روابط قد تهمك :
فساتين العروس | تسريحات | تنظيم الاعراس | زخرفة | عالم حواء

صفحة 12 من 67 الأولىالأولى ... 234567891011121314151617181920212262 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 166 إلى 180 من 1000

الموضوع: تجمع بنات مصر فى ركن العناية بالشعر الجزء (3)

عروس مبدعة الصورة الرمزية دعوة للتفاؤل
    ميرسي يا فله علي الصوره والاظهار

بصي ياقمر السيرم ده كان ب25 او 28تقريبا وكان من مطروح خالت هناك وبنتها جربته وجابتلي منه ومش عارفه هو في المنصوره ولالا

اما بخصوص البلسم ان شاء الله اجرب اللي قولتي عليه

واكيد طبعا المنصوره والمشايه تحديد اكيد ممكن يكون اقل من كده في مكان تاني

بس الوكاله اسعارها معقوله وحلوه

وفيها انواع كتير ماشاء الله

متعرفيش حد جرب شامبو كازانوفا

انا شوفتها هناك ونفسي اجربه بس حجمه كبيره خايفه اجيبه واتدبس فيه كله

عروس فضية
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دعوة للتفاؤل مشاهدة المشاركة
    امبولات ايفاا جربتها بس مش حبيتها ريحتها شبه ريحته كولونيا 55555 خمس خمسات

بتفكرتي بريحته الحلاقه الرجالي

ومش استعملت لوسيونات

انا اللي استعملته كنت بحطه بعد ما بغسل شعري بس

كان بيطري شعري وريحته كانت بتبقي حلوه اوووووووووي

ومكتوب عليه لاستعمال اليومي عادي

ودي صورته

http://www.3roos.com/uploder/uploded20080901/158955/01225666594.jpg
    اللي بيساءل عن استعمال السيروم او زيرو فريز يا جماعه اي سيروم وظيفته حمايه الشعر من السشوار مش اكتر يعني حمايه بيعمل عازل للشعر عشان ميتاءذيش يعني قبل ما حضرتك تعملس سيشوار او مكوه تحطي منه عشان شعرك ميتضرش من الحاجات دي ومن حراره السيشوار واضراره بس هو مش تغذيه ولا علاااااااااااج ده راءيي زي الصن بلوك للوش مثلا هو حمايه مش اكتر

عروس فضية

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أمل السقا مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    بنات انا عايزه اسألكم على حاجه انا أطراف شعرى جافه جدا وبتتساقط بطريقه غريبه مع انى لسسه قصاها من شهر بجد مش عارفه اعمل ايه
    اولا حاولي تقصي اطراف شعرك من وقت للتاني كل شهرين مثلا او 3 اشهر واعملي حمام كريم لشعرك مرتين في الاسبوع وحمام زيت يوم في الاسبوع وركزي على اطراف شعرك وياريت تليفيه كمان على طول بعد كل حمام وهاتي حبوب بانتوجار واظبي على الحاجات دي وان شاء الله شعرك هيبقى مظبوط ومتخفيش من قص الاطراف دي بتطول الشعر وكمان مره في مره مع حمامات الكريم والزيت واللف مش هتلاقيها خاااااالص متقوليش عملت مره او اتنين ومشوفتش نتيجه وردي عليا ادينا يا ستي بنرد اه كمان اهتمي بالتغذيه جامد ولما تيجي تعملي حمام زيت او كريم اعصري جرجير في الخلاط وصفيه وخودي الميه بتاعته وحطيه مع الزيت او حمام الكريم بيطول الشعر جامد ولو عايزه حمام كريم كويس في جرنيه الفواكه الاخضر ممتاز انا لسه جايباه وفي بونا ويل جميل بردو ونصيحه غيري دايما في حمام الكريم والشامبو بتاعك يعني لما يخلص دوري على غيره بجد هتحسي بفرق لان الشعر بيتعود على الحاجه وبتفقد مفعولها بمرورالوقت بس على فكره الجرجير متحطهوش في كريم التصفيف او زيت التصفيف لاي حاه بتاعه ساعه او اتنيين وتتغسل يعني حمام الزيت مثلا خفيه بيه وجربيه بردو في الكريم بصراحه انا جربت في الزيت بس وجاري التطبيق على الكريم

عروس ماسية
    استعمال السيروم:
    السيروم مش بيغذى الشعر. هو بيحميه من حرارة المكواة أ, السشوار.. ومش بيتحط على الفروة أبدا. بيتحط على الشعر نفسه والأطراف. وبتحطيه وشعرك لسة مبلول شوية ومش بتحطى كتير عشان مش يلزق.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهره الجنوب مشاهدة المشاركة
    يعنى ينفع قبل المكواه السيراميك ولا يحرق شعرى ؟؟؟
    وبكم دا يا بيبو يا قمر؟
    يا جميل لو رجعتى لمشاركتى اللى قبل كده هتلاقينى بقول انه هو اصلا مخصص للاستعمال قبل المكواة ومكتوب عليه كده. انا بستعمله بالطريقة ومش بيحرق الشعر الحمد لله ولا حاجة.
    سعره فى حدود الـ20 جنيه .. أرخص اتنين جنيه او اغلى مش فاكرة بالظبط.

عروس ماسية الصورة الرمزية halakhaled
    و ظني فيك يا رب جميل فحقق يا إلهي حسن ظني
    بنسوار يا بنات
    انا اول مرة اشارك فى الموضوع دة بس كنت دايما متابعاكم
    انا طبعا شعرى مدمر اخر حاجة فى الدنيا خفيف ومتقصف بس الحمد الله ناعم وطويل
    انا كنت بعملة وصفات طبيعية كتير بس بصراحة ما استمرتش غير على وصفة الحنة بتاعت دينا الجارم وجابت معايا نتيجة بس بصراحة انا ما دومتش بعدها اوى
    المهم روحت للدكتور امبارح وكتبلى على طبعا بنتوجار ولسيون اسمة هير اب وشامبة بروتى كير
    ارجوكم يا بنات اللى جرب حاجة من دول يقولى نتيجها اية وكمان اللى عندة وصفة طبيعية بتجيب نتيجة يقولى عليها
    لحسن بجد مش بنام من كتر ما شعرى قارفنى اصلة كان حلو اوى وتقيل وبعد وفاة بابا وماما اتبهدل اوى ارجوكم ردوا عليااااااااااااا:confused::confuse d::confused::confused::confused:

عروس مبدعة
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة halakhaled مشاهدة المشاركة
    بنسوار يا بنات
    انا اول مرة اشارك فى الموضوع دة بس كنت دايما متابعاكم
    انا طبعا شعرى مدمر اخر حاجة فى الدنيا خفيف ومتقصف بس الحمد الله ناعم وطويل
    انا كنت بعملة وصفات طبيعية كتير بس بصراحة ما استمرتش غير على وصفة الحنة بتاعت دينا الجارم وجابت معايا نتيجة بس بصراحة انا ما دومتش بعدها اوى
    المهم روحت للدكتور امبارح وكتبلى على طبعا بنتوجار ولسيون اسمة هير اب وشامبة بروتى كير
    ارجوكم يا بنات اللى جرب حاجة من دول يقولى نتيجها اية وكمان اللى عندة وصفة طبيعية بتجيب نتيجة يقولى عليها
    لحسن بجد مش بنام من كتر ما شعرى قارفنى اصلة كان حلو اوى وتقيل وبعد وفاة بابا وماما اتبهدل اوى ارجوكم ردوا عليااااااااااااا:confused::confuse d::confused::confused::confused:

اهلا بيكي معانا

الحاجا اللي الدكتور كتب ليكي عليها انا مش جربت منها غير حبوب بانتوجار

بس لسه مس اخدت غير شهر واحد

اما الباقي ان مش اعرفه

كمان ياربت تعرفني ايه وصفه الحنا بتاعت دينا الجارم دي

والبقاء لله في باباكي ومامتك وان شاء الله ربنا يعوض عليكي

عروس مشاركة الصورة الرمزية فــلــه
    شامبو كزانوفا حلو يا دعوه وكريم بتاعه كمان حلو اوي الابيض وانا كنت بستخدم الكريم الازرق كمان ..

بس يا جماعه والله انا لما بقعد اكلم مع حد من صحابي او قرايبه دكاتره صيدلين بيقولولي بلاش لسيونات والامبولات عشان مش هتعرفي تبطليها ولو بطلتيها شعرك هيرجع اسوء من الاول ..

اما عن حبوب بنتوجار فقالي دي مافيهاش اي ضرر وكويسه جدا ودي احدث حاجه نزلت لمنع التساقط بس قالي لازم يكون شعرك فعلا بيقع مش تخديها وانتي اصلا شعرك كويس لانه هيضرك ..
    الشريط 7 جنيه الا ربع .. والعلبه فيها 6 شرايط .. هههههههههههههههههههههه حلوه الا ربع دي للامانه بس ..

عروس رائعة

بكام الزيت ده يا بنات؟؟؟؟وموجود فين؟؟؟؟؟واحده صاحبتي صيدلانية قالتلي ان في حمام كريم بزيت الحية....علبة كبيرة كده كان بحوال27جنيه....حد جربه...؟؟؟
    وشامبو ج كازانوفا ده انا كنت بستخدمة لما كنت في السعودية...ولما رجعت ماشوفتوش..هو بيتباع فين وسعره كام؟؟؟؟؟

عروس رائعة

على فكرة الحبوب بتاع الشعر دي.........بتقل شعر راسك وشعر جسمك كمان...انا بطلتها بسبب كده...

عروس برونزية
    االلى بيستعملو كريم ج كازانوفا بتجيبوه منييييييييييييين انا كان بيتباع فى سوبر ماركت جنبى ودلوقت بقاله شهرين مش بينزل بليييز فيدونى

انا عن نفسي لما كنت بستعمله كنت بجيبه من الوكاله او اي محل بتاع مكياجات كبير هتلاقوه اكيد يعني يا بنات بس دوروا شويه في محلات كبيره واسئلوا صيديلات .. وعموما شامبو كلير الابيض ودوف حلوين برده ..

عروس فضية
    سألوني لماذا رأسك مرفوعة و عيونك قوية قلت عفوا..... كلنا بشر لكن..... جنسيتي مصرية
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soshe مشاهدة المشاركة
    بنات انا كان شعري بيتساقط بطريقة غبية جدا اشتريت زيت جدايل والله من تالت استعمال التساقط يادوب شعرتين تلاتة زيت روعة بجد جبته من صيدلية سيف

وامبارح عملت مايونيز لشعري قعدت حوالى ساعتين حاطاه على شعري ولما غسلته شعري كان طري قوي وفيه لامعة تحفة
    جربوه يا بنات

ممكن ياقمر تقولى لى سعر زيت جدايل كام لو سمحتى

زيت الجدايل دلوقتي في حدود 110 جنيه يا قمرايه بس لازم يكون شعرك خصلته ناشفه شويه يعني ميكنش ناعم وخصله رفعيه عشان يقدر يعمل نتيجه ..

عروس نشيطة
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهره الجنوب مشاهدة المشاركة
    يابنات كنت عايزه اسال تعرفوا منتجات الوقايه من حراره المكواه السيراميك فى مصر؟
    ياترى للمنتجات دى بدايل فى مصر وهل السيرم ينفع بدالهم ؟؟؟
    المنتجات دى قريت عنها فى عروس برده بس بين بنات الخليج
    وكمان كنت عايزه اسال على بانتين بديل الزيت حلو ولا لا ؟؟ وياترى بكم ؟؟
    انا من المنصوره

زى دا مثلا لسه قاريه عنه واحده خليجيه ربنا يجازيها خير نصحت بيه قبل المكواه السيراميك
    ودا كمان

حبيبتي انا بستخدم كريم من بالمرز لكوي الشعر وحلو قوي

وفيه بنات بتحط السروم قبل مكواة السيراميك

لكن خلى بالك قبل المكواة بس انما الأستشوار لألألألألألألألألألأ

عروس مبدعة الصورة الرمزية دعوة للتفاؤل
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فــلــه مشاهدة المشاركة
    شامبو كزانوفا حلو يا دعوه وكريم بتاعه كمان حلو اوي الابيض وانا كنت بستخدم الكريم الازرق كمان ..

بس يا جماعه والله انا لما بقعد اكلم مع حد من صحابي او قرايبه دكاتره صيدلين بيقولولي بلاش لسيونات والامبولات عشان مش هتعرفي تبطليها ولو بطلتيها شعرك هيرجع اسوء من الاول ..

اما عن حبوب بنتوجار فقالي دي مافيهاش اي ضرر وكويسه جدا ودي احدث حاجه نزلت لمنع التساقط بس قالي لازم يكون شعرك فعلا بيقع مش تخديها وانتي اصلا شعرك كويس لانه هيضرك ..
    الشريط 7 جنيه الا ربع .. والعلبه فيها 6 شرايط .. هههههههههههههههههههههه حلوه الا ربع دي للامانه بس ..

ميرسي علي ردك يا فله وان شاء الله هجيبه واجربه

انا بستعمل بنتو جار بس لسه مش لحق يجيب نتيجه