عـودة للخلف   منتديات عروس > أركان العروس والجمال > ركن العناية بالشعر > استفسارات العناية بالشعر

جديد مواضيع استفسارات العناية بالشعر

موضوع مغلق

LinkBack أدوات الموضوع ابحث بهذا الموضوع
قديم(ـة) 19/05/2009, 04:11 AM   #371
عروس مشاركة

الملف الشخصي:
البلد: قلب حبيبى

تقييم العضو:

NooNi DooDi عضوة جديدة

NooNi DooDi غير متصل

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
مشكلة شعرى انة خفيف جداااااااااااااا خصوصا من الجنب ودة تقريبا لانى دايما بالمةلورى وبيكون مشدود هو تعود غلط بس هحاول اغيرةالمهم انى مش عارفةيتقل ازاى كمان التقصف هيجننى طبعا مش بيطول خالص اقولكم وللامانة هو كان اسوأ من كدة بكتير ايام الدراسة لكن فية شوية حاجات عملتها حسنتة ببطء لكن اتحسن الحمدلله اولا زيت(ماجيك اويل)مع الاستمرار نتايجة حلوة اوى كمان كوية باستمرار عالجة حقيقى مكنتش مصدقة ان الكوى ممكن يعالج الشعر بس والله دة اللى حصل
كمان باستخدم شامبو اسمة دورين من لونا معاه تونر للشعر نصحنى بية صيدلى وبجد ممتازكمان باستخدم وصفة اسبوعية قبل ماغسلةعبارة عن زبدةوزيت
زيتون وخل تفاح حلوة قوى
كمان كريم جى. كازانوفا الاصفر استخدمتة وكان هايل خصوصا لما احط معاه نقطتين من زيت كريستال ليكويد من ايجو الايطالى

كمان حمام كريم ايجو الايطالى روعة للشعر بعد غسلة وفيتامين اسمة هير اند نيلز كمان ناوية ابدأ قريب انى اجرب وصفة فريدة سيف النصر ناس جربوها وبيقولوا انها فعلا رووووعة اتمنى انكم تستفيدوا من الحاجات دى وانا متابعة معاكم ان شاء الله

قديم(ـة) 19/05/2009, 05:28 AM   #372
مشرفة سابقة
Asteroids2000 Champion

الملف الشخصي:
البلد: بيت العز مع أهلي
التدوينات: 30

تقييم العضو:

أنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورة

الأوسمة

أنوش غير متصل
اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها NooNi DooDi مشاهدة المشاركة  

مشكلة شعرى انة خفيف جداااااااااااااا خصوصا من الجنب ودة تقريبا لانى دايما بالمةلورى وبيكون مشدود هو تعود غلط بس هحاول اغيرةالمهم انى مش عارفةيتقل ازاى كمان التقصف هيجننى طبعا مش بيطول خالص اقولكم وللامانة هو كان اسوأ من كدة بكتير ايام الدراسة لكن فية شوية حاجات عملتها حسنتة ببطء لكن اتحسن الحمدلله اولا زيت(ماجيك اويل)مع الاستمرار نتايجة حلوة اوى كمان كوية باستمرار عالجة حقيقى مكنتش مصدقة ان الكوى ممكن يعالج الشعر بس والله دة اللى حصل
كمان باستخدم شامبو اسمة دورين من لونا معاه تونر للشعر نصحنى بية صيدلى وبجد ممتازكمان باستخدم وصفة اسبوعية قبل ماغسلةعبارة عن زبدةوزيت
زيتون وخل تفاح حلوة قوى
كمان كريم جى. كازانوفا الاصفر استخدمتة وكان هايل خصوصا لما احط معاه نقطتين من زيت كريستال ليكويد من ايجو الايطالى
كمان حمام كريم ايجو الايطالى روعة للشعر بعد غسلة وفيتامين اسمة هير اند نيلز كمان ناوية ابدأ قريب انى اجرب وصفة فريدة سيف النصر ناس جربوها وبيقولوا انها فعلا رووووعة اتمنى انكم تستفيدوا من الحاجات دى وانا متابعة معاكم ان شاء الله

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

حبيبتي لو عندك اي حته في شعرك خفيفه وحاسه ان فروة راسك بانت ادهنيها بزيت خروع في خلال شهر هتلاقي الشعر الجديد بيطلع ودا عن تجربة بس عايزه شويه صبر وحسب جسمك يعني لو انتي من النوع اللي بيستجيب بسرعه والشعر بيطول يبقى هتشوفي نتيجة سريعه انما لو نمو شعرك بطئ هياخد شوية وقت لكن في جميع الحالات النتيجة مضمونة بأذن الله
وكمان لو بتحبي البنجر اعمليه سلطه يعني اسلقيه وقطعيه واعصري عليه لمون وكمون وكولي منه على اد ما تقدري دا بيطول ويتقل الشعر بشكل غير عادي انا للأسف حاولت اكله لكن نفسي مجبتنيش وكانت بطني توجعني خالتو جربته وبسم الله الله اكبر جبهتها من ادام قربت تختفي من كتر الشعر اللي طلع
ووصفه البنجر دي كنا سمعناها من التليفزيون جربناها انا مقدرتش عليها لكن خالتو لانها بتحب البنجر عملتها وكانت النتايج الله اكبر رهيبببببببه واسرع من الخروع بكتييييييييير

قديم(ـة) 19/05/2009, 06:30 AM   #373
عروس متميزة

الملف الشخصي:
البلد: بيتنا
التدوينات: 18

تقييم العضو:

ساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائع

الأوسمة

ساره افندي غير متصل

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها NooNi DooDi مشاهدة المشاركة  

زيتون وخل تفاح حلوة قوى

طب جربتي البليم او الشامبوه بتوع ايجو؟؟؟؟؟ ممكن لو عندك صوره لحمام الكريم

قديم(ـة) 19/05/2009, 06:31 AM   #374
عروس متميزة

الملف الشخصي:

تقييم العضو:

ساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائعساره افندي تواجدها رائع

الأوسمة

ساره افندي غير متصل

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها princess.of.pain مشاهدة المشاركة  

شوفي ياقمرة دابر فاتيكا ده تحفة ماشاء الله حلو جدا وهو كريم تصفيف يعنى بتسبيه علي شعرك وبيدى لمعه تحفة هو احسن نوع واللي انا جربته بصراحة وجه معايا قوى اللي هو باللوز والحنا العلبة خضرة كده وغطاها اخضر كمان وهو في منه حجمين حجم صغير ب 5 جنيه وهو 70 مل والحجم التانى 140 مل ب 8 جنيه جربيه ياقمر وان شاء الله يكون حلو معاكى(f)  

8ج :eek::eek::eek::eek:ازازي

قديم(ـة) 19/05/2009, 07:26 AM   #375
مشرفة سابقة
Asteroids2000 Champion

الملف الشخصي:
البلد: بيت العز مع أهلي
التدوينات: 30

تقييم العضو:

أنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورةأنوش مشهورة

الأوسمة

أنوش غير متصل

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها ساره افندي مشاهدة المشاركة  

8ج :eek::eek::eek::eek:ازازي  

اتحفينا يا سارة
جيباه بكام ؟؟؟

قديم(ـة) 19/05/2009, 08:35 AM   #376
عروس متميزة

الملف الشخصي:

تقييم العضو:

الأوسمة

ساره افندي غير متصل
26 اللي هوا ببرتين اللبن ومعزز للون مكتوب عليه صناعه الامارات تقريبا

قديم(ـة) 19/05/2009, 08:46 AM   #377
عروس متميزة

الملف الشخصي:
البلد: الجيزه

تقييم العضو:

ميااااااده مشهورةميااااااده مشهورةميااااااده مشهورةميااااااده مشهورةميااااااده مشهورةميااااااده مشهورةميااااااده مشهورةميااااااده مشهورةميااااااده مشهورةميااااااده مشهورةميااااااده مشهورة

الأوسمة

ميااااااده غير متصل

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها rashatal3at مشاهدة المشاركة  

هيا مش بتنعم الشعر هيا بس مش بتنشفة زي باقي الصبغات وضررها يكاد يكون معدوم لانها بيجي معاها واقي الشعر بتدهنية علي شعرك قبل الصبغة والشعر بيطول وانتي حطاها واحد سم في الشهر اسمها لوريال اكسيلانس كانت ب 70ج وحاليا ب 50ج

مرسي اوى ياحبيبت قلبي بس انا شعرى طويل تكفيه كام علبه
اصل ماشاء الله شعرى لتحت ظهرى وكمان شعرى اسود اوى ممكن
تلقط فيه ولا ايه

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها totatota42 مشاهدة المشاركة  

يا عيال الهيشان بتاع شعرى الظاهر مالوش حل

عملت خلطه اميره الهى حنه وزيت زيتون ومايه بصل وتوم فظيعه حلوه ااوى ااوى

وجبت دابر فاتيكا برده جميل بس الهيشان اعمل ايه قصيت الاطراف يعنى اتحسن شويه بس لسه هايش كله

بس ناعم وبيلمع لمعه فظيعه

جربي كريم ايفا بلعسل لسه جيباه وطلع تحفه تحفه تحفه
انا اختى شعررها ماشاء الله ناعم جدا جدا بس مشكلته انه بيهيش رغم انه ناعم اوى
وحطته على شعرها وبقي شعرها جميل اوى وبيلمع
انا برضه غسل شعرى وحطيته ولفيت شعرى وماشاء الله ولا هيشان ولا اى حاجه خالص
واشتريت شامبو بانتين اليه هو ميلكى لترطيب الشعر هو للشعر الجاف انا شعرى مش جاف عادى بس جميل اوى اوى اوى

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها princess.of.pain مشاهدة المشاركة  

شوفي ياقمرة دابر فاتيكا ده تحفة ماشاء الله حلو جدا وهو كريم تصفيف يعنى بتسبيه علي شعرك وبيدى لمعه تحفة هو احسن نوع واللي انا جربته بصراحة وجه معايا قوى اللي هو باللوز والحنا العلبة خضرة كده وغطاها اخضر كمان وهو في منه حجمين حجم صغير ب 5 جنيه وهو 70 مل والحجم التانى 140 مل ب 8 جنيه جربيه ياقمر وان شاء الله يكون حلو معاكى(f)  

انا برضه جربت اليه بلزيتون والصبار
وجربت اليه بلحنا واللوز وطلع احلى و كمان ريحته احلى
بس اليه احلى من فاتيكاا كريم ايفا بلعسل بجد ممتاز احلى كمان من فاتيكا

قديم(ـة) 19/05/2009, 10:34 AM   #378
عروس برونزية
Money Money Money Champion, Ninja Turtles 2 Champion, Ping Champion, ROFL Attack Champion, Snipers Champion, Stick Avalanche Champion, Battle Pong Champion, Counterstrike Champion, Alien Attack Champion, Nut Nut Champion

الملف الشخصي:
البلد: في قلب هوبا (مصر) حبيب عمري

تقييم العضو:

باربي 15 في طريقها للتميزباربي 15 في طريقها للتميزباربي 15 في طريقها للتميزباربي 15 في طريقها للتميزباربي 15 في طريقها للتميزباربي 15 في طريقها للتميزباربي 15 في طريقها للتميزباربي 15 في طريقها للتميزباربي 15 في طريقها للتميزباربي 15 في طريقها للتميزباربي 15 في طريقها للتميز

باربي 15 غير متصل

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها soma_200772 مشاهدة المشاركة  

انهى واحد فى دول الاحسن اللى هو الاول اللى باللوز والحنا
وياترى حد جرب الشامبو ده كمان وانهى نوع فيهم احسن يابنات

انا جربت الشامبو الاول ده بالحنه وحشششششششششش وحاشه فظيعه انا شعري ناعم غسلت بيه مره شعري كله مسك في بعض ومش رضي يتسرح ولون شعري احمر جدااااااااااااا . بس اخويا اخده مني وهو شعره جاف وقال انه حلو جدا معاه وبيستعمله علي طول دلوقتي بس بجد معايا بوظ شعري وقصفه من غسله واحده . بس في بنات هنا قبل كده قالو زي اخويا انه حلو جدا

قديم(ـة) 19/05/2009, 11:38 AM   #379
عروس مبدعة

الملف الشخصي:
البلد: قلب حبيبي

تقييم العضو:

mnne عضوة جديدةmnne عضوة جديدة

mnne غير متصل

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها أنوش مشاهدة المشاركة  

ههههههههههه
بوصي حبيبتي
مستحيل تلاقي اي مستحضر يعالج التقصف دا الحاجه الوحيدة اللي ملهاش علاج في العالم كله
ودا كلام كل الدكاتره
ولو مش قصتيه التقصف هيفضل يطلع لفوق لحد لما الشعرايه كلها هتبقى متقصفه
لازم لازم لازم تقصيه والا هتضرري اكتر
وبعد ما تقصيه استخدمي سيروم عالاطراف او روحي لدكتور جايز يكون عندك نقص في فيتامين معين هو هيظبطلك الحكاية دي بس بجد لازم تقصي الاطراف المتقصفه لانك كده بتضري باقي شعرك

هحاول اشوف موضوع القص ده احسن وامري لله بس مش فيه شعر يتقص اساساا بس هنعمل ايه بس اقصه في البيت انا ولاعند كوافيره

وهجيب سيرم كنت مجربه قبل كده بتاع الحيه ده مش الزيت كان بخاخ ومرسوم عليه حيه كده

اقتباس   المشاركة الأساسية كتبها a_m_manga مشاهدة المشاركة  

السلام عليكم يا مصريات....

انا الحقيقة لسة مشتركة فى المنتدى جديد والى خلانى اشترك فيه هو موضوع تجمع بنات مصر... لان بجد فكرة كويسة اوى اوى...
.. انا مش هطول عليكم
انا كنت عيزة حد يساعدنى فى انى ألاقى خبير فى العناية بالشعر وعلاجه.. لأن بصراحة شعرى كلمه بايظ عليه شوية ...
انا شعرى الحمد لله طويل لحد اخر ظهرى بس للاسف انا مش مستمتعة بطوله خالص عشان للاسف جاف ومقصف من اوله لاخره ومجرد ما اغسله الاقيه هاش و كش لقرب كتفى ... تصوروا ...
انا كنت سمعت عن دكتورة دينا الجارم بس اما بحثت عن مكان المركز لقيته فى القاهرة وانا من اسكندرية..
انا محتاجة متخصص لعلاج الشعر ضرورى جدا

ياريت تساعدونى عشان اعالج شعرى عند متخصص بس يكون فى اسكندرية...

انا مش اعرف والله حد في اسكندريه بس ان شاء الله البنات يفيدوكي

قديم(ـة) 19/05/2009, 03:01 PM   #380
عروس مبدعة

الملف الشخصي:
البلد: قلب حبيبي

تقييم العضو:

mnne عضوة جديدةmnne عضوة جديدة

mnne غير متصل
با بنات حد جرب زيوت عبد الصمد القرشي جدايل

ياريت الي جربه يحكلنا تجريه مع الزيت ده

موضوع مغلق

الوسوم
احسن ناس, ارجوالهداية من الله, اللهم ارزقنى الزوج الصالح, عايزه حبيبي ليا وابقى ليه, يارب عجل بستري

يتصفح الموضوع حالياً: 1 (0 من الأعضاء و 1 من الزوار)

ابحث بهذا الموضوع:

بحث متقدم

قوانين المشاركة
لا يمكنك إضافة مواضيع
لا يمكنك إضافة ردود
لا يمكنك إضافة مرفقات
لا يمكنك تعديل مشاركاتك

رمز [IMG] متاح
رموز HTML مغلق
Trackbacks are متاح
Pingbacks are متاح
Refbacks are متاح

مواضيع مشابهة
الموضوع الكاتب المنتدى الردود آخر مشاركة
تجمع بنات مصر فى ركن العناية بالشعر الجزء (6) Stacy ركن العناية بالشعر 992 29/05/2010 02:53 AM
تجمع بنات مصر فى ركن العناية بالشعر الجزء (7) Stacy ركن العناية بالشعر 997 07/05/2009 10:30 AM
تجمع بنات مصر فى ركن العناية بالشعر الجزء (5) Stacy ركن العناية بالشعر 997 12/02/2009 07:53 PM
تجمع بنات مصر فى ركن العناية بالشعر الجزء (4) Stacy ركن العناية بالشعر 993 31/01/2009 05:15 PM
تجمع بنات مصر فى ركن العناية بالشعر الجزء (3) Stacy ركن العناية بالشعر 999 01/01/2009 07:59 AM

الساعة الآن +3: 04:14 PM.

جميع المواضيع و المشاركات تعبر عن رأي أصحابها فقط, و لا تمثل بالضرورة رأي موقع عروس.
جميع الحقوق محفوظة لموقع و منتديات عروس © 2001 - 2014
هذا المنتدى يستخدم منتجات بلص

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141