روابط قد تهمك :
فساتين العروس | تسريحات | تنظيم الاعراس | زخرفة | عالم حواء

صفحة 39 من 67 الأولىالأولى ... 293031323334353637383940414243444546474849 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 571 إلى 585 من 991

الموضوع: تجمع بنات مصر فى ركن العناية بالشعر الجزء (8)

عروس مشاركة
    زيت دهن الحيه مكتوب عليه يستخدم يوم ويوم يصير ايه لو حطيته كليوم هل يضر شعرى؟ بليييييز ردو

عروس مشاركة الصورة الرمزية gamalat__kofta
    السلام عليكم
    على فكرة يا بنات انا كنت قلتلكم انى هشوف شامبو نيفيا الاصلى موجود هنا و لا لأ ... و فعلا لقيته موجود و فى اماكن كتيرة جداااااا و صيدليات كتيرة .... الصراحة انا لما جربته من كذا سنة بس كان من بره كان ممتاااااااااااااااااااااا ااااااز .... مش عارفة بقى حد جربه منكم و لا لأ ؟؟
    يا ريت اللى جربته تقولى

و عايزة يا بنات اعرف حاجة مهمة جدا جداااااااااااااااااا يا ريت لو تهتموا بيها ... انا عايزة اعرف زيت باراشوت بيتباع فى مصر و لا لأ ؟؟؟ و لو موجود فى مصر الاقيه فيييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييين
    ارجوكم ردوا لو حد يعرف حاجة

عروس رائعة
    زيت بارشوت بيتباع عند عطارة المرواني اللي شارع العشرين في فيصل

عروس رائعة
    وهو حلو طبعا يا حبيبتي لكن ممكن تستعوضي عنه باي زيت جوز هند من عطار كويس وبتاع حراز انا جبته جميل .................

وزيت دابر فاتيكا اللي بجوز الهند جميل جداااااااااااااا جدااااااااااااااااا ويكمن احلي كمان من براشوت وكمان هو عبارة عن زيت جوز هند صافي مخلوط باملا وحنا وليمون ومجموعة اعشاب من ضمنها اكليل الجبل

عروس ماسية الصورة الرمزية ساره افندي
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gamalat__kofta مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    على فكرة يا بنات انا كنت قلتلكم انى هشوف شامبو نيفيا الاصلى موجود هنا و لا لأ ... و فعلا لقيته موجود و فى اماكن كتيرة جداااااا و صيدليات كتيرة .... الصراحة انا لما جربته من كذا سنة بس كان من بره كان ممتاااااااااااااااااااااا ااااااز .... مش عارفة بقى حد جربه منكم و لا لأ ؟؟
    يا ريت اللى جربته تقولى

و عايزة يا بنات اعرف حاجة مهمة جدا جداااااااااااااااااا يا ريت لو تهتموا بيها ... انا عايزة اعرف زيت باراشوت بيتباع فى مصر و لا لأ ؟؟؟ و لو موجود فى مصر الاقيه فيييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييين
    مانا رديت عليكي ياقمر وقلت ليكي جبته والالماني
    علي العموم الصور اهي رائي فيه انه حلو مع شعري لانه ضد القشره واي شامبوه ضد الاقشره بينشف اوووي ده ولا نشف شعري ولا اي حاجه بلعكس كان طري

عروس مشرقة
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حكاية غرام مشاهدة المشاركة
    مشكورين يا حلووات ازياكم النهارده ؟؟؟؟

ويا بنات الاحظ انكم ما تطرقتم لموضوع التغذية من الداخل لانها الاساس لصحة الشعر من الخارج

وانصحكم تاخذوا حبوب البيووتين دي وصفتها لي الدكتورة بتاعت شعري بمقدار 1000 ميكروغرام

عباره عن ايه حبوب البيووتين دى ياقمر وطريقة استخدامها ايه
    يعنى بتتاخد كل قد ايه ولفتره معينه ولا زم تستمرى عليها على طول
    وهى اثرت معاكى فى حاجه يعنى شعرك كان ازاى قبلها وبعدها بقى ازاى وانتى وقفتيها ولا لسه مستمريه عليها ولو وقفتيها رجع شعرك تانى لحالته ولا زى ماهو
    وياريت لو عندك صورته

معلش ياقمر اسالتى كتيييييييييير اوى بس اصلى عمرى ماخد اى حبوب فيتامينات لشعرى قبل كده.

عروس برونزية
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة N0rma مشاهدة المشاركة
    بنات هو دابر فاتيكا دا بكام وريحته حلوه ولا ايه؟
    العلبه الكبيره ب7 جنيه وريحته حلوه
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gamalat__kofta مشاهدة المشاركة

اه بيتباع فى مصر عند عطاره المروانى فى فيصل

عروس فضية الصورة الرمزية حكاية غرام
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soma_200772 مشاهدة المشاركة
    عباره عن ايه حبوب البيووتين دى ياقمر وطريقة استخدامها ايه
    يعنى بتتاخد كل قد ايه ولفتره معينه ولا زم تستمرى عليها على طول
    وهى اثرت معاكى فى حاجه يعنى شعرك كان ازاى قبلها وبعدها بقى ازاى وانتى وقفتيها ولا لسه مستمريه عليها ولو وقفتيها رجع شعرك تانى لحالته ولا زى ماهو
    وياريت لو عندك صورته

معلش ياقمر اسالتى كتيييييييييير اوى بس اصلى عمرى ماخد اى حبوب فيتامينات لشعرى قبل كده.

هلا يا حبيبتي دي انا اخذها من شركة Solgar Biotin 1000 mcg تاخذي حبة في اليووم لمدة 3 اشهر بعد الاكل طبعا

والله يا حبيبتي انا رحت لدكتورتين وهما وصفولي نفس الفيتامين
    وهو ده

واما عن النتائج والله لسه بجربهم ما اقدرش اقولك غير لما اكمل ال3 اشهر

عروس مشرقة
    semsem83 مرسي ليكي يا جميل انا حجربة ويا رب يجيب نتيجة معايا وحداوم علية ان شاء الله
    وكمان عايزة اجيب الفيتامين اللي بيقولوا علية دة هو لازم اروح لدكتور ولا ممكن اجية انا لوحدي واخدة

عروس مشرقة
    حد يابنات استخدم الزيت ده او يعرف عنه اى حاجه لانى لما نزلت الصيدليه علشان اشترى زيت دابر املا الاخضر لاقيته
    ومكتوب عليه الاصلى من الهند ومش عارفه ده كويس واصلى ولا لا

عروس فضية الصورة الرمزية حكاية غرام
    بنات انا نزلت اليوووم جبت كريم دابر فاتيكا باللوز والحناء والالوفيرا ولسه مستخدماه بس عن جد مش عارفه نتيجته ايه حستنى لبكره واقووولكم النتيجة اصل شعري جاف قووووي

عروس مشرقة الصورة الرمزية esraaaa
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة N0rma مشاهدة المشاركة
    انا ججربتها يااسراء وماشاء الله حلوه اوى والمزه فيها كمان انها مش بتاثر على شعر الجسم يعنى مش بتزودو انا الدكتور كان كاتبهالى هى وكريم روتاج بجد مالهمش حل الاتنين شعرك بعدها مش بتعمليه سيشوار وبيبئى شكلو مشرف اوى
    طيب هى بتطخن ولا لاء لانى نفسى فى حاجة تتطخن كمان وكنت محتارة بينها وبين حبوب الخميرة؟؟؟؟؟؟

عروس مشرقة
    حكاية غرام
    انا متاكدة انة حيعجبك جدااااااااا انا بردوا مكنتش مقتنعة بية بس لما جربتة بصراحة لقيتة حلو بالرغم من انة مصري بس بردوا بدور علي المستورد اكييد حيبقي احلي
    ويا ريت يا بنانيت لو حد لقي منة المستورد يقولنا لاقة فين وبكام

عروس متألقة الصورة الرمزية semsem83
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soma_200772 مشاهدة المشاركة
    حد يابنات استخدم الزيت ده او يعرف عنه اى حاجه لانى لما نزلت الصيدليه علشان اشترى زيت دابر املا الاخضر لاقيته
    ومكتوب عليه الاصلى من الهند ومش عارفه ده كويس واصلى ولا لا

انا كنت بستعمل دابر املا الاصلي بس مكنش شكله كدا كانت البنت مختلفه اتأكدي انه الاصلي لان التقليد هنا في مصر فووووووق السيء لكن الاصلي بجد رائع جدااااا واحسن زيت جربته في حياتي(y)(f)

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أيتن مشاهدة المشاركة
    semsem83 مرسي ليكي يا جميل انا حجربة ويا رب يجيب نتيجة معايا وحداوم علية ان شاء الله
    وكمان عايزة اجيب الفيتامين اللي بيقولوا علية دة هو لازم اروح لدكتور ولا ممكن اجية انا لوحدي واخدة
    العفو يا قمر وان شاء الله يجيب احسن نتيجة معاكي(f)(f)

عروس متألقة
    هو لما ناخد كورس فيتامين للشعر 3 شهور بعدين نبطل نرجع تانى بعد قد ايه ولا خلاص اصل انا اخدت مع دكتورة علا بتاعه الشعر دى فيتامين بنتوجار 3 شهور ولا كان ليها لازمه وبعدين بقالى فترة موقفاها بس طبعا شعرى رجع يقع تانى وعايزة اخد يااما فور هير اند نايل يا هيرتون اخد من نفسى ولا ايه وترشحولى انى فيهم وانا عارفه ان كتر الفيتامينات غلط طيب المفروض ناخد قد ايه ونبطل قد ايه عشان ميبقاش غلط يا ريت اللى تعرف تجاوبنى وكمانعايزة اعرف هو فيتامين هير تون ده بكام والعلبه فيها اد ايه واللى جرب ده وجرب التانى يقولى حس بايه وايه النتايج ونصيحه يا بنات بلاش بنتوجار ولا ليه اى لازمه اه وعايزة اسالكوا بتجيبوا الطقيه المخرمه اللى بتتحط على الشعر بعض ميتلف طاقيه او رولوه منين واسمها ايه وبكام وايه احسن نوع رولوه جربتوه واشترى منين حاجه كويسه وعايزة اعرف هو سمير وليم يعتبر حاجته اسعارها كويسه يعنى هو بيبع بالجمله ولا غالى