ازيكم يااحلى بنات لاحلى منتدى يارب تكونوا بخيررررررررررررر
انا جيبالكم النهاردة طريقة عمل الباستا فلورا وان شاء الله تعجبكم :wink:
انا نفذتها وبصراحة طلعت روووووعة
المصدر المنقول منها الطريقة :حبيبة قلب امهاااااااااااااا(f)
ودة تطبيقى انا لنفس المقاديررررررررررررررررر(y)
اولا هحط صورررررررررررررررررة ليها بعد الانتهاء من عمايلهاااااااااااااااااااا

اية رايكم ؟؟
نبدا بقىىىىىىىىىىى
المقاديرررررررررررررررررررررررر
2 ونص كوب دقيق بس انا عملت 3 وهيا هتظبط ب3
معلقة بكنج بودر كبيرة
2 بيض بحرارة الغرفة
فانيليا
كوب سكر
كوب الا ربع زبدة بحرارة الغرفة
مربى حسب النوع اللى تحبوة

***نخلط الزبدة مع السكر

***نضع البيض والفانيليا ونخلط جيدااااااااااااا

***وبعدين الدقيق والبيكنج شوى بشوى ونعجن

***نقسم العجين ال3 اربع والربع

***تفرد فى الصينية ونعمل لها حروووووووووووف

***نضع المربى

***نشكل الربع الباقى من العجين بالشكل دة

***ودة الشكل قبل دخول الفرن

***ودة الشكل النهائى

اية رايكم عجبتكم ؟؟؟
ادعولى بالذرية الصالحة
ولوالدى بالرحمة
ولجدتى وامى بالشفااااااااء وطول العمررررررررررررر
nanosa311