسعارة بروضوا او انتى اديكى التليفون واسالى براحتك
بس بجد مشاء الله فناااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااان بجد وبيفهم

قديم(ـة) 22/09/2010, 12:56 AM   #3142
عروس متميزة

الملف الشخصي:
البلد: حماكِ الله يا مِصـــــــــــــــــــــــر ...
التدوينات: 16

تقييم العضو:

yomizo تستحق التميزyomizo تستحق التميزyomizo تستحق التميزyomizo تستحق التميزyomizo تستحق التميزyomizo تستحق التميزyomizo تستحق التميزyomizo تستحق التميزyomizo تستحق التميزyomizo تستحق التميزyomizo تستحق التميز

الأوسمة

yomizo غير متصل

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها nanono مشاهدة المشاركة  

يويو ممكن تبعتيلي رقم البنت بتاعة الستيكرز دي وقوليلي هل شوفتي حاجة متنفذة قبل كده على حيطة او عندك اي صور حقيقية ؟؟

عينيا ياقمر هابعتلك التمره حالا على الخاص وانا عندى منها على الحيطه في اوضه البنات بس للاسف كابل الموبايل ضايع ومش عارفه اوريكي الصور على الطبيعه

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها زهره حائره مشاهدة المشاركة  

مرسى على ردك يا ساره
انا قصدى الاسبوتات اللى فى الصوره التانيه فى الريسبشن
معلشى يا بنات سؤال كمان عايزه اعرف الغلز لما بيتركب بيبقى نظام وضع البوتجاز ايه تحت الشباك واللى بعيد عن الحوض علشان اعمل حسابى فى تنظيم المطبخ بدل ما يبوظولى الدنيا

هى الاسبوتات دى شكلها حلو واللى بايخ واللى الاحسن اضاءه فى النص

بنات حد يعرف حاجه عن الاسقف الفرنسيه او المشدوده

الغاز ياستى مالوش دعوة غير انك ماينفعش تحطى البتوجاز تحت عداد الغاز بتاعهم بس كده

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها العروسه لوكا مشاهدة المشاركة  

يابنات اية رايكو انا رحت عشان اختار الستائر عن الراجل
وقالى ان اغلبيه الستائر لازم بلتكانه
وأنا عايزه اعمله على مواسير
فا ورانى اشكال ستائر سمبل وقالى دا ينفع على المواسير
وقالى انها سهله الفك والتركيب
واحسن من البلتكانات اية رايكو
وياريت لوحد عنها صور ستائر تحطها

انا عن تجرب بقالها حوالى ست سنين جواز بقولك اعملى احسن واسهل الستاير على مواسير موديلاتها بتبقى سهله وبسيطه وتعرفي تعسليها بسهل وكل حاج
لانك البلتكانات بتفكي الستاير اللى بتروح وتيجي تغسليها لكن اللى بتبقى على البلتكانه الخشب ماتعرفيش تغسليها الا لو جالك الراجل فكها بنفسه وغسلها ورجع ركبهالك تانى وغالبا شكلها مابيرجعش زى الاول
وفعلا بتكون عاوزة بيوت كلاسيك او الفخامه فيها باينه عشان تظهرها اكتر
اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة

وممكن برده تعملى برقع على ماسوره زى كده

الرك على الراجل اللى بيعملك الستاير لو شار يعرف يركبلك العفريت

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها دلوعة الغالى مشاهدة المشاركة  

بنات ايه رايكم اعمل على شباك الحمام ستارة شيفون ؟

وياريت لو حد عنده اشكال لستارة شباك الحمام ينزلهالى

وميرسى ياقمررررررررررات مقدمااااا

فكره ظريفه بس الاحلى فعلا و الشباك شكله حلو سيبيه من غير ستاره وكفايه ستاره الحمام ونصيحه بلاش ستاره البانيو اللى بتكون قماش ومشمع عشان القماش بيترب بسرعه وبيلم كخخ كتير اللى زي دى

الاحلى انك تجيبي مشمع بس او الستاير اللى بتبقى ووتر بروف بس للاسف الووتر بروف اشكالها مش بتكون حلوة هنا في مصر والاحلى انك تحطي ستاره ساده وتكون ماشيه مع مشايات الارضض والباسكت والصابانات
والفوط تكون ساده او مشجرين المهم تكون زى بعض

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها nanoo99 مشاهدة المشاركة  

كلامك صح ياميدواوا كان فى الاول مقررين نعمل باب مروحه بس كنت عندى قربتى وعامله الباب ابنى اتخبط خطبه جامده من الباب فلغيت الفكره وممكن صوره للباب اللى بتكلمى عنه محتاره خالص  

كلاسيك حطت صوره باب حلو اوى في مشاركه قبل بتاعتى بصفحه تقريبا ممكن تعملى نفس الفكره بس بالخشب بدل الازاز عشان مايبقاش سهل الكسر

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها زهره حائره مشاهدة المشاركة  

مرسى للرددكو الحلوه بجد بحس انى تايهه وانتو بتنجدونى
طيب الاحسن شباك المطبخ يبقى المونتال واللى ازاز

شباك المطبخ بيبقى الموتال مطعم بازاز

دليلك المتكامل لطلاء منزلك
هناك من يحبـني يرسمني بأجمـل الصـور وهناك من يكرهني يرسمني بأبشـع
الصـور فلكل منـهم فرشاة للـرسـم! يرسمـني على مزاجـه.لكن انا ابـقى انا

قديم(ـة) 22/09/2010, 01:17 AM   #3143
عروس مبدعة

الملف الشخصي:
البلد: مصر
التدوينات: 3

تقييم العضو:

ra_tamima تواجدها متميزra_tamima تواجدها متميزra_tamima تواجدها متميزra_tamima تواجدها متميزra_tamima تواجدها متميزra_tamima تواجدها متميزra_tamima تواجدها متميزra_tamima تواجدها متميزra_tamima تواجدها متميزra_tamima تواجدها متميزra_tamima تواجدها متميز

ra_tamima غير متصل
اليكم التقرير التالى خاص بالقنالتكس
بصو بقى انا نزلت العتبه وطبعا انا كنت نزلت قبل كده وعارفه الاماكن والاسعار بس والله ربنا كرمنا من اول محل سالنا وكان عجبنا الشكل اللى هو باركيه وبصيت على سمكه لقيته تخين شويه وكانه فيه فيل فاهمين قصدى المهم قولت ده اتخن وحلو وهاناخده بس الراجل علشان حفظ شكلنا لاننا كل يوم ف العتبهقال لخطيبى بص هاقولك على حاجه وهابقى خسران بس علشان انتى وشك سمح جابلنا نوع كورى بس سمكه ااقل وفرشه على المكتب وقالنا دوسو بايديكو عليه كده وبسن اى حاجه عليه عملنا ولقيناه مش بيعلم خالص قالنا بقى روحو للغالى ده ودوسو لقينا معلم جامد اوى قالنا ده علشان فيل ف اى حاجه هاتتحط عليه هاتعلم وتسيب اسر ومش هاتعرفى تغيرى حتى حركه الكرسى لانه هايسيب اسر تحتيه لكن النوع ده مش بيعمل اسر وقالنا كمان الرخيص والغالى بيفرق من الصنايعى اللى هايركبلك القنالتكس ممكن يبوظه وممن يخليه يعمر معاكى وعلى فكره الفرق تقريبا جنيه او حاجه زى كده يعنى لا يذكر يعنى
وطبعا ممنوع ترشى ميا كتير عليه ده عايز بشرشوبه طبعا ومش ينفع تجرى عليه حاجه وخدنا رول كامل عامل 25 متر مربع الرول خدناه على 375 وخدنا 3 جالون كوله ب 105 والصنايعى هاياخد ع المتر 3ج
بس كده واشتريت بقى حاجات من معرض هناك اسمه مخلوف اسعاره وحاجته جميله جدااااااااا :thumbs_up: وبس كده خلويس يلا بق قيمونى وادعووووووووووووووووولى
سؤال الحلقه:rolleyes:انا لقيت الرول اللى هى المفارش اللى بتتحط فى الدوليب دى لقيت الرول ب 55 بس كبيره قوى وحمات صحبتى نصحتنى بيها جداااا ايه رايكو اشتريها ؟؟؟؟؟

قديم(ـة) 22/09/2010, 02:21 AM   #3144
عروس مبدعة

الملف الشخصي:

تقييم العضو:

miss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميزmiss cat تستحق التميز

miss cat غير متصل
جيت اقيم طبعاااااااااااا مش رضى الميزان
بقولك ابعتيلى عنوان الراجل واسم المحل دة

وطبعا اشترى بتاع المطبخ دة لانة بجد حلو جداااااااااااااااااااااااااااااا

قديم(ـة) 22/09/2010, 02:42 AM   #3145
عروس مبدعة

الملف الشخصي:

تقييم العضو:

totytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميز

totytwety غير متصل
بنات انا سيراميك الحمام بتاعى ابيض فى موف وكنت نزلت صورته قبل كده هنزلهالكو تانى

انتو رايكو اركب التواليت والحوض ابيض ولا موف اما بالنسبه للبانيو انا هبنيه بطوب كده واعمله سيراميك بس هيبقى من الدرجه الغامقه يعنى الموف الغامق واعمل فوقيه كابينه الوميتال وهبنى برده تقفيله تحت الحوض وهتبقى بالموف الغامق
انا مايله اكتر انى اعمل التواليت والحوض والدرف الالوميتال بتاعه تحت الحوض ابيض عشان ينور الحمام وعشان حاسه ان الاطقم التواليت الالوان مبقتش موضه والابيض اشيك
بس فى ناس بتقولى العكس ان الاطقم البيضا هى اللى قديمه وارخص انتو ايه رايكو ؟؟

قديم(ـة) 22/09/2010, 03:04 AM   #3146
عروس مشرقة

الملف الشخصي:
البلد: فى دنيا فانية

تقييم العضو:

زهورة.. في طريقها للتميززهورة.. في طريقها للتميززهورة.. في طريقها للتميززهورة.. في طريقها للتميززهورة.. في طريقها للتميززهورة.. في طريقها للتميززهورة.. في طريقها للتميززهورة.. في طريقها للتميززهورة.. في طريقها للتميززهورة.. في طريقها للتميززهورة.. في طريقها للتميز

زهورة.. غير متصل
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بنات كنت عايزة اسأل لو اوضة نوم ادهنت لون فوشيا فى رمادي فاتح هيكون حلو ولا هيقيدني فى الديكور ؟
والاوضة تكون لونها ايه والفرش والستاير ؟
وجزاكم الله خيرا

قديم(ـة) 22/09/2010, 03:12 AM   #3147
عروس مبدعة

الملف الشخصي:

تقييم العضو:

totytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميزtotytwety في طريقها للتميز

totytwety غير متصل
يا بنات انهى كابينه احسن مع العلم انى بدل البانيو هبنى جزء كده بالسيراميك زى البانيو يعنى هتبقى عاليه زى الصوه التانيه بس مش عارفه ابنيها مدوره ولا ثلاثيه زى الصوره الاولى لان شكل الكابينه هيتحدد على اساس الحته اللى هتتبنى دى ياريت تفيدونى لان الراجل جاى بكره ان شاء لله يبنيها

قديم(ـة) 22/09/2010, 03:15 AM   #3148
عروس مبدعة

الملف الشخصي:
البلد: Egypt

تقييم العضو:

nanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميز

nanono غير متصل
تميييمة جزاكي الله خيرررا يا قمر

بس فهميني يابنتي الله يباركلك هو القنال تكس هو المشمع يعني ولا ده حاجة تانية زي البلاط؟؟

ولازم حد يركبه؟؟

وقوليلي المحل ده فين بظبط واسمه ايه الله يكرمك

توتي تويتي ازيك يا قمر فينك من فترة مش بشوفك خالص

بصي مع اني بعشققققق الفواتح وبعشق الابيض والاوف وايت

انما انا شايفة ان الاشيك تعملي موف غامق نفس درجة السيراميك هيبقى شكله حلو ومودرن اوي

الا لو لقيتي طقم ابيض شكله مميز وجديد

قديم(ـة) 22/09/2010, 03:18 AM   #3149
عروس مبدعة

الملف الشخصي:
البلد: Egypt

تقييم العضو:

nanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميزnanono في طريقها للتميز

nanono غير متصل
توتي تويتي بصي التانية جميلة اوي وحلوة جداااا والحمام كله تحفة

بس المشكلة انك لو عملتي مدورة هتحطي السيراميك ازاي؟؟ مهو يا بانيو مدور زي ده وتعملي الكابينة دي مدورة

يا تعملي الثلاثية دي عشان ينفع تتبلط بالسيراميك

قديم(ـة) 22/09/2010, 03:22 AM   #3150
عروس مبدعة

الملف الشخصي:

تقييم العضو:

miss cat غير متصل
توتيى
اللون الابيض شيك مووووووووووووووت
الالوان بحسها فلاحى جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااا
توكلى على الله واعملى ابيض

موضوع مغلق

يتصفح الموضوع حالياً: 5 (0 من الأعضاء و 5 من الزوار)

قوانين المشاركة
لا يمكنك إضافة مواضيع
لا يمكنك إضافة ردود
لا يمكنك إضافة مرفقات
لا يمكنك تعديل مشاركاتك

رمز [IMG] متاح
رموز HTML مغلق
Trackbacks are متاح
Pingbacks are متاح
Refbacks are متاح

مواضيع مشابهة
الموضوع الكاتب المنتدى الردود آخر مشاركة
تجمع بنات مصر لنظافة البيت (الجزء الثاني) عروس مغتربة عن زوجها استفسارات أفكار و خبرات 347 27/02/2011 01:26 AM
ملف استفسارات بنات مصر للديكور الحب هو الحياة استفسارات الديكور 7225 01/05/2010 10:05 PM
يوميات بنات عروس الرشيقات (الجزء الثاني) reem* إستفسارات و تجمعات السمنة و النحافة 1000 13/01/2010 08:07 PM
**رابطة شلة بنات رجيم الدشتي((الجزء الثاني)) حياكم** **ام عبادي القمر** إستفسارات و تجمعات السمنة و النحافة 408 28/10/2008 11:10 AM
بنات متى بيحطون الرابح الاكبر الجزء الثاني mbc فراشه زرقه إستفسارات و تجمعات السمنة و النحافة 5 22/01/2007 11:41 AM

الساعة الآن +3: 09:29 PM.

جميع المواضيع و المشاركات تعبر عن رأي أصحابها فقط, و لا تمثل بالضرورة رأي موقع عروس.
جميع الحقوق محفوظة لموقع و منتديات عروس © 2001 - 2014
هذا المنتدى يستخدم منتجات بلص

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141