باستا فلورااااااااا روعة تعالواااااااا نانوسة ياجامدة

nanosa311 12-07-2009 37 رد 3,520 مشاهدة
n


















ازيكم يااحلى بنات لاحلى منتدى يارب تكونوا بخيررررررررررررر

انا جيبالكم النهاردة طريقة عمل الباستا فلورا وان شاء الله تعجبكم :wink:

انا نفذتها وبصراحة طلعت روووووعة

المصدر المنقول منها الطريقة :حبيبة قلب امهاااااااااااااا(f)

ودة تطبيقى انا لنفس المقاديررررررررررررررررر(y)

اولا هحط صورررررررررررررررررة ليها بعد الانتهاء من عمايلهاااااااااااااااااااا







اية رايكم ؟؟

نبدا بقىىىىىىىىىىى

المقاديرررررررررررررررررررررررر

2 ونص كوب دقيق بس انا عملت 3 وهيا هتظبط ب3

معلقة بكنج بودر كبيرة

2 بيض بحرارة الغرفة

فانيليا

كوب سكر

كوب الا ربع زبدة بحرارة الغرفة

مربى حسب النوع اللى تحبوة









***نخلط الزبدة مع السكر







***نضع البيض والفانيليا ونخلط جيدااااااااااااا







***وبعدين الدقيق والبيكنج شوى بشوى ونعجن














***نقسم العجين ال3 اربع والربع













***تفرد فى الصينية ونعمل لها حروووووووووووف







***نضع المربى






***نشكل الربع الباقى من العجين بالشكل دة








***ودة الشكل قبل دخول الفرن





***ودة الشكل النهائى











اية رايكم عجبتكم ؟؟؟

ادعولى بالذرية الصالحة

ولوالدى بالرحمة

ولجدتى وامى بالشفااااااااء وطول العمررررررررررررر

nanosa311
س
يعطيك العافيه
n
مشايخ الحلوة;9917555:
يعطيك العافيه



مشكورة حببتى
م
ماشاء الله تبارك الله حلوه ولذيذه
ويعطيكي العافيه
ط
يسلموووووووووووووووووو
v
ما شاء الله روووووعه تسلم يدج
s
تسلم ايدك شكلها حلو وسهلة اوى بس هو لازم بالمضرب مش ينقع فى الخلاط او عادى
n
ماذا اقول;9919651:
ماشاء الله تبارك الله حلوه ولذيذه
ويعطيكي العافيه


مشكورة على المرور يا عزيزتى
n
طيف الاحبه 99;9919842:
يسلموووووووووووووووووو


تسلمى حببتى

nice2eyes;9919950:
ما شاء الله روووووعه تسلم يدج


تسلمى يالغالية
n
sa7ar-22;9923912:
تسلم ايدك شكلها حلو وسهلة اوى بس هو لازم بالمضرب مش ينقع فى الخلاط او عادى


حببتى اعمليها بالشكل اللى يريحك مش لازم حاجة معينة كل واحد وراحتة
^
ماشاءالله يجنننن

تسلم ايديك ياقمر

الله يحفظكك
n
^ السفيرة^;9925583:
ماشاءالله يجنننن

تسلم ايديك ياقمر

الله يحفظكك


مشكورة حببتى على مرورك العطرررررر

والحمدلله انها عجبتك
a
تسلم الايادى

ربنا يديكي الذريه الصالحه ويرحم والدك

ويشفى جدتك ووالدتك اللهم امين
n
اللهم امين

مشكورة حببتى على الدعاوى الحلوة دى
ر
ما شاء الله شكلها رووووووعةالله يرزقك الذريه الصالحه ويرحم والدك

ويشفى جدتك ووالدتك ويلبسهم لباس الصحة والعافية
*
الله

انا كنت فاكرة اننا بس اللى بنعملها :D

حلوة فعلاً وبنعملها كتيييييييير اوى

تسلم ايدك مبسوطة بجد ان في ناس تعرفها :)
&
ربنا يرزقك بالذرية الصالحة يا قمر
م
يعطيك الف عافية
ح
[BLINK]
ماشاء الله تبارك الله يعطيك العافية
[/BLINK]
ع
ما شاء الله حلوو اووي
يااه مرة زمان عملناها مع المدرسة في التدبير المنزلي وكانت حلووة
تسلم الايادي
وربنا يرزقك بالخلف الصالح
X